alternatief grinder

Flaffie

Wijs gebruiker
Ik was een tijdje gestopt met blowen en wist eigenlijk vrijwel zeker dat ik er niet meer aan zou beginnen.
Vandaar had ik al mijn blowspullen weggekenkert, zo ook mijn lieftallige grinder.

Nu heb ik weer een aantal keertjes geblowd maar ik haat het om wiet met mijn klauwen te verpulveren, duurt mij veel te lang.
Ik ging dus nadenken wat ik kon gebruiken als goed alternatief voor een grinder.
Ben ik dus mijn keukenkastjes gaan doorzoeken. :grin:
Daar vond ik deze handige harrie!

Hij werkt echt geniaal. Je kan er zelfs wiet in bewaren als je wilt en het grind erg lekker, komt bijna poeder uit.

Ik vond dit wel mooi bedacht van mezelf :P

Dus als je geen zin hebt om grinder te kopen dan ga je naar de supermarkt en haal je deze shit.
Heb je ook nog zout wat je bijvoorbeeld over je patatjes kan gooien, haha :stoned:

Bijlagen

• ww_koken_grinders_1_1.jpg
    ww_koken_grinders_1_1.jpg
    10,8 KB · Weergaven: 3.503

cropp

Badass junkie
dat is niet handig omdat je daar altijd een halve gram of zo in zal blijven zitten, een grinder kost een tientje.

ik ben zo ontzettend gehecht aan mijn eigen grinder, en aan mijn eerste grinder, dat worden artifacts voor de rest van mijn leven, over 60 jaar leg ik aan mijn kleinkinderen uit waar dat ding voor bedoeld is :rock:

Amateurtje

Wijs gebruiker
Hehe lol dat is wel leuk bedacht :P

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<ik doe het 9/10 met met handjes, maar heb er al gezien met een schaar en sommige zelf die het in hun blender douwen

cropp

Badass junkie
Amateurtje zei:
Hehe lol dat is wel leuk bedacht :P

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<ik doe het 9/10 met met handjes, maar heb er al gezien met een schaar en sommige zelf die het in hun blender douwen

je hebt ook elektrische grindertjes he, gewoon een bakje, batarijtje en een roterend mesje.

maar je moet lief zijn voor je wiet :openmouth:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Leuk alternatief, goedkoper dan wat er t krijgen is wat er ook daad werkelijk voor bedoeld is. Alleen wel goed uitspoelen en wassen. Anders krijg je een erg kruidig wietje. :P

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
Wel leuk gevonden, maar goede, droge wiet hoef je maar tussen je vingers te wrijven en het is klein, toch?

Dan is het wel kurk en kurk droog, en dan nog niet met elke wiet lukt dat.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Tjah, sommige wiet word taai in plaats van steen hard. Als het zo droog is dat het hard word dan kun je het inderdaad tot stof fijn knijpen. Maar als het taai word dan moet het uit elkaar rukken met geweld. :P
En waar dat aan ligt, misschien de soort wiet, misschien de manier van drogen. Daar ben ik niet helemaal over uit. Maar denk dat hier ook niet echt een antwoord op te vinden is.

Oom Klaas

Badass junkie
DrippTone zei:
Tjah, sommige wiet word taai in plaats van steen hard. Als het zo droog is dat het hard word dan kun je het inderdaad tot stof fijn knijpen. Maar als het taai word dan moet het uit elkaar rukken met geweld. :P
En waar dat aan ligt, misschien de soort wiet, misschien de manier van drogen. Daar ben ik niet helemaal over uit. Maar denk dat hier ook niet echt een antwoord op te vinden is.

Als het zo droog is dat het bijna stof word vind ik het wel erg fijn roken,
alhoewel wanneer het een taaie (maar dus wel droge) wiet is dan proeft het vaak wel een stuk natuurlijker.

cropp

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
en dan nog niet met elke wiet lukt dat.
Dat wist ik dan weer niet, waar ligt dat aan?
hoe droog het is, en hoe taai het is, anders moet je je nagel gebruiken

maar hoe fijner je wiet, hoe beter, want dan verbrand het beter, dus daar is een grinder ideaal voor, omdat het dan veel fijner word dan tussen je vingers. met die pepermolen maal je het denk ik nog veel fijner, maar dat duurt denk ik ook wel even voor je genoeg hebt voor een joint

en dat ding past niet zo gemakkelijk in je broekzak.

wel leuk om vol te proppen met een grammetje of 7 en die pot mee te sjouwen.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
en dan nog niet met elke wiet lukt dat.
Dat wist ik dan weer niet, waar ligt dat aan?

Ik denk dat de wiet die gewoon langer heeft liggen drogen tot stof valt te grinden (met handen).
en wiet die nog niet zo lang heeft liggen drogen moet echt uit elkaar geplukt worden.
Zelf grind ik ook het liefst met me handjes, maar dan wel met een wietje hiertussenin.

Plukken is klote omdat je dan minder oppervlak hebt dat verbrand en als het stof wordt blijft de helft aan me vingers zitten.
Binnekort toch maar een grindertje halen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Zazuu. zei:
Ik denk dat de wiet die gewoon langer heeft liggen drogen tot stof valt te grinden (met handen).
en wiet die nog niet zo lang heeft liggen drogen moet echt uit elkaar geplukt worden.
Ja hè-hè. Maar Dripptone zei dat dat niet met elke wiet lukt en ik vroeg me dan af waar het aan ligt dat de ene soort wel op zo'n manier droogt dat het in stof verandert als je er bij wijze van spreken tegen blaast en dat een andere soort alleen maar taaier wordt. Ik ben benieuwd of iemand daar wel een antwoord op heeft.

Vigilante

Wijs gebruiker
Het 'taai' worden van wiet ken ik ook. Het gebeurt mij meestal met plakkerige wiet. Doordat je t dan fijnknijpt (om nornaal te verkruimelen) wordt t alleen maar compacter. In mijn ogen is de wiet dan gewoon nog niet droog genoeg.
Wiet die gewoon goed droog is, is gewoon onwijs makkelijk te verkruimelen.

Flaffie

Wijs gebruiker
cropp zei:
met die pepermolen maal je het denk ik nog veel fijner, maar dat duurt denk ik ook wel even voor je genoeg hebt voor een joint

Het is binnen 8 seconde gepiept.

cropp zei:
en dat ding past niet zo gemakkelijk in je broekzak.

Normaal stopte ik mijn grinder ook nooit in mijn broekzak maar het is opzich niet onhandig om dit ding mee te vervoeren.

cropp zei:
wel leuk om vol te proppen met een grammetje of 7 en die pot mee te sjouwen.

Dat is idd leuk. :stoned:

TrippyShit

Badass junkie
Lukt toch niet bij alle weed? Sommige soortjes worden juist heel plakkerig. Weet nog wel keer toen ik goeie jackherrer had. Die moest ik met een mesje hakken in kleine stukjes omdat je een een grammetje gewoon niet met je handen verder kreeg dan vrij grote bolletjes :P

cropp

Badass junkie
TrippyShit zei:
Lukt toch niet bij alle weed? Sommige soortjes worden juist heel plakkerig. Weet nog wel keer toen ik goeie jackherrer had. Die moest ik met een mesje hakken in kleine stukjes omdat je een een grammetje gewoon niet met je handen verder kreeg dan vrij grote bolletjes :P
half uurtje op een a4-tje in de zon op het raamkozijn, heb je geen grinder meer nodig...

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
cropp zei:
TrippyShit zei:
half uurtje op een a4-tje in de zon op het raamkozijn, heb je geen grinder meer nodig...

Zonlicht schijnt niet zo best voor je THC te zijn beste heer cropp.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
een electrische pepermolen

:stoned:

cropp

Badass junkie
DrippTone zei:
cropp zei:
TrippyShit zei:

doe ik vaak genoeg, en ik merk geen verschil...

mith busted als je het mij vraagt

cropp

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Myth,

ik kon het echt niet laten... :P

ik zat al te twijfelen, dislect, doe je niets aan. meestal typ ik het dan allebij en dan kijk ik wat mij het meest logisch lijkt, gaat vaak goed maar dus niet altijd :grin:

MDMA<3

Belezen gebruiker
DrippTone zei:
cropp zei:
TrippyShit zei:

Zonlicht is slecht voor je thc gehalte.

en als je wiet taai wordt, dan is die gewoon te snel gedroogd. (te hoge temperatuur of teveel trek)
zonde van je wiet. wiet moet minimaal 2 weken op een donkere goed geventileerde plek drogen.
Maarja de shops hiero zijn waarschijnlijk alleen op winst gericht.
alles zo snel mogelijk droge kost minder tijd, en tijd=geld.
daarom laat ik wiet die ik bij de shop koop altijd nog een dagje of 4 drogen
:stoned:

Frank123

Wijs gebruiker
Dit zijn een aantal mooie ''grinders'' dan. :P
moet je in knijpen om te malen :

Deze is voor nadat je je dealer stuk hebt geslagen ,

Beide cole&masons

Hammer

Newbie
Die molen is inderdaad goed gevonden. Ik overweeg om het ook wel es te doen.
En al dat gezever met in de zon leggen, je hoeft helemaal geen discussie te voeren als je je weed simpelweg in de kast ophangt. Minder stress over de mogelijk slechte invloed van de zon, en het is ook geklaard.

Hammer

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als ik um puur rook 'grind' ik hem ook altijd. ( met m'n handen gewoon lekker fijn)
Hierdoor hoef je minder langs met aansteker er bij omdat alles veel sneller verbrand, hierdoor krijg je ook weer een stuk minder hete lucht je tere longetjes in.

Oom Klaas

Badass junkie
PepTalk zei:
Als ik um puur rook 'grind' ik hem ook altijd. ( met m'n handen gewoon lekker fijn)
Hierdoor hoef je minder langs met aansteker er bij omdat alles veel sneller verbrand, hierdoor krijg je ook weer een stuk minder hete lucht je tere longetjes in.

Hoe fijner hoe fijner :hearteyes:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
kleine gladde steen, of tegeltje, en een scheermesje. geen glas, daar druk je dan te hard voor erop. en je moet geen glas in je wiet krijgen, eeen beetje kalk van t tegeltje is geen ramp.

Bovenaan