Afspraak Kentron

Space_Girl

Experimenterende gebruiker
Hallo, Ik heb vandaag een intake gesprek gehad bij Novidac Kentron en wil het graag met jullie delen :) Het afkicken is voornamelijk van wiet maar ook sommige harddrugs blijft een lastige kwestie om er vanaf te blijven. (mdma,speed,pillen) Heb zelf het idee er niet verslaafd aan te zijn maar je neemt natuurlijk niet elke keer weer. Mijn eerste jointje die rookte ik toen ik 13 was natuurlijk veels te vroeg maar heeft met me verleden te maken (internaten) veel verhuizen en 2 ouders die niet voor mij hebben kunnen zorgen. kortom plat nederlands gezegd een klote jeugd gehad. In eerste instantie was het alleen elke avond een jointje om me relaxed te voelen.... toen 2 jaar gestopt geweest daarna toen is het eigenlijk begonnen. Rook nu vanaf me 18e als een ketter. ben nu net 26. Het wordt nu allemaal te duur en het gaat qua kosten echt de pan uit reizen en dat heeft ons gezegd dat we willen stoppen. Na zelf al een paar pogingen (die overigens mislukt zijn) vinden wij het dus maar tijd om aan de bel te trekken en contact te zoeken met Novidac.
Blowen is leuk maar op een gegeven moment wordt het vaste prik en dan gaat de lol er vanaf maar ja dan ben je al te laat :mrgreen:
Het zal best moeilijk worden na elke dag te roken naar straks helemaal niet meer.
Misschien zijn er meer van jullie die zich daar in vinden zal het fijn vinden als jullie misschien zoiezo tips hebben en wat je vooral niet moet doen :)
Ik hou jullie zeker op de hoogte :)

:stoned: :stoned: :stoned: :stoned:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Waarom zoek je hulp als je vindt dat je niet verslaafd bent? Als je daar bent dan is de bedoeling dat je eerlijk over je gebruik vertelt en er niet om heen draait. Heb zelf de eerste 5 jaar gelogen in de hulpverlening omdat ik zelf niets wou en dingen van me verwacht werden. Het werkt alleen als je zelf wilt veranderen en niet als er bepaade dingen van je verwacht worden. Ben eerlijk dan bespaar je jezelf alveen hele hoop ellende al wil dat vaak in het begin niet blijken.

Voeg nog wat toe had het net niet goed gelezen. Het is ook goed om al van te voren goed na te denken wat je wilt bereiken en wat je zou kunnen helpen. Uiteindelijk moet je het wel zelf doen en is een instantie een hulpmiddel om bepaalde doelen te halen. Loop zelf al 9 jaar bij de verslavingszorg hier in de regio en ben blij dat ik er naartoe kan en daar hulp krijg. Heb zelf veel gelogen in het verleden in de hulpverlening en dat werkte niet. Sterkte ermee...

bietsky

Newbie
Willem slaat inderdaad de spijker op de kop, je moet het echt zelf willen anders gaat het niet werken..

Natuurlijk kan het zijn dat bij zo'n therapie je ogen geopend word en je tot nieuwe inzichten komt terwijl je er eerst nog niet 100% achterstond maar over het algemeen ( 90% van de gevallen(eigen ruwe schatting) ) is wilskracht & het echt willen toch een onmisbaar ingrediënt bij het afkicken van drugs.

In ieder geval veel succes!

Space_Girl

Sorry staat ook beetje raar beschreven ik bedoel ik ben zeker weten verslaafd aan blowen daar ga ik niet over uit maar ik bedoel dat ik denk ik niet verslaafd ben aan de rest. (mdma,speed,pillen) heb dat nu 2 en halve week niet meer gehad en heb er wel zin in ofso maar niet zo erg als ik geen jointje zou hebben :)
100% dat ik zeker weten wil stoppen en er voor wilt gaan

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Vaak is het beter om als je er echt vanaf wil om het helemaal te stoppen. dus niet allen het blowen, maar ook de andere dingen even te laten voor wat het is totdat je de wiet helemaal kunt laten staan zonder daar constant de cravings naar te hebben.

Het probleem is namelijk dat je gemakkelijk het ene gat dan kan opvullen met het andere, en voor je het weet loop je met bv een pepverslaving rond en ben je nog verder van huis.

Ook kan de veranderde gemoedstoestand van de andere drugs er voor zorgen dat je je nieuwe normen even aan de kant schuift, en dat zou zonde zijn. Ik heb bijvoorbeeld bij MDMA heel sterk dat ik er bij wil roken. als jij gewent bent om daar een blowtje bij te hebben is het snel gedaan, want in het lekkere gevoel van een pilletje kan een wietje geen kwaat....toch?

Daarme kom ik dan ook direct op mijn volgende tip: Doorbreek gewoonten en vervang ze door nieuwe gewoontes. Vrienden waar je veel mee blowt op afstand houden of vragen het niet aan te bieden cq. het even niet in jouw buurt te doen. Echte vrienden zullen dat verzoek begrijpen.
Rookte bij een kop koffie smorgens? Laat die koffie staan en drink wat anders, of eet er een klein stukje chocola bij. Rookte je na het eten? Probeer eens een douche ipv die sigaret na je avondeten.

Beste tip die ik je kan geven: Ga sporten. Sporten help echt heel erg goed, zo ben ik ook eens van het roken af gekomen. Stel je zelf een doel. zoiets als: in de zomer wil ik halve maraton doen, eind mei wil ik x kilo zijn afgevallen om er goed uit te zien in bikini, ik wil x kilo kunnen liften op die en die datum. Werk hier iedere dag aan.
Door te sporten ga je je beter en actiever voelen en merk je echt het verschil dat je gestopt bent met roken. Je komt niet of nauwelijks aan (Ik verloor 7 kilo toen ik stopte en ging sporten)
Kom je 's avonds thuis na het sporten heb je automatisch veel minder zin in een sigaret of een wietje. IPV roken richt je je dan op het maken van een goede maaltijd zodat je morgen weer optimaal in vorm bent om weer te kunnen sporten. Na een half jaar heb je een lijf, conditie en zelfvertrouwen waar je iedereen jaloers mee maakt.

En wat willem zegt: zorg dat je er achter staat. Er is er maar een die jou kan veranderen, en dat is niet Kentron maar dat ben je zelf. Je geeft al aan dat je er 100% voor wil gaan. houd dat ten alle tijden aan de horizon als richting.

En als laatste: Pas op met alcohol. Laat het liever even helemaal staan. Door alcohol gaan je grenzen verwateren waarschijnlijk associeer je het door het lange roken met een sigaret.

Heel veel succes in de zware tijd die er aankomt. Je bent echt niet de eerste die het gedaan heeft en vele hebben het met succes gered. Het kan dus echt. En voel je je af en toe ff klote kom je gewoon naar dit topic om ff te schelden op alles wat je dwars zit.
Laat verder je verleden achter je en blijf je focussen op de toekomst.

Het gaat er niet om hoe hard gevallen bent....Hoe je weer opstaat maakt wie je bent.

Space_Girl

d1g1tal1s zei:
Vaak is het beter om als je er echt vanaf wil om het helemaal te stoppen. dus niet allen het blowen, maar ook de andere dingen even te laten voor wat het is totdat je de wiet helemaal kunt laten staan zonder daar constant de cravings naar te hebben.

Het probleem is namelijk dat je gemakkelijk het ene gat dan kan opvullen met het andere, en voor je het weet loop je met bv een pepverslaving rond en ben je nog verder van huis.

Ook kan de veranderde gemoedstoestand van de andere drugs er voor zorgen dat je je nieuwe normen even aan de kant schuift, en dat zou zonde zijn. Ik heb bijvoorbeeld bij MDMA heel sterk dat ik er bij wil roken. als jij gewent bent om daar een blowtje bij te hebben is het snel gedaan, want in het lekkere gevoel van een pilletje kan een wietje geen kwaat....toch?

Daarme kom ik dan ook direct op mijn volgende tip: Doorbreek gewoonten en vervang ze door nieuwe gewoontes. Vrienden waar je veel mee blowt op afstand houden of vragen het niet aan te bieden cq. het even niet in jouw buurt te doen. Echte vrienden zullen dat verzoek begrijpen.
Rookte bij een kop koffie smorgens? Laat die koffie staan en drink wat anders, of eet er een klein stukje chocola bij. Rookte je na het eten? Probeer eens een douche ipv die sigaret na je avondeten.

Beste tip die ik je kan geven: Ga sporten. Sporten help echt heel erg goed, zo ben ik ook eens van het roken af gekomen. Stel je zelf een doel. zoiets als: in de zomer wil ik halve maraton doen, eind mei wil ik x kilo zijn afgevallen om er goed uit te zien in bikini, ik wil x kilo kunnen liften op die en die datum. Werk hier iedere dag aan.
Door te sporten ga je je beter en actiever voelen en merk je echt het verschil dat je gestopt bent met roken. Je komt niet of nauwelijks aan (Ik verloor 7 kilo toen ik stopte en ging sporten)
Kom je 's avonds thuis na het sporten heb je automatisch veel minder zin in een sigaret of een wietje. IPV roken richt je je dan op het maken van een goede maaltijd zodat je morgen weer optimaal in vorm bent om weer te kunnen sporten. Na een half jaar heb je een lijf, conditie en zelfvertrouwen waar je iedereen jaloers mee maakt.

En wat willem zegt: zorg dat je er achter staat. Er is er maar een die jou kan veranderen, en dat is niet Kentron maar dat ben je zelf. Je geeft al aan dat je er 100% voor wil gaan. houd dat ten alle tijden aan de horizon als richting.

En als laatste: Pas op met alcohol. Laat het liever even helemaal staan. Door alcohol gaan je grenzen verwateren waarschijnlijk associeer je het door het lange roken met een sigaret.

Heel veel succes in de zware tijd die er aankomt. Je bent echt niet de eerste die het gedaan heeft en vele hebben het met succes gered. Het kan dus echt. En voel je je af en toe ff klote kom je gewoon naar dit topic om ff te schelden op alles wat je dwars zit.
Laat verder je verleden achter je en blijf je focussen op de toekomst.

Het gaat er niet om hoe hard gevallen bent....Hoe je weer opstaat maakt wie je bent.

Bedankt voor je tips zal er zeker iets mee gaan doen, het streven om af te vallen is ook in beeld dus komt mooi uit allemaal :) Ik blow eigenlijk met alle drugs dus inderdaad als ik bijvoorbeeld pep zou nemen, dat is niet lekker zonder jointje. Het wordt wel lastig want begin als ik uit bed ben al met een jointje en voordat ik van plan ben iets te gaan doen heb ik er al zeker 3 achter me kiezen zitten :mrgreen: Ik sta er zeker voor 100 % achter na 8 jaar actief blowen gaat het op een gegeven moment toch wel vervelen.
Bedankt voor je reactie en sla ons hier zeker door heen.
zal ook wel een beetje elke keer iets schrijven na een gesprek en hoe het verloopt nu :mrgreen:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als ik jou was zou ik wiet en andere drugs allemaal als hetzelfde zien. Het gebeurt regelmatig dat iemand iets anders gaat gebruiken zodra deze gestopt is met blowen. Zorgen dat je je goed bewust bent van wat je wilt bereiken.

Space_Girl

willemvaag zei:
Als ik jou was zou ik wiet en andere drugs allemaal als hetzelfde zien. Het gebeurt regelmatig dat iemand iets anders gaat gebruiken zodra deze gestopt is met blowen. Zorgen dat je je goed bewust bent van wat je wilt bereiken.

Ja is misschien wel een goed idee :) ja ben nu 3 weken clean van de rommel (anderhalve week geleden klein dopje ghb op ) maar voor de rest alleen wiet dus misschien maar beter omdat in ieder geval door te zetten :)

reverb

Bewuste gebruiker
Ik heb geen tips voor je. Ik wil je eigenlijk alleen maar even vertellen dat je goed bezig bent en misschien wel het moeilijkste is wat je ooit gaan doen. Je gewoontes veranderen. Ieder lange reis begint met een eerste stap, die heb je nu gezet.

Sterkte! :wave:

Space_Girl

reverb zei:
Ik heb geen tips voor je. Ik wil je eigenlijk alleen maar even vertellen dat je goed bezig bent en misschien wel het moeilijkste is wat je ooit gaan doen. Je gewoontes veranderen. Ieder lange reis begint met een eerste stap, die heb je nu gezet.

Sterkte! :wave:

Dankje wel :) moeilijk zal het zeker worden maar ben gelukkig met ze 2en dat scheelt al een boel

Bovenaan