baclofen tegen verslaving

sebatian

Bewuste gebruiker
baclofen werkt prima tenminste als je het inneemt!
wilde is weten hoe het werkt als je toch gebruikt, en wat voor uitwerking; als je stressed bent of whatever neem je gewoon wat extra pillen, je kan erbij gebruiken, niet echt aan te raden, maar niet zo makkelijk om readdicted te worden, of je moet helemaal stoppen met pillen

Merkwaardig dat blijkbaar weing forumleden hier ervaring mee hebben, sinds het prima werkt

RieRaaRoo

Newbie
Oke, ik ben bezig met het afbouwen van GHB en heb het middel baclofen in me bezit. En ook een flinke bult al zeg ik het zelf omdat, ik GHB door bleef gebruiken en dus een flinke bult heb op gebouwd.
Heb ik mezelf de volgende vragen gesteld?

Waar zijn ze in Gods naam mee bezig in een afkick kliniek?
- je krijgt er alleen maar mee verslavingen bij.
1.) ik kreeg diazepam voorgeschreven
2.) Haldol heb ik gehad zyprexa enz. ze hebben alles op me uitgetest. Nu gebruik ik seroquel 200 mg XR.

Je word gebruikt als test persoon omdat ze niet weten wat de beste manier is om van GHB af te komen.

Dus ik ben afhankelijk van meerdere middelen ten 1ste aan GHB ten 2de aan Diazepam ook gebruik ik daarbij seroquel en heb baclofen voor geschreven gekregen.

Ik ga het nu ook werkelijk proberen ik heb zoveel dosis opgespaard en gekeken wat is nu het beste voor mezelf?

Stel jezelf voor baclofen het middel is om van GHB af te komen. Dan moet ik het gebruiken in een bepaalde dosis. Misschien als ik alles verhoog is het ook wel het middel om van die diazepam (benzodiazepines is verwerkt in baclofen) Je krijgt GABA binnen de stof die je minder depri maakt na het gebruik van GHB. En als je daarbij de seroquel afbouwt en het weer met baclofen weer opvangt wat je te kort komt heb je op zich een logische methode om van al je verslavingen af te komen.

Later kan je de baclofen weer afbouwen en je leeft weer een normaal en nuchter leven.

Niks is beter dan logisch na denken als je een verslaving hebt. En je moet je vooral afvragen wat heb ik nodig? Om een beter persoon te worden of om van mij verslaving af te komen. Iedereen heeft namelijk zijn eigen verslaving. En iedereen heeft daar een andere manier voor nodig om er van af te komen. Niet zoals ze bij VNN denken dat elke verslaving gelijk is.

Wat mij ontzettend kwetste is dat ze bij VNN een GHB verslaving gingen vergelijken met roken. Toen stond ik helemaal perplex. Onnozele lui!

Dus zie het zo ieder persoon heeft zijn eigen leefwijze, zijn eigen gewoontes en maakt bepaalde keuzes in zijn leven die hij onbewust of bewust moest maken in de bepaalde leef omgeving die hij of zij had. Dus iedereen is verschillend! Onthoud dat!

dus hierbij heeft iedereen verschillende middelen nodig om van zijn verslaving af te komen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
RieRaaRoo zei:
Oke, ik ben bezig met het afbouwen van GHB en heb het middel baclofen in me bezit. En ook een flinke bult al zeg ik het zelf omdat, ik GHB door bleef gebruiken en dus een flinke bult heb op gebouwd.
Heb ik mezelf de volgende vragen gesteld?

Waar zijn ze in Gods naam mee bezig in een afkick kliniek?
- je krijgt er alleen maar mee verslavingen bij.
1.) ik kreeg diazepam voorgeschreven
2.) Haldol heb ik gehad zyprexa enz. ze hebben alles op me uitgetest. Nu gebruik ik seroquel 200 mg XR.

Je word gebruikt als test persoon omdat ze niet weten wat de beste manier is om van GHB af te komen.

Dus ik ben afhankelijk van meerdere middelen ten 1ste aan GHB ten 2de aan Diazepam ook gebruik ik daarbij seroquel en heb baclofen voor geschreven gekregen.

Ik ga het nu ook werkelijk proberen ik heb zoveel dosis opgespaard en gekeken wat is nu het beste voor mezelf?

Stel jezelf voor baclofen het middel is om van GHB af te komen. Dan moet ik het gebruiken in een bepaalde dosis. Misschien als ik alles verhoog is het ook wel het middel om van die diazepam (benzodiazepines is verwerkt in baclofen) Je krijgt GABA binnen de stof die je minder depri maakt na het gebruik van GHB. En als je daarbij de seroquel afbouwt en het weer met baclofen weer opvangt wat je te kort komt heb je op zich een logische methode om van al je verslavingen af te komen.

Later kan je de baclofen weer afbouwen en je leeft weer een normaal en nuchter leven.

Niks is beter dan logisch na denken als je een verslaving hebt. En je moet je vooral afvragen wat heb ik nodig? Om een beter persoon te worden of om van mij verslaving af te komen. Iedereen heeft namelijk zijn eigen verslaving. En iedereen heeft daar een andere manier voor nodig om er van af te komen. Niet zoals ze bij VNN denken dat elke verslaving gelijk is.

Wat mij ontzettend kwetste is dat ze bij VNN een GHB verslaving gingen vergelijken met roken. Toen stond ik helemaal perplex. Onnozele lui!

Dus zie het zo ieder persoon heeft zijn eigen leefwijze, zijn eigen gewoontes en maakt bepaalde keuzes in zijn leven die hij onbewust of bewust moest maken in de bepaalde leef omgeving die hij of zij had. Dus iedereen is verschillend! Onthoud dat!

dus hierbij heeft iedereen verschillende middelen nodig om van zijn verslaving af te komen.

Geen idee hoe het met je gaat nu maar hoop goed. Wou even toevoegen wat ik kan: Ik ken een paar vrienden die zijn dmv van baclofen afgekicked (diazepam schreven ze niet voor maar clonazepam voor hun, wat ook niet veel is/was op het moment) zijn van de g maar die moeten nu nog afbouwen... Dus kan nog alle kanten opgaan, Maaar ze waren erg positief over de werking dat het de drang echt goed tegenhoud. Hoewel ze er nu wel aardig wat van nemen is het blijkbaar makkelijker afbouwen daarmee zover ik weet.De clonezepam nemen ze voor het slapen zodat de baclofen drang minder is omdat je toch al slaapt. Ze zullen het nog wel moeilijk krijgen als ze er op 0 mee gaan komen vroeg of laat.. Maar dan ben je er wel VANAF! Ik wens je veel succes met het overwinnen van deze berg die voor je staat! Je zal er sterker uit komen dan je al bent, of was voor je gevoel. vergeet dat niet!
Piece!

ScoeS

Newbie
Ben ik weer, na een maand ziekenhuis opname.

Op 2 september ben ik opgenomen met een acute alvleesklierontsteking, uiteraard als gevolg van alcoholmisbruik. Alle organen waren aangetast, en na een ongelovelijk delirium van 4 dagen (vreselijke hallicunaties, schoppen van zusters, de hele dag engels praten in mezelf) na 2 dagen normale opname uiteindelijk naar de IC over gebracht. Mn bloed was in zoverre verzuurd dat ik praktisch stilliggend een marathon had gelopen zonder daar verder de conditie voor te hebben. Mn bloed zag eruit als aanmaaklimonade. Op de IC heb ik na een het zoeken naar de juiste cocktail uiteindelijk 2 weken onder narcose gelegen van de propofol, en heb alle benzo's en medicijnen gekregen die jullie kunnen opnoemen. Ik heb tijdens mijn delier tientallen keren infusen, maagsondes en beademingsapparatuur uit mezelf getrokken, tot ik uiteindelijk volledig aan mijn bed ben vast gebonden. De eerste dagen was het niet zeker of ik het zou redden, uiteindelijk pakte mn afweer op en heb ik me met hulp van het medisch personeel in Delft (alle lof voor deze mensen) doorheen geslagen. Na twee weken werd ik wakker met als eerste herrinering het gezicht van mijn vader.

Hierna nog twee weken op de normale afdeling gelegen waarna ik eindelijk naar huis toe mocht, afgelopen dinsdag. Ik heb foto's en filmpjes van mezelf gezien tijdens de eerste periode (ben twee weken volledig kwijt) en het was echt the full monty.

Drie dingen die ik kwijt wil:

1. Baclofen is geen wondermiddel, ik hield me netjes aan de doseringen maar dronk er gewoon nog steeds bij. Het haalde bij mij de trek niet weg, stopte alleen de trillende handjes.

2. Baclofen is net zo slecht zo niet slechter voor je lever dan alcohol zelf, mijn leverwaardes waren 100x zo hoog als doorsnee, tegenover 10x zo hoog de laatste keer dat ik alcohol gerelateerd in het ziekenhuis belandde en nog geen baclofen slikte. In verhouding was ik echter niet meer gaan drinken.

3. Aan iedereen die teveel drinkt: Zoek hulp. Het is het niet waard om door te gaan en mee te moeten maken wat ik heb meegemaakt, dat gun je je ergste vijand niet, en voor je het weet is het te laat. Ik moet de rest van mn leven bloeddrukverlagers slikken, en zal waarschijnlijk een chronisch ontstoken dikke darm aan het verhaal overhouden. Ook mag ik dus werkelijk nooit meer drinken.

Ik was de jongste persoon met acute alvleesklierontsteking die ze ooit in Delft gehad hebben, 25 jaar jong, en dit op "maar" twee liter wijn op een dag....
Inmiddels sta ik sinds 2 september helemaal droog, en dit voelt erg goed. De drang naar alcohol is volledig weg, ik heb zelfs een afkeer ervan gekregen. Mezelf aangemeld bij brijder en nu proberen vol te houden.

Sorry voor de gedeeltelijke offtopic, de moraal van mijn verhaal is dat ik iedereen aanraad professionele hulp te zoeken bij het stoppen met drinken en niet te proberen die met thuismedicatie zelf te proberen zoals ik gedaan heb. Het belangrijkste is, schaam je niet!

Aju!

PS: Je merkt wel dat er veel mensen om je geven als je zoiets als dit meemaakt, wat achteraf dan weer wel een goed gevoel geeft.

Fidge

Bewuste gebruiker
Blij te lezen dat je het allemaal hebt overleefd, ik hoop dat het geen tweede keer gebeurt.

Wat je verder over baclofen schrijft vind ik het beste stuk wat ik in tijden heb gelezen. Ik denk dat het middel heel erg appeleert aan het zelf dokteren van mensen of een goedwillende huisarts. Alcoholverslaving is meer dan alleen het drinken (of laten staan) van drank. Je hebt helemaal gelijk dat mensen professionele hulp moeten zoeken.

Nog iets over baclofen. Het is puur geld-uit-de-zak-klopperij. De eigenaar van baclofen.nl heeft heel toevallig de zelfde achternaam als de gene die het meeste op het forum van jellinek geschreven heeft. De enige journalist die iets positiefs geschreven heeft is is een bekende van de eigenaar van baclofen.nl en heeft haar website bij hem in beheer. Een klein groepje dus.

Sterkte!!

sebatian

Bewuste gebruiker
reactie op Fidge je hebt het echt verkeerd baclofen is een middel dat als sinds 70+ jaren op de markt is, meerder fabrikanten maken het; alleen wanneer er nog patent op zit veel aan te verdienen die is al lang verlopen, vandaar geen onderzoek naar omdat er geen geld aan te verdoien valt (bedoel doosje van 30mg 30 tabletten kost iets van 10 eoro zegt genoeg)
Mij eigen gebruik van baclofen is tussen 175mg en 250mg, en vitamines
wanneer meer onder strees of wahtever neem meer in
Controle van bloed was prima
Enige in mijn geval ; wanneer in destructive periode tijjde geleden nam sporadisch of niet middel en ging snel achteruit , dus ja je kan erbij drinken als je dat wilt
Nu sinds aantal weken prima verhoogd mijn dosis ( bij apotheek zeiden ja dat kunnen we niet uitschrijven zo hoog nog nooit meegemaakt, boekjes erbij arts bellen)
Bestaan dus niet echt formules hoe hoog dosis moet jezelf beetje uitvinden
andere mensen werden er een beetje suffig van (zoals met vele medicijnen) werd juist actief van, en gebrek aan slaap
Ook gestopt met anti depressiva die mogelijkerwijs wisselwerking kunnen vormen, en had ook niet nodig soort naturel high
Middel werkt prima denk met motivatie en hoe stressbestendig je bent als leven tegenzit
en er kunnen wisselwerkingen zijn met adnere medicijnen
In mijn geval kan dat beamen, niet innemen of zie maar maakt toch niet meer uit,
bijna huisuitgezet dat was een hele snelle naar benenden gang zelfs voor mijn doen
Had nog in gedachten even detox maar volgens mij kom ik daar geeneens zo snel meer naar binnen en heb die rehabs nou wel gezien
Dus gewoon verhoogd dosis even 3 dage uitzieken en gaat weet weer goed

sebatian

Bewuste gebruiker
Eerdere reacties stellen voor om baclofen af te bouwen naar 0 dat is niet de bedoeling
In eerste instantie bouw medicijn op, totdat je drang elimineert wat voor elk persoon anders is, of dat je teveel last krijgt van bijwerkingen (sufheid enz)
Daarna kun je het verlagen naar een onderhoudsdosis wat ook weer verschillend is bij mensen
oftwel de moeilijkheid van arsten is hoeveel voor te schrijven en voor patient uit te maken ik ben totaal niet meer geinteresserd in gebruik
Voormezelf ging eeste keer naar 150mg in stappen en had nauwelijks ergens last van
happy go lucky, door vrienden die aanraade om niet hoger te gaan wist het ook niet
en door persoonlijk gedoe, gestopt of innamne gereduccerd krankzinnig,en terug naar waanzin of erger maar ja)
Voormezelf achter gekomen wanner 'normaal' 100 120mg genoeg
maar in stress periodes verhoog dat naar 200mg
of niet gebruik val roets terug naar waar ik was of nog erger
nu weer bezig om periode van eliminatie zucht of trek of craving
en gaat prima

sebatian

Bewuste gebruiker
Eerdere reacties met afbouwen vermeld diazapam of andere pammetjes of anti depreesiva en diazapam, en baclofen of blijven gebruiken voor mijn gevoel slechte combinatie;
Vanwege inname gebruik of andere medicijnen krijg je meervoud van potentiele bijwerkingen
zoals aangegeven werd in emails (dus 1+1 + niet 2 maar 3 of 4 enz)
Daarom gestopt met praktisch alles behalve baclofen vitamines en af en toe remeron voor het slapen, beide middelen zijn niet verslavend (maar gewenning)
Ben het niet eens dat therapy het antwoord is doen goed werk en veel me te maken gehad, denk een combinatie van therapy of zelfinzicht en chemische interventie het betse
Abstinentie vond na verloop van tijd een gevecht en ja dat hou je niet je niet uit ook al kan je praten in groepen en sessies of invidividueel, vandaar kwam tot de conclusie aaridge basis maar niet het antwoord waar ik naar op zoek was (mensen/vrienden plegen zelfdoding na klinieken of draaideur gedoe - meer mensen plegen zelfdoding na opname dan in actieve verslaving)
Beetje vrijheid van denken en doen en keuzes zonder elke dag geconfronteerd te worden met je verslaving, baclofen geeft aan mij die keuz en vrijheid; misschien nog in therapy op later tijdstip maar er schijnen maar een paar behandelers te zijn in a'dam en omgeving (schematherapy) ds dat is niet zo easy, en ja dat ik het een weekje of 2 niet innam met alle gevolgen vandien, is erg desstructief maar ja dat is weer iets anders (alles of niets) nu weer op de weg naar alles

sebatian

Bewuste gebruiker
Het is wel komisch bij dokter ben je nog steeds zonder drank ja sort off, aan het afbouwen was goed gek en waanzinnig in de weer, en nam medicijnen niet in, werken prima maar ja je moet ze wel innemen, total stress en depressief ja dan moet je juist meer innemen ipv minderen of geen, goed destructief bezig voor 2-3 weken
Ok zegt die ik weet ook niet veel van baclofen ik moet het jouw leren :) die is goed ben je klaar mee, en hoeveel neem je in Oh zoveel ok, dat is een beetje ongebruikelijk, apotheek belde al 2x op om te verifieeren of dosis wel klopte vind het wel iets hebben eigen dokter spelen nou ja deed ik sowieso al

anon22

Belezen gebruiker
Sebastian:
Werkt bacofen ook tegen hartkloppingen die komen van een ghb afkick?
Ik ben er bijna maar het laatste stukje gaat moeilijk.
(zie mijn topic in het forum verslavingen)
Neem nu 60mg baclofen per dag , misschien dat ophogen naar 75 goed is?

Heb wel efexor erbij en dexamfetamine, kan 1 van deze wisselwerkingen hebben met baclofen?

Alvast bedankt

sebatian

Bewuste gebruiker
anon2
Toen begon met baclofen had ook effexor 75mg mee gestopt sinds met medicijn krijg eerste weken soort naturel high positief en energiek en niet meer depressief
Weet niet of je arts hebt of/en via prescriptie maar ja maakt niet zoveel uit sinds ze het toch meestal niet weten
60mg is niet echt veel maar ja als het werkt op die dosis prima
In begin ging van 15mg omhoog elke 3 dagen tot 150mg en toen beetje naar beneden na periode naar 100-120 mg onderhoudsdosis
maar dat ben ik als je last hebt van sufheid (zoals met veel medicijnen) minder of ja elk individu anders weet jezelf het beste
Ging maanden goed, kreeg gedoe in mijn persoonlijke leven en gestopt met medicijnen of nauwelijks of te hooi en te gras; niet aan te raden!
Terug sinds 2 -3 weken aan opbouwen zit nu op 175mg; sommige mensen krijgen slaap ik krijg juist gebrek aan slaap dus af entoe eerste 2 a 3 weken mirtazapine (niet verslavend) is anti depressiva maar wordt voorgeschreven als slaapmiddel werkt goed 15mg voor naar bed gaan
kan 30mg op een dag
jeandere medicijn moet controleren en of anders kan je vragen aan arts misschien ?
of anders doe wat onderzoek zelf
En ja als voorgeschreven voor misschien iets anders zou daar sowieso niet gelijk mee stoppen maar beetje afbouwen,ben geen arts, deed dat niet met effoxor gewoon ene dag op andere gestopt,maar ja ook gemotiveerd om te veranderen

sebatian

Bewuste gebruiker
gaat weer prima aan 200 mg eerste paar weken wordt beetje high speedy lul tick
wel grappig dan gewoon en minderen qua medicijnen en beetje gebrek aan slaap maar heb remeron/mirtazapan werkt goed knocks je out
werkt ook bij coke, heroine sinds uitvinding was van man die aan coke was maar in rolstoel zat gebruikte baclofen voor spieren kwam af van de coke wat hij niet wilde sinds nog enige verzetje komisch verhaal dus vandaar werkt fantastisch je kan erbij drinken als dat je keuze maar geen behoefte aan

ScoeS

Newbie
Het zou je sieren om eens te leren normale zinnen te leren maken, en hier en daar
wat leestekens te gebruiken. Ik moet af en toe echt drie keer lezen voordat ik
*begrijp* wat je bedoelt..

Stoppen met drinken is trouwens ook te doen zonder baclofen, het is mij ook gelukt.
Stop je na een flinke tijd continu doorzakken cold turkey, houdt dan rekening met een flink
delirium, zeker als het ziekenhuis vergeet je de beloofde valium te geven :flushed:

sebatian

Bewuste gebruiker
Scoes: Ben geen essay/werkstuk aan het schrijven!
En voorheen ook met hulp en zonder hulp gestopt dat is niet de moeilijkheid, maar te blijven is van een andere orde, denk vaak absitinentie een gevecht wat je uiteindelijk verliest, bedoel dat is een zeer gering aantal in de statistieken
En ja medische wereld en klinieken ook baat bij draaideurpolitiek
Of een wondermiddel? tja voor mij en vele anderen is dat zo, voel me goed en geen behoefte aan
nazorg en weet ik veel
Voor mij neemt het de anxiety weg en de craving, dus ja does de trick!

Hey allen!
ook ik heb nu alweer een hele tijd baclofen geslikt en ik moet zeggen dat het me vaak geholpen heeft. Ik moet erbij zeggen dat ik nog steeds drink en snuif maar ik heb me dan ook niet steeds aan de voorgeschreven hoeveelheid genomen, ik vergat het heel vaak domweg in te nemen.
Allereerst wil ik toch zeggen dat ik via de reguliere manier aan mijn baclofen kom, nl via een verslavingsarts, aangesloten bij Mondriaan en werkzaam in Limburg. Hij heeft me van tevoren gezegd dat het voor hem ook een soort van experiment was en ik ben akkoord gegaan met deze behandeling. Ik begrijp artsen die dit medicijn niet willen voorschrijven wel goed: baclofen is ontwikkeld als zijnde spierverslapper, en op het moment nu dat zo een medicijn ook goed blijkt voor andere dingen dan heb je geluk bij een ongeluk als fabrikant: 1) je kunt een veel grotere doelgroep bereiken en 2) je moet de mensen die het produkt slikken omdat ze bv of ms hebben gaan uitleggen waarom junks and boozerz hetzelfde voorgeschreven krijgen. Een arts is op het moment dat het medicijn voor oneigenlijk gebruik wordt voorgeschreven altijd verantwoordelijk als het mis gaat. En dat is een waarheid als een koe! De meeste artsen zullen dus wachten totdat het middel (onder een andere naam) ook ECHT aanbevolen word door de fabrikant. Een arts is ook maar een mens, met zijn of haar eigen overwegingen en standpunten......

Hoe dan ook: ik kreeg het dus wel, en ik heb de eerste DRIE WEKEN 3 x 10 mg geslikt, daarna DRIE WEKEN LANG 3x 15 mg enz. Er is dus een heeeel lange tijd aan voorafgegaan voordat ik op de 90 mg zat waarop ik nu zit, en ik heb alweer twee afspraken met deze arts moeten afzeggen. Er wordt dus wel van een nog hogere dosis uitgegaan, met een maximum van......tja...waar ligt dus nu dat maximum? dat is moeilijk denk ik en per persoon verschillend. voor mij heeft baclofen in elk geval veel goeds gedaan, namelijk de zucht naar drank en coke minder gemaakt. Maar als ik bv 4 dagen niet aan de baclofen was en ik begin dan weer, dan krijg ik slappe benen, word ik druk, word lollig en voel ik me een beetje alsof ik de day after van een xtc pilletje heb,
Ik wil eenieder die deze "drug"baclofen gaat gebruiken wel aanraden om rustig op te bouwen, in overleg met een arts (ook als je zegt dat dat je het spul via internet bemachtigd hebt vind ik dat een arts ten minste zijn waarschuwingen of mening moet geven) maar zeker ook: bouw het af! en stop niet in 1 keer zomaar.
Greetzzz for ya all, laten we gewoon lekker in onszelf en in elkaar geloven en onze mede-bewandelaars van het levenspad respecteren! oh ja, en er moet meer gesext worden! vrede! x

sebatian

Bewuste gebruiker
Dat is wel een zeer lange lage opbouw van weken nou ja en 90mg ook niet byzonder hoog
Er zijn geen protocollen van hoeveelheid, en ja je kan gecontroleerd erbij gebruiken als dat je keuze is, voorwat betreft fabrikanten zit je fout sinds geen patent meer op dus geen interesse om onderzoek te doen naar werking bij verslavingen en klinische trials

Datwel

Experimenterende gebruiker
Rustige opbouw lag mij ook beter dan elke 3 dagen met 5mg verhogen. Ging mij veel te snel en had last van allerlei bijwerkingen. Ik ben toen gestopt en verhoog nu met 5 mg per week per inname. Dus 3x per dag dosis innemen en elke week 15mg per dag (3 x 5mg) erbij. Bevalt veel beter. Tot nu toe is Baclofen voor mij een wondermiddel. Maar je moet wel willen en zeker niet erbij gaan zitten doorzuipen want dan slaat het nergens op (en dan zeker niet ook nog eens dit middel gaan zitten veroordelen omdat je het zelf hebt lopen verkloten!!!).
Ik geloof dat Baclofen niet alleen tegen de drankzucht is maar ook zeker helpt bij opiaten craving. Ben zelf 15 jaar geleden zware Hero en Coke addict geweest. Na einderlijk een geslaagde afkickpoging (in Spanje onder narcose) mijn leven weer opgebouwd maar wel door de jaren heen een stevige drinker geworden. Ondanks onthouding van dope wel altijd last van verlangen naar Hero/Coke gehouden. Vervolgens aan de Baclofen en heb niet alleen geen last meer van drang naar alcohol maar ook de craving naar Hero/Coke zijn verdwenen. Heb voor die craving ook jaren Naltrexon gebruikt maar dat haalt niet alleen het verlangen naar de dope weg maar ook het plezier in het leven. Wat dat betreft is Baclofen een veel beter middel. Het zorgt er voor dat je weer rust in je donder hebt en brengt je in evenwicht.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Datwel zei:
Rustige opbouw lag mij ook beter dan elke 3 dagen met 5mg verhogen. Ging mij veel te snel en had last van allerlei bijwerkingen. Ik ben toen gestopt en verhoog nu met 5 mg per week per inname. Dus 3x per dag dosis innemen en elke week 15mg per dag (3 x 5mg) erbij. Bevalt veel beter. Tot nu toe is Baclofen voor mij een wondermiddel. Maar je moet wel willen en zeker niet erbij gaan zitten doorzuipen want dan slaat het nergens op (en dan zeker niet ook nog eens dit middel gaan zitten veroordelen omdat je het zelf hebt lopen verkloten!!!).
Ik geloof dat Baclofen niet alleen tegen de drankzucht is maar ook zeker helpt bij opiaten craving. Ben zelf 15 jaar geleden zware Hero en Coke addict geweest. Na einderlijk een geslaagde afkickpoging (in Spanje onder narcose) mijn leven weer opgebouwd maar wel door de jaren heen een stevige drinker geworden. Ondanks onthouding van dope wel altijd last van verlangen naar Hero/Coke gehouden. Vervolgens aan de Baclofen en heb niet alleen geen last meer van drang naar alcohol maar ook de craving naar Hero/Coke zijn verdwenen. Heb voor die craving ook jaren Naltrexon gebruikt maar dat haalt niet alleen het verlangen naar de dope weg maar ook het plezier in het leven. Wat dat betreft is Baclofen een veel beter middel. Het zorgt er voor dat je weer rust in je donder hebt en brengt je in evenwicht.
Hoi,toevallig ook ervaring gehad met bup/suboxone.Want het verlangen naar Hero blijft aanwezig bij mij,..Want drinken doe ik nu ook meer idd.Alsof ik iets in de plaats van de hero wil hebben.En ik weet gewoon dat dat op langere termijn nooit goed kan zijn.Maar met Baclofen heb ik geen ervaring.

sebatian

Bewuste gebruiker
Wat dat betreft is Baclofen een veel beter middel. Het zorgt er voor dat je weer rust in je donder hebt en brengt je in evenwicht.Datwel

Goede uitdrukking je verwoord het goed!
Vraag me af je hoeveelheid en je had het over bijwerkingen??
gebruik nu tussen 150 en 200mg
en kan geen bijwerkingen zien of voelen bij sommige krijgen wat duffigheid bij mij juist andersom meer energie en juist minder slaap eerste paar weken, enige moeilijkheid is te bepalen je plafond zoals in boek beschreven staat, denk eerste keer ging te snel naar beneden voor onderhoudsdosis
Nu blijf voorlopig op en rond de 150-200mg wanneer meer stress iets meer anders minder

Datwel

@ ik doe mijn best:
Suboxone ken ik niet maar ik begrijp dat het een combi van een opiaat agonist en een antagonist is. Het middel dat ik 2 jaar lang na mijn afkick nam was Naltrexon en dat is een pure opiaat antagonist. Het stimuleert dus niet de opiaat receptoren maar blokkert ze. Dat haalde bij mij de diepe craving naar opiaten weg waardoor ik niet meer terugviel. Ik ging daarna wel meer drinken (tot verbazing van de arts omdat Naltrexon ook tegen alcoholisme wordt gebruikt maar dan in hogere dosering). Op zich niet vreemd als je jaren elke dag dope hebt gebruikt en daar ineens mee stopt. Dat drinken nam ik op de koop toe want ik was er immers 10x beter aan toe dan voorheen. Uiteindelijk (na een jaar of 10) ging ook dit 'surrogaat' een kwalijke rol ging spelen en wilde ik er mee stoppen voordat het echt een probleem zou gaan worden.
Omdat het nog allemaal net past in je leven is dat erg moeilijk. Het zijn tenslotte maar wat borrels elke avond en soms wat teveel. Het is mij ook duidelijk geworden dat het een behoefte is vanuit zelf medicatie. Je biochemie vraagt er als het ware naar. Uiteindelijk lukte het dan toch met behulp van Baclofen.
Baclofen vult duidelijk de hiaten op in je biochemische disbalans en zet een hoop dingen op een rijtje waardoor je je voelt zoals je je altijd hebt willen voelen. In die zin zou het een beter middel kunnen zijn dan de bekende opiaat agonisten en antagonisten maar het is natuurlijk voor iedereen anders.
@ Sebastian
Ik begon met 5 x 5 mg en verhoogde dit elke 3 dagen met 5mg per inname. Ik voelde me er in begin zo goed bij dat ik op een gegeven moment na twee dagen ging verhogen en ik zat al vrij snel op 130mg per dag. Dat ging te snel want ik kreeg toen last van duizeligheid, slaperigheid, veel hoofdpijn en hartkloppingen. Ik besefte toen niet dat ik gewoon te snel was gegaan met opbouwen en wilde er mee stoppen, Ik heb het toen afgebouwd naar nul en ben een paar dagen later heel rustig weer gaan opbouwen en dat bevalt veel beter. Ik zit nu op 60mg per dag (3 x 20mg) en het doel is rond de 90-120mg uit te komen.

sebatian

Bewuste gebruiker
@ datwel
tja ieder mens reageert anders, bij mij was niet zo verstandig om sporadisch of naar 0 te gaan
werd als van voor of nog erger boy dat was me een paar weken
Qua biijwerkingen geen last van eerder minder slaap
Zoals ik begrijp uit boek en gesproken in persoon met dr ameisen; die verhoogde tot een plafond waardoor craving of behoefte geelimineerd worden, of dat slaperigheid een te grote bijwerking geeft; vandaaruit terug naar een onderhoudsdosis hij zit zelf op 120 mg en soms tops it up met meer anxiety
En ja artsen weten er niet veel van dat is me allang duidelijk je moet ze educeren
Elk mens anders qua onderhoudsdosis of plafond
Er wordt geen onderzoek naar gedaan sinds buiten patent nu willen ze een combinatie van baclofen en naltrexone ontwikkelen, tja ook een business dat heb ik ook gezien bij artsen en klinieken er zijn er maar weing die denken uit de box

sebatian

Bewuste gebruiker
Wat me verbaasd toen ik ik dit topic begon misschien 10 mensen die het ook gebruikte
verbazingwekkend hopelijk veel meer buiten dit forum
Mensen zijn net robots dus die geloven artsen of klinieken moet je niet doen, nou kan wel maar we ze weten het niet; en heb al meerdere klinieken gezien met en zonder minnesota
ramp is dat ze bio chemical weg niets vinden, of geen uitkomst toen dacht ik hier klopt iets niet
ene therapy: je moet alles veranderen, zeg sorry, en elke dag soort logboek bijhouden
werkt niet bij mij
andere soort the same veel vitamines en saunas (kan geen sauna meer zien)
was een beetje waanzinnig maar wel grappig
ach komt op zelfde neer na verloop van tijd wanneer leuke groep en therapeuten ok
maar ja dacht verdorie geen zin om rest van mijn leven met addiction gezeik
volgens mij al die types vekeerd; vandaar via medicijnen ok its great
en ja wanneer je voor iets anders nog therapy nodig hebt ok fine

sebatian

Bewuste gebruiker
Ik lees af en toe suggesties van forumleden die baclofen gebruiken om van verslaving af te komen en dat het werkt goed alleen ze gaan de mist in met afbouwen naar nul
Je behoort een onderhoudsdosis in te nemen anders ben je snel terug naar het begin stadium
hoeveel is voor ider individu anders
Is trouwens niet verslavend en nauwelijks of geen bijwerkingen

sebatian

Bewuste gebruiker
Update; Nu ongeveer 6 maanden aan baclofen, geen andere medicijnen behalve vitamins
Energiek,actief, super eerste maand, afgebouwd en zelfs gestopt voor 2 a 3 weken wat niet verstandig was, terug naar af, nu weer prima
Weer opgebouwd en naar hogere dosis 175mg, en nu op onderhoudsdosis van 100mg met soms extra 25mg wanneer meer gestressed
Van huisarts krijg voor maanden recepten dus dat zit wel goed Hij gaat ook schrijven naar Jellinek sinds die het niet wilde voorschrijven toen ik daar was, en gaat in huisartsenoverleg in amsterdam dit ook aankaarten bij collegas

sebatian

Bewuste gebruiker
Deze is ook grappig, kom bij de huisarts voor iets anders; zegt die ja hoe gaat er nou mee, en hoeveel mg gebruik je nu, oh dat is goed om te horen Ik heb het nou aan een aantal andere patienten voorgechreven, sinds je hier mee kwam, wist er niet veel van, beetje omgekeerde wereld dat zie ik ook wel in, tja kan het het ook allemaal niet bijhouden met wat er gaande is al genoeg te doen Oh ja heb ook wat andere huisartsen dit meegedeelt via huisartsenoverleg, waren ook beetje verbaasd qua hoogte mg van baclofen en effect

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
....Nou hier in de regio Den Haag zijn ze er niet zo happig op heb ik de laatste paar weken gemerkt, ik ben bij 2 psychiaters,1 verslavings arts en bij mijn huisarts geweest,allemaal NOPE.....Allemaal onder het mom van:"ik ken er te weinig over".
Ik krijg nu maar 20 mg p/d....en dat is gewoon niet genoeg...

Dus als er nog mensen hier op df tips hebben of adressen van artsen in de regio haaglanden.....Graag...

sebatian

Bewuste gebruiker
@gonzo bijna crimineel, ken het zo van wil de verantwoordelijkheid niet op ne nemen of weet er te weing van of te weing onderzoek je word er daas van; of boek gegeven aan arts nog gedoe, ach na lange leste kom je er wel; dacht trouwens dat je het had voorgeschreven maar ja je kan ook niet zomaar stoppen niet zo handig; ken niets in de hagelanden, expats dokters is misschien idee wat meer opener; anyway gesproken met dr Ameisen toen ik er achter kwam die had me al voorbereid ach ga gewoon naar een andere huisarts, zo gezegd zo gedaan na de 4de
success
zou zeggen zoek een andere huisarts heb ik gedaan totdat niet bij de pakken neerzetten vond ook een onderneming en frustrerend maar uiteindelijk toch gelukt met een verstandig iemand/arts

spuky10

wat is er eigenlijk al aan onderzoek bekend? sebatian, is het mogelijks hier wat links te plaatsen naar onderzoeken die nu lopen en die al gedaan zijn?
Misschien handige infor voor mesnen die het aan hun arts willen vragen om het voor te schrijven.

sebatian

Bewuste gebruiker
De UVA (universiteit van Amsterdam) heeft van een anonieme gever een bedrag van Euro 500.000 gekregen om hier naar onderzoek te doen. Het onderzoek moet een dubbelblind onderzoek zijn van grote omvang om aan te tonen dat Baclofen een bijzondere plaats kan innemen bij behandeling van alcoholisme. Dit grote onderzoek is in januari 2011 gestart onder leiding van Prof. Dr. Reinout Wiers, ontwikkelings psycholoog

http://www.baclofen.nl/

http://www.olivierameisen.com/en/

http://alcalc.oxfordjournals.org/

vol.42 no 5 2007 pagina 506
vol.42 no.2 2007 pagina 158
vol.40 no.2 2005 pagina 147

Sommige verlavingsartsen en psychiaters (ook in nederland) werken met Baclofen.
Verslaving werkt op fysiek niveau soms lang door , en hoe goed een herstellende verslaafde (=ex-gebruiker) ook in het leven staat: ondersteuning van het herstel met de juiste medicatie helpt een stuk beter dan de hele dag met je kop tegen de muur bonken van de cravings.

Ik ken enkelen die met behulp van baclofen tegenwoordig nuchter zijn , en ik heb niet het idee dat ze de ene verslaving met de andere compenseren.
Heb het ook meegemaakt dat een van die mensen vergeten was de dosis in te nemen.
Het is interessant te vermelden dat zijn reactie op het wegvallen van de effectieve baclofen bloedspiegel een grote onrust was , en een grote craving naar zijn originele "drug of choice".

Als ik het goed begrijp vult Baclofen een stof aan die niet-verslaafden wel aanmaken , en verslaafden niet of te weinig.
Deze stof zorgt ervoor dat gewone mensen na een paar biertjes kunnen ophouden met drinken , en verslaafden ( bij gebrek eraan) doorzuipen tot ze bewusteloos zijn.

sebatian

Bewuste gebruiker
Is iets ingewikkelder, maar dat mechanisme kan meespelen Het werkt ook goed tegen onrustig gevoel (anxiety), je voeld je meer in balans

sebatian

Bewuste gebruiker
Gelijksoortige artikelen kan je vinden in de telegraaf en andere media, sinds een anoniem persoon 500 000 heeft gedoneerd om dit medicijn verder te onderzoeken naar werking bij verslaving in amsterdam

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... ving.dhtml

De Universiteit van Amsterdam start een groot onderzoek naar de werking van Baclofen, een experimenteel middel tegen verslaving. Is dit de wonderpil die redding gaat brengen aan onder meer alcoholisten, junks en rookverslaafden?

Gaat één pil de broodnodige hulp bieden aan talloze verslaafden? Het zou kunnen, want het Gamma-aminoboterzuur 'baclofen' heeft volgens sommigen een genezende werking op verslavingen. De UvA start binnenkort een groot onderzoek naar de werking van baclofen, schreef de Volkskrant vandaag.

Al sinds de jaren negentig wordt onderzoek gedaan naar baclofen, een geneesmiddel dat normaal wordt gebruikt als spierverslapper bij multiple sclerose of spasticiteit. Maar pas in 2004 hoorde het grote publiek ervan, toen de Franse cardioloog Olivier Ameisen het boek Het einde van mijn verslaving publiceerde. Ameisen was zelf ernstig alcoholverslaafd geweest, totdat hij zichzelf relatief hoge doses baclofen ging toedienen. Het middel onderdrukte de hunkering bij Ameisen volledig, schreef hij.

Angst
Hoe de baclofen, die in de vorm van een pil wordt toegediend, de verslaving in het lichaam tegengaat is niet bekend. Hoogleraar Reinout Wiers van de UvA denkt dat baclofen zou kunnen werken bij mensen die vanuit angst hun heil zoeken bij verslavende middelen. 'Bij mensen die dat doen vanuit een meer positieve emotie denken we niet dat baclofen veel effect zal hebben', aldus Wiers. Een aanname van de onderzoekers is dan ook dat de spierverslapper een kalmerende werking heeft op verslaafden die hun angst proberen te beteugelen.

Of de baclofen invloed hebben op de geestesgesteldheid of de fysieke gesteldheid van patiënten kan Wiers niet zeggen. 'Bij verslaving lopen die zaken toch vaak door elkaar', zegt Wiers. Momenteel zijn de onderzoekers op zoek naar verslaafden die mee willen doen aan het onderzoek, dat zal worden uitgevoerd door verslavingskliniek Solutions.

Proefpersonen
Alle type verslaafden mogen zich melden, als de verslaving maar medisch-psychiatrisch is vastgesteld. Een gokverslaafde komt niet in aanmerking

ideetje

undercover zei:
ik heb tijdens mijn afkick van de ghb ook baclofen gekregen en ik moet zeggen dat dit wel goed hielp
ik kickte af op alleen medische ghb in het begin maar dat ging niet goed het was nog veel te zwaar
toen ik heb ik er baclofen bij gekregen en dat was erg fijn
dit was in arnhem bij de detox van de iriszorg
daar ga ik ook hee, 'leuk' daar? om de 2 uurgeweskt kun je me eens mailen?

Bovenaan