Amfetamine - Freebase (roken)

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik zat te denken, zou je amfetamine los kunnen maken van z'n zwavelzuurcomponent (normaal is speed namelijk amfetaminesulfaat), door een base te gebruiken (bijv. NaOH)? Voor zover ik weet is amfetamine als base een soort olie, dit zou je in principe kunnen opwarmen en chinezen (of in een lepeltje verhitten en daar de dampen van oproken)?

Voor de duidelijkheid, ik ben dit niet van plan, het is meer dat ik in de theorie erachter geintereseerd ben. Ik heb het nu niet over meth of dat soort onzin, maar gewoon onze huis tuin en keuken pep.

Het idee is dan om amfetaminesulfaat op te lossen in water, hier NaOH (natronloog) bij toe te voegen, en de olie (freebase-amfetamine) weg te pipeteren, en op te roken.

Oom Klaas

Badass junkie
'k Denk dat "ze" liever met zo weinig mogelijk moeite 't naar binnen werken,
dit gaat toch alweer iets verder dan het "straat denken" .

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Als ik het goed versta ga je het zo doen:

(amfetamine-NH3+)2SO4 + 2NaOH

2amfetamine-NH3+ + SO4-- + 2Na+ + 2-OH (oplossing)

Na2SO4 + 2amfetamine-NH2 + 2H2O

Hierbij is amfetamine-NH2 niet geladen en dus van het water gescheiden.

----------
Dit klinkt zeer mooi, maar er zijn enkele belangrijke factoren waar je geen rekening mee houdt.
- Hoe zit het met de Gibbs vrije energie? Deze moet negatief zijn. (indien dit niet zo is zou je het nog kunnen verwarmen of koppelen aan een andere reactie met een zeer negatieve vrije energie)
- Hoe zit het met de reactiekinetiek ? Als de reactie al doorgaat, verloopt ze dan tegen een redelijk tempo?

Mijn eerste gedacht hierbij is dus dat het niet mogelijk is tenzij je over een fatsoenlijk labo beschikt.

Arenshi

Bewuste gebruiker
Ik heb het misschien verkeerd geformuleerd, maar ik bedoelde dat het me zou verwonderen dat men een sterkere rush zou krijgen door het te roken. Het lijkt me dan ook te veel moeite.

Chris Pontius

Badass junkie
ahh op die manier.

Naja er zijn ook mensen die alcohol shotten het gaat mij ook meer om de ' wetenschap ' er achter.
Zelf zou ik het ook nooit basen. (als het al kon )

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik denk wel zeker dat het een sterkere rush zou zijn, sinds roken dat zo goed als altijd oplevert, bij crack, meth, ook bij DMT (Vergelijk de explosieve psy-rush van DMT maar met ayahuasca). Of vergelijk chinezen met snuiven bij bruin.. Roken is over het algemeen de heftigste manier van gebruiken behalve shotten.

Bovenaan