1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bang om in Amsterdam heroïne te kopen

Discussie in 'Opiaten' gestart door Lias, 20 sep 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Lias

Lias Experimenterende gebruiker

Het is een verslavingsarts.
    Ik zie hem maandag weer.

2. Lias

Ik heb het momenteel moeilijk.
    De trek, en behoefte om te verdoven zijn erg sterk aanwezig.

3. hansje1963

hansje1963 Belezen gebruiker

Hoi Lias, die trek is normaal hé, probeer wat afleiding te zoeken en het niet uit te zitten! Eerlijk gezegd vind ik 30mg methadon wat weinig als je 2 gram per dag gebruikt.
    Misschien overleg met je verslavingsarts? Als de dosering iets te laag is kan je flinke trek gaan ervaren wat het alleen moeilijker voor je maakt... Ik ben destijds ook in een verzorgingshuis gaan werken en kon daar enorm veel uithalen, was bezig en de mensjes waren blij dat er iemand was voor een praatje en een wandeling! Maar richt je eerst op het clean worden /blijven, het is een grote stap met veel onzekerheden maar je krijgt er zoveel voor terug! Zet m op!!

Lias vindt dit leuk.
  4. Klein Pierke

Klein Pierke Experimenterende gebruiker

Sport is een goede afleiding. Waarschijnlijk is dit het laatste waar je nu aan denk en wil/kan doen. Maar eens je de eerste stap zet (zwemmen, krachttraining, lopen,...) Is de tweede zo gezet. En daarmee maak je ook dopamine aan. Sport is ook verslavend. :) En gezonder

5. Lias

De arts wilt juist dat ik iets merk van het afkicken. Hij wilt het me expres niet te makkelijk maken.
    Ik vrees alleen een terugval hierdoor.
    Ik zal het maandag aan geven.

6. Klein Pierke

Klein Pierke Experimenterende gebruiker

Iets merk is licht uitgedrukt. De 'minste' ontwenningsverschijnselen zijn 100* erger dan de griep...medicatie is het enige die dit iets kan verlichten. Ik twijfel aan je arts..

Lias en hansje1963 vinden dit leuk.
  7. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Wijs gebruiker Donateur

Mee eens.
    Voor ieder mens is de beleving van de afkickverschijnselen anders.
    Wat voor de een draaglijk is, is ditzelfde voor een ander dus niet, en dreigt het gevaar van een terugval.
    Een goede arts is in deze zeeeer belangrijk, en goede gesprekken daarmee óók.
    Ik vind 30 mg zelf, maar ja, wat weet ik ervan, erg, erg laag.
    Ik heb iemand gesproken met ongeveer dezelfde gebruikers dosis, en deze man kreeg 120 mg methadon, plus 3 x 25 mg Nozinan. Andere koek, nietwaar.
    Minder methadon heeft als voordeel dat je straks minder kwijt moet gaan raken, logisch, en Nozinan is een zeer sterk kalmerend middel waarvan ik zelf zeg nee dank u...
    Een beetje afkick verschijnselen voelen, dat zal je misschien straks er van weerhouden om opnieuw met die rotzooi te beginnen .
    Maar dat moet niet te zwaar zijn.
    Dat moet de arts beslist inzien. Anders moet hij een baantje nemen Als onkruid wieder of zo.

Lias en hansje1963 vinden dit leuk.
  8. hansje1963

Ik denk dat de arts het zo "aan wil kijken " maar het lijkt me verstandig dat je het gesprek hoerover aan gaat, het is zeker niet de bedoeling dat je met vette trek rond blijft lopen en een terugval op de loer ligt! Ik denk dat je beter van een goede dosering af kunt gaan bouwen en er dan maar iets langer over doen dan terugvallen en steeds weer overnieuw beginnen.... Jezelf te laag in laten stellen heeft geen nut, beter is het proberen het in 1x goed te doen wat op zich al moeilijk genoeg is, zelf heb ik ook zo lopen modderen en weet er dus ook alles van, neem je tijd er voor en forceer het niet! Een goede vrrslavingsarts kan je hier goed mee helpen, en je wensen duidelijk aangeven, succes nogmaals!

Lias vindt dit leuk.
  9. Lias

Mja, helaas heb ik een terugval gehad.
    Ik heb via via toch contact kunnen krijgen met een dealer.
    Sinds vanmiddag 1.5g gebruikt. Het is nu al op.
    De trek was te groot.
    Ik ben zo gewent om te verdoven, alles komt op me af.
    Ik viel in een diepe gat.
    De verleiding was te groot.

...
    :pensive:

10. שמש

שמש Wijs gebruiker

Jammer. Maar houd je doel voor ogen. Als je wil veranderen dan zal je door de shit heen moeten gaan. Focus niet op het stoppen. Maar zie het stoppen als een training in wilskracht. Iedereen heeft lessen te leren. Mediteer er op wat je kan leren uit deze situatie en waarom het leven jou deze les geeft. Als je wil leren dan heb je hier lesmateriaal.

hansje1963 en Lias vinden dit leuk.
  11. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

20191006_031221.jpg Maja @Lias leuk is anders....

Dus als ik het goed begrijp ben je dus omgebouwd van man naar vrouw omdat je jezelf niet kon vinden in het geslacht dat je was, en je bent zwaar verslaafd aan de speed. En was je cold turkey afgekickt toen je een minderjarige dakloze hoer was op het station van Maastricht?

Ik dacht dat ik een zwaar leven had gehad..
    Maar dat klinkt allemaal niet zo best.

De Schepper vindt dit leuk.
  12. Legio Patria Nostra

Wat ontzettend kut om dit te moeten lezen.
    Wat jammer. Al was haast Een terugval niet te vermijden. Je krijgt domweg te weinig medicatie! Dat werkt zo dus niet...
    Probeer om niet te hard te zijn voor jezelf.
    Dit zat er gewoon aan te komen.
    Ik leg in dit geval de schuld bij de arts, die je nu hebt.
    Vertrouw je deze arts nu nog genoeg, om met deze door te kunnen gaan?
    Erg belangrijk!!
    Zo niet, wacht niet te lang, en vraag een andere.
    Heb je trouwens nagedacht over een klinische opname, om in een veilige omgeving dit enorme gevecht te kunnen winnen? Met, en tussen mensen, die weten wat het is, om tegen dit soort verslavingen met succes te kunnen strijden?
    Vond ik erg belangrijk.
    Als je er helemaal alleen voorstaat, dan is dit gevecht nog veel, veel zwaarder!
    Houd het hoofd omhoog, en denk goed na, wat de beste methode voor je is!

Lias vindt dit leuk.
  13. hansje1963

Neem het jezelf niet te kwalijk! Terugvallen hoort er helaas bij maar geef het wel aan bij je arts, die zal het wellicht ook wel snappen en ik neem aan dat hij/zij samen met jou een betere oplossing probeert te gaan vinden, wellicht met het ophogen van de methadon tot de trek weg is of in ieder geval uit te houden is.
    Zelf ben ik zo vaak op m'n bek gegaan dat ik het aantal terugvallen niet (meer) weet maar je leert er van, open en eerlijk blijven naar je arts /hulp is ook een goede stap in de de goede richting, artsen kijken niet op van een terugval, ik hoop dat je er morgen goed uit kunt komen met de arts, stapje terug nu, en misschien straks weer 2 vooruit!! Hou je haaks Lia! Succes!!

Lias vindt dit leuk.
  14. hansje1963

Ik denk dat dat voor iedereen verschilt, ik heb meerdere klinische behandelingen achter de rug en veel geleerd en handvatten mee gekregen maar heb het op het einde toch zelf voor elkaar gekregen, weliswaar met een erg begripsvolle partner (geen gebruikster of verleden) wat in het begin wel zo was bij m'n ex partner, dan sleep je elkaar snel mee en het werkte voor mij dus niet, voor mij was van belang de onderliggende problemen aan te pakken, voor mij het zwaarste.... Maar toch de koe bij de hoorns gepakt en de strijd aangegaan, heel rustig aan gedaan en voldoende tijd genomen en de hulp die er was ten volst benut, hier moet je, zoals je wellicht weet, zelf mee komen.... Ik weet ook dat de duur van het gebruik, de leeftijd etc ook een zeer bepalende factor is, gezien ik ook niet heb gelezen hoe lang Lias verslaafd is en de leeftijd kan ik daar dus ook niet al te veel over speculeren, maar ik begrijp je mening zeker om af te kicken bij lotgenoten maar er zijn steeds meer mensen die er toch voor kiezen dit in de huiselijke sfeer te doen, zo kon ik vaak niet tegen het theatrale gedrag van mede cliënten en de ontbrekende rust om de eerste weken het rustig aan te doen ipv meedraaien met een strak en druk dagprogramma, maar sommigen vinden dat juist wel prettig, maar goed, Ik denk dat Lias aardig wat kan hebben aan de lotgenoten hier op het forum, we zijn wat dat betreft ervaringsdeskundig!

Lias vindt dit leuk.
  15. Legio Patria Nostra

Een strak, streng, druk programma maakte bij mij het "ziek voelen door ontwenning" een heel stuk lichter.
    Oorzaak was dat je domweg geen tijd had om je beroerd re voelen.
    Er waren veel soorten corveediensten, en het was om 06 30 uur je nest uit.
    Ik heb juist dat drukke programma als erg, erg goed gevonden.
    Ook al, omdat je weer leerde, hoe je " normaal" een huishouding moest voeren.
    Keukendiensten. Ga maar door.
    Ik vond het dus een zegen!

Daar komt nog bij, dat juist je naaste omgeving óók stevig te lijden heeft gehad door jouw of mijn verslavingsgedrag.
    Ik mocht de eerste vier etmalen op geen enkele manier contact opnemen met mijn naasten. En later is gebleken, dat die vier dagen stilte helend gewerkt heeft.
    Vlak dat niet uit. Als verslaafde ben je niet de enige, die het zwaar heeft.

Lias vindt dit leuk.
  16. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

Een relapse is geen probleem zolang je hier van herstelt neem hier genoeg mee.

Ga naar je doktor en ben eerlijk als hij je niet meer methadon wil geven ondanks dat is gebleken dat deze dosering ervoor heefd gezorgt dat jij in een relapse bent gekomen dankzij de wd's dan raad ik je aan een andere doktor te zoeken want deze heeft jouw welzijn dan niet in belang.

Lias vindt dit leuk.
  17. Lias

Hallo lieve mensen,

Er is afgesproken dat ik een onderhouds dosering krijg.
    Vanaf morgen 40mg, overmorgen 60mg ect ect.
    De zucht is te sterk en een hoge doses moet voorkomen dat ik terug val.
    Er wordt in de tussentijd gekeken naar gedrags therapie en de onderliggende problemen waardoor ik mezelf wil verdoven.

Opname is geen optie gezien mijn situatie.
    Omdat ik anoniem wil blijven kan ik dit helaas niet verder toe lichten.

Bedankt voor alle advies en lieve woorden!

Revolutionair vindt dit leuk.
  18. Lias

De enigste optie is " leuk".
    Ik wil hiermee aangeven dat ik het gelezen heb, onder de indruk ben ect ect.

Revolutionair en De Dunne vinden dit leuk.
  19. Legio Patria Nostra

Als een opname niet direct nodig is, dan moet je dit natuurlijk niet doen, logisch
    Maar een verslaving die twee gram per dag eiste, dat is méér dan een beetje...
    Alhoewel ik zelf hier geen ervaring mee heb, met eenbheroineverslaving, dus, ik richt me even op mijn mede cliënten van indertijd toen ik in de kliniek zat.
    Ik moet zeggen dat ik gezien heb hoe ontzettend moeilijk alleen al de detoxperiode voor deze mensen was.
    Ik heb ze in de nacht horen kreunen, en sommigen gingen in de nacht meerdere keren onder een hete douche, om hun spieren te proberen te ontkrampen...
    Dus dit soort verslavingen is echt heel zwaar, om te overwinnen .
    En velen vielen terug. Sommigen zelfs na enkele jaren van clean te zijn geweest!
    En dan denk ik weer aan de woorden van medeclient Theo.
    Legio, zei hij, d o e h e t n o o i t!
    Alles in een beschouwd, wat een drug moet dit toch zijn, die mensen volledig verandert in.....betreurenswaardige medemensen.
    Een ander zei ooit tegen mij:
    Heroïne is de koning onder de drugs.
    Dan moet dit poeier toch wel heel erg lekker zijn in gebruik...!
    Ik zal het never nooit proberen. Nee.
    Ik heb het aan Theo beloofd.
    Na de detox van deze groep mede cliënten, kregen deze nog maandenlang een zeer stevig, strak programma van cognitieve gedragstherapie. Intern.
    En dan nog, velen vielen terug...

Terug naar Lias.

Eindelijk, de arts in kwestie heeft het kwartje in zijn automaat horen vallen.
    Ik hoop dat er nu een juiste dosis kan worden ingesteld.
    En die therapie, daarvan zijn er zoveel verschillende soorten, als je er iets aan hebt, zeer zeker dan tot het einde doorlopen.
    Ikzelf heb enige reserve mbt deze therapieën.
    Bij mij werkt dit niet.
    Maar hierover uitweiden gaat hier in dit topic een brug te ver.
    Alle succes, laat af en toe iets weten?

Laatst bewerkt: 7 okt 2019
    Lias vindt dit leuk.
  20. Lias

:pensive:

21. Legio Patria Nostra

Laat je niet ontmoedigen , Lias!
    Ga ervoor!
    Wat ik heb neergezet is zoals ik het een en ander heb meegemaakt, als jij werkelijk wilt, d a n zet dóór
    Het kan wel! Een leven zonder!

Lias vindt dit leuk.
  22. hansje1963

Hoi Lias,
    Goed dat de arts op gaat hogen, 30mg is erg laag, dat kreeg ik in de begin tijd, elke dag een kwart gram... Dus ophogen zal zeker helpen, Ga niet voor net niet ziek maar een goede dosering, waarbij je gewoon kunt functioneren, afbouwen zou ik even niet aan denken, eerst stabiel worden zodat Je de onderliggende problematiek aan kunt pakken, het gaat de goede kant op, neem de tijd, dat leverd voordeel op! Succes en ik denk dat je je beter gaat voelen de komende tijd, maar dek jezelf goed in, de "scene " links laten liggen, gevaarlijke contacten verbreken, dan kom je ver! Groetjes.

Lias vindt dit leuk.
  23. Legio Patria Nostra

Ieder contact met mede afhankelijk mensen moet radicaal verbroken worden.
    Voor je het weet, word je weer meegezogen in de scene .
    Vind een gezonde daginvulling, want je gaat tijd overhouden.
    Je hoeft niet meer constant naar het volgende shot te jagen. .

hansje1963 en Lias vinden dit leuk.
  24. Lias

Hey,

Ik ga de therapie zeker proberen, al denk ik niet dat het gaat werken.
    Maar goed, proberen kan geen kwaad.
    Ik heb altijd in mijn leven mijn problemen uiteindelijk zelf opgelost. Bij mij werkt het beste om het zelf te doen.
    Momenteel lukt dat niet, dus ik hoop dat ik een beetje de goede richting ingestuurd wordt.

Natuurlijk laat ik van me horen!

25. Lias

Ik zit gelukkig niet in een "scene".
    Ik ga niet met drugs gebruikers om en ik koop mijn drugs via internet.
    Dus wat dat betreft is dat al een mee valler!

26. Lias

Ik zat te denken aan vrijwilligerswerk, ouderen. En misschien een krantenwijk.
    Lekker buiten en éxtraatje.

hansje1963 vindt dit leuk.
  27. hansje1963

Dat heb ik destijds ook gedaan, heb nu een vaste baan, ik zat ook niet in de scene, geen gebruikers over de vloer etc, dat maakt het inderdaad wel wat makkelijker maar evengoed gaat het toch wel zwaar worden maar als je echt clean wilt worden /zijn gaat het met wilskracht /goede hulp goed komen, je valkuilen herkennen en een invulling van de dag zijnde een must!

Lias vindt dit leuk.
  28. Legio Patria Nostra

Met therapieën heb ikzelf altijd als een enorm voordeel gevonden, dat je (hopelijk tussen medemensen zit, die het probleem kennen, ofwel in hetzelfde schuitje zitten .
    Als groot nadeel vond ik, met name het voeren van groepsgesprekken ( groepstherapie) allereerst niemand echt het achterste van zijn tong laat zien, en je met allerlei shitzooi en grote problemen van de andere groepsleden geconfronteerd wordt.
    Dat laatste punt was voor mij reden om er mee te stoppen, en ik zal hier nooit en te nimmer meer aan deelnemen .
    Nooooooit!!
    Plus: je moet het altijd toch uiteindelijk zelf doen. Niemand anders doet het voor je.
    En in een groep met zijn ALLEN een boom (moeten) tekenen, daarvan heb ik ook nooit enige meerwaarde aan kunnen ontdekken.
    Ten leste:
    Van de 10 mensen, die ik heb kunnen volgen, was er maar één, die er wat aan had.

Lias vindt dit leuk.
  29. Legio Patria Nostra

In jouw geval, Lias, kijk goed, wat er voor j e z e l f re halen valt uit de therapie.
    Je zit er voor jezelf. Niet voor anderen!
    Wellicht krijg je adviezen, hoe je het beste periodes van " zucht " het hoofd kunt bieden, en ook die dingen leert inzien, die je op deze moeilijke momenten dus vooral n i e t moet doen.
    Dat is al een hèle kluif.
    Maar op het moment dat men je een zekere taak gaat toedichten voor de anderen, en zeker als je dit niet wilt, doe dat dan ook vooral niet.
    Daar word je geen steek beter van.

Lias vindt dit leuk.
  30. Lias

Ik heb wel de behoefte om dit te delen met mensen, dus wat dat betreft zal groeps therapie nuttig zijn.
    Ik ben helemaal alleen in mijn drugs gebruik, ik heb nu alleen jullie en mijn verslavingsarts.

Momenteel zit ik nog op 40mg methadon. Vrijdag zal het verhoogd worden.
    Ik heb alleen helaas nog stééds hele erge trek.
    Normaal ben ik geen snoeper, maar prop ik me nu vol met winegums en chocolade.

Kan ik nu speed gebruiken?

31. Buu

Buu Belezen gebruiker

Nee. Houd het alleen bij de Methadon.

32. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Speed en Methadon kan gevaarlijk zijn. Ook verminderd speed in theorie de werking van Methadon.

33. Lias

Ok dank u!

De Dunne vindt dit leuk.
  34. Legio Patria Nostra

Idd.
    Lias, ga nou niet dom doen, niet gaan combineren!
    Methadon is op zich behoorlijk sterk. 2 x morfine zo ongeveer .
    Als je er nu ook nog eens speed bij gaat nemen, d aan weet jij, en straks de behandelaren totaal niet meer waarmee je bezig bent, laat staan, hoe ze je goed kunnen helpen. Doe dit dus niet!
    Methadon is een downer. Speed is het tegenovergestelde. Dan snap je toch wel, dat deze combi niet gaat werken....nee, zelfs gevaarlijk is.
    Noch even volhouden!

De Dunne vindt dit leuk.
  35. Lias

Ik zal het niet doen!

Ik heb nog wat liggen en ben te moe om schoon te maken, vandaar mijn vraag.

Het is voor je hart zeker niet goed?

36. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Hart, bloedvaten, bloeddruk, lever, nieren. En het verminderd de werking van je methadon waardoor je misschien weer meer craving krijgt naar heroïne.

Lias vindt dit leuk.
  37. Legio Patria Nostra

Op zich is het logisch , dat je cravings hebt, plus een zucht om de verdoving "elders" te gaan zoeken.
    Nu je minder heroïne krijgt, en je nog niet goed bent ingesteld op de vervangende medicatie, krijg je een lawine van prikkels binnen.
    Extra veel, nu.
    Geef jezelf een kans.
    Dat is: eerst de instelling op methadon af te wachten.
    Dan word je niet meer ziek, cravings verminderen. Het enige, wat je er niet van zult krijgen , is de euforie .
    Nu, op dit moment, ben je uiterst kwetsbaar.
    Je verslaving is geneigd, om zó naar een andere Over te springen. En dan nóg eens dit haasje over....
    Geef daar niet aan toe.
    Blijf van andere harddrugs AF
    Anders wordt het een zooitje, waar niemand nog iets mee kan, en jijzelf nog veel minder.
    Ontwijk zoveel mogelijk stressgevende gebeurtenissen!
    Even geduld nog. Je bent op de goede weg!

Lias vindt dit leuk.
  38. hansje1963

Ik kan alleen maar zeggen, : doorzetten Lias, niet bijgebruiken, wat dan ook, het is gevaarlijk en wat de dunne zegt, de speed tast de werking van methadon aan en door andere drugs te gebruiken zet je de deur wagenwijd open voor de weg van de minste weerstand! Morgen is het Vrijdag en wordt je opgehoogd, zet door! Ik denk dat die verhoging je wel wat meer rust gaat geven,. Richt jezelf op het stabiel worden en dan de schade in je huis inhalen, als je morgen eenmaal op 60mg staat zal eea wel beter gaan, blijf positief en vooral volhouden en niets bijgebruiken, succes morgen!

Lias en De Dunne vinden dit leuk.
  39. Lias

Bedankt!

Komt mijn libido terug, of blijft dat met methadon ook weg?
    Als ik wat probeer lukt het niet:kissingclosed:
    * verstopt zich *

40. Legio Patria Nostra

Ik gebruik óók methadon. alleen wat ik minder, dan jij.
    Met mijn libido is niks mis.
    Dus maak je daar geen zorgen over.
    Eerst....ingesteld worden.
    Dat is al werk genoeg...

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Bang Amsterdam heroïne
  1. Stombezig
    Reacties:
    9