2CB

leppeh

Bewuste gebruiker
2C-B neemt de functie van serotonine over waar MDMA en aanverwanten het doen vrijkomen. Zelf heb ik altijd met 2C-B dat ik niet lang in een bepaalde houding kan zitten omdat mijn gewrichten dan pijn gaan doen, en zodra ik beweeg is die pijn weer een paar tellen weg. Iemand die het herkent?

timmaniac

Bewuste gebruiker
leppeh zei:
2C-B neemt de functie van serotonine over waar MDMA en aanverwanten het doen vrijkomen.

ik weet dat dit zo is bij LSD (past op serotonine receptor), maar is dit ook zo bij 2-cb (lijkt me wel aannemelijk, chemisch nauw verwant etc, daar niet om)? Bron?

leppeh

Bewuste gebruiker
timmaniac zei:
leppeh zei:
2C-B neemt de functie van serotonine over waar MDMA en aanverwanten het doen vrijkomen.

ik weet dat dit zo is bij LSD (past op serotonine receptor), maar is dit ook zo bij 2-cb (lijkt me wel aannemelijk, chemisch nauw verwant etc, daar niet om)? Bron?

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articl ... id=1574890

Geeft tevens wat informatie over de werking van andere 2C's :)

edit: Het onderzoek in de link is niet gedaan op mensen, maar op deze beestjes:

Voor zover ik begreep hebben ze deze beestjes geinjecteerd met 5HT2 receptoren van ratten, die sterk overeen komen met die van mensen, om dit te kunnen testen. Heb het even vluchtig gescand, zal zo meer posten!

edit2:

All PEAs tested shifted the 5-HT concentration–response curves to the right and downward. Their potencies varied with the nature of the C(4) substituent; the relative rank order of their 5-HT2A receptor antagonist potency was 2C-I>2C-B>2C-D>2C-H.

edit3:

Dit wordt steeds interessanter:

These findings show new evidence in support of the proposal that the hallucinogenic effect of PEAs is not directly related to 5-HT2A agonism, but it might be possibly associated with mechanism(s) or receptor(s) other than the classical partial agonism at the 5-HT2A receptor. This novel concept may enlighten and help to understand the mode of action of PEAs and related psychoactive compounds.

Ik lees weer verder! Misschien dat wat ik net postte toch niet waar is volgens dit onderzoek.

timmaniac

Bewuste gebruiker
kijk eens aan, ik vroeg voor bronnen en ik kreeg gewoon een heuze pubmed referentie: HULDE!

interessante materie :rock:

leppeh

Bewuste gebruiker
timmaniac zei:
kijk eens aan, ik vroeg voor bronnen en ik kreeg gewoon een heuze pubmed referentie: HULDE!

interessante materie :rock:

:grin:

Ik zou het hele artikel even doorlezen als ik jou was, er staan best interessante dingen in inderdaad. Helaas begrijp ik niet alles helemaal, maar het idee is duidelijk!

In summary, PEAs such as 2C-B and congeners behaved as potent and reversible 5-HT2A receptor antagonists in X. laevis oocytes; they appear to be selective within the 5-HT2 receptor family. Based on the present work, we raise the working hypothesis that the psychostimulant effect of 2C-B and related PEAs might not necessarily the linked to 5-HT2A receptor activation, but like LSD, might act through other mechanism(s) or other receptors than the 5-HT2A subtype. The present results maintain open the controversy about 5-HT2 receptors and the mechanisms of hallucinogenesis. Further pharmacological, behavioral and molecular evidences must be sought for a full understanding of the mechanism(s) of their psychostimulant properties.

Qocaïne

Badass junkie
emmm zei:
niemand met 2cb geen last van misselijkheid als met mccp?

Grtz

Ik heb nooit niet last van misselijkheid. (mccp buitengesloten, aangezien ik dit nog nooit heb gebruikt)

Echter een vriend van mij wel erg vaak... en dus ook bij het gebruik van 2c-b.
Afgelopen week was het weer raak... tijdens de inslag heeft ie op de WC gekotst =)

Verder staat 2c-b niet echt bekend als een zware inslag of aanslag op de maag!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Qocaïne zei:
Afgelopen week was het weer raak... tijdens de inslag heeft ie op de WC gekotst =)
Ik heb het 1 keer gesnoven, dat was toch wel even stevig kotsen, haha.

Qocaïne

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Qocaïne zei:

Oh oh, Denk je wel een beetje omzelf!

leppeh

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Qocaïne zei:

Hoe veel had je toen genomen? Heb zelf tot 20 mg gesnoven, maar ik heb nooit ook maar enige misselijkheid daarbij gemerkt. Wel een pijn alsof er een spijker je schedel in geslagen wordt, maar dat is een ander verhaal :hearteyes:

2C-Em

Belezen gebruiker
Interessante stukjes artikel die je had gequote (Y) Pubmed bron is altijd wel fijn :)
Zelf een voorstander van:)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
leppeh zei:
ExceptionalInsight zei:
Qocaïne zei:

Hoe veel had je toen genomen? Heb zelf tot 20 mg gesnoven, maar ik heb nooit ook maar enige misselijkheid daarbij gemerkt. Wel een pijn alsof er een spijker je schedel in geslagen wordt, maar dat is een ander verhaal :hearteyes:

Haha, die spijker komt wel in de buurt ja. En ik ben al helemaal dom geweest door dan 10 mg in elk neusgat te nemen. Dubbel kut dus. :P

Maar 2c-B oraal word ik ook altijd misselijk van, zelfs van 10mg.

Pluggen is voor mij de fijnste manier, niet misselijk en geen pijn. De ideale manier om je trip in te gaan. :hearteyes:

leppeh

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Haha, die spijker komt wel in de buurt ja. En ik ben al helemaal dom geweest door dan [/b]10 mg in elk neusgat te nemen. Dubbel kut dus. :P

Jup, dat is een les die ik ook geleerd heb :')
Maar 2c-B oraal word ik ook altijd misselijk van, zelfs van 10mg.

Pluggen is voor mij de fijnste manier, niet misselijk en geen pijn. De ideale manier om je trip in te gaan. :hearteyes:

Mwoah, ik zou denk ik nog liever een naald gebruiken dan dat ik dingen op die manier inbreng. Toch een beetje bangig daarvoor :)

Vigilante

Wijs gebruiker
Ik ga binnenkort maar weer eens aan te-dure-te-weinig-2cb-bevattende pillekes.. :P

Had besloten eerst een andere bron te zoeken maar heb nou wel weer eens zin in een 2e keer :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Qocaïne zei:
ExceptionalInsight zei:
Oh oh, Denk je wel een beetje omzelf!
Wijsneus :þ Het was echt overdreven hard kotsen, heel veel, heel vaak, heel hard :þ Degene waar ik mee tripte had precies hetzelfde.

leppeh zei:
15 mg en ik vond het niet zo heel pijnlijk, pas toen het in mn keel kwam werd het vervelend.

Pak Suiker

Wijs gebruiker
J0rrit zei:
Slecht advies, foei! :grin:

Voor de domme mensen die google niet kunnen gebruiken:
- laat je onderzoeken of je niet toevallig downsyndroom hebt
- kijk op http://WWW.EROWID.ORG fucking morons. :confused:

Ik snap wel dat J0rrit zo'n advies geeft, dit soort domme mensen gun je wel een kleine overdose eigenlijk... wellicht worden ze er wat slimmer van.

leppeh

Bewuste gebruiker
30 mg is gewoon een leuke dosis voor mensen die al wat gewend zijn qua trippen, niks kleine overdose dus. Verder wel eens met je UTFS statement :P

Pak Suiker

Wijs gebruiker
leppeh zei:
30 mg is gewoon een leuke dosis voor mensen die al wat gewend zijn qua trippen, niks kleine overdose dus. Verder wel eens met je UTFS statement :P

Dank. :P
Maar ik verwacht niet dat iemand die in dit topic om een dosis vraagt i.p.v. het netjes op erowid te zoeken een ervaren tripper is.
For that matter is deze persoon erg licht en gevoelig, dan is 30 mg voor een eerste keer wel heavy...

Slechts theorie uiteraard, maar zomaar "30 mg" roepen vind ik echt alles behalve een goed advies. :wink:

J0rrit

Badass junkie
Pak Suiker zei:
leppeh zei:

Dank. :P
Maar ik verwacht niet dat iemand die in dit topic om een dosis vraagt i.p.v. het netjes op erowid te zoeken een ervaren tripper is.
For that matter is deze persoon erg licht en gevoelig, dan is 30 mg voor een eerste keer wel heavy...

Slechts theorie uiteraard, maar zomaar "30 mg" roepen vind ik echt alles behalve een goed advies. :wink:

mwoah, 30 mg op een legemaag is idd heavy, mja ion hoeverre is 2cb echt 'hea'vy' ? Een aanbevolen dosis van hawaiaanse paddos in de smartshop was ook gewoon 1 bakje... das kwa mindfuck toch heavier dan 30 mg 2cb. Vind het niet eens zon slecht advies hoor, tis idd heavy, mja, dat kan je verwachten als je goed wilt trippen, en dan valt het wel mee denk ik zo, ook voor onervaren gebruikers.

jelle_s

Newbie
angie123 zei:
Ik zou wel eens een paar ervaringen (goede/slechte) over het gebruik van 2-cb willen lezen.
Ik heb het hier liggen, maar vind het maar eng om het te nemen :flushed:

Groetjes :wave:
Ik heb er eens een paar dosissen van gekocht, Ik had het gevoel dat ik kon vergelijken met mdma, visuals met je ogen open, veele dingen bewogen, niet in vloeiende bewegingen maar trillen, enorme lachkicks, zowat het zicht van LSD, maar in je hoofd ben je nog vrij nuchter, ik heb voor de fun wat wiskundige algoritmes gemaakt (waar ik niet zo goed in ben) en de dingen die ik wist dat ik kon oplossen in nuchtere toestand heb ik gemaakt, en ik had er van de 10 toch wel 7 correct, wat kleine foutjes omdat de lettertjes te veel aan het trillen waren :grin: Voor de rest een prettige ervaring

(Ik heb ook een paar joints gerookt, en paar biertjes.)
(dosis: 0.016mg bruin(geene hero) puur poeder)

sjelepopi

Belezen gebruiker
Pak Suiker zei:
J0rrit zei:
Slecht advies, foei! :grin:

Voor de domme mensen die google niet kunnen gebruiken:
- laat je onderzoeken of je niet toevallig downsyndroom hebt
- kijk op http://WWW.EROWID.ORG fucking morons. :confused:

Ik snap wel dat J0rrit zo'n advies geeft, dit soort domme mensen gun je wel een kleine overdose eigenlijk... wellicht worden ze er wat slimmer van.

Oke je hebt misschien gelijk ik had me er wel in kunnen verdiepen.

Op Erowid kom ik niet goed echt eruit wat ik nu moet lezen. Maar ik heb gelezen tot ongeveer 15 mg heb je het gevoel van xtc zonder hallucinaties. En zodra je boven de 20mg komt, verdwijnt het xtc gevoel in plaats voor hallucinaties. Klopt dit?

Qocaïne

Badass junkie
sjelepopi zei:
Pak Suiker zei:
J0rrit zei:
En zodra je boven de 20mg komt, verdwijnt het xtc gevoel in plaats voor hallucinaties. Klopt dit?

Dat valt wel mee, ook wanneer je boven de 15mg komt heb je nog steeds dat 'love' gevoel. Alleen niks in vergelijking met het echte werk uiteraard.

Van 2c-b krijg je een heerlijk warm en behagen gevoel. Daarnaast voel je je gelukkig door alles wat er om je heen gebeurd, en voel ik altijd diepe waardering voor het leven e.d.

Daarnaast komt het ook wel voor dat ik kaakspanningen heb tijdens de 2c-b.
Maar voor het echte MDMA gevoel kan je beter een pilletje nemen :)

Veel plezier!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Dat zogenaamde xtc-gevoel van de 2c-B heb ik eigenlijk nog nooit ervaren. Zowel bij lichte als wat meer gemiddelde doses en al helemaal niet bij grote doses. Dan krijg ik juist eerder een onaangename bodyload.

sjelepopi

Belezen gebruiker
Thanks voor de reply's

DrippTone zei:
Dat zogenaamde xtc-gevoel van de 2c-B heb ik eigenlijk nog nooit ervaren. Zowel bij lichte als wat meer gemiddelde doses en al helemaal niet bij grote doses. Dan krijg ik juist eerder een onaangename bodyload.

Vanaf hoeveel mg reek je een grote doses? 30mg? Of veel hoger?

leppeh

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:

Ik word er wel blij van maar krijg ook altijd hele vage soorten kramp, XTC gevoel is bij mij ook meestal ver te zoeken :rolleyes:

Soma

Bewuste gebruiker
Ik heb 1 keer dat XTC-gevoel mogen ervaren en dat was in combi met alcohol en dex. Alle andere keren dat ik 2cb nam vond ik toch niet zo interessant. Misschien is dat love-gevoel wel stuurbaar?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
sjelepopi zei:
Vanaf hoeveel mg reek je een grote doses? 30mg? Of veel hoger?

Zwaarste wat ik tot nu toe mee heb gemaakt is 33mg anaal, staat ongeveer gelijk aan tussen de 60 en 80mg oraal. En daarmee ben ik wel een grens over gegaan kwa visueel. Kleuren waren niet meer te onderscheiden en geluiden vervormden zo danig dat zelfs muziek niet meer om aan te horen was. Maar bodyload bleef eigenlijk wel het zelfde, net zo licht als 20mg oraal. Maar nog geen xtc gevoel hoor. Denk dat ik eens een keertje 2c-B en mdma combineer, kijken wat dat doet.

MDMA<3

Belezen gebruiker
Ik wil het graag een x voor de 1e keer op een feest probere (Decibel)
wat is de juiste dosering voor een 1e x
wil gewoon wel bij blijve en een beetje het MDMA effect krijgen
iemand tips?
en hoe zit het met de duur van de werking, en zou het ook nodig zijn om wat bij te pakken?

en is het ook lagge in combinatie met mdma of raden jullie dat af?

alvast bedankt :)

Memmûm

Belezen gebruiker
2CHB in combinatie met LSD en lachgas: XTC gevoel bij 2CB heb ik ook niet ervaren, een hele milde blije stemming had ik wel maar dat kwam niet echt door de 2cb maar gewoon door dat het gezellig was.

Ik had wel een enorme versterking van lachgas/acid visuals. Ik zag aan de binnenkant van mijn oogleden ineens uitgestrekte paars-roze suikerspinlandschappen die ik voorheen alleen in veel mindere mate zag.
Fysiek had ik ervaarde ik zo nu en dan een enorm spastische energiegolf in mijn spieren waardoor ik dan ging staan en al mijn spieren spande en de energie eruit perste. Had het gevoel alsof de 2-cb me hard uitelkaar 'trok', alsof het met me wilde stoeien, een beetje sparren. Was wel leuk om tegen de 2cb te vechten. Verder zorgde het voor een lichte mindfuck maar dat was bij mijn 2 vrienden meer zo dan bij mij.
Vond het wel leuk alleen doe ik het niet weer, behalve in combinatie met MDMA. Dat lijkt me de enige drug waarbij ik het leuk zou vinden. Al is dat erg persoonlijk.
Zin in Dansen krijg ik bij 2cb amper, wat met mdma absoluut wel zo is.
Vind het vreemd spul, van alles net niets. maar het was leuk om eens te doen. :rockband:

sjelepopi

Belezen gebruiker
Kan iemand me vertellen wat voor impact 2-cb erna geeft?

Bij xtc kan ik me de dag erna niet concentreren en willen mijn hersenen maar niet werken.
Nu wil ik weten of dit bij 2-CB dit ook zo is?

Ik wil dit weekend voor het eerst 2-CB gaan gebruiken, maar ik heb maandag een tentamen.
En de zondag moet ik kunnen leren.

Zaterdagavond zou ik de 2 -CB willen gebruiken. Of is dit af te raden, omdat dit het leren de zondag zou belemmeren?

JUNGLIST

Experimenterende gebruiker
sjelepopi zei:
Kan iemand me vertellen wat voor impact 2-cb erna geeft?

Bij xtc kan ik me de dag erna niet concentreren en willen mijn hersenen maar niet werken.
Nu wil ik weten of dit bij 2-CB dit ook zo is?

Ik wil dit weekend voor het eerst 2-CB gaan gebruiken, maar ik heb maandag een tentamen.
En de zondag moet ik kunnen leren.

Zaterdagavond zou ik de 2 -CB willen gebruiken. Of is dit af te raden, omdat dit het leren de zondag zou belemmeren?

drugs gebruiken als je de dag er na moet leren/werken is sowieso nooit een goed idee.. beter vrijdag avond dus :grin:

Maarja, ik heb net alle 10 pagina's van dit topic gelezen en ik wil nu echt graag 2cb proberen. Ik ben er vrij zeker van dat ik het op korte termijn (nouja, 2 weken) kan krijgen, dus alvast wat vraagjes. Ik hou helemaal niet van slikken, heb meerdere malen xtc geslikt en werd er altijd misselijk van. Aan de andere kant zijn de posts over 2cb snuiven ook niet positief. Als ik het goed begrijp is 2cb snuiven een stuk vervelender dan speed snuiven? Met speed had ik namelijk niet zoveel problemen. Het mixen met water en opdrinken lijkt me ook geen goede optie omdat ik in dit topic las dat het effect daardoor minder is. Pluggen is al helemaal uitgesloten omdat.. gewoon :P

Over de dosis ben ik al vrij zeker, 20 mg lijkt me mooi voor de eerste keer. Maar natuurlijk veranderd dit als ik het ga snuiven, wat me over het algemeen meer aantrekt. Hoeveel zou ik dan nemen? Ik beschik niet over een goede weegschaal.

underworld

Wijs gebruiker
JUNGLIST zei:
alvast wat vraagjes. Ik hou helemaal niet van slikken, heb meerdere malen xtc geslikt en werd er altijd misselijk van. Aan de andere kant zijn de posts over 2cb snuiven ook niet positief. Als ik het goed begrijp is 2cb snuiven een stuk vervelender dan speed snuiven?

2ctjes snuiven is een van de naarste middelen om te snuiven qua pijn in je neus. maar als je over die pijn heen zet, dan heb je ook wel wat.
1: je trip werkt binnen 3 a 20 minuten in.
2:de pijn trekt na 10-30 minuten weg, wat zon opluchting is dat je trip gelijk 10 keer beter wordt.
3: je hebt weinig nodig, dus efficienter aangezien er meer word opgenomen, plus je trip is puurder en voelt schoner (op die brandende en prikkende neus in het begin na)
4:het werkt korter en intenser dan orale dosissen.

Met speed had ik namelijk niet zoveel problemen. Het mixen met water en opdrinken lijkt me ook geen goede optie omdat ik in dit topic las dat het effect daardoor minder is. Pluggen is al helemaal uitgesloten omdat.. gewoon :P

Over de dosis ben ik al vrij zeker, 20 mg lijkt me mooi voor de eerste keer. Maar natuurlijk veranderd dit als ik het ga snuiven, wat me over het algemeen meer aantrekt. Hoeveel zou ik dan nemen? Ik beschik niet over een goede weegschaal.
ik zou toch maar een goede weegschaal aanschaffen aangezien dit wel nauwkeurigheid vereist (2cb is opzich een van de mildere varianten, dus er kan meer schommelen in dosis) maar met andere 2ctjes kan dit echt een no-go zijn.

als je het snuift moet je een ratio aanhouden van alsje het slikt dat je 40% opneemt van de totale inname(ligt ook aan maaginhoud uiteraard)
en als je het snuift 70%, dus heb je aanzienlijker weinig nodig.
ik heb zelf een keer 25 mg gesnoven, dat ging al veel harder vergeleken met een orale dosis.

ik raad je als je het snuift een dosis van 15 mg aan.
tevens is het handig om een zakdoekje bij je te hebben, dat scheelt een hoop tegen de pijn, na 10 minuten is alles opgenomen in je neus, en als je dan even flink je neus snuit, trekt de pijn snel weg. :wink:

underworld

Wijs gebruiker
en mocht je geen geld hebben voor de weegschaal en je wel weet hoeveel mg 2cb poeder je hebt, probeer het in gelijke dosissen te verdelen waardoor je ongeveer weet hoeveel het is. (improvorische oplossing!) maar wel wat beter dan gewoon eyeballen uit het zakje.

Bovenaan