Als harddrug heb ik opzich weinig problemen met alcohol, ik heb enkel een probleem met de manier waarop alcohol wordt voorgetrokken in tegenstelling tot alle andere drugs. Dat wekt al gauw de impressie dat alcohol weinig tot geen risico's heeft, vele mensen onderschatten het heel erg. Een tijdje geleden kwam hier ook in het nieuws dat er steeds jongere kinderen met gare korsakoff hersens bij de dokter aankomen. Er zijn er ontzettend veel die wekelijks hele liters naarbinnen gooien en zich totaal niet bewust zijn van de hersenschade die dat oplevert, ze onderschatten het door de misleidende maatschappelijke positie die alcohol heeft om een reden die niemand weet. Je zou al gauw denken dat alcohol legaal is doordat de risico's en nadelen dat toelaten. Dat is echter helemaal niet zo, waarom alcohol wel legaliseren en wiet niet? Hier hebben we dan nog het ultra wazige gedoogbeleid maar in de meeste landen is wiet illegaal en alcohol legaal, je kan veel zeggen maar wiet is absoluut niet slechter dan alcohol op welke manier dan ook. WAAR SLAAT DIT DAN OP?!!! Waar is de logica? Ik ben absoluut niet van mening dat alcohol illegaal zou moeten zijn, maar als alcohol legaal kan dan zijn er toch echt een aantal dingen die dat ook kunnen of zelfs moeten. Wiet wordt over het algemeen afgeschilderd als iets slechter dan alcohol, dit is gewoon volledig ten onrechte en onlogisch. De mensen hebben recht op de waarheid en een reèl en logisch systeem, het slaat momenteel nergens op en moet veranderen. En om nog maar te zwijgen over Amerika waar vrijwel iedereen makkelijk aan vuurwapens kan komen en deze legaal mag bezitten, zien ze je echter met een kruimeltje wiet dan is het een nachtje in de cel. Ik snap het niet, waarom gaat men op deze manier door? Snapt nou echt niemand dat het op deze manier complete onzin is?
Zoals ik al zei heb ik niet perse iets tegen alcohol zelf, ik heb iets tegen de onzinnige manier waarop men er tegenaan kijkt. Mijn gezeik over alcohol is vooral gericht aan de onwetenden personen die braaf hun hele leven van de drugs af zijn gebleven maar wel elke week ladderzat in de kroeg staan, als ze dat leuk vinden niks mis mee. Maar ik vind dat men moet gaan inzien dat deze mensen net zo goed drugsgebruikers zijn, vaak hebben ze het idee 'beter' te zijn dan welke drugsgebruiker dan ook. Ik heb ze meegemaakt die een hele grote bek over een jointje opzette terwijl ze zelf elke week bezopen waren, wij rookten wiet en dat was drugs dus waren wij de smerige junks. Vreselijk zulke mensen, je zal echt in zo'n illusie moeten leven, zo blind en onwetend.
Wat ik vind dat er moet gebeuren is ten eerste alle drugs legaal. En dan vooral om het feit dat drugsgebruik een persoonlijke keuze is en de regering hier geen reet mee heeft te maken, dan komt er nog eens bij dat alcohol en roken ook gewoon legaal zijn en dat is ook troep. Die troep is er nou eenmaal en er zijn nou eenmaal mensen die dat willen gebruiken, dat is hun goed recht vind ik maar doe dat dan met alles. Vervolgens moet alcohol onder de harddrugs worden gezet, ga ik nu niet dieper op in het is duidelijk een harddrug. Het onderscheidt slaat nergens op en moet veranderen. Ook zorgt het voor verwarring en onduidelijkheden. De brave drinkers moeten zich gaan realiseren dat ze gewoon net zo goed drugsgebruikers zijn en dat ze niet beter zijn, vooral niet dan iemand met een jointje. De mensen moeten de waarheid gaan inzien zoals die is, alcohol moet de plek krijgen die het verdiend. En dat is in het rijtje van de harddrugs die dan ook legaal.zijn en niet meer op onzinnige wijze te onderscheiden zijn. Alcohol drinkers hebben het recht om te weten dat ze harddrugsgebruikers zijn, iedereen heeft recht op de waarheid.