AA

Deranged

Badass junkie
Jeller zei:
Doe niet hypocriet deranged..
besef je nu nog steeds niet dat speed veel destructiever is
Ik had eigenlijk een hele lange post beschreven waarin uitgebreid stond beschreven waarom jij onzin uitkraamt, ik heb echter besloten dat ik schijtziek ben van de alcohol discussie en er geen woord meer aan vuil wil maken. Ik begin er niet meer aan, de onwetendheid die voorkomt uit alcohol's volstrekt ongepaste positie binnen de maatschappij is behoorlijk vermoeiend af en toe. Mensen hiervan verlossen lijkt onmogelijk, je wordt veelal voor gel verklaard Geloof wat je wil geloven zou ik zeggen. Wel wil ik nog ff kwijt dat het erbij betrekken van mijn speedgebruik nergens op slaat. Wat ik persoonlijk in mijn vrije tijd doe heeft niks te maken met alcohol en mijn mening daarover. Bovendien is het bullshit wat je zegt, ik had eigenlijk heel precies beschreven waarom het bullshit is maar ik begin er gewoon niet aan. Als je de waarheid wil weten moet je maar ff nadenken ofzo, ik heb er totaal geen zin meer in.

spacekonijn

Badass junkie
Ben het er niet mee eens .

Speed is gewoon veel verslavender , er zijn maar weinig alcoholisten in verhouding met hoeveel mensen er wekelijks drinken.

speed veranderd mensen hun persoonlijkheid ook veel meer , en wat nog slechter voor je is dan speed is het slaaptekort , waar je bij alcohol ook geen last van hebt

Deranged

Badass junkie
Hier alsnog mijn originele post
Helemaal geen zin om ALWEER aan de alcohol discussie te beginnen. Speed heeft er nog niet eens ene reet mee te maken. Ik denk zelf dat speed minder schadelijk is dan alcohol maar daarover ga ik NIET in discussie. Wat ik tegenwoordig doe heeft eigenlijk vrij weinig te maken met mijn alcohol ervaringen. Je hebt toevallig ergens gelezen dat ik tegenwoordig speed gebruik en dat betrek je vervolgens bij deze discussie over alcohol, slaat echt helemaal nergens op.

Welke van de twee nou schadelijker is kan me eigenlijk vrij weinig intresseren, ze zullen hoe dan ook beiden niet gezond zijn. Waar ik mijn aversie tegen alcohol op baseer is de manier waarop het effect zelf mij van alle drugs die ik ooit nam verreweg het meeste gezeik heeft opgeleverd. Staat elders beschreven en ga ik verder niet op in, laten we het er iig op houden dat ik met geen een substantie zo dicht bij de dood kwam als alcohol. Scheelde heel weinig bij het stoplicht toen. Sprak toevallig vannacht nog iemand die ook dankzij alcohol in een vergelijkbare situatie kwam, hij werd daarentegen wel geraakt door de auto en heeft net als mij geluk nog te leven. Er zijn er maar zat die minder geluk hebben, alcohol in het verkeer eist overal vele slachtoffers.

Je noemt mij hypocriet met als argument dat speed ''destructiever'' zou zijn, heeft dat echt ene reet te maken met mijn mening over alcohol? Verder is het nog bullshit ook, alcohol eist meer doden dan welke drug dan ook. En dan heb ik het nog niet eens over de lever die ermee ophoud maar puur en alleen de situaties die zatlappen veroorzaken. Zoals ik al vaker zei zijn bezopen mensen gewoon gehandicapt en levensgevaarlijk voor zichzelf en de mensen om hun heen. Dat je in bezopen toestand een ware mongool bent heb ik zelf keer op keer ondervonden. Geen een ander effect van welke drug dan ook komt daarbij in de buurt. Laat staan speed, daar wordt iemand juist scherper van. Ik kan me voorstellen dat je onder invloed van speed de neiging kan krijgen om harder en gevaarlijker te rijden maar zo gevaarlijk als een zatte mongool achter het stuur word je nooit.

In tegenstelling tot alcohol wordt iemand met speed op juist in vele opzichten beter. Reactievermogen, observatievermogen, concentratie, noem maar op het wordt allemaal juist beter dan normaal terwijl het met alcohol juist slechter dan normaal wordt. Welke is nou daadwerkelijk destructiever? Ik weet dat je lichamelijke schade bedoelde maar daar baseer ik mijn mening niet eens op. Welke van de twee nou schadelijker is voor je lichaam, het boeit me niet. Ik weet een ding zeker, en dat is dat als ik de afgelopen maanden wekelijks had gezopen in plaats van speed ik een hoop meer ellende had moeten doorstaan. Het is zelfs niet uit te sluiten dat ik dan dood was nu.

Mja kutdiscussie vind ik het, en mijn speedgebruik heeft er nog niet eens ene reet mee te maken. Jij insinueert dat ik door mijn speedgebruik niks tegen alcohol mag hebben omdat speed ''destructiever'' is, dat maakt mij zogenaamd ''hypocriet''. Slaat echt helemaal nergens op, het gaat mij erom welke van de twee de meeste problemen opleverd. Welke van de twee schadelijker zou zijn voor je lichaam doet er voor mij niet toe. Is een discussie die ik het liefst vermijd, alcohol heeft de legale status en zal daardoor altijd als 'minder erg' wprden beschouwd. Vanaf kleins af aan wordt je al geconfronteerd met alcoholgebruik als iets ''normaals''. Terwijl drugsgebruik als iets anders word gepresenteerd, iets slechts wat alleen criminelen doen. Ik heb de schade van speed geaccepteerd of die nou schadelijker dan alcohol is of niet, ik weet iig zeker dat ik er geen korsakoff aan overhoud.

Mac...

Badass junkie
Nja dan moet ik er ook nog ff op reageren :tongueout:
drugs = drugs = drugs = drugs

zal ff voor de mensen die dat niet begrijpen erbij zetten IMHO

Jeller

Badass junkie
Heb niet heel je post gelezen deranged, maar bij mij komt het er gewoon op neer dat je alcohol niet moet staan afbreken alsof het zo veel erger is dan alle andere drugs.. maar geen zin in discussie, levert toch niks op en ik ga eens gaan slapen, kben no steeds ziek :(

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
alchol kan zeker leuk zijn. Het begin van de avond is altijd het fijnst; de eerste 2 uur aangeschoten/dronken zijn gewoon relaxed. Je hebt overal zin in ( vooral praten en dansen ) en iedereen lijkt je aardig. Daarna komt echter het moment dat je je ( in mijn geval dan ) heel moe wordt en neerslachtig. Meer drinken versterkt het gevoel alleen. Om nog maar niet te beginnen over de kater die je ervan krijgt!

Deranged

Badass junkie
Als harddrug heb ik opzich weinig problemen met alcohol, ik heb enkel een probleem met de manier waarop alcohol wordt voorgetrokken in tegenstelling tot alle andere drugs. Dat wekt al gauw de impressie dat alcohol weinig tot geen risico's heeft, vele mensen onderschatten het heel erg. Een tijdje geleden kwam hier ook in het nieuws dat er steeds jongere kinderen met gare korsakoff hersens bij de dokter aankomen. Er zijn er ontzettend veel die wekelijks hele liters naarbinnen gooien en zich totaal niet bewust zijn van de hersenschade die dat oplevert, ze onderschatten het door de misleidende maatschappelijke positie die alcohol heeft om een reden die niemand weet. Je zou al gauw denken dat alcohol legaal is doordat de risico's en nadelen dat toelaten. Dat is echter helemaal niet zo, waarom alcohol wel legaliseren en wiet niet? Hier hebben we dan nog het ultra wazige gedoogbeleid maar in de meeste landen is wiet illegaal en alcohol legaal, je kan veel zeggen maar wiet is absoluut niet slechter dan alcohol op welke manier dan ook. WAAR SLAAT DIT DAN OP?!!! Waar is de logica? Ik ben absoluut niet van mening dat alcohol illegaal zou moeten zijn, maar als alcohol legaal kan dan zijn er toch echt een aantal dingen die dat ook kunnen of zelfs moeten. Wiet wordt over het algemeen afgeschilderd als iets slechter dan alcohol, dit is gewoon volledig ten onrechte en onlogisch. De mensen hebben recht op de waarheid en een reèl en logisch systeem, het slaat momenteel nergens op en moet veranderen. En om nog maar te zwijgen over Amerika waar vrijwel iedereen makkelijk aan vuurwapens kan komen en deze legaal mag bezitten, zien ze je echter met een kruimeltje wiet dan is het een nachtje in de cel. Ik snap het niet, waarom gaat men op deze manier door? Snapt nou echt niemand dat het op deze manier complete onzin is?

Zoals ik al zei heb ik niet perse iets tegen alcohol zelf, ik heb iets tegen de onzinnige manier waarop men er tegenaan kijkt. Mijn gezeik over alcohol is vooral gericht aan de onwetenden personen die braaf hun hele leven van de drugs af zijn gebleven maar wel elke week ladderzat in de kroeg staan, als ze dat leuk vinden niks mis mee. Maar ik vind dat men moet gaan inzien dat deze mensen net zo goed drugsgebruikers zijn, vaak hebben ze het idee 'beter' te zijn dan welke drugsgebruiker dan ook. Ik heb ze meegemaakt die een hele grote bek over een jointje opzette terwijl ze zelf elke week bezopen waren, wij rookten wiet en dat was drugs dus waren wij de smerige junks. Vreselijk zulke mensen, je zal echt in zo'n illusie moeten leven, zo blind en onwetend.

Wat ik vind dat er moet gebeuren is ten eerste alle drugs legaal. En dan vooral om het feit dat drugsgebruik een persoonlijke keuze is en de regering hier geen reet mee heeft te maken, dan komt er nog eens bij dat alcohol en roken ook gewoon legaal zijn en dat is ook troep. Die troep is er nou eenmaal en er zijn nou eenmaal mensen die dat willen gebruiken, dat is hun goed recht vind ik maar doe dat dan met alles. Vervolgens moet alcohol onder de harddrugs worden gezet, ga ik nu niet dieper op in het is duidelijk een harddrug. Het onderscheidt slaat nergens op en moet veranderen. Ook zorgt het voor verwarring en onduidelijkheden. De brave drinkers moeten zich gaan realiseren dat ze gewoon net zo goed drugsgebruikers zijn en dat ze niet beter zijn, vooral niet dan iemand met een jointje. De mensen moeten de waarheid gaan inzien zoals die is, alcohol moet de plek krijgen die het verdiend. En dat is in het rijtje van de harddrugs die dan ook legaal.zijn en niet meer op onzinnige wijze te onderscheiden zijn. Alcohol drinkers hebben het recht om te weten dat ze harddrugsgebruikers zijn, iedereen heeft recht op de waarheid.

A

Anonymous

Gast
De effecten van wiet: Na een lange tijd elke dag blowen word je een saai lui persoon zonder enkele motivatie.(bij mij van toepassing)
Feit:Er is nog nooit iemand doodgegaan van het roken van een joint.

Na 1-2 weken stoppen met blowen ben je helemaal weer de oude kwa energie en slaapritme.
Het geheugen is ook snel hersteld.

De schade die alcohol aan kan doen is van hersenschade, nierschade, etc etc. Maar dat hersteld niet meer zo 1-2-3.

Jeller

Badass junkie
denk je dat je longen ook al terug in orde zijn?

trouwens tis ook niet de bedoeling dat je je elke dag zat drinkt, dan mag je naar de echte 'AA'
(Anonieme Alcoholiekers)

A

Anonymous

Gast
Het kan ook in eten verwerkt worden, dus roken is niet per se nodig.
Ik kies er wel voor om het te roken.

Deranged

Badass junkie
Waar gaat dit nou weer over? :confused: Je kan zeggen wat je wil maar wiet is en blijft minder slecht dan alcohol, deze discussie is zinloos. Dit gaat niet over de schadelijkheid van wiet daar zijn genoeg andere topics over. Je kan de gevaren en nadelen van wiet opnoemen zoveel je wil, alcohol is en blijft veel slechter. Ja tuurlijk hangt het af van de manier en mate van gebruik maar ik ga uit van wat het uiteindelijk KAN doen, dan is alcohol duidelijk de nummer 1.

Jeller

Badass junkie
overdreven alcoholgebruik>overdreven wietgebruik
matig alcoholgebruik<matig weedgebruik

tenzij je het niet rookt, maar zo ken ik er geen iig

caatje

Badass junkie
nou alcohol aanbidders, de nieuwe alceholtest:

Verandering verkeersreglement .....

Vanaf 01 januari 2006 zal het verkeersreglement grondig veranderen. Naast de invoering van de "superboetes" is ook de afname van de alcoholtest grondig veranderd.

Aangezien zowel de schrijvende pers als TV en radio dit blijkbaar niet belangrijk vinden, even dit bericht.

Het blazen in ademtesttoestel en ademanalysetoestel wordt per 01/11/06 afgeschaft en vervangen door een leestest.

Voor de politie een grote vereenvoudiging, maar als "klant" zal je goed uit je doppen moeten kijken.

De test zou volgens de ontwikkelaars onfeilbaar moeten zijn en met 100% zekerheid de chauffeurs die teveel gedronken hebben moeten kunnen identificeren.

Een en ander heeft te maken met het niet kunnen uitspreken van bepaalde lettercombinaties wanneer men gedronken heeft.

Om u toch toe te laten u ietwat voor te bereiden, voeg ik hier de te lezen tekst bij, zodat u niet meteen in het diep wordt gegooid.

Je mag pas achter het stuur kruipen, als je deze tekst vlot kan lezen...

In een zeemansdorpje woonde eens een meisje, Barbara genaamd.

Barbara maakte de allerlekkerste rabarberpudding in de verre wijde
omtrek en iedereen was zo gek op de rabarberpudding van Barbara dat iedereen haar Rabarberbarbara noemde.

Omdat Rabarberbarbara op een gegeven moment zo bekend was geworden met haar rabarberpudding, besloot ze om haar eigen bar te openen.

Natuurlijk werd de bar de Rabarberbarbarabar genoemd.

Rabarberbarbara had in haar Rabarberbarbarabar nogal wat vaste klanten, maar veruit de meest bekende klanten waren wel 3 barbaren die regelmatig van rabarberbarbara's rabarberpudding genoten in de rabarberbarbarabar.

En omdat deze barbaren zo vaak in de rabarberbarbarabar kwamen om rabarberbarbara's rabarberpudding te eten kregen zij op een gegeven moment de bijnaam" Rabarberbarbarabarbarbaren".

De Rabarberbarbarabarbarbaren hadden natuurlijk ook lange stoere baarden. En deze werden natuurlijk de Rabarberbarbarabarbarbarenbaarden
genoemd, en als de rabarberbarbarabarbarbaren hun
rabarberbarbarabarbarbarenbaarden wilden verzorgen, dan gingen zij
altijd naar de barbier:
De rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier.
De barbier praatte tegen de rabarberbarbarabarbarbaren in een soort Bargoens: het rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbargoens.

Als je dit kunt uitspreken zonder fouten laten ze je gaan...!

Mac...

Badass junkie
Wat een onzin,
geloof er ook geen fuck van
Is sowieso al bijna niet te doen, zou echt compleet in de lach schieten als ik dat zou moeten oplezen voor een juut.
Maarre om welke lettercombinatie gaat het dan?

EDIT: het sarcasme straalt er idd ook gewoon van af, nja my bad.

caatje

Badass junkie
Mac... zei:
Wat een onzin,
geloof er ook geen fuck van
Is sowieso al bijna niet te doen, zou echt compleet in de lach schieten als ik dat zou moeten oplezen voor een juut.
Maarre om welke lettercombinatie gaat het dan?

EDIT: het sarcasme straalt er idd ook gewoon van af, nja my bad.

duh :rolleyes: tuurlijk is t onzin

melissa

Wijs gebruiker
whahaha wat een lol :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mijn ma is alcoholist,dus alcohol heeft mijn leven redelijk verpest zonder dat ik t zelf dronk.......
maar ik ben er niet vies van,al zuip ik me hoogstens 1 keer per jaar echt klem,voor de rest gebruik ik alcohol heel bewust.........

soslet

Newbie
ik ben seker ook lid aseks is ook veeeel guller als je drank op heb en als et niet gul is geef je gwn de drank de schuld

MetaalKonijn

Badass junkie
"Can this be or am I dreaming?
What a mess!
Woke up drunk lying on the floor
This cannot be, my place is trashed

Broken bottles everywhere
Vomit oozing down the stairs

I asked myself how did this happen
Don't recall
Why the nasty, pounding headache?
I need relief, where's the tylenol

Lying in my bed! With a swollen head!
What did I do? I always regret the morning after!"

Eigenlijk het enigste nadeel van alcohol naar mijn mening :mrgreen:

Dags

Bewuste gebruiker
kvind harstikke waar allemaal, van alcohol kan je te gaar worden maar vaak is het ook echt leuk, zeker als je het wat "bewuster"gaat gebruiken(daarmee bedoel ik dat je het dus hetzelfde neemt als een avondje andere drugs), ik kan me dan echt verwonderen over hoe leuk het is. I'm IN!!!!! :P

qlo

Experimenterende gebruiker
mensen drinken alcohol om leuke dingen te vieren
mensen drinken alcohol om bij slechte dingen hun verdriet te verdrinken
en als er niks gebeurt drinken ze OPDAT er iets zou gebeuren :grin:

'k ben nogal tegen alcohol, het maakt meer slecht dan goed. en er zijn heel wat mensen die nou niet echt verslaafd zijn, maar die zich toch niet kunnen inbeelden om nuchter op een fuif te zijn, of zelfs het weekend nuchter door te brengen... zonder drank niet eens zich kunnen amuseren bij het uitgaan..

het is ietsje té aanvaard. geen enkele drug is in feite goed, er moet er geen één verheerlijkt worden (hooguit paddo's of lsd:)). zeer matig gebruik moet van elke drug kunnen maar jah...

een maat van me drinkt ondertussen 10 pintjes per avond en ziet geen enkele reden waarom hij dat niet zou doen :( 'k denk dat het niet heel lang meer zal duren eer ie verslaafd is, als hij dat nu al niet is. en welke schade hij zichzelf toebrengt.. :(

Jeller

Badass junkie
jij dan ook niet aub, als je tegen alcohol bent zou je in principe ook tegen andere drugs moeten zijn.. ma bon da is jouw mening maar ga er dan in een andere topic over klagen aub want jouw post is nogal off topic he

niet persoonlijk bedoelt ofzo hoor, maar ik kan genoeg mensen opnoemen die elke dag blowen, elk weekend slikken en snuiven en die dat ook als niet schadelijk ervaren.. moet je dan die drugs afbreken? nee toch dat is grotendeels de persoon zijn schuld en klein beetje de drugs omda ie zo verslavend is maar toch dat weet je op voorhand he

qlo

Jeller zei:
jij dan ook niet aub, als je tegen alcohol bent zou je in principe ook tegen andere drugs moeten zijn.. ma bon da is jouw mening maar ga er dan in een andere topic over klagen aub want jouw post is nogal off topic he

wtf? lees mijn post nog es. ik zei juist dat ik tegen alle drugs was, tenzij je het slechts sporadisch gebruikt, maar aangezien alcohol zo aanvaard is doet bijna niemand dat. wtf is daar nou offtopic aan, t gaat toch over alcohol.

Jeller zei:
niet persoonlijk bedoelt ofzo hoor, maar ik kan genoeg mensen opnoemen die elke dag blowen, elk weekend slikken en snuiven en die dat ook als niet schadelijk ervaren.. moet je dan die drugs afbreken? nee toch dat is grotendeels de persoon zijn schuld en klein beetje de drugs omda ie zo verslavend is maar toch dat weet je op voorhand he

ja wilt niet zeggen dat het niet schadelijk is he, de gevolgen zullen ze later wel merken... ik steek dat ook niet op die drug, moet jij me maar es vertellen waar ik dat zei, idd nergens. de reden dat ik min of meer tegen alcohol ben is omdat het té aanvaard is.

leer jij maar eerst beter lezen,
en ohja, das niet persoonlijk bedoeld :rolleyes:

Jeller

Badass junkie
qlo zei:
Jeller zei:

wtf? lees mijn post nog es. ik zei juist dat ik tegen alle drugs was, tenzij je het slechts sporadisch gebruikt, maar aangezien alcohol zo aanvaard is doet bijna niemand dat. wtf is daar nou offtopic aan, t gaat toch over alcohol.

Jeller zei:

ja wilt niet zeggen dat het niet schadelijk is he, de gevolgen zullen ze later wel merken... ik steek dat ook niet op die drug, moet jij me maar es vertellen waar ik dat zei, idd nergens. de reden dat ik min of meer tegen alcohol ben is omdat het té aanvaard is.

leer jij maar eerst beter lezen,
en ohja, das niet persoonlijk bedoeld :rolleyes:
ten eerste gebruik ik alcohol sporadisch, ik drink wel regelamtig eens een pintje of twee en heel af en toe drink ik mij helemaal naar de kloten, en dat vind ik hééél leuk en het is dus zelfs nog redelijk sporadisch ..

je bent tegen alcohol omdat het té aanvaard is, kbegrijp je redenering wel maar ze klopt niet.. cola is ook aanvaard en maakt heel veel mensen moddervet, ben je daar dan ook tegen?

en deze posts zijn niet echt ontopic omdat het over alcohol aanbidden gaat en niet om het af te breken, als je het niet aanbidt mag je dat natuurlijk altijd zeggen, maar om het af te breken zijn er geneog topics.. maar bon tis niet dat het mij een zak kan schelen dus je doet maar

biertje? :beer:

qlo

ja ik ben tegen cola, tenzij 't "sporadisch" gebruikt ;p maar je gaat cola nou toch niet in dezelfde categorie steken als alcohol; van cola alleen wordt je niet moddervet (ik dronk vroeger niks anders en ik was de magerste van de hele klas :openmouth: )

en dat laatste... tja, op wat slaat dat nu, een thread maken waar alleen mensen die pro alcohol zijn mogen komen zeggen hoe hard ze alco aanbidden :tongueout: als je 'n thread opstart moe je openstaan voor discussie en ertegen kunnen dat er wel es mensen komen reply'en die niet akkoord gaan met jouw mening

en nee bedankt, geen biertje

btw need weed: je kan je berichten ook verwijderen (kruisje rechtsboven je post) :wink:

MetaalKonijn

Badass junkie
Ge moet uw muil houden :wink:

Bier voor allen, en allen voor bier! :beer:

Prachtig, met dit weer budget bier nuttigen in het park met je maten. Alcohol is de gaafste drugs, zelfs gaver dan cannabis. Met alcohol sta je elke keer weer voor verrassingen :mrgreen:

MetaalKonijn

Badass junkie
Deranged zei:
Anti Alcohol, en dan alleen al om het lelijke effect dat het op mensen heeft.

Deels heb je gelijk, maar pep heeft dat ook. Alcohol heeft gewoon z'n voordelen en nadelen. Een groot nadeel is dat je totaal niet meer kan inschatten hoe een nuchter mens zich voelt, maar het prachtige voordeel is dat je meestal zeer vrolijk word, en dat 't eigenlijk een grote 'trip' wordt. Daarnaast is het sociaal ook erg gaaf, net als bij pep. (als je die dranklucht uitzondert :wink: )

Deranged

Badass junkie
Het is een drug die je langzaam in een gehandicapte mongool veranderd, met alle gevolgen van dien. Zelf zou ik een boek kunnen schrijven over de ellende die het effect mij heeft opgelevert door mij in een zwakzinnige te veranderen. De vergelijking met speed is waanzin want speed is zo ongeveer het tegenovergestelde, die zorgt juist voor een verbetering van de dingen die alcohol juist verslechterd.

MetaalKonijn

Badass junkie
De vergelijking met speed is helemaal geen waanzin, het is allebei een harddrugs die zeer schadelijk kan zijn, en bovendien verslavend. En wil je zeggen dat speed je soms niet in een 'mongool' kan veranderen?

Ik ben me ervan bewust dat alcohol kwaadaardig spul is, en dat 't langzaam bezit van je neemt, maar amphetamine is zeker niet minder kwaadaardig.

Deranged

Badass junkie
Het is op dit forum een soort van traditie om in zoveel mogelijk discussies waar ik in voor kom speed erbij betrokken. Als ik me ergens negatief over uitlaat ''ja maar speed...''. Bij alcohol is het zelfs al meerdere keren zo gegaan, wat is er eigenlijk het nut van? Voor ik speed ging gebruiken was ik elke vrijdag bezopen en elke vrijdag was er wel weer iets aan de hand. Dan weer mijn fiets naar de klote, dan weer bijna dood gereden, toen lag ineens mijn wijsvinger er bijna af en zat ik ff later met mijn zatte kop bij de 1e hulp voor hechtingen. En dan natuurlijk niet te vergeten hoe ik mezelf telkens weer compleet voor gek zette, hoevaak ik de volgende ochtend wakker werd en dacht wat is er nou weer gebeurd.. Ik ben toen aan de speed gegaan en per direct met alcohol gestopt en ik zie dit als een grote verbetering, mensen die het anders zien kunnen eigenlijk gewoon platgezegd de ttering krijgen om eerlijk te zijn. Het is mijn leven en ik weet voor mijzelf welke er voor mij de meeste nadelen had. Welke van de twee het meest schadelijk is of wat dan ook intresseert me verder ook weinig. Stiekem zou ik zeggen alcohol vanwege de ongelooflijk destructieve effecten op de hersenen. Ik denk dat het feit dat alcohol komt met zijn eigen ziekte ook wel iets wil zeggen. Een ziekte die overigens bij wekelijks gebruik al kan ontstaan. MAAR ik dwaal af, zoals ik al zei het intresseert me verder geen reet welke het schadelijkste zou zijn. Mocht dit speed zijn wat veel mensen zullen zeggen omdat speed *illegaal* is dan is dat voor mij echt geen reden om toch maar op alcohol over te stappen. Het zijn ook nog eens 2 totaal verschilende middelen, tegenovergestelden zelfs. Een upper en een downer, de upper heeft in deze mijn voorkeur en welke slechter schadelijker of verslavender is voor mij niet relevant. Wat voor mij telt is welke drug mij het beste effect geeft, welk effect mij het meeste aanspreekt.

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom precies speed erbij word gehaald als ik iets over alcohol zeg. Wat wil men hiermee bereiken?

MetaalKonijn

Badass junkie
Omdat jij het statement maakt: 'en dan alleen al om het lelijke effect dat het op mensen heeft.' Dat kan speed zijn, of net zo goed any other drug die een lelijk effect heeft op mensen. Ik snap je wel, je gaat gewoon uit voor je persoonlijke voorkeur, welk effect je het meest aanspreekt. Zelf relativeer ik al die dronken madness gewoon, al heb ik er soms wel spijt van dat ik mezelf als een complete debiel heb gedragen. Heb ook nog nooit bij de 1e hulp en dergelijke gezeten, gelukkig niet.

Daarnaast is het ook niet zo vreemd dat mensen in een discussie met jou de drugs speed d'r bij halen, dat doe jij ook vaak genoeg met coke gebruikers right?

Maar snap nu je afkeer van alcohol wel, je vindt 't upper effect gewoon veel beter.

Jeller

Badass junkie
qlo zei:
ja ik ben tegen cola, tenzij 't "sporadisch" gebruikt ;p maar je gaat cola nou toch niet in dezelfde categorie steken als alcohol; van cola alleen wordt je niet moddervet (ik dronk vroeger niks anders en ik was de magerste van de hele klas :openmouth: )

en dat laatste... tja, op wat slaat dat nu, een thread maken waar alleen mensen die pro alcohol zijn mogen komen zeggen hoe hard ze alco aanbidden :tongueout: als je 'n thread opstart moe je openstaan voor discussie en ertegen kunnen dat er wel es mensen komen reply'en die niet akkoord gaan met jouw mening

en nee bedankt, geen biertje

btw need weed: je kan je berichten ook verwijderen (kruisje rechtsboven je post) :wink:
sorry, maar recent onderzoek heeft uitgewezen dat frisdrank de grootste dikmakers zijn hoor, dat jij er niet dikker van werd is wss om de reden dat je een goede stofwisseling hebt en niet dik kunt worden, zoals ik..

en tuurlijk mag je jouw mening over alcohol verkondigen in dit soort forums, maar tvalt gewoon op dit als er eens iets positief wordt gezegd hier over alcohl dat het direct wordt afgebroken terwijl dit in xtc topics enzo nooit gebeurd.. en jij wss niet maar de meesten zijn over dit punt nog heel hypocriet ook en daar krijg ik het helemaal van

leuke shpongle avatar trouwen :wave:

Bovenaan