Afvallen moet

Druktemaker

DF-koningin
Echt heftig. Zij heeft ook echt mega veel volgers. En die “fans” van haar vind ik ook net een sekte. Heel eng. 😂
Oh gatver 🐒. En door die gekke fans heb je de kans dat die binnenkort met een ontploft gezicht rondloopt door alle aandacht die ze krijgt.
Lang leve het internet

Spyro

DF-koning
Oh gatver 🐒. En door die gekke fans heb je de kans dat die binnenkort met een ontploft gezicht rondloopt door alle aandacht die ze krijgt.
Lang leve het internet
Dat is echt het probleem van internet. Iedereen volgt elkaars acties, dus operaties, fillers, tanden zonder goed research te doen. Het is echt gevaarlijk. Moet altijd ook een beetje lachen om de mensen die massaal hun eigen tanden hebben afgeslepen en nu van die enge hoesjes eromheen hebben. Die tanden vallen er constant af en je hebt levenslang problemen en van die enge haaien tandjes onder je witte kunstgebitje wat net op kauwgom lijkt. 😂

Maar dat is weer een heel ander onderwerp. Maar het laat wel de kracht van social media zien… Ik vind het echt verschrikkelijk allemaal.

Tartarus

Bewuste gebruiker
Wekelijks tot tweewekelijks pep helpt tegen overgewicht ben ik achter gekomen. Echter gezond is anders.
Disclaimer: velen lukt dit gebruik niet en struikelen in de pep-val van dagelijks gebruik. Beter heb je dan overgewicht.

Daarnaast: iedereen zijn eigen keuze. Als je overgewicht hebt en je hebt daar geen probleem mee, prima toch? Leven en laten leven, er zijn al genoeg moraalridders die voor een ander de norm willen opleggen. Lees het de laatste tijd ook regelmatig op DF over sexualiteit. De grens is wel: eigen keuze.
Dit dus. Ik ben sinds afgelopen zaterdag gewoon 3,5kg afgevallen 😀😀

ljuv

DF-koningin
Lees het de laatste tijd ook regelmatig op DF over sexualiteit. De grens is wel: eigen keuze.
Bennik, en de rest van het forum, ff blij dat ik die gemist heb zeg🙃
Wat een tering onzin weer allemaal djiezus fuck.

Er zijn mensen met overgewicht die gezond zijn (ja, echt, deal with it).
Er zijn mensen met een gezond gewicht die ongezond zijn.
Er zijn mensen die denken dat een ideaalbeeld een waarheid is die iedereen moet nastreven in plaats van dit te benoemen voor wat het is: een IDEAALbeeld. Die mensen zijn heel ongezond, ook voor anderen.

Daarom was mijn “tip” in dit topic ook: je moet helemaal niet afvallen, je moet aan je gezondheid werken. Als je dat doet en je gewicht is onderdeel daarvan, zul je automatisch afvallen. Alleen al omdat dagelijks voldoende bewegen en de juiste voedingsstoffen binnenkrijgen nog al een belangrijk onderdeel zijn van werken aan je gezondheid. Maar afvallen puur om af te vallen gaat vaak om uiteenlopende redenen niet (goed).

Hey, het is oké. Zoals ik al zei, mensen met onderliggende problemen, daar is het allemaal niet zo simpel voor als even “minder moeten” of “meer moeten” eten.

Maar ik denk niet dat dit zo’n verkeerd topic is. Als mensen struggles hebben met aankomen/afvallen is het misschien echt wel fijn om tips te krijgen.

Er zijn hier ook veel (drugs)verslaafden waarbij sommige topics enorm triggeren.

En zoals je zelf zegt, je kunt beter de topics lezen waar je geen enorme trigger van krijgt. Take care!! ❤️
Thanks Spy, lieve reactie. Net zo als je vorigen, mijn reactie was dan ook niet aan jou bedoeld maar puur algemeen. Gemene met triggers is natuurlijk dat het moeilijk is er afstand van te doen LOOK AT ME NOW😂

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Jij staat op de slippery road nu. :)))
Het is een ideaalbeeld. Sinds wanneer zijn mensen zo touchy feely over mensen met onbereikbaar mooie lichamen in reclames?

Het is de bedoeling dat het onbereikbaar is! De top van de top. Het zijn modellen die op een manier moeten leven, dingen moeten opgeven om dat lichaam te hebben waar ik persoonlijk niet bereid voor ben om zo te leven, maar dat is oké, want ik hoef dat niet te bereiken.

Ik snap er werkelijk niks van dat er tegenwoordig een groep mensen is die zichzelf vertegenwoordigd moet zien in alles. Standaarden zijn er niet om voor iedereen te behalen. Het zijn ideaalbeelden.

ljuv

DF-koningin
Dit zijn wat kanalen die heel gezonde recepten delen - en soms minder gezonde maar wel met veel voedingswaarden.

Druktemaker

DF-koningin
Dit zijn wat kanalen die heel gezonde recepten delen - en soms minder gezonde maar wel met veel voedingswaarden.

Love instagram wat dat betreft qua recepten etc!

ljuv

DF-koningin
Het is een ideaalbeeld. Sinds wanneer zijn mensen zo touchy feely over mensen met onbereikbaar mooie lichamen in reclames?Het is de bedoeling dat het onbereikbaar is! De top van de top. Het zijn modellen die op een manier moeten leven, dingen moeten opgeven om dat lichaam te hebben waar ik persoonlijk niet bereid voor ben om zo te leven, maar dat is oké, want ik hoef dat niet te bereiken.
Wat is het nut van alleen ideaalbeelden in het straatbeeld of in de media plaatsen? Geef je daarmee niet een verkeerd signaal, namelijk dat het iets is om na te streven? (Het is een retorische vraag, het antwoord is duidelijk ja en dat weet je ook wel als je een beetje om je heen kijkt).

Ik snap er werkelijk niks van dat er tegenwoordig een groep mensen is die zichzelf vertegenwoordigd moet zien in alles. Standaarden zijn er niet om voor iedereen te behalen. Het zijn ideaalbeelden.
Dat is wel lekker makkelijk praten als het de groep is waar jij mee geïdentificeerd wordt die altijd overal gerepresenteerd is geweest.

Druktemaker

DF-koningin
Wat is het nut van alleen ideaalbeelden in het straatbeeld of in de media plaatsen? Geef je daarmee niet een verkeerd signaal, namelijk dat het iets is om na te streven? (Het is een retorische vraag, het antwoord is duidelijk ja en dat weet je ook wel als je een beetje om je heen kijkt).

Dat is wel lekker makkelijk praten als het de groep is waar jij mee geïdentificeerd wordt die altijd overal gerepresenteerd is geweest.
Al die jongeren ook die dat ideaalbeeld proberen na te streven, niet begrijpend en beseffend dat het allemaal nep is.
Als jongere heeft het mij in ieder geval goed gekweld dat het mij niet lukte zo ‘mooi’ te zijn.

ljuv

DF-koningin
Al die jongeren ook die dat ideaalbeeld proberen na te streven, niet begrijpend en beseffend dat het allemaal nep is.
Als jongere heeft het mij in ieder geval goed gekweld dat het mij niet lukte zo ‘mooi’ te zijn.
Daarom is “Be/love yourself” zo’n slechte boodschap ook niet. En je mag overigens ook van jezelf leren houden als je te dik bent. Het is een stuk makkelijker om vanuit die positie te werken aan een goede gezondheid en gezond gewicht (:

ljuv

DF-koningin
Het is overigens ook iets dat totaal bij jezelf ligt als de boodschap dat iedereen mag zijn wie die is en van zichzelf mag houden voor wie die is zoveel negativiteit bij je oproept. Vind dat eigenlijk eerder sneu om te lezen, want zegt vooral dat je niet blij bent met jezelf in mijn ervaring.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daarom is “Be/love yourself” zo’n slechte boodschap ook niet. En je mag overigens ook van jezelf leren houden als je te dik bent. Het is een stuk makkelijker om vanuit die positie te werken aan een goede gezondheid en goed gewicht (:
Uiteraard!

Niemand zegt toch dat je niet van jezelf kunt/mag houden als je te dik bent?

Maar de boodschap op die borden is helemaal niet om op een goed gewicht te komen, maar om op je ongezonde gewicht te blijven. Dat is het hele punt.

Natuurlijk is acceptatie van wat je bent eerst nodig. Je begint vanuit zelfacceptatie aan beter voor jezelf zorgen. Zelfacceptatie kan niet pas komen als je je streefdoel hebt behaald. Dan ben je de hele tijd doodongelukkig met jezelf.

Druktemaker

DF-koningin
Uiteraard!

Niemand zegt toch dat je niet van jezelf kunt/mag houden als je te dik bent?

Maar de boodschap op die borden is helemaal niet om op een goed gewicht te komen, maar om op je ongezonde gewicht te blijven. Dat is het hele punt.

Natuurlijk is acceptatie van wat je bent eerst nodig. Je begint vanuit zelfacceptatie aan beter voor jezelf zorgen. Zelfacceptatie kan niet pas komen als je je streefdoel hebt behaald. Dan ben je de hele tijd doodongelukkig met jezelf.
En ik besef mij nu dat het bij mij aan zelfacceptatie ontbreekt. Heel jammer

ljuv

DF-koningin
Hoezo denk je dat? Dat is wat jíj er aan koppelt toch?
Dat is niet wat ik lees als ik dergelijke borden zie in elk geval. En ik had ze HEUL graag gelezen in mijn jeugd, dat had die zelfacceptatie voor mij een stuk makkelijker gemaakt. En dus ook mijn ervaringen rondom eten en afvallen.

🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻

annihilation

Badass junkie
Wat zijn ‘ideaalbeelden van gezondheid/fitheid’, wie bepaalt dat en hoe wil je dat dan gaan showen?
De trap normaal op kunnen lopen? Stuk kunnen fietsen zonder buiten adem te zijn?

mee hoeven niet allemaal een marathon te kunnen rennen. Maar gewoon relatief gezond zijn en normale dingen kunnen doen zonder dat je problemen ervaart lijkt mij al een mooi streven.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
En Mijn ervaring zegt dat mensen die zo makkeLijk getriggerd en emotioneel worden van het woord “ moeten” en van de kritiek naar “ love yourself the way u re” hebben ergens diep van binnen veel struggles met hun eigen lijf.
Het is overigens ook iets dat totaal bij jezelf ligt als de boodschap dat iedereen mag zijn wie die is en van zichzelf mag houden voor wie die is zoveel negativiteit bij je oproept. Vind dat eigenlijk eerder sneu om te lezen, want zegt vooral dat je niet blij bent met jezelf in mijn ervaring.

ljuv

DF-koningin
En Mijn ervaring zegt dat mensen die zo makkeLijk getriggerd en emotioneel worden van het woord “ moeten”
Persoonlijk word ik wel erg snel geïrriteerd van het woord ja, heb ik hier al vaker gedeeld dus geen nieuw nieuws. Het is ook een kutwoord, let maar op:

Je moet niet meer zulke reacties schrijven.
Je moet de juiste voornaamwoorden gebruiken.
Je moet vrienden zijn met iedereen.
Je moet je bek houden.
Je moet niet zo veel ruimte innemen.
Je moet niet zoveel praten.
Je moet minder geld uitgeven.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Maargoed, waarom het in combinatie met afvallen nog een beetje triggerender kan zijn, een kijkje in het gedachtegoed van iemand met een eetstoornis:
Je moet afvallen. Je bent goor. Je moet doorlopen. Je moet 20.000 stappen halen vandaag. Je moet niet stilzitten. Je moet blijven bewegen. Je moet de trap nog een keer op en af. Je moet die jurk niet aan je moet eerst afvallen. Je moet geen kaas pakken. Pak maar niets. Je moet het uitkotsen. Je moet geen wit dragen. Je moet iets aan waarin ze je lichaam niet zien. Je moet je niet zo aanstellen, je moet niet zoveel eten. Je moet zorgen dat ze je niet horen in het toilet. Je moet meer op de vrouwen in de reclames lijken. Je moet meer op die influencer lijken. Je moet meer op die vriendin lijken die wel elke dag sport. Je moet doorlopen. Je moet meer water drinken, daar zit je voller van. Je kan niet van jezelf houden, je moet eerst afvallen. Zij kunnen niet van jou houden, je moet minder op een varken lijken. Je moet doorlopen. Je moet ze trots maken. Je moet niet nog een hap eten. Je moet blijven bewegen.

CuriousExplorer

DF-koning
Persoonlijk word ik wel erg snel geïrriteerd van het woord ja, heb ik hier al vaker gedeeld dus geen nieuw nieuws. Het is ook een kutwoord, let maar op:

Je moet je bek houden.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Maargoed, waarom het in combinatie met afvallen nog een beetje triggerender kan zijn, een kijkje in het gedachtegoed van iemand met een eetstoornis:
Je moet afvallen. Je bent goor. Je moet doorlopen. Je moet 20.000 stappen halen vandaag. Je moet niet stilzitten. Je moet blijven bewegen. Je moet de trap nog een keer op en af. Je moet die jurk niet aan je moet eerst afvallen. Je moet geen kaas pakken. Pak maar niets. Je moet het uitkotsen. Je moet geen wit dragen. Je moet iets aan waarin ze je lichaam niet zien. Je moet je niet zo aanstellen, je moet niet zoveel eten. Je moet zorgen dat ze je niet horen in het toilet. Je moet meer op de vrouwen in de reclames lijken. Je moet meer op die influencer lijken. Je moet meer op die vriendin lijken die wel elke dag sport. Je moet doorlopen. Je moet meer water drinken, daar zit je voller van. Je kan niet van jezelf houden, je moet eerst afvallen. Zij kunnen niet van jou houden, je moet minder op een varken lijken. Je moet doorlopen. Je moet ze trots maken. Je moet niet nog een hap eten. Je moet blijven bewegen.
In jouw voorbeelden is het woord moet vooral naar anderen gericht.
Terwijl OP het overduidelijk over "ik moet" had.

Het ene is negatief, het andere niet. Al zullen we elk onze kijk hierop hebben.

_shikantaza

Badass junkie

Je moet je bek houden.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Van nature ben ik een moeter. Vermoedelijk door mijn opvoeding. Het helpt mij wel echt om het gebruik van The M Word te minimaliseren. Zowel voor mijzelf als anderen. Hoe minder ik moet, des te meer keuzevrijheid krijg ik. Het woordgebruik doet echt iets met me. Mensen moeten moeten niet onderschatten 😄.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker

Je moet je bek houden.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Je moet je bek houden.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Je moet je bek houden.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Je moet minder dramatiseren over het woord “moet” .

Tartarus

Bewuste gebruiker
Getriggerd worden door bepaalde woorden, helemaal als ze niet eens tot je zelf zijn gericht, is een psychologische afwijking en dien je te laten behandelen.

Misschien dat ik te oud ben of zo, maar ik snap die hele discussie niet.

CuriousExplorer

DF-koning
Getriggerd worden door bepaalde woorden, helemaal als ze niet eens tot je zelf zijn gericht, is een psychologische afwijking en dien je te laten behandelen.

Ik snap vooral niet hoe een simpel topic zo kan ontsporen.

Maar misschien ben ik ook te oud. 🤭😂

ljuv

DF-koningin
Terwijl OP het overduidelijk over "ik moet" had
Overduidelijk?
“Afvallen moet” lijkt me ook vrij extern gericht. Ten minste, het zou kunnen zijn “ik moet afvallen” maar dan moet je de zin wel erg omgooien.
Daarnaast is dat ook niet per se waar ik nu op doel, maar op het meerendeel van de reacties die erna kwamen. TS heeft precies alleen een openingspost geschreven namelijk. Daarin vroeg die om steun. Ik gaf steun op mijn manier vanuit mijn perspectief en daar vallen een heuleboel mensen over. Jammer, want zo genaamd mochten alle kanten er zijn. Does not really look like it does it (;

In jouw voorbeelden is het woord moet vooral naar anderen gericht
Daarnaast is dit
volledig op mezelf gericht. En volledig negatief. Dus inderdaad, het wordt anders geïnterpreteerd. Bedankt dat ik het mijne mocht delen.

Van nature ben ik een moeter. Vermoedelijk door mijn opvoeding. Het helpt mij wel echt om het gebruik van The M Word te minimaliseren. Zowel voor mijzelf als anderen. Hoe minder ik moet, des te meer keuzevrijheid krijg ik. Het woordgebruik doet echt iets met me. Mensen moeten moeten niet onderschatten 😄.
Exact dit.
Dus excuses als mijn eerste reacties wat fel overkwamen bij bepaalde mensen, maar er zijn veel mensen die dat nodig hebben. Wie weet TS ook wel.

Je moet minder dramatiseren over het woord “moet” .
Je moet niet zo bepalen wat ik wel en niet moet doen, wtf. Ik geef alleen een voorbeeld van waarom iets bij veel mensen zo werkt in hun hoofd. Dat heeft niets met dramatiseren te maken, maar met een ziekte. Bedankt voor je begrip en meedenkendheid.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Ja, ik vraag ik me ook af waar ik mee bezig ben. Ik heb geen enkele advies gegeven aan de topic starter.
Bij deze dus: knikkerboller, ik heb best veel verstand in sport en in eten maar ik denk dat je heel veel info zelf kan vinden. Als er meer specifieke vragen zullen komen dan zal ik proberen te helpen .

Laatst bewerkt:

N3K0

Badass junkie
Ik heb moeten veranderd in ik wil. 😁

Ik wil gezonder leven.
Ik wil meer in het hier en nu zijn.
Ik wil meer verbinding.

Of ik leef gezonder.
Ik ben in het hier en nu.
Ik doe wat ik kan. (En soms ook niet :lolol: )
Ik ben goed zoals ik ben want ik accepteer het goddelijke in mij)
Ik ben niet het lichaam.
Zelfliefde staat gelijk aan goed zorgen voor jezelf. Maar 100% behalen vind ik lastig en ook niet perse nodig.

Ik heb overgewicht al mijn hele leven.
Ik voel me soms onzeker over mijn dikke buik. Dan ben ik bang voor afwijzing dat mensen mij nie leuk vinden want ik ben te dik. Terwijl mijn ervaringen anders zeggen.
Ik praat hier weinig over omdat ik vind als je (ik) er zoveel last van heb kan ik er ook iets aan doen.
Gelukkig heb ik hier soms last van maar niet heel vaak.
En ik zie dat als mijn eenigste "minpunt"
Over de rest van ik ben ik erg tevreden en blij en gelukkig.

Een killerbody zou ik dus ook nooit niet krijgen/behalen.
Maar een gezonder lijf/gewicht zou wel beter zijn.
Afvallen is niet mijn doel maar wel een gezonder leven/lichaam.

_shikantaza

Badass junkie
Ik heb moeten veranderd in ik wil. 😁

Ik wil gezonder leven.
Ik wil meer in het hier en nu zijn.
Ik wil meer verbinding.

Of ik leef gezonder.
Ik ben in het hier en nu.
Ik doe wat ik kan. (En soms ook niet :lolol: )
Ik ben goed zoals ik ben want ik accepteer het goddelijke in mij)
Ik ben niet het lichaam.
Zelfliefde staat gelijk aan goed zorgen voor jezelf. Maar 100% behalen vind ik lastig en ook niet perse nodig.

Ik heb overgewicht al mijn hele leven.
Ik voel me soms onzeker over mijn dikke buik. Dan ben ik bang voor afwijzing dat mensen mij nie leuk vinden want ik ben te dik. Terwijl mijn ervaringen anders zeggen.
Ik praat hier weinig over omdat ik vind als je (ik) er zoveel last van heb kan ik er ook iets aan doen.
Gelukkig heb ik hier soms last van maar niet heel vaak.
En ik zie dat als mijn eenigste "minpunt"
Over de rest van ik ben ik erg tevreden en blij en gelukkig.

Een killerbody zou ik dus ook nooit niet krijgen/behalen.
Maar een gezonder lijf/gewicht zou wel beter zijn.
Afvallen is niet mijn doel maar wel een gezonder leven/lichaam.
En je hebt zo’n lekker zacht buikje op je avatar 😋.

ljuv

DF-koningin
Ik heb vreetbuien en ik ga er iets aan doen. Ik ben verslaafd aan eten ofzo, terwijl mijn maag steeds zegt dat ik ermee moet kappen zoveel te vreten
Dit herken ik ook wel enorm en daar heeft dit
En vaker denken “wat kan ik toevoegen?”. Dus als ik zin heb in oreo’s niet alleen een pak grijpen en die (waarschijnlijk) leegvreten, maar ze op een leuk bordje neerleggen en aanvullen met gezondere snacks zoals fruit of rijstcrackers.
specifiek wel echt een verschil gemaakt voor me.

Ga eens bijhouden wanneer je vreetbuien krijgt. Er is vast een patroon te ontdekken.
Dit ook trouwens, dmv een eetdagboek (maar triggert ook snel weer het tegenovergestelde dus moeilijke balans pomptiedom).

Druktemaker

DF-koningin
specifiek wel echt een verschil gemaakt voor me.

Dit ook trouwens, dmv een eetdagboek (maar triggert ook snel weer het tegenovergestelde dus moeilijke balans pomptiedom).
Bij mij werkt het om 6x per dag te eten en dan ook 3x (hoofdmaaltijden) dingen waar je moeite voor ‘moet’ doen, zodat je ook even bewust met je voeding bezig bent ipv zo wat naar binnen schuiven.

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Ik moet er ondertussen wel van knikkebollen. Een "wijs gebruiker" (ik noem geen namen), vertelde ooit over het echte topic- onderwerp: it's just like riding a bike it's a balance trick.

Hippie Langwaus

DF-koning
Misschien wil ik ook proberen zoveel mogelijk vet kwijt te raken.

Ik wil hiermee proberen zo min mogelijk THC in mijn bloed te hebben in de hoop ooit nog legaal auto te mogen rijden.

Ik denk dat langdurige cardio op lage intensiteit na een periode van vasten daarvoor het meest doeltreffend is.

Laatst bewerkt:
Bovenaan