1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alcohol is een van de minst leuke drugs!

Discussie in 'Alcohol' gestart door Rebell, 16 okt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

Wat mijzelf aangaat.
    Ik ben het niet met je eens, op sommige punten.
    Juist het feit, dat deze harddrug overal, en simpel verkrijgbaar is, maar nog meer dat deze drug bij elk weekend uitgaan zeer zeker tot stevige brakheid kan leiden, en ook nog eens tot heel veel ellende, maakt misbruik erg makkelijk.
    De grens tussen leuk zijn en misbruik is erg vaag.
    Idd, dat er velen zijn die er goed mee om kunnen gaan en het bij enkele glazen kunnen houden, daar van zeg ik zo zou het moeten.
    Maar er zijn ook vele mensen, die, naarmate de avond in het uitgaanscirquiet vordert, heel vervelend kunnen worden, tot agressief, opdringerig, en zelfs misdadig toe.
    Ik heb zelfs mensen gekend, die een complete verandering van houding, gedrag, en zelfs persoonlijkheid lieten zien, en dat waren nu niet de meest amicale persoonlijkheden.
    Het volledig in puin slaan van het interieur van een kroeg bijvoorbeeld, vechtpartijen, ongelukken in het verkeer... iedereen kent deze bijwerkingen wel.
    Ikzelf lag bijna in de goot, en was bijna alles kwijt, zoals een dak boven het hoofd, relatie, werk, en ook het lichaam laat op enig moment merken, dat je de grens bereikt hebt.
    Of, je bent te laat, en kunt verder leven met Korsakov.
    En in dat stadium kan je zeggen:
    Je hebt het goed voor elkaar!
    (Niet, dus)
    Toen ik zover was, dat ik om hulp vroeg, (En juist deze gebeurtenis ben ik nooit vergeten) nam een medewerker/counselor mij mee.
    Hij zei: Let straks maar eens heel goed op, want als je zo dóórgaat, is dit waar je uiteindelijk terecht zult komen.
    Wij gingen een gebouw binnen, dit was een gesloten afdeling met een aantal mensen, die dus allemaal leden aan het beruchte syndroom van Korsakov en dat in verschillende stadia.
    Deze mensen waren volledig de weg kwijt, en ook nog eens voorgoed.
    Want, als je eenmaal zover bent, is er geen weg terug meer, het korte termijn geheugen is naar de testikelen en herstelt niet meer. Nooit meer.
    En in deze groep mensen zaten nog erg jeugdigen, zo van een jaar of dertig, vijf en dertig, en ook natuurlijk ouderen.
    Kort gezegd: dit was een vreselijke toestand voor deze mensen.
    In wezen levenslang opgesloten.
    Zonder begeleiding kunnen deze stumpers niet meer de weg op.
    Deze aanblik raakte mij zó diep, dat ik er een dag of drie van aangeslagen was.
    Dit wil je dus niet meemaken.
    Ik in ieder geval niet. Nooit.
    Dit was juist datgene, waardoor ik nadien geen druppel alcohol meer heb aangeraakt.

Ik spreek uiteraard der zaak voor.
    Die mensen die wel met drank kunnen omgaan, prima en perfect.
    Maar,zo als bij alle drugs, er zijn ook bosjes mensen, die dit dus niet kúnnen, en anderen tot last zijn. Of een dik probleem zijn zelfs.
    Of zelfs nóg erger.
    Ik vind alcohol niet chill.
    Ik vind wiet as is drug veel chiller.
    Of tabak. Of een peuk. Of een kop thee.
    Zo zie ik het vwb alcohol.

Jen vindt dit leuk.
  2. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Gelukkig zijn we allemaal anders hé.
    Er zijn ook heeel heeel heeeeel veel mensen die wel prima met een drankje om kunnen gaan en weer niet met wiet.

Ik hou zelf ook meer van wiet dan van alcohol hoor maar ik ken genoeg mensen die geregeld aangeschoten zijn en daar prima mee om kunnen gaan. Misschien verhoudingsgewijs zijn er meer mensen die met alcohol overweg kunnen dan met wiet. Wel is 1 ding een feit: van blowers heb je eigenlijk nooit last :).

Portobello vindt dit leuk.
  3. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

J a dit ben ik weer wel met je eens...
    Nog een weetje!
    Van wiet is er nog nooit iemand overleden door een overdosis.
    Van alcohol nou ja, niet te tellen!
    Alcohol gebruik, ofwel misbruik, neemt meer dan 65 alcohol gerelateerde ziektes met zich mee.
    Van wiet kan je door het roken hooguit longproblemen krijgen.hi
    Je hersenen worden er tot groot verdriet van de overheid overigens, niet door aangetast. Daar is uitvoerigonderzoek naar gedaan, en daar is niets slechts uitgekomen.
    Hoe dat met alcohol zit, is uitvoerig bekend....
    Of wietgebruik ongezond is, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat alcohol er veel, en veel slechter vanaf komt in een vergelijking met wiet.

Mooi, he...maar voor mijzelf is wiet, naast alcohol, en uiteraard nog veel meer drogerende middelen, geen goed middel.
    Ik word er namelijk nogal depressief, naast passief van....
    Zo Als 8.6 al eens heeft vastgesteld hier op DF en ook wat artsen is er voor mij eigenlijk niet ook maar één middel of drug, een goed stofje.
    Niet één!
    Arme, arme ik...

Mezelf vindt dit leuk.
  4. DaveHagen

DaveHagen Experimenterende gebruiker

Maar niet toch als je alleen vrijdagavond drinkt? Ik drink alcohol alleen op vrijdagavond, soms ook zaterdagavond en héél soms door de week, maar dat is dan niet meer dan twee

5. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Ik begrijp dit topic wel.
    Mijn voorkeur gaat vaak ook uit naar een andere drugs.
    Een drankje is lekker maar om een feest te vieren of festival dan is drank wel een van mijn laatste keuzes.

6. Karentje

Karentje Experimenterende gebruiker

Met alcohol kan de ervaring nogal verschillend zijn vind ik. Ik weet dat ik de eerste keer dat ik alcohol dronk op een fuif gewoon in de zevende hemel was, vol energie, me niks aantrekkend van wat mensen rondom me dachten. En het feest mocht blijven duren wat mij betrof. Fantastisch dus, maar nadien nooit meer hetzelfde effect gehad jammer genoeg...

De Dunne vindt dit leuk.
  7. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

20190523_165458.jpg

henkie2 en Casaan vinden dit leuk.
  8. henkie2

henkie2 Experimenterende gebruiker

Ben zelf ook gestopt. Ik heb best wel leuke tijden gehad met alcohol, maar ook een hoop minder leuke.

Er zijn twee dingen die er aan hebben bijgedragen dat ik niet meer drink. Ten eerste het leren kennen van mijn vriendin, zij drinkt niet en op het moment dat we elkaar leerden kennen lustte ik nog wel af en toe een biertje. Vond ze prima, maar ik had er geen goed gevoel bij.

Een heftige truffeltrip kort daarna gaf me het inzicht dat alcohol eigenlijk zwaar kl*te is, iets wat ik altijd al geweten heb maar de psilocybine ramde het er nog eens keihard en genadeloos in bij me. Wat ben ik die (semi-bad) trip toch dankbaar, heb sindsdien geen druppel meer op.

Ik was nooit echt een zware drinker, denk ik. Altijd bier, meestal pils. Ik dronk zelden alleen, en als ik dat deed bleef het altijd bij zo'n 3 biertjes max. als ik de volgende dag moest werken (of school had, in m'n studententijd). Bij feestjes kon ik makkelijk twee sixpacks (een halve krat dus) op zonder een black-out te krijgen, maar de kater de volgende dag was altijd wel bruut.

Heb niet het gevoel dat ik iets "mis", nu ik geen alcohol meer drink. IJsthee is veel lekkerder :)

Ik hoop echt dat marijuana gelegaliseerd wordt en de plek inneemt van alcohol en tabak, in onze samenleving.

9. Woke-up-sticky

Woke-up-sticky Belezen gebruiker

De herkomst van het woord 'alcohol' is zonder twijfel Arabisch, maar het woord had lange tijd een totaal andere betekenis. Al betekent 'de' en cohol of kohl staat voor 'subtiel iets'. Men gebruikte dit woord voor het uiterst fijne poeder van antimoon waarmee de beeldschone haremdames hun ogen opmaakten. Maar 'alcohol' kan ook zijn afgeleid van kaly, hetgeen 'roosteren' of 'grilleren' betekent en dus best uitgebreid kan zijn tot 'verwarmen om te distilleren'.

Etymologisch gezien is de eerste verklaring directer, maar de tweede sluit meer aan op de huidige betekenis. Maar apothekers in de Oudheid bedoelden met 'alcohol' een uiterst fijn poeder, terwijl er vele andere woorden waren om het product van distillatie aan te duiden, zoals aqua vitae (levenswater), aqua ardens (brandend water), permanent water, goudwater, of uisge beatha (heilig water in het Keltisch, waarvan 'whisky' is afgeleid).
    Pas in de 17e eeuw begon iedereen het woord 'alcohol' te gebruiken, trouwens niet alleen het woord, maar ook de substantie. De term eau-de-vie was in die tijd sterk geassocieerd met de geneeskunst en mogelijk heeft men gezocht naar een ander woord. Het blijkt dat 'alcohol' in de oorspronkeljke betekenis 'subtiel iets' heel dicht in de buurt kwam van het woord 'geest'. En we spreken toch nog steeds van 'geestrijk vocht' en 'spiritualiën'? Het is dan ook een vocht vol van genees- en geestkracht.

Villeneuve en Paracelsus
    Aan het begin van de 13e eeuw wordt in Montpellier een grote christelijke universiteit opgericht die beroemde artsen voortbrengt, onder wie Arnaud de Villeneuve (± 1235-1313). Hij schreef mogelijk als eerste een verhandeling over alcohol. "Permanent water of goudwater verlengt het leven. Daarom mogen we wel van 'levenswater spreken." Hij doelde hiermee uitsluitend ( uitwendig gebruik en had kennelijk de desinfecterende werking ervan ontdekt. Hij heeft vaak geschreven dat hij de distillatie heeft uitgevonden. Waarschijnlijker is dat hij de interesse opnieuw deed opleven en de techniek heeft bestudeerd. In de invloedssfeer van Arnaud de Villeneuve wordt vaak Raimond Lulle genoemd (1235-1315), maar diens bijnaam 'Verlichte dokter' is eerder te danken aan zijn streven om zo veel mogelijk heidenen te bekeren dan aan zijn ontdekkingen in de alchimie.

Ook de befaamde Paracelsus (1493 – 1541) heeft zijn steentje bijgedragen aan de magie van de alcohol. Hij is mogelijk de eerste die het woord alcohol in de hedendaagse betekenis heeft gebruikt. Dus niet alleen bedoeld als fijn poeder maar ook als wijngeest of ethylalcohol.

Bron: Alcohol, het woord en de vloeistof. Eten en drinken info . nu

10. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Niet mee eens. Sure, het is enorm schadelijk voor je gestel en misschien wel de meest schadelijke drugs ter wereld voor je lijf. En een kater is soms niet mals. Maar het is maar net waar je voorkeur ligt en die is vaak biologisch. Ik vind alcohol - samen met alles dat inwerkt op je centraal zenuwstelsel - lekker.

Ja, véél te lekker vaak. Daarom haal ik het zelden in huis want matig doseren lukt maar zelden. Overigens drink ik het puur om de alcohol al kan ik een goede wodka enorm waarderen (dus geen Smirnoff en al die meuk).

Dat mensen grijpen naar de fles als coping mechanism is niet gek, maar mocht GHB of hero bij de supermarkt te koop zijn grijpen die mensen daar misschien zelfs eerder naar. Ik vind dat geen argument verder om alcohol te zien als een verschrikking.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...