4fmp + x, heel leuk maar verstandig?

SexyLexy

Newbie
Hey hallo,

De laatste tijd lees ik verschillende berichten over de combi van 4fmp en xtc. De een vind het geweldig, de ander raadt het af omdat het neurotoxisch is.
Laatst nam ik deze combi op Era (Reaktor), eerst 200mg 4f, na 6 uur een kwartje (domino) en 2 uur later nog een kwartje, en dit was top. Aangezien de hoeveelheden xtc laag waren, vraag ik me af of dit nog steeds schadelijk is? Begrijp dat het niet handig is om 3 hele erin te gooien, maar een beetje kan mss wel?

Alvast bedankt!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Sja zoals je het zelf al benoemd is het waarschijnlijk extra neurotoxisch. Een beetje is natuurlijk minder slecht dan heel veel, maar dat geld voor alles. Je moet zelf de afweging maken of je het risico op klachten nog verder wilt vergroten...

Fool

Badass junkie
Ja, een beetje is ook aardig neurotoxisch. Het gaat erom dat juist de schade die 'een beetje' XTC veroorzaakt nogal versterkt worden. :wink:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik wist dit niet toen ik 4fmp deed. En toen het uitwerkte op een festival rond een uurtje of 8 deden wij nog een klein beetje mdma. Dat was erg leuk. Maar de dag erna moest ik nog aan een schoolopdracht werken en ik kon echt helemaal GEEN informatie vasthouden, niet langer dan een paar seconden. Jeetje. Toen dacht ik echt dat mijn hersens waren overleden.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
De combo is lekker om te nemen, het lijkt wel alsof de XTC extra hard inslaat. (persoonlijke ervaring.) In principe is dit een raar verschijnsel, want 4-FMP werkt ongeveer hetzelfde als speed en ik dacht ook redelijk op dezelfde receptoren. Gelet op dat mechanisme zou je de XTC dus minder hard voelen. Dat ik er dan ook keihard op ging kan ik niet verklaren, ik vermoed fool van wel.

Verder deze combo gewoon niet doen, het is enorm giftig voor je hersenen en daar zal je nog je hele leven mee moeten doen.

Fool

Badass junkie
leipebaviaan zei:
De combo is lekker om te nemen, het lijkt wel alsof de XTC extra hard inslaat. (persoonlijke ervaring.) In principe is dit een raar verschijnsel, want 4-FMP werkt ongeveer hetzelfde als speed en ik dacht ook redelijk op dezelfde receptoren. Gelet op dat mechanisme zou je de XTC dus minder hard voelen. Dat ik er dan ook keihard op ging kan ik niet verklaren, ik vermoed fool van wel.

Verder deze combo gewoon niet doen, het is enorm giftig voor je hersenen en daar zal je nog je hele leven mee moeten doen.
4-FA heeft een nogal versterk effect op serotonine, i.t.t. amfetamine, hierdoor zul je juist daar een extra boost van voelen. :wink:

ooscaar

Wijs gebruiker
Als je veilig wilt zitten drie maanden pauze nemen met 4-fmp, net zoals met xtc. Het weinige onderzoek dat er is gedaan en theoretische beredeneringen wijzen er echter wel op dat 4-fmp wat minder schadelijk is dan xtc. Als je verstandig wilt gebruiken is drie maanden pauze aan te raden, zo houdt je deze drug ook nog bijzonder in ieder geval. :wink:

Sommigen zeggen één maand pauze en gaan uit van minder schade dan bij xtc en de serotonine kun je na een maand wel aangevuld hebben. Omdat je dit niet zeker weet, is het niet verstandig om te gebruiken met een maand pauze.

Bovenaan