Autoflower

smokedope

Newbie
Hallo!
Online vind je natuurlijk zeer veel info omtrent AF, en ik weet er best ook veel over, maar toch heb ik nog wat onzekerheid.
Het enige wat me eigenlijk iets kan schelen is hoeveel dagen minimaal nodig zijn om van kiem naar oogst te gaan, op bvb azarius zie ik staan 'bloeifase 60 dagen', wordt hier effectief de groeifase niet bijgerekend? Het lijkt me moeilijk te geloven dat je in 2 maand van zaad naar oogst gaat, maar het zou wel mijn enige kans zijn op een oogst dit jaar!

dank voor enig antwoord!
SD

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Reken op zo'n 12 weken van ontkiemen tot oogst.
Hoewel een AF in theorie geen groeifase kent, zal deze (gelukkig) niet vanaf ontkiemen bloeiverschijnselen laten zien.

Het is ook nog wel wat afhankelijk van welke soort je hebt, en het weer natuurlijk.
Auto haze zal er langer over doen.

Van wat er op Azarius (of elke andere seedshop) niet geloven.
Het duurt altijd wat weken langer dat hun beloven, en het beloofde oogst gewicht kun je ook minimaal halveren. En dan heb je nog goed geboerd :)

Succes!

smokedope

Newbie
Dankjewel voor de info!
Het leek me inderdaad wel heel kort, kzal dus een change in plans moeten doorvoeren, wordt wss guerillatje van 1 AF :wink:
Zou het eigenlijk ook niet leuk zijn om zaadjes te maken die direct beginnen te bloeien? om op je schrijftafel te zetten, plantje van 15 cm waaruit je een grammetje of 2 kunt afhalen?

Of bestaan die al? Kan niet geloven dat greenhouse ofzo hier nog niet op dacht!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zo makkelijk werkt genetica niet. Daarnaast heeft de plant gewoon tijd nodig om eerst de benodigde sterkte en voedingstoffen te bereiken om vervolgens bloeihormonen aan te maken.
Pas dat zijn de tekenen voor de plant om in bloei te geraken. Reguliere planten doen dit pas na een bepaalde fotoperiode (uren zonlicht).

Autoflowers maken de bloeihormomen in principe al vanaf ontkieming (of kort daarna) aan, maar vanaf de release van deze stofjes duurt het nog een aantal weken voordat wij kunnen zien (eerste bloeiverschijnselen) dat de plant ook echt daadwerkelijk bloeit.

Succes!

Bovenaan