• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ayahuasca - Mijn medicijn

edwin__

Belezen gebruiker
sprakeloos, het kippevel staat op mijn armen.
dit ga ik zeker een keer doen. zo'n meeting lijkt mij zeer verantwoord en gecontroleerd. volgende keer met zo'n report, echt niet minder tekst :grin:
top top.. :)

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat een prachtig report.
Ik ben nu zeker overtuigd, ik wil ook wel eens mee naar een ceremonie als het mag :)
Ik heb echt het gevoel dat dit me veel goed kan doen.

PM sent.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Ik sluit me bij de rest aan, een prachtig report indeed. fascinerend hoe zoiets alles op zijn kop zet en weer netjes teruglegt.

Lijkt me een hele mooie ervaring, wie weet, ooit :grin:

Big up Dumpy! :sunglasses:

Drientje

DF-koning
BlackRobBlunt zei:
fascinerend hoe zoiets alles op zijn kop zet en weer netjes teruglegt.

Dat vind ik een mooie vergelijking, Ayahuasca schudt je leeg, en stopt daarna alles terug, in de juiste volgorde en laat weg wat je niet meer nodig hebt.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Drientje zei:
BlackRobBlunt zei:

Dat vind ik een mooie vergelijking, Ayahuasca schudt je leeg, en stopt daarna alles terug, in de juiste volgorde en laat weg wat je niet meer nodig hebt.

ik denk wel dat het van beide kanten moet komen. Ayahuasca is precies wel een wondermiddel, maar ik denk niet dat het een wonder-wondermiddel is.. Anders zou het wel iets té makkelijk zijn vrees ik.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Argulas zei:
Drientje zei:
BlackRobBlunt zei:

ik denk wel dat het van beide kanten moet komen. Ayahuasca is precies wel een wondermiddel, maar ik denk niet dat het een wonder-wondermiddel is.. Anders zou het wel iets té makkelijk zijn vrees ik.

Ik zou niet anders durven beweren :) Maar wat het met je kan doen, mits je de juiste instelling hebt, blijft geweldig. :grin:

Ik moet binnenkort ook maar eens op ontdekkingsreis gaan :wink:

Drientje

DF-koning
Argulas zei:

Dat is precies wat ik bedoelde... Met medicijnen moet het toch ook van beide kanten komen...?

X

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Drientje zei:
Argulas zei:

Dat is precies wat ik bedoelde... Met medicijnen moet het toch ook van beide kanten komen...?

X

Was niet aanvallend bedoeld ofzo hoor, eerder als aanvulling :)
Of dat voor alle medicijnen is, weet ik niet, maar het zou toch wel zo moeten zijn, dat is waar.

Peace!

alyla

Belezen gebruiker
mooi report!

hierdoor wil ik dit ook een keer proberen..
Al heb ik bijna geen ervaring met drugs (ik blow wel,, en 1 keer truffels maar verder niks)
Als dit je echt kan helpen enzo met dingen is het wel mooie iets lijkt mij.
Alleen denk niet dat het mij kan helpen met iets wat ik heb maar toch.
Lijkt me mooie ervaring

Drientje

DF-koning
alyla zei:
mooi report!

Al heb ik bijna geen ervaring met drugs (ik blow wel,, en 1 keer truffels maar verder niks)
Lijkt me mooie ervaring

Hoezo kan het jou niet helpen? Ik heb zelfs gehoord dat het kanker kan genezen... Correct me if i'm wrong, maar de vrouw die santo daimé in nl heeft geïntroduceerd had toch een hresentumor toen ze naar Brazilië ging? Na om de twee dagen meegedaan te hebben aan een ceremonie was ze na drie weken genezen...

Dat heb ik gehoord, maar het kan evengoed een broodje aapverhaal zijn....

X

alyla

Belezen gebruiker
Drientje zei:
alyla zei:
mooi report!

Lijkt me mooie ervaring

Hoezo kan het jou niet helpen? Ik heb zelfs gehoord dat het kanker kan genezen... Correct me if i'm wrong, maar de vrouw die santo daimé in nl heeft geïntroduceerd had toch een hresentumor toen ze naar Brazilië ging? Na om de twee dagen meegedaan te hebben aan een ceremonie was ze na drie weken genezen...

Dat heb ik gehoord, maar het kan evengoed een broodje aapverhaal zijn....

X

nouwja ik wil eigelijk van 3 dingen af..
mijn verlegenheid (dat ik niks durf te doen/zeggen)als er meerdere mensen zijn.
en ik heb trichotillomanie (dat je je haren eruit trekt) daar wil ik super graag vanaf! maar niks helpt, het lukt me gewoon niet:( ik weet neit eens waarom ik het doe.
En ik heb nog iets maar dat durf ik niet te zegge wat het is,, is iig ook iets met mezelf pijn doen.

maar denk dus dat zo'n Ayahuasca trip daar niet bij kan helpen. =\

Drientje

DF-koning
^Automutilatie? Jezelf snijden? En ik denk dat juist ayahuasca je daarbij kan helpen! Maar ik denk dat je even met Adreno of Dumpy daarover moet praten, die weten het zeker! Ayahuasca is een krachtig medicijn waar jen iet te licht over moet denken...

En je haar uittrekken? Ik deed dat vroeger ook, het klinkt heel simpel, niet meer doen! Ik wil zometeen dreads laten zetten en dat gaat niet als je ze uit blijft trekken!

Stop met jezelf zo pijn doen! Verlegenheid is te verhelpen lees:

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=14519

En je haren uittrekken en jezelf pijn doen is nooit een oplossing!

Veel sterkte...

X

alyla

Belezen gebruiker
Drientje zei:
^Automutilatie? Jezelf snijden? En ik denk dat juist ayahuasca je daarbij kan helpen! Maar ik denk dat je even met Adreno of Dumpy daarover moet praten, die weten het zeker! Ayahuasca is een krachtig medicijn waar jen iet te licht over moet denken...

En je haar uittrekken? Ik deed dat vroeger ook, het klinkt heel simpel, niet meer doen! Ik wil zometeen dreads laten zetten en dat gaat niet als je ze uit blijft trekken!

Stop met jezelf zo pijn doen! Verlegenheid is te verhelpen lees:

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=14519

En je haren uittrekken en jezelf pijn doen is nooit een oplossing!

Veel sterkte...

X

Dankje :)

ik weet zelf ook wel dat het geen oplossing is.
Het zou kunnen komen dat ik dat doe omdat ik me gevoelens niet aan andere mensen kan tonen (heeft met dat verlegenheid te maken :tongueout:)

Als ik 18 ben wil ik dan denk ik toch Ayahuasca proberen :)

edit; heb net mijn moeder erover verteld. Zij gaat nu kijken wat het is enzo. Mja t mag niet van haar.. ze is bang dat ik bad ga..

xxx

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?

Ik ga je verder geen ayahuasca aanraden ofzo, daar moet je zelf je weg in vinden, ik denk dat het zeker kan helpen met je problemen maar het is niet iets om in te rennen, denk daar veel en goed overna, zoek info op internet en praat met gebruikers ervan. Als je dan toch besluit het te doen is het misschien beter je ouders niets te vertellen, dat heb ik ook gedaan, heel jammer maar soms is dat gewoon beter. Succes met je problemen!

Adreno

alyla

Belezen gebruiker
Adrenochroom zei:
Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?

Ik ga je verder geen ayahuasca aanraden ofzo, daar moet je zelf je weg in vinden, ik denk dat het zeker kan helpen met je problemen maar het is niet iets om in te rennen, denk daar veel en goed overna, zoek info op internet en praat met gebruikers ervan. Als je dan toch besluit het te doen is het misschien beter je ouders niets te vertellen, dat heb ik ook gedaan, heel jammer maar soms is dat gewoon beter. Succes met je problemen!

Adreno

ik ben 17..
en als ik uiteindlijk besluit om het te gebruiken ga ik me er eerst in verdiepen natuurlijk :).
xx

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Of Ayahuasca iets is voor jou weet ik niet, maar de problemen die je opnoemt zijn naar mijn idee zeker te behandelen/genezen met Ayahuasca.

Wat er tijdens een Ayahuasca sessie gebeurd is dat je vaak opgekropte gevoelens verwerkt. Die gevoelens zijn soms nog van je kinderjaren maar zitten er nog steeds in.
Dat jij je haren bv uittrekt kan van een opgekropt gevoel komen, wat in je zit maar nog geen plaats in je heeft. Met Ayahuasca gaan die gevoelens denk ik wel bovenkomen en kan je ze zo verwerken en een plaats geven.

Mijn vriendin heeft Ayahuasca gedaan mede doordat ze soms lastig met onbekende mensen om kan gaan. Na haar trip merkt ze best al veel verandering en merk het zelf ook bij d'r.

Nogmaals ik wil je niet sturen naar een Ayahuasca ceremonie, ik weet dat dit heel positief klinkt maar je moet er wel klaar voor zijn. Dus zoals Adreno zei; lees je goed in en voel dan of het goed voor jou is.

Veel succes!

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Hehe in onze topics gaat het voor de helft over de trip zelf en de andere helft is advies en info verstrekken een peeps die ook geintresseerd raken! :grin:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Vrij goed, alles zit nog steeds lekker op zijn plek, ik ben actiever en heb nog steeds meer energie dan eerst. De enorme euforie is wel een beetje weg hoewel het soms nog even in een vlaag terugkomt, als het weg is mis ik het ook niet btw zoals bij mdma.

Verder heb ik zin om lekker achter de dames aan te gaan en minder zin om te trippen, blowen ga ik voorlopig ff mee stoppen tenzij 't in vaporizer is, merk dat dat minder relaxed is dan vroeger, het vooral niet meer waard. Ben nog lekker mezelf, merk wel dat je wel mee moet werken met de veranderingen in je anders val je binnen een paar weken terug in oude patronen, niet echt heel moeilijk hoor en zo'n sessie geeft je de wil en energie om die veranderingen door te voeren, maar alsnog moet het uit jezelf komen en gaat het niet helemaal vanzelf :wink:

And how are Dumpy & Beyond Illusion doin' today? :grin:

Love

Adreno

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Klinkt echt onzettend interresant! Vooral de genezende werking ervan.

Maar ik ben pas 16 jaar oud, dus lijkt me verstandiger om er even mee te wachten. Maar ik houd het wel op het oog!

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Zou ik ook doen als ik jou was, zodra het goed voelt kun je het gewoon doen, of niet. Zorg in ieder geval dat je er niet inrusht wat je volgens mij ook helemaal niet van plan bent. :) Het hoeft allemaal ook niet zo heftig te zijn zoals goed te lezen is in het report van Beyond Illusion of de verwijzing van Dumpy naar zijn eerste sessie (dit was de 2e). Maar het is ook niet iets wat perse aan een bepaalde leeftijd gebonden is denk ik, in de Amazone mogen jongeren vanaf 16 het eens per maand drinken en vanaf 18 eens in de 2 weken geloof ik, dit is dan natuurlijk wel een hele andere cultuur en appels met peren vergelijken, but I'm just saying...

Adreno

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb wel eens van een vriend gehoord dat hij bij een ceremonie was waarbij het echt aan kinderen werd gegeven. Dit word bij sommige stammen in de Amazone gedaan namelijk... Dus inderdaad Ayahuasca is niet leeftijdsgebonden, toch zal ik het niet geven aan m'n neefje van 10.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mensen die last hebben van psychoses en dergelijke ? Of Ayahuasca zou een uitzondering op alle andere tripmiddelen moeten zijn die geen psychoses kunnen uitlokken, but i doubt that.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hmmm dat zou ik eigenlijk niet weten.. maar zou mensen idd niet aanraden die een psychose hebben. Toch heb ik het idee dat bijv. LSD meer schade aan zal richten bij mensen met psychoses dan Ayahuasca.. maarja dat is ook maar een gevoel. Ik zal zo is even gaan zoeken of ik er iets over kan vinden..

jcutter

Badass junkie
Het lijkt mij wel wat, maar er zijn nadelen:
-Ik ben bang om mijn persoonlijkheid te verliezen
-Het kost veel geld en daarnaast moet ik ook nog de rit betalen.
-Ik leef van een studiefinanciering.
-Ik ben bang om in paniek te raken

(potentiele)voordelen
-Ik kom mezelf tegen
-Ik verwerk mijn vreemde jeugd eens voor een keertje
-Ik word erg vrolijk
-Mijn leven word anders

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je de tripreports lees zie je eigenlijk van ons alle drie dat we onze persoonlijkheid juist meer gevonden hebben. Dus ik zou daar niet bang voor zijn.

De ceremonie kost 65 euro, als je student bent heb je al OV dus dan valt het toch best wel mee?
Zeker voor zo'n ervaring vind ik het geen geld eigenlijk (ik leef ook van studiefinanciering)
Juist bij zon ceremonie is er veel begeleiding en mocht het voor jou even heftig worden is er genoeg hulp. Ook al zou je in paniek raken (wat echt niet zo vaak voorkomt) dan ben je echt in de goede handen. Mensen die er echt veel vanaf weten en je verzorgen.

Het is echt een erg goed middel voor het verwerken van dingen in je leven en die een plaats te geven. Daar word je alleen maar beter op denk ik zo.. :)

Beyond Illusion

Belezen gebruiker
Ook ik ben een studente die van een studiefinanciering moet rondkomen. En ik was vantevoren ook heel bang dat het allemaal te heftig zou worden en dat ik in paniek zou schieten. Maar als je het aan ayahuasca laat weten. Dan houd ayahuasca daar volgens mij ook een soort van rekening mee.

Klink lekker vaag he?:wink:

En zoals dumpy zei:
Juist bij zon ceremonie is er veel begeleiding en mocht het voor jou even heftig worden is er genoeg hulp. Ook al zou je in paniek raken (wat echt niet zo vaak voorkomt) dan ben je echt in de goede handen. Mensen die er echt veel vanaf weten en je verzorgen.

Als je je zorgen maakt om het geld... Dan ga je toch 1 weekendje minder uit dan bespaar je al bijna het bedrag en kun je het uitgeven aan een goed doel! Jezelf:)

Hoop je daar te zien:wink:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
jcutter zei:
Het lijkt mij wel wat, maar er zijn nadelen:
-Ik ben bang om mijn persoonlijkheid te verliezen
-Het kost veel geld en daarnaast moet ik ook nog de rit betalen.
-Ik leef van een studiefinanciering.
-Ik ben bang om in paniek te raken

(potentiele)voordelen
-Ik kom mezelf tegen
-Ik verwerk mijn vreemde jeugd eens voor een keertje
-Ik word erg vrolijk
-Mijn leven word anders

Dat over die persoonlijkheid verliezen. Dat kan ik op 2 manieren interpreteren: of je bent bang om een soort ego-death of transformatie mee te maken tijdens de trip, of je bent bang dat na de trip je een ander persoon bent. In het 1e geval is er de geruststelling dat er begeleiding is, zodat er geen freaky ongelukken gebeuren, dus dat lijkt me niet erg zorgwekkend.
Maar de 2e optie dat je persoonlijkheid verandert na de trip, dat speelde wel enigszins in mijn overweging mee. Dus ik bedoel het idee dat je gebrainwashed wordt ofzo, dat je in 1 keer helemaal happyclappy bent. Maar ook deze angst heb ik van me afgezet, omdat ik gelukkig veel lees dat het volgens de meeste gebruikers niet een wondermiddel is, in de zin van: drink een keertje ayahuasca en al je problemen zijn voorbij.

Deze realistische insteek, die adreno hierboven ook al noemde, dat heling ook vanuit jezelf moet komen, stelt mij wel gerust. Het klinkt misschien wat vreemd: maar ik zou beslist geen ayahuasca tot mij nemen als 100% van de gebuikers het als wondermiddel zou omschrijven. Dan zou ik er namelijk echt sekte achtige dingen achter gaan zoeken.

Ik wil het wsl voor de zomer gaan doen. Maar waar ik wel een beetje tegenop zie is, dat je het risico loopt dat je je vreemd gaat gedragen in zo'n groep. En ook dat mogelijke overgeven. Maar ik zie zeker ook de voordelen van zo'n groep in.
In mijn achterhoofd heb ik al een beetje het plan, dat als de 1e keer niet een totale ramp wordt, om het dan daarna nog minimaal 2 keer te doen.
Drie vind ik een mooi getal, en ik denk dat ik dan een redelijk goed oordeel kan geven over ayahuasca. Want naast het feit dat ik hoop dat het goed voor mijn mentale/fysieke gezondheid is, neem ik ook deel aan zo'n ritueel vanuit pure nieuwschierigheid.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
kapitein-x zei:
omdat ik gelukkig veel lees dat het volgens de meeste gebruikers niet een wondermiddel is, in de zin van: drink een keertje ayahuasca en al je problemen zijn voorbij.

Mischien interperteer ik het nu fout maar bedoel je dat ik Ayahuasca afschilder als wondermiddel? Nu ik erover nadenk kan het wel zijn dat ik in m'n over enthousiasme zo reageerde. Ik bedoel het niet boos nu ofzo maar als ik het doe zou ik het graag willen weten. Ik wil op mijn manier mensen zo goed mogelijk voorlichten en als ik dan een verkeerd beeld schets van Ayahuasca zou ik dat jammer vinden. Het is in ieder geval niet mijn bedoeling. :)

Wat ik heb ervaren is dat Ayahuasca mij bepaalde inzichten gaf en ook een vernieuwde kracht/energie. Maar de weken erna moet je het toch zelf gaan doen. Ik weet nu wel duidelijker wat ik wil en ik heb ook meer energie om het te doen. Maar uiteindelijk moet je wel doorzetten want je kan natuurlijk ook weer in je oude gewoontes hervallen.

Ik vind sowieso dat je een goede insteek heb, 3 keer Ayahuasca doen vershaft je denk ik van een duidelijk beeld wat voor kracht dit middel heeft. En ook in hoeverre dit allemaal vanuit jezelf komt.

Wie weet zie ik je daar wel! :wink:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dumpy zei:
kapitein-x zei:
omdat ik gelukkig veel lees dat het volgens de meeste gebruikers niet een wondermiddel is, in de zin van: drink een keertje ayahuasca en al je problemen zijn voorbij.
Mischien interperteer ik het nu fout maar bedoel je dat ik Ayahuasca afschilder als wondermiddel? Nu ik erover nadenk kan het wel zijn dat ik in m'n over enthousiasme zo reageerde. Ik bedoel het niet boos nu ofzo maar als ik het doe zou ik het graag willen weten. Ik wil op mijn manier mensen zo goed mogelijk voorlichten en als ik dan een verkeerd beeld schets van Ayahuasca zou ik dat jammer vinden. Het is in ieder geval niet mijn bedoeling. :)

Dat interpreteer je idd fout :) Want ik vind dat jullie 3 verslagen icm jullie later geplaatste reacties ook laten zien dat ayahuasca een prachtige instrument/gids kan zijn, maar dat je uiteindelijk zelf de stappen moet zetten. Dus het lijkt mij niet een wondermiddel. En daar ben ik juist heel erg blij om, want anders zou ik het zeer sterk gaan wantrouwen (ik geef toe, dat dit een beetje vreemde redenering is)

Misschien is het nuttig om er nog even bij te zeggen dat ik ook wel andere dingen heb gelezen waarbij ayahuasca wordt afgeschilderd als DE THEE die de wereld gaat redden, en dan heb ik zoiets van mag het een beetje minder. Ik bedoel 't is prachtig/geweldig dat een middel mensen kan helpen naar een gezond en gelukkig leven, maar om dan direct te concluderen dat dit middel vrede op aarde gaat brengen.

concluderend: Nee, ik heb geen kritiek op hoe je ayahuasca naar voren brengt.
En verder bedankt voor de vriendelijke wijze waarop je, je vraag stelt. Dat is toch vrij uniek op het df, tenminste als het op onbegrip aankomt.

wie weet tot ziens :sunglasses:

DreamWeaver

Badass junkie
Ik las hier ruim een jaar geleden voor het eerst een tripreport over, en toen wist ik dat ik er nog niet klaar voor was. Nu, na heel veel mediteren, trippen en werken aan mezelf zou ik het misschien wel aandurven. Qua tijdsplanning zal het nog wel eventjes duren voordat ik een ceremonie bij ga wonen (ik wil het liefste trippen als het volle maan is), maar als de tijd daar is laat ik het weten!

Geniaal report Dumpy, geniaal.

psysurfer

Belezen gebruiker
waaaauuuww super vet wat jij hebt mogen meemaken. :hearteyes:
Ik ben juist terug van vakantie en lees dit. Gewoon geweldig.
ayasca staat op mijn to do lijstje voor deze zomer maar nu wil ik het niet meer zomaar met een paar vriendjes nemen hoor :grin: ik wil zo een sessie doen meedoen. Lijkt me veel interessanter.
En die sjamanen weten wat ze moeten doen.

groetjes

pythregius

Bewuste gebruiker
dumpy, ik had het je al verteld maar iedereen mag weten hoe positief dit spul is, luitjes dumpy is er geweldig door geworden, ontzettend geopend, en daarvoor vond ik je natuurlijk ookal strak :grin:
ayahuasca is ongelovelijk in wat het doet bij mensen ik ben vol lof!

Bovenaan