3-FA: verwachting en risico's

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik heb zojuist voor het eerst 3-FA besteld. Na hier veel over te hebben gelezen, lijkt het een goede back-up voor als de speedvoorraden in Nederland wat minder zijn. Alles wat ik aan informatie heb kunnen vinden, wijst erop dat dit stofje erg veel op de originele speed lijkt. En zoals sommigen wellicht weten, ben ik een groot fan van speed. Aan jullie de vraag: is het gevoel van speed echt wat ik kan verwachten? Of zijn er toch goed merkbare verschillen?

Daarbij wordt mij vanuit het internet niet echt duidelijk wat nu de mogelijke risico's zijn. Natuurlijk zijn er altijd risico's en een beetje risico is zeker geen probleem. Maar je hebt bijvoorbeeld de bekende verhalen over de risico's op hersenbloedingen etc. omtrent 4-FA, wat best pittig klinkt. Maar om het in perspectief te plaatsen: ik heb ook al zeker een halve kilo speed en een paar ons coke in mijn leven op en dat tot nu toe zonder merkbare gezondheidsschade. Dus ik ben voornamelijk benieuwd naar welke directe, bijzondere risico's ik loop met dit goedje.

Ik hoop dat jullie ervaringen mij verder kunnen helpen!

Poederpret

Bewuste gebruiker
Ik heb qua gebruik geen ervaring met de fluoramfetaminen, wat ik wel weet is dat deze derivaten op een andere manier binden aan onze receptoren dan bijvoorbeeld amfetamine (speed) of MDMA, fluoramfetaminen stimuleren bijvoorbeeld in een grotere mate de afgifte van serotonine in vergelijking met speed, maar weer in mindere mate vergeleken met MDMA, ik denk dat het qua effect op 4-FA lijkt, lichtelijk de euforie van xtc en verder het 'speed gevoel'. Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Poederpret

Bewuste gebruiker
En qua risico's...er is wetenschappelijk nog niet veel bekend over de lange termijnrisico's van deze stoffen, er zijn inderdaad hersenbloedingen gerapporteerd, maar zoals je zelf al zei heb je wel eens vaker grotere hoeveelheden stimulanten gebruikt zonder er merkbare gezondheidsschade aan over te houden. Maar je bent met dit soort RC's altijd je eigen proefkonijn dus als je geen risico wilt lopen moet je het niet gebruiken.

benzzzy

Badass junkie
Ik heb qua gebruik geen ervaring met de fluoramfetaminen, wat ik wel weet is dat deze derivaten op een andere manier binden aan onze receptoren dan bijvoorbeeld amfetamine (speed) of MDMA, fluoramfetaminen stimuleren bijvoorbeeld in een grotere mate de afgifte van serotonine in vergelijking met speed, maar weer in mindere mate vergeleken met MDMA, ik denk dat het qua effect op 4-FA lijkt, lichtelijk de euforie van xtc en verder het 'speed gevoel'. Ik hoop dat je hier wat mee kan.
3-fa heeft weinig effect op serotonine en is vrij selectief voor dopamine

Neo-Shulginist

Badass junkie
Over de risico's van 3-FA is nagenoeg niks bekend. Ik heb zelfs moeite om binding-assay studies te vinden. Dus dan kan je niet eens aannames maken over welke receptoren 3-FA activeert, en hoe sterk dan.

Ik heb het zelf wel eens geprobeerd. Destijds werd nog wel eens online geclaimd dat het dezelfde dopamine-activiteit zou hebben als methamfetamine. Nou, ik kan je vertellen dat je die verwachting in ieder geval niet moet hebben. Ik denk dat je ook teleurgesteld raakt als je een speed-vervanger verwacht. 3-FA is heel mild en haast onmerkbaar stimulerend. Dus het lijkt best wel wat op 4-FA.

Qua risico's kun je verwachten dat die soortgelijk zijn als bij 4-FA of speed: kans op hart- en vaatproblemen zoals een hersenbloeding, ernstige migraine, oververhitting.

Zeker met dit soort nieuwe stoffen is het belangrijk om heel voorzichtig te zijn. Dus een lage dosis nemen, niet herdoseren en ook niet combineren met andere drugs.

Hardcore_frk

Badass junkie
Over de risico's van 3-FA is nagenoeg niks bekend. Ik heb zelfs moeite om binding-assay studies te vinden. Dus dan kan je niet eens aannames maken over welke receptoren 3-FA activeert, en hoe sterk dan.

Ik heb het zelf wel eens geprobeerd. Destijds werd nog wel eens online geclaimd dat het dezelfde dopamine-activiteit zou hebben als methamfetamine. Nou, ik kan je vertellen dat je die verwachting in ieder geval niet moet hebben. Ik denk dat je ook teleurgesteld raakt als je een speed-vervanger verwacht. 3-FA is heel mild en haast onmerkbaar stimulerend. Dus het lijkt best wel wat op 4-FA.

Qua risico's kun je verwachten dat die soortgelijk zijn als bij 4-FA of speed: kans op hart- en vaatproblemen zoals een hersenbloeding, ernstige migraine, oververhitting.

Zeker met dit soort nieuwe stoffen is het belangrijk om heel voorzichtig te zijn. Dus een lage dosis nemen, niet herdoseren en ook niet combineren met andere drugs.
Dank voor je reactie en ik ga zeker voorzichtig doen!

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik heb zojuist voor het eerst 3-FA besteld. Na hier veel over te hebben gelezen, lijkt het een goede back-up voor als de speedvoorraden in Nederland wat minder zijn. Alles wat ik aan informatie heb kunnen vinden, wijst erop dat dit stofje erg veel op de originele speed lijkt. En zoals sommigen wellicht weten, ben ik een groot fan van speed. Aan jullie de vraag: is het gevoel van speed echt wat ik kan verwachten? Of zijn er toch goed merkbare verschillen?

Daarbij wordt mij vanuit het internet niet echt duidelijk wat nu de mogelijke risico's zijn. Natuurlijk zijn er altijd risico's en een beetje risico is zeker geen probleem. Maar je hebt bijvoorbeeld de bekende verhalen over de risico's op hersenbloedingen etc. omtrent 4-FA, wat best pittig klinkt. Maar om het in perspectief te plaatsen: ik heb ook al zeker een halve kilo speed en een paar ons coke in mijn leven op en dat tot nu toe zonder merkbare gezondheidsschade. Dus ik ben voornamelijk benieuwd naar welke directe, bijzondere risico's ik loop met dit goedje.

Ik hoop dat jullie ervaringen mij verder kunnen helpen!
Ik gebruik al zo'n 12 jaar af en toe drugs, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen speed verkrijgbaar was.

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik gebruik al zo'n 12 jaar af en toe drugs, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen speed verkrijgbaar was.
Ik ook niet, maar ik ben op dit moment een beetje uit het wereldje. En haal het altijd per ons, dus dan moet je wel de wat betere connecties hebben.

Dus ik ga snel weer op zoek, maar een back-up achter de hand hebben is altijd fijn!

Hardcore_frk

Badass junkie
Haha, gaat wel goed. Lekker brak dagje bankhangen. Geen serotoninedip of iets dergelijks (daar dacht ik gisteren wel even aan, omdat het in vlagen een beetje zoals MDMA voelde). Maar vandaag voelt gewoon zoals een speedkater, dus dat zal waarschijnlijk morgenochtend wel weer over zijn.

Wel echt een hele leuke avond met dit stofje gehad. Veel (diepe) gesprekken en gelachen. Uiteindelijk denk ik zo'n 100 mg gehad, was een prima dosis!

Buu

Wijs gebruiker

Dit klinkt alsof jouw 3-FA bunk was to be honest. Ik zou zeggen geef het nog eens de kans, het is zeker een waardige amfetamine vervanger. En dat komt uit kringen die 73% amfetamine gewend zijn.

Hardcore_frk

Badass junkie
Dit spul combineert zó goed met alcohol, niet normaal. Nog beter dan reguliere amfetamine, naar mijn inziens!

Nu maar hopen dat ik geen herseninfarct krijg, haha!

2-FA komt er overigens binnenkort ook aan, om de definitieve vergelijking goed te kunnen maken.

Buu

Wijs gebruiker
Heb 2-FA ook net binnen gekregen. Verwacht er niks van en staat niet op de planning. Maar kan wel bij het lijstje.

Hardcore_frk

Badass junkie
Vandaag voor het eerst aan de 2-FA, voornamelijk om even de verschillen met het inmiddels door mij omarmde 3-FA te achterhalen.

3-FA heeft een zeer lange werkingsduur. Ook als ik 's middags een paar kleine lijntjes neem en 's avonds met flink wat benzo's wil gaan slapen, is het nog steeds een onrustige nacht.

2-FA knalt er wel aardig goed in! Een klein lijntje gaf mij een flink rush. Dit bracht wel wat meer onrust met zich mee dan de 3-FA. Maar de werking is zo'n 4 uur later wel weer helemaal weg en ben ik weer op baseline (zonder katerig gevoel of iets dergelijks). Zometeen weer een nieuw lijntje 2-FA!

Amisulpride

Experimenterende gebruiker
Dit spul combineert zó goed met alcohol, niet normaal. Nog beter dan reguliere amfetamine, naar mijn inziens!

Nu maar hopen dat ik geen herseninfarct krijg, haha!

2-FA komt er overigens binnenkort ook aan, om de definitieve vergelijking goed te kunnen maken.
Deze is zeker hemels met alcohol! Kan mij herinneren dat de smartshop onder de toonbank 2-FA capsules verkocht en mijn coke dealer uitviel dus vlak voor het uitgaan gehaald. Ben zo lekker gegaan die avond. Veel plezier!

Hardcore_frk

Badass junkie
3-FA is de winnaar!
Ik ben erachter gekomen dat 3-FA toch best wel verslavend is. Nog meer dan speed. Het geeft me een sterkere, maar smoothere blije boost. Daarbij kan ik ook echt bizar goed eten met 3-FA. Slapen gaat zelfs zonder benzo's. Maar toch voor de zekerheid vaak wel 1 of 2 mg etizolam.

Ik denk dat 3-FA sowieso meer dopamine en wellicht ook wat serotonine afgeeft dan speed. Ik kan het niet zelf bevestigen, want nooit gedaan, maar ik vermoed dat 3-FA meer naar methamfetamine neigt.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

De neusbrand en drip zijn overigens echt niet chill. Geen bloedklodders, maar wel flinke loopneus en veel snot. Dat is ook eigenlijk wel de reden dat ik wil stoppen.

Maar overall denk in dat het niet veel uitmaakt of je nou aan de speed of 3-FA zit. Haat en liefde.

De Apotheker

Badass junkie
Ik ben erachter gekomen dat 3-FA toch best wel verslavend is. Nog meer dan speed. Het geeft me een sterkere, maar smoothere blije boost. Daarbij kan ik ook echt bizar goed eten met 3-FA. Slapen gaat zelfs zonder benzo's. Maar toch voor de zekerheid vaak wel 1 of 2 mg etizolam.

Ik denk dat 3-FA sowieso meer dopamine en wellicht ook wat serotonine afgeeft dan speed. Ik kan het niet zelf bevestigen, want nooit gedaan, maar ik vermoed dat 3-FA meer naar methamfetamine neigt.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

De neusbrand en drip zijn overigens echt niet chill. Geen bloedklodders, maar wel flinke loopneus en veel snot. Dat is ook eigenlijk wel de reden dat ik wil stoppen.

Maar overall denk in dat het niet veel uitmaakt of je nou aan de speed of 3-FA zit. Haat en liefde.
Ik heb zowel meth-amfetamine als 3-fa een aantal keer gebruikt (toevallig rond dezelfde periode)
3-fa is soms bijna niet te onderscheiden van de euforie die meth geeft en hierdoor lijken ze bijna identiek. Het grootste verschil is de aanzienlijke adrenaline grotere boost die meth wel geeft.

Er is een onderzoek geweest naar 3-fa waarbij ze hebben getest op muizen. Uit dit onderzoek bleek 3-fa meer dopamine af te geven als meth-amfetamine, dit hoeft uiteraard niet zeker bij mensen te zijn maar geeft wel een indicatie.

Grappig dat je het zegt want op 3-fa kon ik goed eten of zelfs echte honger hebben, dit had ik met meth-amfetamine de eerste 2 uur ook na inname.

Hardcore_frk

Badass junkie
Heel vet dat jij dit ook zo ervaart en dat de wetenschap ook nog eens achter ons staat, haha.

Op dit moment voelt 3-FA echt als een gigantische underdog. Volgens mij wordt het nog steeds niet heel veel verkocht. 3-FA moet aan de man gebracht worden! Dus, sst, niet verder vertellen. Mijn bedrijfsplan!

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Ik had een zakje 3fa van bekende vendor, ik voel nooit echt wat boeiends van amfetamines maar een vriend vind ze heerlijk. Gaf 'm de 3fa. Heerlijk zei die. Vervolgens nieuwe besteld bij zelfde vendor, dit keer grijzig en vlokkerig.

ik wil zelf wel eens ervaren wat jullie ervaren. Wat is de wijze van inname? En de verhouding met kg gewicht?

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
3-fa binge 200 mg elke 2 3 uur verder geen high maar ik wist alles better en zag alles slowmotion maar wist wat er zou komen
had ik gebruikt voor een lang poker toernooi
speelde 2 toernoois en casgame ernaast
zonder grap na een paar minuten zag ik me kaarten komen voordat ze geopend waren
beide toernoois gewonnen en cashgame leek net of ok tegen robbots speelde waarvan je al wist met welke bet of reraise ze zouden volden ook dikke winst ,,
mar alles leek als een slome video met de kaarten al open of ik wist wat er kwam heel vaag vroeg zelf in de chatt of er ook echte ,mensen speelde of aleen bots

verder prima spul om aftevallen totaal geen honger a php zelde effect kwa lijnen en wakker blijven dagen als het moet kijk wel uit want het trekt je water uit je lichaam als een sneltrein

mvg ricorieks

L

Lid 152537

Gast

Dopamine ja en beetje sero, geen noradrenaline dus gwoon dikke mentale high

De Zandman

DF-koning
Ik heb een hele tijd geleden een pellet gehad van 2 Fa in de mix met 3 Fa.
De sterkte weet ik niet meer, ik weet wel dat het naar mijn gevoel weinig deed, behalve een nacht wakker liggen.
Maar stimulanten zijn niet mijn ding overigens, ik was nieuwsgierig geworden en heb 1 pellet geprobeerd.

Cervenezvire

Je pakt verstandig. Heel goed van je inzake je gezondheid maar begin dan niet dat je niet de dopamine rush krijgt van meth of goede speed. Ik kan uit ervaring vertellen dat je dit wel degelijk krijgt. Pak is een halve gram gedoseerd in pellets. Verdeeld over enkele uren dus 2 of 3 van 50 mg tegelijk. Alleen als je dat zelf wil natuurlijk. En vertel dan je ervaringen. Weet zeker dat je er dan stuk anders over praat. Maar wat jij doet is nu de richtlijnen volgen die op die voorlichtingssites staan. Ja dan snap ik dat het heel mild voelt en je teleurgesteld raakt… Die richtlijnen zijn extreem voorzichtig ingesteld omdat het ook rc’s zijn dus kan je de instanties niet kwalijk nemen. Maar als je een bommetje speed pakt pak je toch ook geen 50 mg?? Gewoon paar 100 mg erin knallen verdeeld over de avond en je gaat ECHTTT als een speer. En dan praat je nog altijd maar over nog geen halve gram in speed… De chemische structuur is nagenoeg hetzelfde dus vindt het niet zo gek dat je dan ook ongeveer hetzelfde moet pakken om hetzelfde te kunnen voelen.

Nogmaals goed dat je voorzichtigheid in acht neemt (alleen maar respect voor) maar je kunt zo geen goede ervaring delen en schrijven in deze dat is wel duidelijk.

Laatst bewerkt:

Cervenezvire

Ik heb zowel meth-amfetamine als 3-fa een aantal keer gebruikt (toevallig rond dezelfde periode)
3-fa is soms bijna niet te onderscheiden van de euforie die meth geeft en hierdoor lijken ze bijna identiek. Het grootste verschil is de aanzienlijke adrenaline grotere boost die meth wel geeft.

Er is een onderzoek geweest naar 3-fa waarbij ze hebben getest op muizen. Uit dit onderzoek bleek 3-fa meer dopamine af te geven als meth-amfetamine, dit hoeft uiteraard niet zeker bij mensen te zijn maar geeft wel een indicatie.

Grappig dat je het zegt want op 3-fa kon ik goed eten of zelfs echte honger hebben, dit had ik met meth-amfetamine de eerste 2 uur ook na inname.
Jij snapt als geen ander hoe drugs binnen komt. Elke keer als ik je posts lees denk ik die gast kan echt perfect omschrijven hoe een bepaalde drugs werkt. Chapeau man, keep up the good (advising) work! 👌

Laatst bewerkt:

Flualhamdulillam

Badass junkie
Die richtlijnen zijn extreem voorzichtig ingesteld omdat het ook rc’s zijn dus kan je de instanties niet kwalijk nemen. Maar als je een bommetje speed pakt pak je toch ook geen 50 mg?? Gewoon paar 100 mg erin knallen verdeeld over de avond en je gaat ECHTTT als een speer.
Feit is: je weet geen mallemoer van de risico’s die je loopt met 3-FA. En om dan te verwachten (alhoewel: jij eist het haast…) dat iedereen gewoon een veelvoud van de maximale dosering op PsychonautWiki tot zich neemt om een beetje lekker high te fijn? Ik snap niet waarom je zo op je pik getrapt hebt… Als je je aan de aanbevolen dosering houdt mag je je ervaring niet delen? Jij bent degene die aannames doet die niet alleen klakkeloos zijn, maar ook het risico op nadelige effecten en (permanente) schade verhogen. Moreel gezien niets mis mee, you do you… Deel ook vooral jouw ervaring, daar leren mensen wat van. Maar iemand anders zijn ervaring af doen als flauwekul omdat hij mogelijk niet even hoog heeft gedoseerd als jij? That’s stupid…

Cervenezvire

Feit is: je weet geen mallemoer van de risico’s die je loopt met 3-FA. En om dan te verwachten (alhoewel: jij eist het haast…) dat iedereen gewoon een veelvoud van de maximale dosering op PsychonautWiki tot zich neemt om een beetje lekker high te fijn? Ik snap niet waarom je zo op je pik getrapt hebt… Als je je aan de aanbevolen dosering houdt mag je je ervaring niet delen? Jij bent degene die aannames doet die niet alleen klakkeloos zijn, maar ook het risico op nadelige effecten en (permanente) schade verhogen. Moreel gezien niets mis mee, you do you… Deel ook vooral jouw ervaring, daar leren mensen wat van. Maar iemand anders zijn ervaring af doen als flauwekul omdat hij mogelijk niet even hoog heeft gedoseerd als jij? That’s stupid…
Ben helemaal niet op mijn pik getrapt. Hoe kom je daarbij? Sorry als dat zo over gekomen is. Ik zeg toch meerdere keren toe dat ik daar alleen maar respect voor heb dat hij zich aan de voorschriften wil houden. Alleen dat het gelul is zo een goede stelling te kunnen nemen in bijv “lijkt niet eens op speed”. Zo werkt het toch met alles. Als je niet in de rush komt omdat je bijv hogere tolerantie hebt kun je echt alle drugs wel als “slap en mild” afstempelen toch. Ervaring is dus gebaseerd op niks. Feit is gewoon dat als je zo weinig pakt dat je praktisch niks voelt je ook geen realistische ervaring op kan sommen. Verder no hard feelings. En hij moet absoluut niet meer gebruiken als hij dat niet wil. Denk alleen dat hij er heel anders over zou praten als hij wel in de “flow” zou komen zeg maar.

Daarnaast is 3fa is alles speed qua chemische structuur op 1 molecuul na. Dus denk dat je wel degelijk een beetje daarna kunt kijken qua hoeveelheid pakken om een goed beeld van de rc te kunnen krijgen. Maar nee ben idd geen dokter. Feit is dat voorlichtingsinstanties heeeel voorzichtig zijn met de doseringen. Wat alleen maar goed is natuurlijk.

fijne avond! Gr

Laatst bewerkt:

Cervenezvire

Ik heb de tekst al wat aangepast heren. Was geenszins mijn bedoeling hem aan hogere doseringen te helpen of uit te kafferen. Zie je wel dat berichten in context heel anders over kunnen komen dan je ze soms bedoelt. Heb alleen maar respect voor mensen die altijd hun gezondheid in acht nemen met dit soort zaken. Alleen laten we eerlijk als je altijd de doseringen aan houdt die psychonautwiki aangeeft zul je soms niet veel voelen door tolerantie lichaamsbouw, gewicht enz. Lijkt allemaal wel gebaseerd op een volwassen vrouw van 40 kg met anorexia is mijn ervaring. 😐 Maar ook aangezien het rc’s zijn zullen instanties daarin gewoon extreem voorzichtig zijn (wat alleen maar goed is).

De Zandman

DF-koning
Een discussie op het scherp van een scheermes, dat nog ongebruikt is...
Bij ieder rc gebruik heb ik zoiets van: begin met laag.
Verhogen kan altijd, terugnemen dus niet.
Wat staat er in zowat iedere tabel over de dosering?
Daar staat datgene, wat ik hierboven geschreven heb.

Bovenaan