• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Bang om in Amsterdam heroïne te kopen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

hansje1963

Belezen gebruiker
Ik zit nu op 50mg methadon. Het wordt niet meer verhoogd omdat dit waarschijnlijk een goede dosis is. De trek is minder maar nog wel aanwezig.

Beetje vies wat ik nu ga vertellen;
Mijn drollen zijn zo ontzettend groot waardoor ik steeds uit scheur.
(Bij oplaten gebruik kun je moeilijk poepen.)
Ik gebruik 2x per week laxeer pillen van de kruidvat. Ik krijg geen diaree , enkel aandrang.
Als ik dan moet poepen is het een hel.
Zweet breekt me uit, buik krampen, en zoals ik al zei, de drol is zo groot dat ik uit scheur tot bloedens toe.

Ik eet vezels en drink genoeg.
Wordt dit minder met methadon, of moet ik het hier over hebben met mijn verslavingsarts? Ik ben het vandaag helaas vergeten, ik spreek hem donderdag pas weer.
Je kunt om zakjes vragen die je ontlasting wat zachter maakt, je arts weet wel welke, (ben even de naam er van kwijt), door methadon kan je aardig verstopt raken ondanks vezels en water drinken, zat je van de heroïne nooit of minder verstopt? Ik heb het ook gehad en werd snachts misselijk van wakker, erg naar en ziekmakend! Movicolon heten die zakjes btw, schiet me te binnen, succes!

Koekie monster

Belezen gebruiker
Misschien een wat lastige vraag maar hoe lang heb je functioneel gebruik volgehouden tijdens IV gebruik?
Bijna een jaar.
Ik ben nogal dwangmatige in sommige dingen, zo ook het steeds op tijd kopen, zorgen dat ik alles in huis heb, naalden ect.
Ik spoot mezelf niet plat, net genoeg om me content te voelen.
Altijd een noodvooraad voor het geval dat de post te laat verzonden en of bezorgd zou worden.
Hierdoor zo lang vol gehouden.

Koekie monster

Belezen gebruiker
Je kunt om zakjes vragen die je ontlasting wat zachter maakt, je arts weet wel welke, (ben even de naam er van kwijt), door methadon kan je aardig verstopt raken ondanks vezels en water drinken, zat je van de heroïne nooit of minder verstopt? Ik heb het ook gehad en werd snachts misselijk van wakker, erg naar en ziekmakend! Movicolon heten die zakjes btw, schiet me te binnen, succes!
Thanks voor de tip!

Koekie monster

Belezen gebruiker
Ik heb de stomme fout gemaakt om een lekker biertje te drinken samen met methadon 50mg.
Niet bij nagedacht :expressionless:

Ik haal nu 2x per week methadon op, niet meer elke dag omdat ik nu een onderhouds dosering heb.
Ik had dus meerde pillen.
Ik werd s'nachts wakker op de bank met 2 lege biertjes en 3 lege zakjes methadon.

Ik heb dit niet met opzet gedaan.
Geen o.d poging of expres te veel gebruiken vanwege trek ofzo.
Bier+methadon= black out roes.

Verminderd je heroïne tolerantie waneer je alleen methadon gebruikt?
Ik heb heroïne gekocht en dus ook gebruikt, ik merkte niet echt een verschil qua tolerantie.
Misschien dat dat pas na enkele weken verminderd?
Zijn er daarom ook veel overdosisen?

Bedankt voor jullie advies en zorgen!
Mijn excuses voor de eventuele zorgen die u mischien had.:)

hansje1963

Belezen gebruiker
Ik heb de stomme fout gemaakt om een lekker biertje te drinken samen met methadon 50mg.
Niet bij nagedacht :expressionless:

Ik haal nu 2x per week methadon op, niet meer elke dag omdat ik nu een onderhouds dosering heb.
Ik had dus meerde pillen.
Ik werd s'nachts wakker op de bank met 2 lege biertjes en 3 lege zakjes methadon.

Ik heb dit niet met opzet gedaan.
Geen o.d poging of expres te veel gebruiken vanwege trek ofzo.
Bier+methadon= black out roes.

Verminderd je heroïne tolerantie waneer je alleen methadon gebruikt?
Ik heb heroïne gekocht en dus ook gebruikt, ik merkte niet echt een verschil qua tolerantie.
Misschien dat dat pas na enkele weken verminderd?
Zijn er daarom ook veel overdosisen?

Bedankt voor jullie advies en zorgen!
Mijn excuses voor de eventuele zorgen die u mischien had.:)
Fijn dat het weer goed gaat! Als je niet zo lang methadon gebruikt en je drinkt er alcohol bij dan kan dat idd flink aan komen met als gevolg je dingen doet waar je s'morgens achter komt, maar lees ik het nu goed, gebruik je nog steeds heroïne? Als je echt wilt stoppen raad ik je dat sterk af, naast de methadon heroïne gebruiken zorgt ervoor dat je een dubbele verslaving aan het opbouwen bent! Op de lange duur moet je de methadon gaan verhogen omdat die dosering dan niet meer afdoende is! Als je echt van plan bent om te stoppen zou ik als Ik jou was niet bijgebruiken, dan redt je het niet! Succes Lias.

Koekie monster

Belezen gebruiker
Fijn dat het weer goed gaat! Als je niet zo lang methadon gebruikt en je drinkt er alcohol bij dan kan dat idd flink aan komen met als gevolg je dingen doet waar je s'morgens achter komt, maar lees ik het nu goed, gebruik je nog steeds heroïne? Als je echt wilt stoppen raad ik je dat sterk af, naast de methadon heroïne gebruiken zorgt ervoor dat je een dubbele verslaving aan het opbouwen bent! Op de lange duur moet je de methadon gaan verhogen omdat die dosering dan niet meer afdoende is! Als je echt van plan bent om te stoppen zou ik als Ik jou was niet bijgebruiken, dan redt je het niet! Succes Lias.
Hey, omdat ik mijn methadon opgesnoept had moest ik heroïne kopen.
Ik krijg 2x per week nieuwe pillen.

hansje1963

Belezen gebruiker
Als je geen kans hebt gezien je arts in te lichten over hetgeen gebeurt en deze dus ook geen nieuwe methadon aan je voor kon schrijven snap ik je keuze wel.
Methadon heeft een lange werking maar geen 2 dagen, ik dacht even dat je naast de methadon ook heroïne had gebruikt, zoals je nu wellicht weet zorgt de methadon er voor dat je niet ziek wordt en de Buzz dus uit blijft, dat is erg moeilijk want het is uiteraard om de kick te doen en die krijg je met methadon niet....
Ikzelf heb daar ook jaren lang mee lopen worstelen en toch steeds weer bijgebruikt waardoor ik steeds de dosering op moest hogen, bijgebruiken naast de methadon dus en voor ik het in de gaten had stond ik op 160mg methadon.., misschien kan je, als een soort van stok achter de deur, vrijwillige urinecontrole's laten afnemen, dat werkte bij mij in ieder geval, ik ben 13 jaar bezig geweest om helemaal clean te worden, ik had ook een verslaafde partner en dat werkte dus niet, relatie beëindigd en met Subutex de methadon eraf gekregen en met kleine stapjes de Subutex weer afgebouwd, nu geheel abstinent sinds 1989 dus een lange geschiedenis achter de rug, ik zal iedere dag moeten waken en scherp blijven om dit te behouden, ik voel me erg goed en ben blij het gevecht aan gegaan te hebben! Ik heb nooit geshot, dat scheelt dan ook wel weer volgens mij maar het is en blijft een gevecht, ga het aan en zet door, je krijgt er zoveel voor terug! De trek wordt na verloop van tijd houdbaar maar je zult een geheel andere levensstijl moeten gaan volgen om verveling etc voor te zijn want dat is ook een enorme valkuil! Succes met je verdere behandeling en geef niet op! Groetjes.

Koekie monster

Belezen gebruiker
Als je geen kans hebt gezien je arts in te lichten over hetgeen gebeurt en deze dus ook geen nieuwe methadon aan je voor kon schrijven snap ik je keuze wel.
Methadon heeft een lange werking maar geen 2 dagen, ik dacht even dat je naast de methadon ook heroïne had gebruikt, zoals je nu wellicht weet zorgt de methadon er voor dat je niet ziek wordt en de Buzz dus uit blijft, dat is erg moeilijk want het is uiteraard om de kick te doen en die krijg je met methadon niet....
Ikzelf heb daar ook jaren lang mee lopen worstelen en toch steeds weer bijgebruikt waardoor ik steeds de dosering op moest hogen, bijgebruiken naast de methadon dus en voor ik het in de gaten had stond ik op 160mg methadon.., misschien kan je, als een soort van stok achter de deur, vrijwillige urinecontrole's laten afnemen, dat werkte bij mij in ieder geval, ik ben 13 jaar bezig geweest om helemaal clean te worden, ik had ook een verslaafde partner en dat werkte dus niet, relatie beëindigd en met Subutex de methadon eraf gekregen en met kleine stapjes de Subutex weer afgebouwd, nu geheel abstinent sinds 1989 dus een lange geschiedenis achter de rug, ik zal iedere dag moeten waken en scherp blijven om dit te behouden, ik voel me erg goed en ben blij het gevecht aan gegaan te hebben! Ik heb nooit geshot, dat scheelt dan ook wel weer volgens mij maar het is en blijft een gevecht, ga het aan en zet door, je krijgt er zoveel voor terug! De trek wordt na verloop van tijd houdbaar maar je zult een geheel andere levensstijl moeten gaan volgen om verveling etc voor te zijn want dat is ook een enorme valkuil! Succes met je verdere behandeling en geef niet op! Groetjes.
Ik heb het niet beide gebruikt nee.
Bedankt voor je advies!
Ik ben eerlijk geweest over de terugval van vorige week tegenover de arts, en zal dat nu ook doen. Ik lieg niet. Ik vraag om hulp, het is letterlijk tijdverspilling om te liegen.
Dan moet je ook geen hulp vragen anders blijf je bezig. Ik ben geen heilig boontje hoor, maar gelukkig besef ik dit wel.:innocent:

Koekie monster

Belezen gebruiker
Als je meta verslaafd bent, ben je dan ook niet verslaafd aan hero?
Je bent toch verslaafd aan de morfine?
Waarom is het afkicken van meta zwaarder en langer? Kun je dan niet van meta terug naar hero om daar van af te kicken? Als je van meta terug naar hero gaat, wordt je dan wel of niet ziek? En van welke kick je dan af, de meta terwijl je hero gebruikt en vanwege de morfine dat in beide zit daardoor niet of wel ziek bent, tijdens gebruik.

Ik zit hier nu een uur over na te denken.
(Vannacht niet geslapen -slaapgebrek- )

hansje1963

Belezen gebruiker
Als je meta verslaafd bent, ben je dan ook niet verslaafd aan hero?
Je bent toch verslaafd aan de morfine?
Waarom is het afkicken van meta zwaarder en langer? Kun je dan niet van meta terug naar hero om daar van af te kicken? Als je van meta terug naar hero gaat, wordt je dan wel of niet ziek? En van welke kick je dan af, de meta terwijl je hero gebruikt en vanwege de morfine dat in beide zit daardoor niet of wel ziek bent, tijdens gebruik.

Ik zit hier nu een uur over na te denken.
(Vannacht niet geslapen -slaapgebrek- )
Ik weet niet aan wie je deze vraag stelt maar antwoord toch maar, ik ben langdurig verslaafd geweest aan heroïne /methadon, ook polygebruik maar de laatste 12 jaar aan hero/meet, ik ken mensen die idd de heroïne af hebben gebouwd en op een kleine hoeveelheid gestopt zijn maar dat is ook moeilijk, met name als de onderliggende problemen (nog) spelen. Zo heb ik ook problemen ervaren in het huis waar ik woon, dat triggerde mij ook tot gebruik, later alles veranderd, geschilderd, en binnen wordt niet meer gerookt (tabak). Maar er kunnen veel zaken zijn die jou kunnen triggeren... Methadon is na lang gebruik idd moeilijk af te bouwen omdat de halfwaardetijd veel langer is dan die van heroïne en de afkick dus ook zwaarder. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Subutex omdat je daar helderder bij blijft en niet zo afgestompt, (zie mijn topics) maar goed, je kunt dus van de methadon terug naar de heroïne en daar mee afbouwen, persoonlijk denk ik niet dat dat een goed plan is, je moet dan wel héél sterk in je schoenen staan!! Je begeeft je dan ook in het illegale circuit wat ook problemen met zich mee kan gaan brengen, als je echt wilt stoppen, maak een goed plan van aanpak samen met je behandelaar, hou je er aan en dan is abstinentie mogelijk, clean worden is vrij simpelaar maar clean blijven is een ander verhaal! Groetjes!

Koekie monster

Belezen gebruiker
Ik weet niet aan wie je deze vraag stelt maar antwoord toch maar, ik ben langdurig verslaafd geweest aan heroïne /methadon, ook polygebruik maar de laatste 12 jaar aan hero/meet, ik ken mensen die idd de heroïne af hebben gebouwd en op een kleine hoeveelheid gestopt zijn maar dat is ook moeilijk, met name als de onderliggende problemen (nog) spelen. Zo heb ik ook problemen ervaren in het huis waar ik woon, dat triggerde mij ook tot gebruik, later alles veranderd, geschilderd, en binnen wordt niet meer gerookt (tabak). Maar er kunnen veel zaken zijn die jou kunnen triggeren... Methadon is na lang gebruik idd moeilijk af te bouwen omdat de halfwaardetijd veel langer is dan die van heroïne en de afkick dus ook zwaarder. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Subutex omdat je daar helderder bij blijft en niet zo afgestompt, (zie mijn topics) maar goed, je kunt dus van de methadon terug naar de heroïne en daar mee afbouwen, persoonlijk denk ik niet dat dat een goed plan is, je moet dan wel héél sterk in je schoenen staan!! Je begeeft je dan ook in het illegale circuit wat ook problemen met zich mee kan gaan brengen, als je echt wilt stoppen, maak een goed plan van aanpak samen met je behandelaar, hou je er aan en dan is abstinentie mogelijk, clean worden is vrij simpelaar maar clean blijven is een ander verhaal! Groetjes!
Het was een hypothetische vraag.
Lijkt me niet slim idd om te wisselen vanwege de roes van heroïne.
Ik snapte niet waarom de afkick verschillend is bij heroïne en methadon, nu wel!
Dank je wel!

hansje1963

Belezen gebruiker
Het was een hypothetische vraag.
Lijkt me niet slim idd om te wisselen vanwege de roes van heroïne.
Ik snapte niet waarom de afkick verschillend is bij heroïne en methadon, nu wel!
Dank je wel!
Oké, dat hoor je overigens niet vaak dat iemand die zaken niet kent maar zo zie je maar..... Kijk je ook op andere topics? Ik heb hier ook erg veel kennis opgedaan van het eea en ook steun ervaren van mede lotgenoten.! Gaat het verder goed met je en is de 50mg afdoende?? Als je 2+ per dag hebt gebruikt vind ik 50mg niet hoog, eea heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat je nooit methadon hebt gebruikt dus dat kan een aardige pré zijn!

Koekie monster

Belezen gebruiker
Oké, dat hoor je overigens niet vaak dat iemand die zaken niet kent maar zo zie je maar..... Kijk je ook op andere topics? Ik heb hier ook erg veel kennis opgedaan van het eea en ook steun ervaren van mede lotgenoten.! Gaat het verder goed met je en is de 50mg afdoende?? Als je 2+ per dag hebt gebruikt vind ik 50mg niet hoog, eea heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat je nooit methadon hebt gebruikt dus dat kan een aardige pré zijn!
Hey, de methadon is verhoogd naar 60mg.
Ik ga vragen of ik naar een afkickkliniek kan.
Het valt me zwaarder dan gedacht en ik wil er gewoon vanaf. Thuis proberen gaat heel lang duren, met nu al 2x een terugval. Ik vindt het wel eng om te " wonen" in een instelling.
De afkick vindt ik niet eng.
Ik had het graag cold turcky thuis gedaan, maar godver wat is dat zwaar zeg.

Ik kwam op internet tegen dat je binnen een paar uur kunt afkicken met of zonder narcose. Wat is de meerwaarde van narcose? Want het schijnt geen pijn te doen, waarom dan narcose? Is een kans op terugval niet groter omdat je juist de hel van afkicken niet heb moeten doorstaan?

https://www.nrc.nl/nieuws/2004/07/17/een-einde-aan-de-hunkering-7694520-a919962

hansje1963

Belezen gebruiker
Hoi,
Onder narcose heeft voor mij geen meerwaarde gehad, heb ook in 2004 en 2005 de "snelle detox" gedaan, ook een hel! Ik persoonlijk heb het meeste baad gehad bij rustig aan afbouwen en de tijd nemen, een opname en een tijd in een kliniek verblijven heeft mij wel gebracht tot volledige abstinentie, leuk is anders, zo'n kliniek kan confronterend werken en met een "foute " club met spelletjes en streken is de lol er ook zo af, tijdens mijn laatste van 6 behandelingen had ik het getroffen qua bewoners en kon ik m'n behandeling goed afronden maar daarna toch weer een paar keer terug gevallen, kortom, het kan een vermoeiende lange strijd zijn maar al val je 10x gewoon op blijven krabbelen en verder gaan, dan kom je, als t goed is er ook! Maar er zijn ook personen die het in 1x redden maar die zijn dun bezaaid eerlijk gezegd, je zult hard moeten knokken maar eenmaal clean voelt wel erg lekker! Fijn weekend en oja, terug vallen horen er nu eenmaal bij, verder gaan en blijven doorzetten!

Koekie monster

Belezen gebruiker
Hoi,
Onder narcose heeft voor mij geen meerwaarde gehad, heb ook in 2004 en 2005 de "snelle detox" gedaan, ook een hel! Ik persoonlijk heb het meeste baad gehad bij rustig aan afbouwen en de tijd nemen, een opname en een tijd in een kliniek verblijven heeft mij wel gebracht tot volledige abstinentie, leuk is anders, zo'n kliniek kan confronterend werken en met een "foute " club met spelletjes en streken is de lol er ook zo af, tijdens mijn laatste van 6 behandelingen had ik het getroffen qua bewoners en kon ik m'n behandeling goed afronden maar daarna toch weer een paar keer terug gevallen, kortom, het kan een vermoeiende lange strijd zijn maar al val je 10x gewoon op blijven krabbelen en verder gaan, dan kom je, als t goed is er ook! Maar er zijn ook personen die het in 1x redden maar die zijn dun bezaaid eerlijk gezegd, je zult hard moeten knokken maar eenmaal clean voelt wel erg lekker! Fijn weekend en oja, terug vallen horen er nu eenmaal bij, verder gaan en blijven doorzetten!
Bedankt voor je bemoedigden woorden!

Jij bent onder narcose geweest tijdens een afkick?
Hoe was dat?
Echt met een buis in je longen?
Voor hoe lang?
Waarom had het voor jou geen meer waarde?

Ik probeer heel hard niet mijn vooroordelen te hebben, maar kan het niet helpen dat ik denk,
" lekker makkelijk ".
Slapend door je afkick heen.
Easy peasy.
Natuurlijk zijn er zat redenen waarom je dit zou willen of misschien zelfs moeten..

Ikzelf zou er te makkelijk misbruik van maken en geheid terug vallen.

Laatst bewerkt:

hansje1963

Belezen gebruiker
Bedankt voor je bemoedigden woorden!

Jij bent onder narcose geweest tijdens een afkick?
Hoe was dat?
Echt met een buis in je longen?
Voor hoe lang?
Waarom had het voor jou geen meer waarde?

Ik probeer heel hard niet mijn vooroordelen te hebben, maar kan het niet helpen dat ik denk,
" lekker makkelijk ".
Slapend door je afkick heen.
Easy peasy.
Natuurlijk zijn er zat redenen waarom je dit zou willen of misschien zelfs moeten..

Ikzelf zou er te makkelijk misbruik van maken en geheid terug vallen.
Hoi Lias,
Ik heb hem niet onder narcose gedaan, een paar kennissen van me wel en die zijn terug gevallen omdat ze daarna naar huis gingen, geen nabehandeling dus, ik weet niet of die behandeling nog aangeboden wordt, de laatste keer dat ik een behandeling heb overwogen was met Iboga maar deze toch niet ondergaan, mede omdat ik een nare ervaring met LSD heb gehad dus geen trip meer voor mij! Heb er wel positieve feedback over gelezen maar zoals eerder aangegeven, ik koos er voor het op de langzame manier te gaan doen,,met succes tot nu toe, maar het blijft uitkijken!!

jimcp

Experimenterende gebruiker
Ps, Naltrexon is een goede zuchtremmer tegen de ”trek", ik heb dat in het verleden ook gebruikt maar ik kreeg er nare bijwerkingen van maar ook dat verschilt van persoon tot persoon, als je de methadon niet lang neemt kan de afkick daarvan meevallen, na jaren gebruik is dat idd erg zwaar dus misschien is een korte methadon kuur bij jou beter van pas maar dat zal de arts wel in kunnen schatten, is het een verslavingsarts of de huisarts geworden? Sterkte.
Naltrexon een zuchtremmer?! Placebo werking. Onzin! Het blokkeert alleen opiaten.

hansje1963

Belezen gebruiker
Naltrexon een zuchtremmer?! Placebo werking. Onzin! Het blokkeert alleen opiaten.
Doordat de receptoren als "bezet

Bij mij werkte Naltrexon zeker wel als zuchtremmer, ik heb destijds geprobeerd om heroïne te roken, dat kan wel maar het werkt niet, zelfs de vieze smaak van heroïne kwam niet meer door, evenals de geur, dus de werking als zuchtremmer was in ieder geval bij mij zeker aanwezig, misschien verschilt dat van persoon tot persoon, door de nare bijwerkingen stoppen veel mensen met dit middel.

Koekie monster

Belezen gebruiker
Lieve mensen,

Momenteel zit ik op 90mg methadon en stijgend.
Meneer de arts is makkelijk in " verslaafd voor het leven" aan heroïne/methadon.
Ik wil dat niet en dus probeer ik me in een afkickkliniek te krijgen.

Ik koop soms nog heroïne.
Laatst heb ik 4 gram heroïne op 1 dag gebruikt zonder te knikkebollen, ik kreeg alleen trillende handen.
Hoewel methadon heroïne zou moeten versterken werkt het bij mij het tegenovergestelde..

hansje1963

Belezen gebruiker
Lieve mensen,

Momenteel zit ik op 90mg methadon en stijgend.
Meneer de arts is makkelijk in " verslaafd voor het leven" aan heroïne/methadon.
Ik wil dat niet en dus probeer ik me in een afkickkliniek te krijgen.

Ik koop soms nog heroïne.
Laatst heb ik 4 gram heroïne op 1 dag gebruikt zonder te knikkebollen, ik kreeg alleen trillende handen.
Hoewel methadon heroïne zou moeten versterken werkt het bij mij het tegenovergestelde..
Hoi Lias, 90 mg methadon is nóg niet zo heel erg hoog als je 3a4 gram per dag hebt gebruikt, de arts verhoogd het hoogstwaarschijnlijk om je tot 0 gebruik te krijgen (?).
Het is wel zo dat als je bij gebruikt de dosering steeds verder omhoog moet, ik herken dat wel en afbouwen lukt alleen als je dus niet bij gebruikt.
Een opname zou inderdaad kunnen helpen mits het een goede kliniek is die bij je past.
Ik snap zeker dat je af en toe nog gebruikt, het is erg moeilijk om met trek om te gaan, vaak speelt verveling, niets te doen hebben mee en dan ligt gebruik op de loer, maar goed, als je niet meer dagelijks gebruikt heb je toch al een hoop gewonnen, ik ben zelden mensen tegen gekomen die na 1x gestopt zijn, het kan een lange weg zijn maar als je echt clean wilt zijn kan dat. Succes en leuk dat je zo nu en dan npg even langs komt!

Koekie monster

Belezen gebruiker
Hoi Lias, 90 mg methadon is nóg niet zo heel erg hoog als je 3a4 gram per dag hebt gebruikt, de arts verhoogd het hoogstwaarschijnlijk om je tot 0 gebruik te krijgen (?).
Het is wel zo dat als je bij gebruikt de dosering steeds verder omhoog moet, ik herken dat wel en afbouwen lukt alleen als je dus niet bij gebruikt.
Een opname zou inderdaad kunnen helpen mits het een goede kliniek is die bij je past.
Ik snap zeker dat je af en toe nog gebruikt, het is erg moeilijk om met trek om te gaan, vaak speelt verveling, niets te doen hebben mee en dan ligt gebruik op de loer, maar goed, als je niet meer dagelijks gebruikt heb je toch al een hoop gewonnen, ik ben zelden mensen tegen gekomen die na 1x gestopt zijn, het kan een lange weg zijn maar als je echt clean wilt zijn kan dat. Succes en leuk dat je zo nu en dan npg even langs komt!
Dank je wel!

Ik heb me idd vergist in hoe verslaafd ik was.
Heroïne is geen grap.
Ook al heb je goede motivatie en zit je aan methadon, lijkt het toch een eigen wil te hebben.

hansje1963

Belezen gebruiker
Dank je wel!

Ik heb me idd vergist in hoe verslaafd ik was.
Heroïne is geen grap.
Ook al heb je goede motivatie en zit je aan methadon, lijkt het toch een eigen wil te hebben.
Dat is zo, een erg hardnekkige verslaving is het! Maar.... Te bevechten!! Hoe vaak je ook op je "bek" gaat, opstaan en weer verder gaan opdat het ooit gaat lukken!

Koekie monster

Belezen gebruiker
Vraagje,

Ik zit nu drugs inc te kijken en het gaat over heroïne.
Waarom praten de junkies in Amerika zo typerend? Je weet vast wel ik bedoel. Ikzelf ben nooit zo gaan praten. Ik hoor het altijd bij Amerikanen.

hansje1963

Belezen gebruiker
Vraagje,

Ik zit nu drugs inc te kijken en het gaat over heroïne.
Waarom praten de junkies in Amerika zo typerend? Je weet vast wel ik bedoel. Ikzelf ben nooit zo gaan praten. Ik hoor het altijd bij Amerikanen.
Je bedoeld het schorre onsamenhangend gepraat? Typisch Amerikaans ja, mij valt op dat ook de vrouwen een schor, krakerig geluid produceren aan het eind van een zin, overigens vind ik wel dat de "heavy" dope /coke gebruikers na jaren excessief gebruik schor en langzaam gaan praten.

Koekie monster

Belezen gebruiker
Je bedoeld het schorre onsamenhangend gepraat? Typisch Amerikaans ja, mij valt op dat ook de vrouwen een schor, krakerig geluid produceren aan het eind van een zin, overigens vind ik wel dat de "heavy" dope /coke gebruikers na jaren excessief gebruik schor en langzaam gaan praten.
Idd dat onsamenhangend gepraat.
Waarom zouden ze dat doen, naast schade door het roken..

Gezelligheid

Het lijkt mij als je heroïne spuit dat je het alleen bij bekende haalt en zeker weet dat het goed is.
Om zomaar iets in je aderen te spuiten zonder het zeker te weten lijkt mij eng.

Koekie monster

Belezen gebruiker
Ik heb gister i.p.v 90mg methadon, 50mg genomen, en vandaag 40mg.
Ik wil stoppen met verhogen dus dit is voor mezelf een experiment om te kijken of ik zucht heb naar methadon en minder kan gaan gebruiken.
Ik heb het koud, in mijn lijf zeg maar, ik wordt gewoon niet warm, buikpijn, trillerig , hoofdpijn en een kort lontje.
Wat ik niet had verwacht maar zeer welkom is, is mijn libido. Hihihi, die is wel terug ja.
Kan dat zo snel met alleen wat minder methadon nemen?

hansje1963

Belezen gebruiker
Ik heb gister i.p.v 90mg methadon, 50mg genomen, en vandaag 40mg.
Ik wil stoppen met verhogen dus dit is voor mezelf een experiment om te kijken of ik zucht heb naar methadon en minder kan gaan gebruiken.
Ik heb het koud, in mijn lijf zeg maar, ik wordt gewoon niet warm, buikpijn, trillerig , hoofdpijn en een kort lontje.
Wat ik niet had verwacht maar zeer welkom is, is mijn libido. Hihihi, die is wel terug ja.
Kan dat zo snel met alleen wat minder methadon nemen?
Ik denk dat het niet slim is om zoveel in 1x eraf te halen, zulke experimenten leiden meestal tot een terugval, en waarom jezelf pijn doen? Als je een paar weken op die dosering staat ben je er aan gewent, je lichaam heeft een tijd nodig om aan een dosering te wennen, ga Je dat steeds wijzigen dan raakt dat Uit balans en ga je je belabberd voelen en ja, dan komt het libido del weer terug, dat vond ik ook altijd een fijne bijeenkomstigheid na het stoppen van opiaten, bij mij kwam het meestal bij 10 mg terug en na het geheel stoppen in alle heftigheid!! Maar doe jezelf geen onnodig pijn, als je er echt klaar mee bent lijkt t mij beter dat je afbouwt maar dat is natuurlijk aan jou zelf!

Koekie monster

Belezen gebruiker
Ik denk dat het niet slim is om zoveel in 1x eraf te halen, zulke experimenten leiden meestal tot een terugval, en waarom jezelf pijn doen? Als je een paar weken op die dosering staat ben je er aan gewent, je lichaam heeft een tijd nodig om aan een dosering te wennen, ga Je dat steeds wijzigen dan raakt dat Uit balans en ga je je belabberd voelen en ja, dan komt het libido del weer terug, dat vond ik ook altijd een fijne bijeenkomstigheid na het stoppen van opiaten, bij mij kwam het meestal bij 10 mg terug en na het geheel stoppen in alle heftigheid!! Maar doe jezelf geen onnodig pijn, als je er echt klaar mee bent lijkt t mij beter dat je afbouwt maar dat is natuurlijk aan jou zelf!
Dank je wel.
Ik heb later op de avond bij genomen zodat Ik in totaal op de normale dosis zat.
Ik kreeg lichaamlijk te veel last, echter wil ik nog steeds afbouwen. Ik wou kijken hoe ik reageerde als ik minder zou nemen.
Ik ga morgen overleggen over het afbouwen/afkickkliniek.
Het liefst wil ik her nog steeds cold turcky doen, maar dat zal in een kliniek moeten aangezien dat te zwaar blijk te zijn.
Ik wil uit wanhoop tijdens afkicken van de flat springen, dus dat is niet handig.

hansje1963

Belezen gebruiker
Dank je wel.
Ik heb later op de avond bij genomen zodat Ik in totaal op de normale dosis zat.
Ik kreeg lichaamlijk te veel last, echter wil ik nog steeds afbouwen. Ik wou kijken hoe ik reageerde als ik minder zou nemen.
Ik ga morgen overleggen over het afbouwen/afkickkliniek.
Het liefst wil ik her nog steeds cold turcky doen, maar dat zal in een kliniek moeten aangezien dat te zwaar blijk te zijn.
Ik wil uit wanhoop tijdens afkicken van de flat springen, dus dat is niet handig.
Dat is zeker niet handig maar ook niet nodig! In een kliniek zullen ze het ook afraden om cold Turkey af te gaan kicken, zelf ben ik jaren geleden best wel snel afgebouwd, van 120mg naar 0, dit in stapjes van 10mg per dag tot 50mg en daarna stapjes van 5mg tot 15mg, daarna stapjes van 2.5mg, de eerste echte last ervaarde ik toen ik op 12.5mg kwam, daarvoor ook wel maar in mindere mate. Op zich is het niet zo heel zwaar om af te kicken, ik vind het volhouden nog het zwaarst!! Ook de nazorg laat nogal te wensen over, belangrijk is een goed traject naar werk en dag invulling! Om op het afkicken terug te komen, als je weken /maanden Methadon gebruikt is het niet te doen om cold Turkey te gaan stoppen, ik heb in het begin vaak methadon genomen voor de moeilijke dagen, dus 6/7 dagen methadon met een snelle afbouw na 5/6 dagen maar ook dat werkte op de langere duur niet. Moeilijk!!

Koekie monster

Belezen gebruiker
Dat is zeker niet handig maar ook niet nodig! In een kliniek zullen ze het ook afraden om cold Turkey af te gaan kicken, zelf ben ik jaren geleden best wel snel afgebouwd, van 120mg naar 0, dit in stapjes van 10mg per dag tot 50mg en daarna stapjes van 5mg tot 15mg, daarna stapjes van 2.5mg, de eerste echte last ervaarde ik toen ik op 12.5mg kwam, daarvoor ook wel maar in mindere mate. Op zich is het niet zo heel zwaar om af te kicken, ik vind het volhouden nog het zwaarst!! Ook de nazorg laat nogal te wensen over, belangrijk is een goed traject naar werk en dag invulling! Om op het afkicken terug te komen, als je weken /maanden Methadon gebruikt is het niet te doen om cold Turkey te gaan stoppen, ik heb in het begin vaak methadon genomen voor de moeilijke dagen, dus 6/7 dagen methadon met een snelle afbouw na 5/6 dagen maar ook dat werkte op de langere duur niet. Moeilijk!!
Vandaag is de methadon verhoogd naar 100mg.
Ik zie het echt niet zitten om nog maanden hier mee bezig te zijn.
Ik wil er vanaf.
Als ik het alleen kon had ik dat gedaan.
Vandaag heb ik het er over gehad.
Verslavingsarts gaat achter een afkickkliniek aan, waar ik dan in 2 weken ga afkicken.
Ben benieuwd...

hansje1963

Belezen gebruiker
Vandaag is de methadon verhoogd naar 100mg.
Ik zie het echt niet zitten om nog maanden hier mee bezig te zijn.
Ik wil er vanaf.
Als ik het alleen kon had ik dat gedaan.
Vandaag heb ik het er over gehad.
Verslavingsarts gaat achter een afkickkliniek aan, waar ik dan in 2 weken ga afkicken.
Ben benieuwd...
Wellicht kun je met hulp van Suboxone /Subutex de laatste loodjes doen, bespreek het eens met je verslavingsarts, is een goed middel, met name voor de laatste loodjes, ik denk dat je met 100mg nu wel op een stabiele dosering staat, ik heb het dus wel thuis gedaan maar over een (veel) langere periode, je zou het thuis kunnen doen maar dan moet je wel sterk in de schoenen staan en zéker niet bijgebruiken, ook niet een keertje!

Koekie monster

Belezen gebruiker
Wellicht kun je met hulp van Suboxone /Subutex de laatste loodjes doen, bespreek het eens met je verslavingsarts, is een goed middel, met name voor de laatste loodjes, ik denk dat je met 100mg nu wel op een stabiele dosering staat, ik heb het dus wel thuis gedaan maar over een (veel) langere periode, je zou het thuis kunnen doen maar dan moet je wel sterk in de schoenen staan en zéker niet bijgebruiken, ook niet een keertje!
Ik zit nu idd vast op 100mg onderhouds dosis.
Nu afwachten hoe snel ik naar een kliniek kan.
Ik wil er nog steeds zo snel mogelijk van af.
Ik wil niet meer thuis klooien met methadon en af en toe de verleiding niet weer staan en toch gebruiken.
Ik wil ervanf, klaar, basta, optiefen aufrauzen, weg ermee.

25tolife

Badass junkie
Tripreporter
Ik zit nu idd vast op 100mg onderhouds dosis.
Nu afwachten hoe snel ik naar een kliniek kan.
Ik wil er nog steeds zo snel mogelijk van af.
Ik wil niet meer thuis klooien met methadon en af en toe de verleiding niet weer staan en toch gebruiken.
Ik wil ervanf, klaar, basta, optiefen aufrauzen, weg ermee.
Goede instelling, veel succes je bent al begonnen en dat is al een goede stap. Succes toegewenst, het zal wel even duren maar dan heb je ook een goed resultaat/ weer genieten van het leven op een minder schadelijke manier.

👌

Emma morfine

Doordat de receptoren als "bezet

Bij mij werkte Naltrexon zeker wel als zuchtremmer, ik heb destijds geprobeerd om heroïne te roken, dat kan wel maar het werkt niet, zelfs de vieze smaak van heroïne kwam niet meer door, evenals de geur,dus de werking als zuchtremmer was in ieder geval bij mij zeker aanwezig, misschien verschilt dat van persoon tot persoon, door de nare bijwerkingen stoppen veel mensen met dit middel.
Welke nare bijwerkingen? Ik weet er helemaal niks van.... Is dat hetzelfde als naloxon in de buprenorfine?

hansje1963

Belezen gebruiker
Welke nare bijwerkingen? Ik weet er helemaal niks van.... Is dat hetzelfde als naloxon in de buprenorfine?
Naltrexon is heftiger, ik slikte 50mg, in Suboxone zit Naloxone, maar die dosering in de Suboxone is zo laag dat je daar niets van merkt, ik kon er tegen dus kreeg Subutex, zonder naloxone.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan