• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

5 meo dmt heeft mijn leven veranderd!!!

Suzimaniac

Newbie
Wat een verhaal!
Ik ben erg benieuwd naar DMT, zeker na de intense ervaring die ik al met truffels heb gehad.
Dit komt zeker op mijn pad, maar tot die tijd lees ik vooral jou ervaringen😉

Hector48

Experimenterende gebruiker
Wat een verhaal!
Ik ben erg benieuwd naar DMT, zeker na de intense ervaring die ik al met truffels heb gehad.
Dit komt zeker op mijn pad, maar tot die tijd lees ik vooral jou ervaringen😉
Zal toch eventjes moeten wachten op de volgende ervaring denk ik🤣
Tof dat je het leuk vind.
Zal mschn eens moeten gebruiken, puur om een tripreportje te schrijven😉

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Begrijp ook de mensen die het niet meer willen doen. Daarnet vroeg mijn vriendin, die morgen voor een breakthrough wil gaan, of ik het eerst wil doen zodat ze kan zien hoe het is. Heb daar echt geen behoefte meer aan en mschn ergen wel terughoudend, hoe goed ik mij ook voelde n'a mijn breakthrough, ergens is de gedachte van wat ik meegemaakt heb toch nog zo.....bizar en buitenaards zeg maar... Dat ik het toch niet meer zomaar ga doen, wat ergens voor mij logisch en niet logisch is tegelijk. Wil het wel nog eens doen maar heb eruit gehaald wat ik zocht en nog zooooo veel meer.... Nu zal ik het wel nog doen maar als de moment zich er ook echt toe leent, sfeer zit goed, als alles erop wijst dat het de moment is.... Zoiets😜😂😂
Dit herken ik heel sterk, ik heb het al met LSD.
Niet ik bepaal of ik ga gebruiken, het is de LSD die me op een soort onbewust niveau verteld dat ik er weer klaar voor ben.

Mooi report @Hector48 !
Je hebt mijn interesse aangewakkerd!

Ketaboer23

Ik heb nu inmiddels al een jaar of 4 extreme last van depressie, extreem overmoeid slaapproblemen, onbewuste stress, gewichtstoename ongeacht sport of dieet, vlakt in emoties en gevoel, futloos, ongetc, etc..

Kortom, ik voel me simpel gezegd niet meer mezelf altijd energiek,vrolijk, gelukkig, ondernemend, sociaal echt het totale tegenovergestelde van hoe ik nu ben.

Ik heb tig keer me bloed laten testen, 2 slaapproblemen gehad waarvan eerst apnea dacht te hebben een beugel gehad maar na geen verbetering een ander onderzoek laten doen in een uitgebreid slaap ziekenhuis, dit maal bleek het wellicht een “mentaal” kwestie te zijn omdat ik vaak wakker word snachts en dus niet uitgerust ben (4 jaar lang) de apneu bleek niet zo intens en al had het er geweest waren de klachten niet zo erg die ik ervaar.

Ben bij 3 psychiaters geweest, 3 psychologen diverse therapie gehad nu Inmiddels 16 soorten medicijnen geprobeerd van anti-depresivas naar anti-psychotica tot add medicatie en nu modafinil en sta alweer in de wachtrij voor het volgende traject…

Mijn probleem met al dit is dat niks maar dan ook niks helpt. Ik heb al vaker aangegeven niet weet wat mijn probleem is waardoor ik mij zo voel, ik heb het idee het onbewust is, therapie zoals CGT was ik na de 3e behandeling klaar mee, deze psycholoog denkt dat ik mijn oorzaak niet zal vinden en de behandeling moest afmaken, hoe kan ik ergens op bouwen als ik niet weet waar de oorzaak is? Ik weet best met stress en gedachte gang om te gaan, altijd positief te blijven. Maar ik voel me belemmerd door iets, drugs helpen me afentoe ff de lol der weer in te hebben vooral speed dat doet me echt mezelf weer toe brengen maar nu moet het wel leuk blijven omdat ik er geen verslaving aan wil over houden hoe verleidelijk het ook kan zijn.

Ik kan wel uren doorgaan teveel in die 4 jaar zonder enig resultaat te hebben bereikt, 4 jaar weggeslapen leven noem ik het maar. De zin en toekomst is donker aan het worden ik raak radeloos…

Maar nou zie ik dus jouw post over die DMT wat vrij toevalig is aangezien ik de afgelopen weken zwaar begin te overwegen binnenkort iets zoals micro dosering te proberen, ik kom hier namelijk geen haar mee verder dus zal ik het zo maar moeten avonturen en hopen dat het resultaat boekt.

Nu zag ik dus dat DMT inderdaad je al beschreef Mike Tyson en Joe Rogen der helemaal van zijn verbeterd, het schijnt dat je in hokjes kijkt van je onbewust zijnde en daardoor meer grip op je mentale bewustzijn krijgt. Helaas heb ik geen trippende hippy vrienden om het zo te noemen maar spacers aan xtc etc.

Ik wil dit zo immens graag proberen maar zal me God niet weten hoe of wat, ik zou graag wat tips en info willen als het kan want wat jij beschrijft dat het je leven verbeterd geeft me echt hoop dat het dus echt kan.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik had altijd een ander beeld van egodood. Zie dan meer een boeddhist voor me zeg maar. Zo helemaal zennnn.....

Maar ik zou inderdaad nog wel meer tripreports van je willen lezen.

• Haha
Waarderingen: ljuv

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb nu inmiddels al een jaar of 4 extreme last van depressie, extreem overmoeid slaapproblemen, onbewuste stress, gewichtstoename ongeacht sport of dieet, vlakt in emoties en gevoel, futloos, ongetc, etc..

Kortom, ik voel me simpel gezegd niet meer mezelf altijd energiek,vrolijk, gelukkig, ondernemend, sociaal echt het totale tegenovergestelde van hoe ik nu ben.

Ik heb tig keer me bloed laten testen, 2 slaapproblemen gehad waarvan eerst apnea dacht te hebben een beugel gehad maar na geen verbetering een ander onderzoek laten doen in een uitgebreid slaap ziekenhuis, dit maal bleek het wellicht een “mentaal” kwestie te zijn omdat ik vaak wakker word snachts en dus niet uitgerust ben (4 jaar lang) de apneu bleek niet zo intens en al had het er geweest waren de klachten niet zo erg die ik ervaar.

Ben bij 3 psychiaters geweest, 3 psychologen diverse therapie gehad nu Inmiddels 16 soorten medicijnen geprobeerd van anti-depresivas naar anti-psychotica tot add medicatie en nu modafinil en sta alweer in de wachtrij voor het volgende traject…

Mijn probleem met al dit is dat niks maar dan ook niks helpt. Ik heb al vaker aangegeven niet weet wat mijn probleem is waardoor ik mij zo voel, ik heb het idee het onbewust is, therapie zoals CGT was ik na de 3e behandeling klaar mee, deze psycholoog denkt dat ik mijn oorzaak niet zal vinden en de behandeling moest afmaken, hoe kan ik ergens op bouwen als ik niet weet waar de oorzaak is? Ik weet best met stress en gedachte gang om te gaan, altijd positief te blijven. Maar ik voel me belemmerd door iets, drugs helpen me afentoe ff de lol der weer in te hebben vooral speed dat doet me echt mezelf weer toe brengen maar nu moet het wel leuk blijven omdat ik er geen verslaving aan wil over houden hoe verleidelijk het ook kan zijn.

Ik kan wel uren doorgaan teveel in die 4 jaar zonder enig resultaat te hebben bereikt, 4 jaar weggeslapen leven noem ik het maar. De zin en toekomst is donker aan het worden ik raak radeloos…

Maar nou zie ik dus jouw post over die DMT wat vrij toevalig is aangezien ik de afgelopen weken zwaar begin te overwegen binnenkort iets zoals micro dosering te proberen, ik kom hier namelijk geen haar mee verder dus zal ik het zo maar moeten avonturen en hopen dat het resultaat boekt.

Nu zag ik dus dat DMT inderdaad je al beschreef Mike Tyson en Joe Rogen der helemaal van zijn verbeterd, het schijnt dat je in hokjes kijkt van je onbewust zijnde en daardoor meer grip op je mentale bewustzijn krijgt. Helaas heb ik geen trippende hippy vrienden om het zo te noemen maar spacers aan xtc etc.

Ik wil dit zo immens graag proberen maar zal me God niet weten hoe of wat, ik zou graag wat tips en info willen als het kan want wat jij beschrijft dat het je leven verbeterd geeft me echt hoop dat het dus echt kan.

Microdoseren met LSD of psilocybine valt altijd eens te proberen. Maar zie het niet als een wondermiddel. En pas a.u.b. echt op met psychedelica (dan heb ik het met name over ‘volwaardige’ tripdoseringen) als je mentale problemen hebt. Jouw situatie klinkt als een situatie waarin je absoluut niet zonder begeleiding een trip in moet stappen. Die gamble is veel te riskant.

Als je concrete tips wil van leden met ervaring over jouw omstandigheden, dan zou ik een eigen topic daarvoor openen. Meer kans op respons.

Veel sterkte!

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter

Er zijn ook speciaal opgeleide psychedelica therapeuten. Ik las dat ergens in een blad. Mogelijk zijn er wel voorwaarden aan verbonden. Ik weet er niet veel vanaf. Je kan eens googlen.

Laatst bewerkt:

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Zowat het enige trip middel waar ik bang voor ben, elke keer dat ik het probeerde kreeg ik instant spijt. Dan nog liever DPT.

Mooi report wel, altijd fijn om te zien dat mensen iets goeds halen uit psychedelica.

mrorange

Bewuste gebruiker
5meo is het meest idiote psychedelicum dat ik heb gebruikt... geen visuals, geen verandering in waarneming, alles was volkomen normaal, behalve dan dat ik zelf niet meer wist of ik dood was of leefde, of ooit had bestaan.. @Hector48, ik denk dat je een van de weinigen bent die dit als prettig ervaren... 5-meo is per definitie niet relaxt. levens veranderend kan ik me wat bij voorstellen.. dat was het voor mij ook.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
5meo is het meest idiote psychedelicum dat ik heb gebruikt... geen visuals, geen verandering in waarneming, alles was volkomen normaal, behalve dan dat ik zelf niet meer wist of ik dood was of leefde, of ooit had bestaan.. @Hector48, ik denk dat je een van de weinigen bent die dit als prettig ervaren... 5-meo is per definitie niet relaxt. levens veranderend kan ik me wat bij voorstellen.. dat was het voor mij ook.

Ik denk dat iemand die 5-MeO-DMT neemt om te ‘relaxen’, het sowieso niet helemaal begrepen heeft. :’)

(Los daarvan: ik heb er geen ervaring mee en het lijkt me fucking heftig.)

mrorange

Bewuste gebruiker
Ja idd.. misschien dat hij bij hem toch weer anders heeft uitgepakt, of het is geen 5Meo geweest, maar N-DMT... Deze ervaring kan ik echt niet relaxt noemen, alleen geprobeerd, omdat ik echt nieuwsgierig was, maar dit is echt raar spul... tevens, waarbij in na n-dmt vaak na de trip toch een soort gevoel heb dat ik uit een droom kom, was dat bij 5-meo echt niet zo. Staat echt in m'n geheugen gebrand. Medelijden met de dieren die in het wild aan die pad likken of opvreten ;-D

Hector48

Ik denk dat iemand die 5-MeO-DMT neemt om te ‘relaxen’, het sowieso niet helemaal begrepen heeft. :’)

(Los daarvan: ik heb er geen ervaring mee en het lijkt me fucking heftig.)
Idd roze olifant, dit neem je niet voor je plezier. Ik wist perfect wat ik er wou uithalen. Had ook geen schrik want ik was mentaal helemaal voorbereid.
Met alle respect mr orange maar ik denk dat je de kracht en potentie van 5 meo niet helemaal door hebt, maanden later ben ik nog steeds onder de indruk. Voor een plezier tripje moet je idd niet bij 5 meo zijn. 5 meo is perspectiefsverschuivend en idd amper visueel, n. n dmt is visueel.

triko

Newbie
Mocht iemand het echt eens willen doen maar iemand erbij wil hebben dat het kent. Shoot me🤣🤣🤣 iedereen is vrij om hier te posten wat hij wil. Ben al blij dat mijn verhaal toch wel reacties uitlokt😂😊 ik lees graag over al jullie ervaringen. Voel het echt niet als ge hijacked worden, feel free.... Maakt allemaal nix uit, zolang er respectvol met elkaar word omgegaan vind ik het allemaal fantastisch❤️❤️❤️
Ik heb inmiddels redelijk wat 5 meo dmt gebased in diverse zettingen en hoeveelheden. Ben nieuwsgierig naar jouw n dmt ervaring, wil en kun je daar al iets meer over delen?

triko

Newbie
Ik vond DMT niet eens meer voelen als trippen of high zijn, echt weer een heel niveau verder dan dat, ofzo. Je ziet de werkelijkheid niet vanuit een ander perspectief, je bent gewoon totaal ergens anders. Je ziet wel briljante kleurige complexe visuals, maar het gevoel dat je daar gewoon kéihard echt bent, met een helder hoofd, dat je alles aan zou kunnen raken, zo echt, maakt het zo intens. Je voelt je niet wazig, niet gedrogeerd. Als ik 200 ug LSD neem, ben ik zo waus en verward als een aardappel, en dan space ik hem ook wel keihard weg in de piek naar andere oorden, maar dan ben ik toch ook nog hier en niet met een helder hoofd in een andere paralelle werkelijkheid. Je merkt, ik kan er nog steeds niet over uit hoe disturbing ik die ervaring vond haha, maar wel rete-interessant.
Klopt, ik begrijp exact wat je bedoelt en ervaar het ook zo

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nou... Als je je bedenkt dat je hele geschiedenis en je hele toekomst bestaat in en als de gedachte die je op dit moment hebt, wat bestaat er dan ook eigenlijk echt aan jou?

Nu heb ik dan geen 5-MeO-DMT gedaan maar ik heb wel op andere psychedelica kraakhelder ervaren dat niets van mij bestaat. Niet mijn verleden, niet mijn toekomst, niet mijn familie, niet mijn zorgen, niet mijn problemen, niet mijn hele leven. Voor sommigen is dat een vreselijk iets, voor mij was/is dat juist een enorm bevrijdend iets. Vergelijkbaar met 's avonds gaan slapen en heerlijk: lekker helemaal niets meer hoeven te zijn. En het is in principe niet eens echt een ervaring. Het is op dit moment zelfs zo, als je echt goed gaat kijken.

Ook heb ik van mensen zelf gehoord dat ze de 5-MeO-DMT ervaring geweldig vonden en zelfs ultiem ontspannend. Dus het is niet zo dat het per definitie niet een prettige ervaring is om 5-MeO-DMT te doen.

mrorange

Bewuste gebruiker
Nou... Als je je bedenkt dat je hele geschiedenis en je hele toekomst bestaat in en als de gedachte die je op dit moment hebt, wat bestaat er dan ook eigenlijk echt aan jou?

Nu heb ik dan geen 5-MeO-DMT gedaan maar ik heb wel op andere psychedelica kraakhelder ervaren dat niets van mij bestaat. Niet mijn verleden, niet mijn toekomst, niet mijn familie, niet mijn zorgen, niet mijn problemen, niet mijn hele leven. Voor sommigen is dat een vreselijk iets, voor mij was/is dat juist een enorm bevrijdend iets. Vergelijkbaar met 's avonds gaan slapen en heerlijk: lekker helemaal niets meer hoeven te zijn. En het is in principe niet eens echt een ervaring. Het is op dit moment zelfs zo, als je echt goed gaat kijken.

Ook heb ik van mensen zelf gehoord dat ze de 5-MeO-DMT ervaring geweldig vonden en zelfs ultiem ontspannend. Dus het is niet zo dat het per definitie niet een prettige ervaring is om 5-MeO-DMT te doen.
Ja je hebt wel een punt, alleen bij andere psychedelica zoals bv N DMT heb ik juist het gevoel gehad in een wereld te stappen die veel echter is dan buiten de trip om. Daarom was ik ook een beetje flabbergasted na 5-Meo. Ik ben er sowieso inmiddels van overtuigd dat we absoluut niets zijn, kom je op een wazig terrein, maar ik snap je. Ik denk dat ik MeO toch weer een kans ga geven :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja je hebt wel een punt, alleen bij andere psychedelica zoals bv N DMT heb ik juist het gevoel gehad in een wereld te stappen die veel echter is dan buiten de trip om. Daarom was ik ook een beetje flabbergasted na 5-Meo. Ik ben er sowieso inmiddels van overtuigd dat we absoluut niets zijn, kom je op een wazig terrein, maar ik snap je. Ik denk dat ik MeO toch weer een kans ga geven :)
Ik kan niet heel veel over N,N-DMT zeggen, aangezien ik het maar 3 keer heb gedaan en ook in changa vorm. En ik heb dus nooit het gevoel gehad in een andere wereld te stappen. Terwijl ik wel een ervaring had waar ik mezelf (mijn ego eigenlijk) van me verwijderd zag worden en intens zag strugglen. En dan bedoel ik INTENS: alsof je van een afstandje naar een supernova zit te kijken. Mijn ego brandde zichzelf gewelddadig helemaal op terwijl ikzelf totaal onaangeroerd als slechts een bewustzijn dat zat te bekijken. Er was geen enkele angst, alleen neutrale observatie van dat.

Maar ik hoor dan wel weer verhalen van mensen die op DMT naar eigen zeggen in hyperspace gaan en doorbreken naar een andere "plek". Ook degene waarvan ik die changa had, had dat daarmee ervaren. Maar hij had ook entiteiten gezien al voor die breakthrough en ik heb dat ook allemaal niet gezien. Terwijl mijn ervaringen toch mega intens waren.

Ook heb ik hele hoge doseringen psilo genomen, ik heb op LSD getript (niet hoog gedoseerd though) en daar intens heftige ervaringen op gehad (nog niet zo intens als de changa), maar ik denk achteraf dat ik nooit echt "ergens anders" ben geweest.

Maar ergens anders dan waar? Denk ik dan. Overal is het namelijk hier en nu. Ik vraag me dan ten eerste ook af: wat is iemand's referentiekader/wereldbeeld? Ik heb zelf namelijk nogal een ongebruikelijk referentiekader, namelijk: bewustzijn is fundamenteel, de wereld is secundair. Terwijl het normaliter andersom is: de wereld is primair en dán komt bewustzijn. Ik kan me voorstellen dat als iemand gelooft dat hetgeen dat zijn ervaring echt maakt, de wereld is, dat diegene dan ook eerder geneigd is te denken dat hij/zij in een trip daadwerkelijk naar een andere dimensie/wereld gaat/is gegaan. Terwijl ik eerder geneigd ben te denken: de vorm is (op psychedelica en in dromen soms heel erg) anders, maar de onderliggende realiteit (bewustzijn) is nog steeds hetzelfde.

Niet dat ik bij voorbaat wil zeggen dat bijvoorbeeld DMT me op hogere doseringen niet op andere gedachten kan brengen, al is het op het moment wel mijn overtuiging dus: dat het niet de vorm is die echt is (dat wat je kunt zien), maar de vormloosheid waarin het verschijnt (dat wat je niet kunt zien). En van wat ik hoor en lees is dat vaak ook juist de boodschap die mensen op 5-MeO-DMT meekrijgen.

mrorange

Bewuste gebruiker
Maar ergens anders dan waar? Denk ik dan. Overal is het namelijk hier en nu. Ik vraag me dan ten eerste ook af: wat is iemand's referentiekader/wereldbeeld? Ik heb zelf namelijk nogal een ongebruikelijk referentiekader, namelijk: bewustzijn is fundamenteel, de wereld is secundair. Terwijl het normaliter andersom is: de wereld is primair en dán komt bewustzijn. Ik kan me voorstellen dat als iemand gelooft dat hetgeen dat zijn ervaring echt maakt, de wereld is, dat diegene dan ook eerder geneigd is te denken dat hij/zij in een trip daadwerkelijk naar een andere dimensie/wereld gaat/is gegaan. Terwijl ik eerder geneigd ben te denken: de vorm is (op psychedelica en in dromen soms heel erg) anders, maar de onderliggende realiteit (bewustzijn) is nog steeds hetzelfde.
Ja ik denk dat ik je begrijp. Ik heb zelf ook ook vaak die gedachte (als we het over hetzelfde hebben ten minste). Je eigen perceptie is de enige realiteit, want dat is namelijk hetgeen je voor jezelf met zekerheid kan vaststellen. De wereld (zoals je dat omschrijft) is secundair. Niet uit egoitisch punt; iedereen even veel waard en respect, maar wat mn zintuigen waarnemen is voor mij de realiteit, echter, ik zou kortzichtig en hypocriet zijn als ik niet verder kijk dan mn neus lang is. Er is zoveel meer :)

mrorange

Bewuste gebruiker
Dat is het mooie van psychedelica; eindeloos voer om over te discuserien, verhalen uit te wisselen, meningen, en levenopvattingen, maar ook gewoon fun :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja ik denk dat ik je begrijp. Ik heb zelf ook ook vaak die gedachte (als we het over hetzelfde hebben ten minste). Je eigen perceptie is de enige realiteit, want dat is namelijk hetgeen je voor jezelf met zekerheid kan vaststellen. De wereld (zoals je dat omschrijft) is secundair. Niet uit egoitisch punt; iedereen even veel waard en respect, maar wat mn zintuigen waarnemen is voor mij de realiteit, echter, ik zou kortzichtig en hypocriet zijn als ik niet verder kijk dan mn neus lang is. Er is zoveel meer :)
Ja, een eventuele DMT trip of iets dergelijks mag mij in de toekomst ook nog steeds verrassen. Dat is toch sowieso de enige manier om te trippen: het compleet ondergaan en het tripmiddel jou laten zien wat het je wil laten zien. Zeker met dit kaliber psychedelica.

En inderdaad, dat bedoel ik (deels): we zien niet allemaal dezelfde wereld, we zien allemaal onze eigen versie, onze eigen wereld. En werelden kunnen niet bij elkaar in de ander zijn wereld kijken, want je ziet het nog steeds vanuit jouw wereld. Zo kun je bijvoorbeeld ook niet een gedachte van een ander overnemen. Iemand kan zijn/haar gedachte wel uitspreken, maar eenmaal jij een mentaal beeld (een gedachte dus) vormt van wat is uitgesproken, is het jouw gedachte.

Het is zelfs letterlijk zo met het spul wat we "materie" noemen. "Materie" is maar een concept, wat je écht ziet is je eigen perceptie (gemaakt van bewustzijn).

En het gaat nog verder dan dat maar op een bepaald moment wordt het echt iets dat alleen inwaarts gaat en je niet meer kunt communiceren met woorden. Wellicht wel met liefde. :)

mrorange

Bewuste gebruiker
Ok we zitten echt op 1 lijn. Heel simpel gezegd. Wat voor mij blauw is, is voor jou misschiel wel geel. We noemen het alleen allebei blauw. En ga het tegendeel maar bewijzen... kan niet :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ok we zitten echt op 1 lijn. Heel simpel gezegd. Wat voor mij blauw is, is voor jou misschiel wel geel. We noemen het alleen allebei blauw. En ga het tegendeel maar bewijzen... kan niet :wink:
Exact!

En eigenlijk weten we dat ergens ook wel. Wat jij al zegt: mijn blauw is waarschijnlijk niet jouw blauw. Het kan mogelijk iets heel anders zijn. (En dat zullen we waarschijnlijk nooit weten)

Maar de illusie van maar 1 (fysieke) wereld en 7 miljard (alleen mensen tellend) bewustzijnen is sterk. Onder andere omdat we dezelfde wereld lijken te ervaren. Maar dat is nog geen bewijs dat er maar 1 wereld is (en 7 miljard bewustzijnen). Er kan nog steeds maar 1 bewustzijn zijn en 7 miljard werelden (wat mijn overtuiging dus is). Het gegeven dat er maar 1 bewustzijn zou zijn, zou kunnen verklaren dat onze ervaren werelden zo vergelijkbaar lijken te zijn. Ik weet het, dit klinkt in eerste instantie krankzinnig. Maar als je de modellen beide goed gaat bekijken, lijkt het (voor mij althans) veel waarschijnlijker dat er maar 1 bewustzijn is en 7 werelden. Het conventionele 1 wereld, 7 miljard bewustzijnen model begint heel gauw in elkaar te donderen als je er kritisch naar gaat kijken. :wink:

Maar ik geef toe, ook "mijn" model is niet waterdicht te verklaren. Maar het is dus ook maar een model: een benadering. Een kaart van een gebied is ook niet het gebied zelf. Maar de ene kaart is accurater dan de andere.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psssst we zijn al met 8 miljard mensen en dieren hebben ook bewustzijn :kissingheart:
Shiit daar in Azië zijn ze lekker bezig hè. Liep al een miljard achter.

En ik zei dan ook: even alleen mensen tellend.

Maar dan nog: dieren hebben geen bewustzijn, ménsen hebben geen bewustzijn. Bewustzijn heeft mensen en dieren (en planten en mineralen) :wink: (not even kidding too)

mrorange

Bewuste gebruiker
Ik raak door jullie wel super erg geïnteresseerd in die 5-MeO-DMT 😍
Ik ken je niet, dus misschien overbodig. Als je geen of weinig trip ervaring hebt, maar sowieso in het algemeen wel nuttig denk ik: Ik denk dat dit een goed pad is --> atlantis truffles --> hollandia of een paar gram (3gr ofzo) blauw gedroogde paddos. Als je een beetje vertrouwd bent en je hebt ook wel eens een wat minder ontspannende trip gehad (ik haat het woord "badtrip"). Want een bad trip bestaat niet. Je krijgt mee wat de stof je brengt. Dus het hoeft niet altijd even tof te zijn. Niet in paniek raken. Sorry ik dwaal af. Zoals ik zei, als je een beetje vertrouwd bent, doe dan een keer knalblauwe gedroogde paddo's 6 gram. (ik heb eens 7 gedaan en dan weet je even een paar minuten niet meer van voor dat je van achteren leeft). Er wordt vaak tegen LSD opgekeken, maar vergis je niet in Psylocibine. Ik vind LSD gewoon milder en vlakker. Paddos zijn veel grilliger en voor mij avontuurlijker. De volgende stap, of tja eigenlijk totaal andere categorie, zijn de dimethyltryptamines. Als je gevoelig ben voor psychoses sowieso niet aan beginnen, of als je nog nooit eerder ervaring gehad hebt met trippen... dit is geen instapniveau.

N3K0

Badass junkie
Maar dan nog: dieren hebben geen bewustzijn, ménsen hebben geen bewustzijn. Bewustzijn heeft mensen en dieren (en planten en mineralen) :wink: (not even kidding too)
Brahman 😍😍
Ik ken je niet, dus misschien overbodig. Als je geen of weinig trip ervaring hebt, maar sowieso in het algemeen wel nuttig denk ik: Ik denk dat dit een goed pad is --> atlantis truffles --> hollandia of een paar gram (3gr ofzo) blauw gedroogde paddos. Als je een beetje vertrouwd bent en je hebt ook wel eens een wat minder ontspannende trip gehad (ik haat het woord "badtrip"). Want een bad trip bestaat niet. Je krijgt mee wat de stof je brengt. Dus het hoeft niet altijd even tof te zijn. Niet in paniek raken. Sorry ik dwaal af. Zoals ik zei, als je een beetje vertrouwd bent, doe dan een keer knalblauwe gedroogde paddo's 6 gram. (ik heb eens 7 gedaan en dan weet je even een paar minuten niet meer van voor dat je van achteren leeft). Er wordt vaak tegen LSD opgekeken, maar vergis je niet in Psylocibine. Ik vind LSD gewoon milder en vlakker. Paddos zijn veel grilliger en voor mij avontuurlijker. De volgende stap, of tja eigenlijk totaal andere categorie, zijn de dimethyltryptamines. Als je gevoelig ben voor psychoses, of nog nooit eerder ervaring gehad hebt met trippen... dit is geen instapniveau.
Dankjewel voor je uitgebreide bericht 🙏🏻
Ik heb al diverse ervaringen met trip middelen mogen ervaren. Vroeger in mijn tienerjaren geëxperimenteerd met vanalles nu zo sporadisch.

Ik vind trip middelen heel erg interessant. Ook het ritueel gebruik er omheen. Het niet "zomaar" gebruiken van heilige planten.
Altijd geïnteresseerd geweest in DMT//Ayuashaca maar nooit gedurfd.

mrorange

Bewuste gebruiker
Brahman 😍😍

Ik heb al diverse ervaringen met trip middelen mogen ervaren. Vroeger in mijn tienerjaren geëxperimenteerd met vanalles nu zo sporadisch.

Ik vind trip middelen heel erg interessant. Ook het ritueel gebruik er omheen. Het niet "zomaar" gebruiken van heilige planten.
geen dank! maar inderdaad, ik vind eigenlijk de natuurlijke psychedelica tot een heel andere orde horen. Je kan het drugs noemen, maar ik vind dat niet op z'n plek. Als je al veel ervaring hebt; Ieders verantwoordelijkheid he? maar ik raad het je aan om een keer N,N DMT te doen. Ik heb zelf nooi ayuashaca gedaan, maar heel veel DMT gevaped, gewoon uit een base pipe. De trip is kort, maar zo intens! 1 keer doen en je bent om. goede kans dat je daar na een dag of wat nodig hebt om bij te komen :)

Harrie In De Warrie

Badass junkie
geen dank! maar inderdaad, ik vind eigenlijk de natuurlijke psychedelica tot een heel andere orde horen. Je kan het drugs noemen, maar ik vind dat niet op z'n plek. Als je al veel ervaring hebt; Ieders verantwoordelijkheid he? maar ik raad het je aan om een keer N,N DMT te doen. Ik heb zelf nooi ayuashaca gedaan, maar heel veel DMT gevaped, gewoon uit een base pipe. De trip is kort, maar zo intens! 1 keer doen en je bent om. goede kans dat je daar na een dag of wat nodig hebt om bij te komen :)
Denk je dat salvia een goede tussen stap is voor dmt? heb al ervaringen met de rest van het 'lijstje' kwa trip middelen en ook al x psilohuasca gedaan maar dat liep niet heel lekker.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Brahman 😍😍
Namasté :praying1:

Als je voorzichtig een proefje wilt krijgen van DMT, kun je bijvoorbeeld changa doen. Dat klapt minder hard in dan pure DMT (en duurt daarentegen wat langer). Maar het is ook heel simpel binnen te krijgen. Met pure DMT schijnt het nog wel lastig te zijn om dat goed te doen met het verdampen en zo. Met changa heb je bijvoorbeeld gewoon een joint (met changa erin dus), die je rookt. Of je rookt het uit een pijp. Mij werd aangeraden 4 grote hijsen te nemen achter elkaar en deze dan elk 10 seconden in te houden. Dat dus ook gedaan en dan krijg je ook een hele intense ervaring. Maar je zou in principe gewoon eerst 1 klein hijsje kunnen proberen (wel 10 sec inhouden) en mocht je willen: later wat meer bijnemen. Het bouwt namelijk geen/amper tolerantie op.

Zo krijg je er toch al een gevoel bij. Ik vond het zeer interessant. Het is duidelijk familie van psilo, maar heeft ook weer heel erg zijn eigen feeling. Nu jaren later herinner ik me dat gevoel zo nog. 1 van de meest bijzondere ervaringen die ik ooit heb gehad.

mrorange

Bewuste gebruiker
Denk je dat salvia een goede tussen stap is voor dmt? heb al ervaringen met de rest van het 'lijstje' kwa trip middelen en ook al x psilohuasca gedaan maar dat liep niet heel lekker.
Salvia vind ik heel grillig, daar kan je hele bizarre ervaringen mee hebben, maar ook daar zijn weer een stuk of 30 variaties van in sterkte etc.

En wat Mindless schrijft klopt inderdaad. Vapen van DMT is wel even een kunst. Het moet echt niet verbranden, alleen dampen, je moet het heel rustig inhaleren, vast houden voor een paar seconden en dat dan minimaal 3 keer achter elkaar. Alleen bij de 2de vape kan je al compleet weg zijn. Daarom is het handiger om er iemand bij te hebben die je begeleid.

Raver

Badass junkie
Wat een prachtig bijzonder middel dat 5-Meo-DMT. Zelf (nog) niet gebruikt. Wil het wel graag proberen. Maar goed,

Vind het vooral gaaf dat je er objectief bent ingegaan en dat deze uiteindelijke echte 5-Meo-DMT ervaring je leven zo heeft veranderd. Wat je beschrijft is ook exact het gene wat 2 personen in mijn leven beschrijven die dit pad al langer bewandelen. Dit is toch echt een bevestiging dat het dus kan werken. Heel bijzonder en vooral mooi voor je dat je deze ervaring gehad hebt.

Ik kan eigenlijk heel gemakkelijk als ik zou willen onder begeleiding van ervaren mensen een sessie met dit of andere middelen doen. Ayahuasqa en paddo's.
Alleen idk, ik voel me er nog niet klaar voor ofzo. Al wil ik het wel graag proberen. Kijken of het ook geneeskrachtig kan werken op mijn mentale issues. Het schijnt ook dat te kunnen genezen. Al ben ik toch een beetje sceptisch hierover.

Ik heb al vele therapieën gehad. Mijn afgelopen therapieën voor m'n stempels voelde meer als een herhaling. En EMDR ik weet het niet. Ik blokkeer gewoon; maar ik heb wel echt issues door het verleden. Dus ben zo zo zo benieuwd wat dit middel voor invloed kan hebben. Al ben ik me er echt van bewust dat ik dit niet lichtzinnig moet bekijken. Zou het ook niet zien als recreatief gebruik.

En mocht ik het ooit willen doen zit m'n Citalopram in de weg. Maar ja, ik lees er graag over en dit was ook weer mooi om te lezen. Thnx !!

mrorange

Bewuste gebruiker
Wat een prachtig bijzonder middel dat 5-Meo-DMT. Zelf (nog) niet gebruikt. Wil het wel graag proberen. Maar goed,

Vind het vooral gaaf dat je er objectief bent ingegaan en dat deze uiteindelijke echte 5-Meo-DMT ervaring je leven zo heeft veranderd. Wat je beschrijft is ook exact het gene wat 2 personen in mijn leven beschrijven die dit pad al langer bewandelen. Dit is toch echt een bevestiging dat het dus kan werken. Heel bijzonder en vooral mooi voor je dat je deze ervaring gehad hebt.

Ik kan eigenlijk heel gemakkelijk als ik zou willen onder begeleiding van ervaren mensen een sessie met dit of andere middelen doen. Ayahuasqa en paddo's.
Alleen idk, ik voel me er nog niet klaar voor ofzo. Al wil ik het wel graag proberen. Kijken of het ook geneeskrachtig kan werken op mijn mentale issues. Het schijnt ook dat te kunnen genezen. Al ben ik toch een beetje sceptisch hierover.

En mocht ik het ooit willen doen zit m'n Citalopram in de weg.
Ja citalopram blokkeert. Je kan je sowieso afvragen of het verstandig is iets psychedelisch te gaan doen als je aan een anti-depressivum oid zit. maar goed, Dat kan je uiteraard zelf het beste inschatten. Als je een tripje wil doen, dan is een tripsitter sowieso erg verstandig. Ik zou persoonlijk eerst een paddo/truffel doen. Ayahuasca is N,N-DMT icm met een MAO remmer en dat is icm citalopram (SSRI) een absolute NO GO. Niet doen.;

Raver

Badass junkie
Ja citalopram blokkeert. Je kan je sowieso afvragen of het verstandig is iets psychedelisch te gaan doen als je aan een anti-depressivum oid zit. maar goed, Dat kan je uiteraard zelf het beste inschatten. Als je een tripje wil doen, dan is een tripsitter sowieso erg verstandig. Ik zou persoonlijk eerst een paddo/truffel doen. Ayahuasca is N,N-DMT icm met een MAO remmer en dat is icm citalopram (SSRI) een absolute NO GO. Niet doen.;

Zolang ik Citalopram gebruik zal ik geen tripmiddelen gebruiken in welke vorm dan ook. Ben me meer dan bewust van de risico's en interacties.

Ik vraag me af of het niet het proberen waard is. M'n leven lang medicijnen slikken zie ik ook niet zitten. Ben verder niet psychotisch gevoelig. Alleen een nogal schijterig persoon en knetter obsessief. Dus wil het niet eens zonder tripzitter doen. Paddo's heb ik eerder al hele gave trips op gehad. Alleen toen echt recreatief vooral. Nooit ergens bij stil gestaan achteraf.

Paddos zouden dan ook de eerste keus zijn om weer te beginnen met trippen. Ooit, als ik zover ben. Kan echt nog lang duren. 😂

mrorange

Bewuste gebruiker
Zolang ik Citalopram gebruik zal ik geen tripmiddelen gebruiken in welke vorm dan ook. Ben me meer dan bewust van de risico's en interacties.

Ik vraag me af of het niet het proberen waard is. M'n leven lang medicijnen slikken zie ik ook niet zitten. Ben verder niet psychotisch gevoelig. Alleen een nogal schijterig persoon en knetter obsessief. Dus wil het niet eens zonder tripzitter doen. Paddo's heb ik eerder al hele gave trips op gehad. Alleen toen echt recreatief vooral. Nooit ergens bij stil gestaan achteraf.

Paddos zouden dan ook de eerste keus zijn om weer te beginnen met trippen. Ooit, als ik zover ben. Kan echt nog lang duren. 😂
Ok goed dat je daar mee bezig bent, hoef ik je niks te vertellen :sunglasses:

gespannen zijn voor een trip is vrij normaal, maar je moet er niet met doodsangsten in gaan. Dat is sowieso nergens voor nodig. Het is zelfs zo dat je mindset zodaning veranderd in een trip dat je vaak helemaal niet meer met gespannenheid of angst bezig bent. Een bad trip kan voorkomen, maar gebeurt maar erg weinig. De truc is dan om je hoofd koel te houden en gewoon de badtrip ondergaan. Psychedelica kunnen met 5 minuten weer helemaal om slaan. Dus je moet het gewoon over je heen laten komen. Mijn ervaring qua gemoedstoestand (en ik denk dat velen dat kunnen beamen) is dat je na een paddo trip, de dagen er na veel beter in je vel zit. Ik ben er van overtuigd dat natuurlijke psychedelica zeer goede anti-depressiva zijn. Wordt veel te weinig onderzoek naar gedaan.

Bovenaan