1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alcohol is een van de minst leuke drugs!

Discussie in 'Alcohol' gestart door Rebell, 16 okt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Mesh

Mesh Belezen gebruiker

Welke dosering denk je dan aan? Relatief hoog of laag?
    Van coke worden mensen sowieso niet gezellig is mijn ervaring, after met ghb is echt heerlijk

Rebell vindt dit leuk.
  2. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik raad mensen altijd aan om te beginnen met een half buisje. Meestal voelen ze zich er weinig van en dan na een anderhalf uur 3ml en dan komt het meestal wel goed.

Ja dat was zo een after party dan komen we binnen en geven de pakjes coke en dan zitten ze er bovenop met ze allen en maar blijven nemen en vragen 'hoeveel zit er nog in' dan gooi ik die hele sfeer om heb wel een blok M bij me van een paar gram en een fles G als ik naar zo een after ga en ja hoor op een gegeven moment waren ze de coke zo vergeten :wink:

Kende deze mensen niet en uiteindelijk een top avond gehad weer eentje voor de boeken.
    Maar die sfeer was er niet toen ik binnen kwam.

3. Paplepep

Paplepep Belezen gebruiker

Kan nog altijd het meest los komen qua dansen met alcohol haha :tongueout:
    Kan soms zo goed vallen dat ik eindeloos veel energie heb. Uiteraard niet te veel zuipen, want dan krijg je het tegengestelde haha. Voor mij is een stuk of 4 biertjes en 2 glazen sterke drank een beetje gemixt met cola of iets, echt genoeg om goed en leuk los te komen!

4. Tevil19

Tevil19 Belezen gebruiker

Haha nice, ja klopt van coke blijf je maar nemen omdat het zo kort werkt. Ik weet niet hoe puur die coke was maar vaak zit er ook cafeïne aan waar mensen zo nerveus van raken.

Ik kan mij nog goed herinneren dat ghb in het begin erg wennen was. Voelde me meer dronken dan euforisch.

En @Mesh, inderdaad eerst 2 ml beginnen,het liefst getest met ongeveer 350 mg GHB/ml als concentratie. Of helemaal droogkoken totdat er alleen zout overblijft en dit wegen, maar testen lijkt me beter.

On topic:

Ik krijg van alcohol ook geen zin om te dansen, toch heb ik bij de eerste paar biertjes toch wel een soort blij/energiek gevoel, waarschijnlijk door de werking op Dopamine. En daarna kan ik niet stoppen met drinken, en hier hebben meer mensen last van. Als ik zelf nuchter ben stoor ik me aan mensen die alcohol nuttigen.

Rebell vindt dit leuk.
  5. pelgrim

pelgrim Bewuste gebruiker

Als ik kan kiezen liever op een party met 100 man op de pillen dan op de drank. Maar dat is mijn mening :wink:

Rebell vindt dit leuk.
  6. Psychedelic-experience

Psychedelic-experience Experimenterende gebruiker

@Rebell Ik kan me volledig vinden in dit topic. Ik vind het ook altijd zo stompzinnig dat mensen alcohol (doordat het sociaal geaccepteerd is) hoger hebben zitten dan andere drugs (bijvoorbeeld blowen) Het is overal verkrijgbaar, en relatief goedkoop. Toch heb ik mensen nog nooit ergens zo van zien veranderen qua karakter als van alcohol. Persoonlijk heb ik ook vaak moeite met grenzen kennen. Waarop ik eerder op de avond het gevoel heb dat het nog wel wat meer mag zijn, is het twee glaasjes verder alweer te veel. En inderdaad... katers nooit zo erg als die van alcohol

Laatst bewerkt: 22 nov 2018
    Rebell vindt dit leuk.
  7. DeApotheek

DeApotheek Belezen gebruiker

Ik heb altijd maar niks gevonden, het geeft mij helemaal 0% euforie en maakt mij eerder minder vrolijk dan euforisch. De enige momenten dat ik van alcohol geniet is als de setting juist is, maar dan voel ik me goed door met wie ik ben wat ik doen en niet door de alcohol.

Rebell vindt dit leuk.
  8. Stailoz

Stailoz Experimenterende gebruiker

GHB is zo moeilijk te doseren, maar zodra je hem op je sweetspot te pakken hebt, is het samen met mdma de meest euforische drug. Mijn vrouw heeft het wel 10 x moeten proberen, totdat ze eindelijk ging voelen wat ik voelde.

Het is wel makkelijker te doseren wanneer je een stimulant ingenomen hebt en hij een beetje begint uit te werken.

Ik denk dat je bij benzos een beetje last van angst, onrust of gespannenheid moet hebben om het chill te vinden, klopt dat? Want ik heb er nog niks positiefs in gevonden en vraag me af of dat wel mogelijk is bij mij. Ik gebruik het alleen soms om te slapen.

Rebell vindt dit leuk.
  9. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Zoals de titel al zegt alcohol is EEN van den de minst leuke drug. En er staat niet dat het het helemaal geen leuke drugs is.
    Fles rode wijn blijft lkkr.

10. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Haha dat komt voor mij persoonlijk toch wel redelijk overeen. Als ik laten we zeggen een top 15 maak - noem maar iets - van soorten drugs die ik geprobeerd heb, dan kan ik over het algemeen toch wel stellen dat ik de drugs die helemaal onderaan staan niet als erg boeiend of aangenaam ervaren heb. Ik zou alcohol zelf dus ook zeker niet onderaan plaatsen.

Fles goeie rode wijn is zeker lekker. :)

Rebell vindt dit leuk.
  11. Philosopher

Philosopher Newbie Tripreporter

Van alle drugs die er beschikbaar is, is alcohol inderdaad één van de minst leuke drugs. Wel één van de meest geaccepteerde drugs overigens. Toch is alcohol in mijn lijstje het meeste gebruikte van allemaal, ik blijf een goed biertje lekker vinden :)

12. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Nou tot aanvulling tot dit topic.

Ik was even een tijdje van de GHB af omdat je natuurlijk met GHB elke keer moet stoppen.
    Maar de feestdagen waren er dus ben ik aan de drank gegaan.
    Drank met coke en dan feesten.
    Had ik lang niet meer gedaan want ik drink niet vaak meer echt.

En weer ging ik meer snuiven dan normaal en meer drinken en meer en meer en uiteindelijk voelde ik me helemaal niet lekker maar je gaat maar door en door.
    Volgende dag helemaal naar de klote een kater!
    Zat niet lekker in me vel maar toch verplichtingen met de feestdagen.
    Nou weet ik uit het verleden dat als je dan weer wat gaat drinken dat je er zo weer bovenop komt en ja met de kerst met famillieleden ga je snel een drankje doen en niet aan de drugs zitten natuurlijk.
    (Wel stiekem een snuif in de wc met sos natuurlijk om stabiel te blijven van de dagen ervoor)

Daarna weer uit weer aan de drank en sos en weer het zelfde verhaaltje.
    Dan kan je natuurlijk zeggen je moet drinken met mate dat snap ik ook wel!
    Maar ja champagne hier en daar biertje hier en daar.
    En ik zelf drink Jack Daniels dan ben je al snel over je limiet heen zeker met de feestdagen en ik had een paar gekke feestjes.

Nu was het toch weer tijd voor een GHBtje en was sos en wat voel ik me goed zeg.
    Wat heb ik mij eigenlijk klote gevoeld met die drank merk ik nu!
    Voor mij was dit een bevestiging waar dit hele topic mee begon.
    Drank heeft een verschikkelijke bodyload en verschikkelijke kater en een verschikkelijke gevoel in het algemeen als je het niet bij 2 wijntjes houd.

Vanaf nu is het voor mij gewoon een flesje rode wijn in de avond of een keer een wiskey.
    Maar zwaar zuipen is nu echt verleden tijd!

Dit is mijn verhaal ik wens jullie allemaal fijne feestdagen!
    :heartsuit:

13. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Een fles rode wijn is wel wat meer dan 2 wijntjes hoor...

14. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Rebell
    Het ligt echt niet aan de alcohol maar aan jou!

Ik drink zowat elke dag en heb mn koelkast en de kelder vol heerlijke speciaalbiertjes met daarnaast een belachelijk grote stash aan allerlei drugs met daaronder ook 5 gram pure coke maar geen probleem om me te beheersen en/of er zelfs vanaf te blijven.
    Bij familie of vrienden die van niks weten stiekem op de plee gaan zitten snuiven vind ik trouwens echt triest. En jij maar denken dat ze niks in de gaten hebben maar ik en velen met mij pikken dat soort lui er zo tussenuit.

Laatst bewerkt: 26 dec 2018
    ToetjesMonster vindt dit leuk.
  15. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Nou maakt mij niet uit wat je er van vind heb even 3 nakkies genomen om even helder te blijven.
    Zoals je al las ga ik niet helemaal onder de drugs bij mijn famillie zitten.
    Dus dit was helemaal prima.

Maar om elke dag drugs te gebruiken of elke dag te drinken dat is eerder triest!
    Dat je blijkbaar elke dag iets nodig hebt om je goed te voelen.
    Weer een hele negatieve post @acht.zes op 2de kerstdag, ik wens je fijne feestdagen :wink:

Die drink ik met zijn 2e dan natuurlijk :)

Jen vindt dit leuk.
  16. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Sorry als mijn post negatief overkwam maar t staat er toch echt bij jou, zuipen snuiven zware kater nog meer zuipen nog meer SOS zware kater familie op bezoek weer snuiven op de plee dan familie weg en weer zuipen en snuiven. En inmiddels ook de GHB fles aangebroken zie ik.
    Ik mag dan wel bijna elke dag drinken maar ik maak t nooit te gek en heb nooit n kater. Dat was vroeger nog wel eens anders maar nu niet meer.

Maar goed, iedereen doet het weer anders en jouw manier past gewoon niet bij mij en mijn manier wellicht niet bij jou, even goede vrienden wat mij betreft en nog een prettig uiteinde!

17. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ja om met een opmerking te komen dat het zielig is..
    Mijn leven is nu alles behalve zielig ik leef heerlijk met mooie vrouwen om me heen en de leukste feesten en weet wat ik doe met drugs.
    En van drank ga ik dus te veel gebruiken en te veel snuiven dus dat was ook het punt van mijn hele post!
    Ik organiseer feesten en ga naar raves die 20 uur lang duren en hou er van! Gecombineerd met de feestdagen. Ja dan ga ik wel ff los niks om voor te schamen. Dus leg even uit dat het met andere drugs geen probleem is zulke leuke dagen zo te vieren maar dat alcohol echt een zware bodyload heeft en gewoon niet een fijne drugs is als je even zwaar gaat feesten. Maar goed even goede vrienden. :peace2:

Jen vindt dit leuk.
  18. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Ach, de een kan wel met alcohol omgaan, de ander niet. Kwestie van ruggengraat.

Toch?

De Dunne vindt dit leuk.
  19. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Rebell
    Je geeft een drug de schuld dat jij er persoonlijk niet mee om kan gaan. Dat vind ik toch echt de omgekeerde wereld.

En al helemaal als ik jouw stellingen lees in het topic 'verslaafd blijf je voor altijd' waar je dan zelf tot de conclusie zou moeten komen dat jij inderdaad geen ruggengraat hebt als het over alcohol gaat zoals @Casaan al stelt.

Verder vind ik stiekem drugs gebruiken bij bijvoorbeeld familie inderdaad iets triests hebben. Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan en ik voelde me er in ieder geval absoluut niet prettig bij en probeer zulke situaties dan ook te voorkomen.

20. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ja klopt ruggengraat daarom heb ik besloten om niet meer te gaan drinken nu ik uit ga omdat ik dus ruggengraat toon en weet dat dit het beste is.
    Dus dat zei ik bij

Ik toon nu ruggengraat door dat niet meer te doen of had ik wat anders gezegd daar?
    Oh nee jullie proberen mij te pakken op mijn eigen woorden maar slaan de plank mis.

Haha kom met wat beters als we ineens op deze tour gaan. Want het klopt dus allemaal nog steeds wat ik zei.
    Ik sla nu daar niet in door en heb mijn lesje weer geleerd.

Jen en Conjo vinden dit leuk.
  21. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

@acht.zes gaat om deze post. Snap je beiden dingen kloppen niet wat je zegt en je begint weer over iets wat ik al had uitgelegd.

Even 3 puntjes zodat juist niemand ziet dat ik helemaal naar de klote kom opdagen met kerst is niet zielig maar respectvol.
    Ipv helemaal naar de klote aan tafel gaan zitten!
    Maar gewoon netjes en een beetje helder.

22. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Rebell
    Zie mijn laatste reactie in het topic 'stelling: verslaafd blijf je voor altijd'.

23. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

@acht.zes we hadden gezegd even goede vrienden dus is het jammer dat je daar dan weer over doorgaat daar wees ik je op

24. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Rebell
    Dat 'even goede vrienden' gaat inmiddels niet meer op:
    Waarschijnlijk heb je er overheen gelezen dus nog maar een keer:

25. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

@Rebell en @acht.zes . Jullie zijn wel volhouders hoor met dat gehakketak! Man man man zeg....

26. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@De Dunne
    Ik geef juist aan dat ik met de discussie stop.

27. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Oke afgesloten!

28. Yceman224

Yceman224 Bewuste gebruiker Donateur

Alcohol. Wat een teringzooi is dat. Louter en alleen omdat de staat er flink financieel beter van wordt, en omdat het gebruik ervan sociaal en maatschappelijk geaccepteerd is, gaat het maar door.
    Ik heb mijzelf bijna vernietigd met deze harddrug. Bijna alles kwijtgeraakt. Kapitalen naar de kloten. Als ik al het geld dat ik voor de zuiperij eens hier bij mij op tafel zou kunnen leggen, kan ik een eensgezinswoning zónder hypotheek aanschaffen, naast de lichamelijke schade die je hiervan oploopt.
    Ik heb ermee kunnen stoppen mét hulp.
    Een klinische behandeling, en daarna enkele jaren AA heeft mij gered.
    Ik drink dus niets meer.
    Het moge bekend zijn, dat, mocht ik de verleiding die er nog altijd op bepaalde dagen eventjes de kop opsteekt, niet weerstaan, dan drijf je als de weerlicht de draaikolk weer in van alle ellende die alcoholmisbruik met zich meebrengt. Vooral op zonnige, warme dagen heb ik het nog weleens moeilijk want och jee hoe lekker is een glaasje bier dan!
    Alleen blijft het dan niet bij één. Het zullen er dan absoluut véél meer worden, ik ken geen maat en al helemaal niet als de alcohol mijn hersenen bereikt heeft. Dan is de beer dus los en is er geen houden meer aan.
    En dan wat later, de kater en daarbij het klotegevoel dat he weer gefaald hebt.
    Tijdens mijn opname heeft de begeleiding mij eens meegenomen op bezoek aan een gesloten afdeling met mensen die volkomen en blijvend van het padje zijn geraakt, en aan het gevreesde syndroom van Korsakov lijden. Tjheezzuss. Dat kwam aan! Ik ben dut nooit vergeten, daar zitten mensen van nog geen 35 jaar oud, die zich dus naar de filistijnen hebben gezopen. En deze mensen kunnen zichzelf absoluut niet meer redden, zij zitten daar ahw in een gevangenis. Zij kunnen niet meer onbegeleid naar buiten, omdat zij domweg de weg terug niet meer kunnen vinden, omdat zij zich die weg niet meer kunnen herinneren....
    Al die ellende met die drank, nee. Ik wil het niet meer, en ik kan het ook niet meer.
    En overal waar je komt, de supermarkt, een straat met terrasjes, overal staat het, en kijkt het mij aan.
    Ooit kijk ik weleens terug, en ik voel dan de discussie van...ach, ééntje kan toch wel van dit lekkere speciale bier, duss..
    Dat zijn de valkuilen, en welke discussie dan ook, d waar moet je niet eens aan beginnen! Ik loop dan snel verder, en probeer dat beeld van die mooie flesjes asap door een ander beeld te vervangen.
    Die discussie namelijk, die win je echt nooit. Nooit en te nimmer. Dus, deze niet aangaan en...weggaan.
    Z o houd ik mijzelf overeind want alcohol, nee. Het kan niet meer.

psycel, Jen en Rebell vinden dit leuk.
  29. GoldenGrow

GoldenGrow Belezen gebruiker

fuck alcohol

Jen, Yceman224 en Rebell vinden dit leuk.
  30. Yceman224

En dan in de afkickkliniek.
    Wat zie en ervaar je daar?
    Mensen, die zich in een nog veeeel ergere deplorabele toestand bevonden, dan jij.
    Heel confronterend, maar dit levert een veel grotere motivatie op, om dóór te zetten om met die alcohol te stoppen!
    Ongelooflijk wat dit goedje kan aanrichten!
    En dan dus het feit, dat het de enige harddrug is, die overal te koop is.
    Men kan zelfs nog steeds niet voorkomen dat dit spul in handen van kinderen nog kan komen terwijl alle andere harddrugs (gelukkig maar!,) veel lastiger verkrijgbaar zijn voor de jeugd.
    Deze shitzooi zorgt elk jaar weer voor nog al wat doden en gewonden.
    Eigenlijk onbegrijpelijk. Maar ja die accijnzen, drank is niet eens echt lekker.
    Het effect daarentegen dus wél.
    Heerlijk om in enkele minuten een flink aantal glazen achterover te slaan en dan de alcohol voelen binnenkomen....
    Is alcohol de minst leuke drug? De minst lekkere?
    Dat kan ik niet beoordelen. Omdat ik geen andere harddrugs ken.
    Maar die kater....vreselijk.
    En toch iedere dag wéér aan het z(uipen slaan. Erg vreemd eigenlijk...

Laatst bewerkt: 28 jan 2019
    Jen vindt dit leuk.
  31. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Het is voor de jeugd tegenwoordig net zo makkelijk om harddrugs te krijgen als alcohol. Op middelbare scholen hier wordt gedeald en kinderen onder invloed uit de klas gehaald.

32. Yceman224

Dat is inderdaad de waarheid. Hoe erg kan het nog worden, en...het zal je kind maar wezen! Wat een ellende krijg je dan.
    In mijn schooltijd werd er gedeald in soms hash, en in de oudejaars dagen vuurwerk. Eén van de klasgenoten verkocht bergen vuurwerk, en dat staken we in de pauzes buiten af.
    De verkoper werd opgepakt, en ik heb hem niet meer zien terugkomen.
    Hoe zit het nu, met die dealertjes op scholen? Wordt er überhaupt iets tegen gedaan? Of is het dweilen met de kraan open?
    Qua alcohol was ik voor de eerste keer op mijn veertiende jaar voor de eerste keer zo dronken als een dragonder (gevoerd), en was dat leuk, uiteindelijk, nou...nee.

33. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Ik drink alcohol dus eigenlijk voornamelijk omdat ik het lekker vindt (alleen bier weliswaar en dan voornamelijk de speciale soortjes). Het effect vind ik alleen in zeer beperkte mate lekker. Hooguit 2 normale biertjes of 1 sterke. Gisteren 2 sterke gehad en dan krijg ik al zo'n vies gevoel over me en vind ik het effect vervelend worden. Aan de ene kant ben je er ontspannen van, maar het is zo'n oppervlakkige ontspanning waar alles je niet echt meer kan schelen. Vind het maar een beroerde 'high' eigenlijk.

Alcohol is echt lomp vergeleken bij andere plezier drugs.

Eigenlijk wel ja. Maar aan de ene kant ook weer begrijpelijk. De 'normale' nuchtere staat van veruit de meeste mensen is er een van in mindere of meerdere mate constante spanning/anxiety/zorgen maken. Drank neemt dat vrijwel onmiddellijk weg. Alleen verdwijnt die ontspanning zeer snel dus drink je door om het vast te houden. Echter blijf je met doordrinken niet in die lekkere buzz, maar raak je steeds meer echt dronken. Maar je gaat met doordrinken in ieder geval niet terug naar je normale anxiety levels, dus ga je door.

Albedo, Yceman224 en Rebell vinden dit leuk.
  34. Yceman224

Mindless, ik vind dat je volkomen gelijk hebt met de reden van in een nuchtere staat zijnde, allerlei spanningen, anxiety etc voelt, waarin je op een gegeven moment wel eensbgenoeg van hebt.
    Ik denk, dat juist deze reden in ieder geval voor mij de hoofdreden was.
    Veel mensen die veel drinken, zijn zeer gevoelige types, of hebben erg veel of erg nare dingen meegemaakt, en dan is alcohol een goeie stemmingsverbeteraar. Zonder meer.
    En vervolgens gaan err wéér allerlei nare dingen gebeuren, omdat je op een gegeven moment continu onder invloed bent...en ik heb voor mijzelf de stelling gemaakt, dat alles, alle drugs, of middelen , wat mensen een lekker gevoel ook wel roes geeft, een prijs heeft. En die prijs betaal je. Meer, of minder.

Mindless vindt dit leuk.
  35. GoldenGrow

GoldenGrow Belezen gebruiker

dit is zo erg waar, toen ik op de middelbare zat was er zelfs een dag per week waar scholieren met grote getalen onder invloed naar school gingen van stimulerende middelen, deze dag noemden we "witte donderdag"

its sad but true

36. Jen

Jen Belezen gebruiker

Ik vind zoveel verschillende drugs leuker als alcohol!

Ketamine
    Ghb
    Mdma
    Lsd
    2cb
    Wiet

Ga zo maar door een drankje is op zich niet verkeerd maar uitgaan op de drank is verschikkelijk! Volgende dag denk je dit doe ik nooit meer! Maaf ja drank doseren op een feest is ook niet te doen

Oh ja en die feestjes waar iedereen drinkt ook verschikkelijk liever een rave....

Rebell vindt dit leuk.
  37. Yceman224

Drank doseren?? Juist dit is het, wat elke alcoholist dus niet, absoluut niet kan.
    Wie zegt dat hij een alcoholist is, en beweert, dat hij dit wel beheerst, in de hand kan houden, Wel, dat is dan geen echte alcoholiker. Nee.
    De frase van de AA, waarin staat, dat het eerste pilsje er ééntje teveel is en een kratje wat daar op volgt, te weinig, daarvan zeg ik: dit is een uitspraak die in ieder geval voor mij en voor ik weet niet voor hoeveel anderen voor 1000% de waarheid is.
    Zodra het stofje met de naam ethylalcohol het brein binnen komt, dan is er geen houden meer aan. De facto!
    Sociaal drinken op een feestje?? Alleen die naam al! Dat zgn sociale aspect is er niet voor een echte. Nee. On be staanbaar!
    Wat ik deed was zeggen, dat ik me niet lekker voelde op zo'n feestje, wat medicijnen van de dokter had en daarbij niet mocht drinken. Dit werd dan nog wél geaccepteerd.
    Wanneer je zegt: nee, dank je, alcohol en ik zijn geen goede combinatie vandaag, dan is de reactie vaak: ach jo, doe nou niet zo flauw, wat ben jij ongezellig, ééntje kan toch wel??
    Nou zoals ik al aangaf, nee, dat éne glas kan bij ons dus niet. Heel jammer maar zo is het, en zo zal het ons leven lang zo blijven. De ziekte alcoholisme geneest nooit. Zodra dat stofje weer binnenkomt, dan ontslaapt de duivel die alcoholisme heet, vrijwel direct, ook al liggen er jaren tussen het vorige drankje. Echt waar, en ik spreek helaas uit ervaring.
    Een terugval heb je zó te pakken en het zal je verbazen, hoe snel je weer de draaikolk van zucht, ellende, drank, nog meer ellende, nog meer zucht, niet meer de baas kunt, en je weer de powl van ellende ingezogen wordt.
    Dit geldt niet alleen voor alcohol. Het geldt óók voor allerlei andere drugs en verslavingen.
    Ik heb het met eigen ogen gezien.
    En als het je lukt om die duivel in slaap te houden, en op feestjes je rug recht te kunnen houden, dan worden diezelfde feestjes uiteindelijk toch nog redelijk gezellig en zie je bij de mensen om je heen, wat de alcohol met die mensen doet en dan zeg je uiteindelijk:
    Nee. Dit irritante, liederlijke gedrag, die flauwe grappen, dat onnodige geschreeuw en drukke gedoe, dat is helemaal niks voor mij, en kennelijk was ik óók zo. Dat wil ik niet meer.
    Die katers, de black out, bah. Nee.
    En dan is en blijft het nog steeds hard werken en alert zijn en blijven. De verslaving springt zó van het ene, naar het andere en de verwoesting volgt dan gegarandeerd.
    Zo zie ik het, en ik ben uiterst voorzichtig met drugs. Af en toe een rc. Daarbij moet het blijven.
    Tot dusverre lukt me dit al verschillende jaren lang, en dat laatste glas alcohol dat is in een ver grijs verleden.
    En nu moet ik zorgen dat het zo blijft.

Albedo, Fenrir, Casaan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  38. Yceman224

En nu zie ik zojuist dat ik een best wel belangrijk stukje info wat in mijn eerdere verhaal thuishoort, vergeten ben om te beschrijven.
    En dat is: het is eigenlijk een erg nare eigenschap van dat stofje dat ethyl alcohol heet. Want, mensen die er niet mee kunnen omgaan ondergaan een soms giga verandering in gedrag!
    Hèle aardige, fijne mensen om ons heen, die teveel drinken, ken je in een kort tijdsbestek echt niet meer terug.
    Agressie, vechtpartijen, en soms moord en doodslag, ongelukken, allerlei narigheden ook voor omstanders komen om de hoek kijken. Want anderen die er helemaal niets mee te maken hebben, krijgen ongewild heel vervelende gebeurtenissen op hun dak.
    Die gebeurtenissen zie je bij heel veel andere (hard)drugs of middelen veel minder, of al helemaal niet optreden, en horen dus bij alcoholmisbruik thuis.
    Natuurlijk zijn er ook andere opfokkers op de markt, maar juist bij het alom geaccepteerde gebruik van alcohol is het best wel raar dat er wél gezegd wordt zoiets van " dat hoort erbij...."
    En ik vind dat er juist niet bijhoren.
    Ik wil deze shit niet. Niet van mezelf, en ook niet van een ander.
    On acceptabel. As simple as that.
    Zo. Dit hoort er dus nog even bij.
    .....
    Waarom ik dit hier neerzet?

Ik ben echt geen moraalridder. Echt niet. En ik ben óók geen dominee en nog veel minder een pastoor. Al lijkt dat nu mss even zo.
    Ik hoop, dat anderen er misschien iets aan hebben om deze info eens te lezen, en ik waarschuw mensen hier misschien een beetje mee.
    Want: drank maakt meer je lief, dan dat het kapot is zogezegd.
    Rotzooi is het. En zwaar onderschat óók nog eens. Makkelijk teveel en heel heel moeilijk terug. Echt waar.
    Ik was erbij, en Ik heb het meegemaakt. tot schade en schande.

Laatst bewerkt: 4 feb 2019
  39. Yceman224

Al het goede komt in drieën, dus nog een laatste stukje proza over een niet leuke eigenschap van alcohol.
    Heb je weleens gezien hoe een mens van gedrag verandert ten nadele, wanneer de alcohol hem steeds meer in een houdgreep krijgt??
    Ontstellend om te zien!
    De alcoholist wordt een ware kei in het ontkennen van deze ziekte, en is een ware kunstenaar in het verzinnen van leugens, kutsmoesjes om tóch nog even weg te kunnen om die kutalcohol te scoren, als deze (bijna) op is, om het aangeschoten zijn te ontkennen, en....in het verzinnen van stashplekjes om flessen te kunnen verstoppen!
    Ik vergeet nooit de opmerkingen van mijn eega, die feilloos met de opmerking kwam van: je hebt weer gedronken! Door merg en been ging dit, en toch ging ik dóór met zuipen...
    Zo was ik om precies 10.00 uur bij de kroeg, waar ik mij twee, drie keer per dag liet vollopen in een kort tijdsbestek, en, om deze tijd was de kastelein er nog niet en mocht ik van de poetsvrouw zelf mijn trappist inschenken van de tap, en verdomd, ik kon dat zó dat er 2 mm schuim op dat gif stond en, zo had ik berekend, had ik tenminste één tot twee slokken "verdiend" is dat nou creatief, of niet??
    Drie jaar nadat ik gestopt was met dat zuipen, ging ik nog één keer over de drempel. En wat zag ik, toen ik een kop koffie had besteld?
    Nog altijd zaten de "vaste stamgasten" die alleen maar interesse hadden in het op jouw kosten een glas, of nog meer, konden leegdrinken...
    En al die hengsten koppen zaten nog altijd op hun vaste barkruk, en keken me aan met een lodderige blik van hee, hij is er weer...
    En toen de kastelein tegen mij zei van Yce, je kunt veel beter weer tripeltjes drinken, want dan kunnen wij weer eens lachen, net zoals die keer toen jij wat knaken in de gokkast gooien wilde en vervolgens pal achterover van de barkruk naar achteren omtuimelde.
    God, jongen, wat hebben wij toch gelachen in die tijd!!
    Maw: uitgelachen werd ik toen, dus.
    De kastelein, lachend of niet, mijn geld daar lachte hij dus niet om. Dat verdween in zijn zakken.
    Deze opmerking deed voor mij dus de deur met een klap dictslaan.
    Ik heb dus sindsdien nooit meer een stap, of zelfs een teennagel over die drempel daar gezet.

psycel en Albedo vinden dit leuk.
  40. UmbraVitae

UmbraVitae Experimenterende gebruiker

Alcohol vind ikzelf juist redelijk chille drug, veel keuze, overal verkrijgbaar, al die smaakjes, van gewoon pilsje, überzoete cocktails, tot pure sterke drank. Het is weeral de hievhoeveel die hier beslist over aangenaam of ellendig, zoals met vele drugs. Alleen kan je op alcohol elk weekend uitgaan zonder volledig brak te wezen en op langere termijn een hoopje ellende te worden. Misbruik is bij elke drug (zelf)destructief.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Alcohol minst leuke
  1. Juno
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    666
  2. Gun ainm
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    927