*_* of '~'

Judas

Wijs gebruiker
Zelf krijg ik alleen maar trek in cocaine als ik me supergoed voel. Beetje vreemd eigenlijk want waarom zou je naar meer verlangen als je jezelf al top voelt :confused:

Vraag me af hoe dat bij jullie zit: Ga je gebruiken omdat je jezelf slecht voelt, bijv. doordat je een negatieve levenservaring opgedaan hebt...

of

neem je cocaine om de levenslust naar nog hogere dimensies te voeren?

linke

Experimenterende gebruiker
als ik iets met me vrienden ga doen (kroeg, stappen enz.) is het altijd wel gezellig, maar na een tijdje denk ik of een maat aan de sos. En dan is het niet meer zo gezellig en dan moeten we het hebben ook. Daarom kan ik/wil ik niet helemaal stoppen. Het blijft elke keer weer in me op komen

micky

Maar hoe denk je daar de volgende dag eigenlijk over? Is het ook super geweest?
Ik suif geen coke en weet niet eens waar ik dat kan krijgen, maar als ik flink bezig geweest ben met basen ben ik de volgende dag totaal kapot.(geestelijk en lichaamelijk).
Voor die tijd kan het zijn dat ik dacht: Ik voel me heel goed dus ach het kan eventjes geen kwaad om ff uit de ban te springen. :sunglasses:

Judas

Wijs gebruiker
micky zei:
Maar hoe denk je daar de volgende dag eigenlijk over? Is het ook super geweest?
Ik suif geen coke en weet niet eens waar ik dat kan krijgen, maar als ik flink bezig geweest ben met basen ben ik de volgende dag totaal kapot.(geestelijk en lichaamelijk).
Voor die tijd kan het zijn dat ik dacht: Ik voel me heel goed dus ach het kan eventjes geen kwaad om ff uit de ban te springen. :sunglasses:

Als ik coca gebruikte, dan snoof ik minstens 20 uur onafgebroken door. Tot mijn neus zo dicht geplamuurd was dat ie niks meer opnam. Daarna sliep ik 20 uur aan 1 stuk, at ik extra goed en ging weer over tot de orde van de dag. Voelde me dan best wel ok. Heb nooit last van een crash gehad. Wat mensen hier vaak beschrijven, zo van 'ga me kut voelen zodra mijn lijn of sealtje coke uitgewerkt is', die ervaring heb ik nooit gehad. Voelde me de dagen erop altijd goed en sterk in alle opzichten, maar dat is nou juist het verradelijke: dan sla je alle wetenschappelijke kennis over de destructieve kanten ervan in de wind en ga je een week later weer excessief tekeer.
Vond het de volgende dag dus nog steeds super, voor herhaling vatbaar maar er sluipen ongemerkt dingen in je gedrag die niet OK zijn. Geleidelijk aan verdwenen tederheid, ontroering & schoonheid uit mijn belevingswereld. Werd steeds onberekenbaarder: die 20 uur slaap na afloop van het bingen was pure noodzaak, dus liet ik iedereen met wie ik in die tijd afgesproken had barsten. Uiteindelijk veranderde de situatie en werd ik uitermate grillig van karakter: als ik geen zin in mensen had, dan bekeken ze het maar. Bij onbeduidende conflicten wenste ik mensen in mijn gedachten de dood toe. En soms ging ik me tijdens de dagen dat ik niet gebruikte weird voelen. Dan keek ik terwijl ik op de snelweg reed naar de wolken en dacht bij mezelf dat er iets niet klopte. Wist wel dat dit door de coca kwam maar besloot dat het verstandiger was om niet harder dan 70 km per uur te gaan rijden op de rechterbaan. :grin:

Daarbij ging in de loop der jaren het speciale er van af, werd het een bekend ritueel dat zich wekelijks herhaalde. Een beetje een sleur zelfs. Allemaal niet zo super meer dus en vaag voelde ik dat mijn body de zware roofbouw spuugzat was. Tijd om de nooduitgang in te duiken dus.

Ben ook bloemen gaan kweken inde tuin en me intensief met de diversiteit aan geuren gaan bezig houden. Naast sport een goede strategie om de neus schoon te houden want ik wil het niet missen als er weer nieuwe welriekende rozen ontloken zijn. Het is zo armoedig als je een van je zintuigen moet missen door de agressieve werking van een chemische substantie die een vluchtige euforie teweegbrengt.

De meeste mensen zijn het verleerd om de bijzondere krachten die in hen schuilen te herkennen en te gebruiken. Creativiteit is een machtig wapen waarmee je elke vijand buitenspel kan zetten. Bedenk een list waarmee je de zwakke kanten in jezelf omzeilt en je innerlijke kracht kan vloeien zodat je een warrior wordt ipv een slaaf van witte bolletjes.

Deze heet FOREVER TOGETHER, zorg ervoor dat dit niet voor jou en de cocaine geldt :wink:

Bladie

Newbie
Heel mooi verwoord Yeti. Ik wil ook de rozen wel weer eens ruiken. Sowieso wil ik wel weer een wat ruiken :wink:

Ik gebruik, net als jij toen, ook alleen als ik me goed voel. In tegenstelling tot jij heb ik een gigantische kater na gebruik. Geestelijk en lichamelijk kapot. Waarom het dan weer doen? Nou, dus alleen als ik er weer helemaal bovenop ben. Voor mij geen snuif de day after, ik krijg dan alleen maar een gigantische wegtrekker.

Snuif als ik me lichamelijk kut voel.
Niet altijd hoor, snuif misschien 1 keer in de 2/3 maanden.
Als ik hoofdpijn heb, of als ik me zwak voel etc.
Dan lijkt coke na de eerste paar lijntjes helemaal geweldig, maar daarna begin ik in te storten en begint alles pijn te doen. Word ook paranoia, de ene keer wat meer dan de andere keer.
Weet dan nietmeer waar ik het zoeken moet :confused:

ParanoidAndroid

Voornamelijk als ik me goed voel. Als ik me slecht voel heb ik er weinig behoefte aan, maar als ik die heb dan stel ik me voor hoe ik aan het eind van de avond/nacht in me bed lig te draaien en zweten, wanhopig proberend in slaap te komen, en besluit ik het niet te doen :P

Wel doe ik het regelmatig als ik vermoeid ben op bijv. een vrijdagavond na een lange dag school/werk.

De afgelopen 3 weken slechts 1x gebruikt en dat bevalt eigenlijk prima. Afgelopen weekend waren een vriend en ik ons helemaal aan het verheugen, het leek weer speciaal. Dat was een goed gevoel, beter dan het routinematige van de afgelopen maanden.

Maargoed, vanmiddag tot vanavond redelijke craving gehad om te halen. Op het laatste moment besliste ik om sigaretten te halen ipv. sos en ben ik naar huis gegaan. Morgen weer vroeg op. Ik wil dat niet meer, 3 uur slapen en compleet verneukt voor de dag komen. Het voelt goed dat ik nu de goede keuze gemaakt heb, waar ik meestal toegeef aan de cravings. En op het moment dat je de keuze maakt en er 100% achter staat, is bij mij de craving ook voor 90% weg en wordt dat gevoel vervangen door een soort trots, tevreden gevoel. Een leermomentje voor de volgende keren dus.

Ik hou het lekker op de weekenden en probeer het weer 'speciaal' te maken.

Tot slot: ik was afgelopen weekend toevellig in een bosrijke omgeving en was erg onder de indruk van alle geuren. Niet dat ik normaal niets ruik, maar ik kom waarschijnlijk gewoon te weinig in bossen :wink:

yayoyo

Newbie
Ik voel me eigenlijk nooit zo vaak kut, als ik teveel aan me kop heb heb ik geen behoefte aan drugs of alcohol. Ik gebruik alleen sosa als ik ga stappen of als ik een drukke week heb en veel uren maak. Crashen doe ik bijna nooit, behalve die ene keer dat ik twee dagen ben door gegaan, die crash daarna was iets wat ik niet weer wil meemaken.

Rolandt

Newbie
Drugs gebruiken als je je slecht voelt heeft veel grotere risico’s dan gebruiken als je je goed voelt. Als je je lichamelijk goed voelt kan je lichaam de drugs beter aan. Als je je moe of ziek o.i.d. voelt, dan heeft je lichaam rust nodig en zal oppeppende drugs je lichaam uitputten. Hiernaast lijkt mij de kans op verslaving groter als je gebruikt bij een negatief mentaal gevoel. Als het is uitgewerkt voel je je nog slechter dan je al deed voor het gebruik. Hierdoor kan je snel in een negatieve spiraal komen van ongelukkigheid/problemen en drugsgebruik die elkaar versterken.

Maar om yeti’s vraag te beantwoorden. Ik gebruik vrijwel altijd als ik mij goed voel. Maar moet bekennen dat ik ook wel eens het één en ander heb gebruikt om een nachtje wakker te blijven of om naar een feestje te gaan terwijl ik me een licht ziek voelde. Maar dit is maar een paar keer gebeurd. :)

Dopezilla

Badass junkie
Ik heb als ik me kut voel sowieso geen zin in drugs, absoluut niet. Ik kan me op die momenten ook absoluut niet voorstellen dat het fijn zou kunnen zijn.

Olle

Bovenaan