2CB out gaan?

Hoi mede DF-gebruikers!

Allereerst; dit topic gaat niet over mij. Dit gezegd hebbende kan ik over naar 'mijn' verhaal.
Gisternacht is mijn zus gaan stappen met 2 vriendinnen van haar met de nodige alcoholische versnaperingen erbij (de magie van zaterdagen, jong en onbezonnen) toen vriendin K. uit het niets out ging en dat maar liefst 3 keer over de gehele avond. Ze reageerde niet op tikjes in het gezicht en haar ogen draaide weg. Toen ze out was vonden ze een zakje met op xtc lijkende pilletjes in d'r zak. Hebben toen niet 112 gebeld omdat ze dachten dat ze in de problemen kwamen. Ze was daarvoor hevig aan 't hallucineren en daarom denk ik dat het 2CB is geweest,zeker omdat mijn zus het als 'xtc-achtige pilletjes omschreef' maar het out gaan verhaal komt op mij niet echt over als iets van 2CB? Kan er voor de rest ook niet veel over vinden, behalve in het geval van een overdosis wat dus niet het geval was. Ik hoor graag jullie 'expertise' hierover.

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Op xtc kun je heftigere hallucinaties krijgen dan op 2cb naar mijn ervaring.
Maar als je niet weet wat de pil is, kun je er ook weinig zinnigs over zeggen. Uiteraard is het onverstandig om verschillende type drugs te mengen, dus ik denk zelf dat de combi van drugs ervoor gezorgd heeft dat ze out ging. Waarschijnlijk in combi met niet genoeg drinken en rust nemen.
Voor nu zou ik de pillen alsnog naar het testcentrum brengen en kijken wat het nu eigenlijk is. Vandaar uit is het een stuk makkelijker om oorzaak en gevolg aan het elkaar te naaien. Dan weet je ook hoe sterk ze zijn, wat ook belangrijk is om te weten of ze daar van out gegaan kan zijn.

Als je genoeg 2cb neemt kun je daar een egodood van krijgen, wat op out gaan kan lijken.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat hierboven gezegd wordt, naar het testcentrum brengen, dan heb je wat meer zekerheid.

Heeft je zus niet aan die vriendin zelf gevraagd wat ze heeft genomen?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Van 2cb is de kans heel klein dat je out gaat, die kans is voor xtc veel groter. Maar testen is het enige wat zekerheid geeft inderdaad.

En vertel ze aub dat ze de volgende keer toch gewoon 12 bellen of naar de ehbo ofzo gaan als er iemand out gaat. Het kan ook fataal aflopen en dan heb je pas echt problemen.
Zweibeiner zei:
Als je genoeg 2cb neemt kun je daar een egodood van krijgen, wat op out gaan kan lijken.
Daar moet je wel heel veel 2cb voor nemen, of je moet er extreem gevoelig voor zijn.

Bobsacamano

Badass junkie
Een egodood voelt toch ook wel heel anders als out gaan... tenminste volgens mij dan :wink:

Psychedelibee zei:
Van 2cb is de kans heel klein dat je out gaat, die kans is voor xtc veel groter. Maar testen is het enige wat zekerheid geeft inderdaad.

En vertel ze aub dat ze de volgende keer toch gewoon 12 bellen of naar de ehbo ofzo gaan als er iemand out gaat. Het kan ook fataal aflopen en dan heb je pas echt problemen.
Zweibeiner zei:
Daar moet je wel heel veel 2cb voor nemen, of je moet er extreem gevoelig voor zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Een egodood voelt toch ook wel heel anders als out gaan... tenminste volgens mij dan
Ook dat inderdaad. Bij een ego dood ben je wel totaal van de kaart, maar maak je dat wel bewust mee. Met out gaan maak je ook niks meer bewust mee op dat moment. Een ego dood kan voor anderen wel lijken of je out bent overigens.

Bovenaan