Hoi Tanita.
Ik herken mezelf in jou, maar dan 10 jaar geleden.
De maatschappij kent tal van psychologische aandoeningen en het wordt afgeraden om psychedelische drugs te gebruiken als je zo'n aandoening zou hebben. Dit wordt niet zo expliciet over alcohol gesteld, terwijl de psychologische gevolgen daarbij ook groot zijn. Je moet heel goed voor jezelf vaststellen in hoeverre je je innerlijk ként. Dat wil zeggen: hoe ga je om met een aanval van angst of paniek? Hoe deal je met verdriet, schuldgevoelens, spijt of andere wisselvalligheden in je leven?
Als je binnen deze zaken oprecht het vertrouwen hebt dat je uiteindelijk zal komen waar je wil zijn, dat 100% gelooft met oprechtheid en uiteraard een portie realisme, dan denk ik dat iedereen ter wereld minstens een halve portie Mexicaanse Paddo's zou moeten proberen. Dat is uiteraard wat ver gezocht, maar altijd weer een hele duidelijke trippende gedachte die ik krijg tijdens psilocybine ervaringen: 'o god, iedereen zou dit moeten ervaren en vooral voelen!'
Ik heb een diepere euforie gekend met psilocybine dan met pure mdma.
Waar ik mezelf in herken is eigenlijk mijn hele 20er jaren. Ik ben sinds kort afgestudeerd en ga een Master opleiding volgen die ik al mijn hele leven ambieer, maar dat komt alleen maar omdat mijn opleiding tevens mijn passie is. Al tien jaar kamp ik met betaal-achterstanden, schulden maar ook spijt en schuldgevoelens.
Toch heb ik, toen op mezelf veel minder goed 'kende' op mijn 18, 25 en 26e fantastische paddo trips gehad. Vorig jaar de truffel ontdekt door dat afschuwelijke paddo verbod, en op dat moment had ik ook schulden, mijn studie dreigde mis te gaan, relatie problemen etc.
Ik wil zelfs verder gaan: ik denk persoonlijk dat ik een lichte vorm van Asperger heb, of dat men dat in elk geval zo zou diagnostiseren. Mijn moeder heeft een positieve diagnose en het is wellicht erfelijk.
Dus: schulden, studie bijna afgebroken, depressies, jarenlang THC misbruik, relatieproblemen, wellicht een vorm van autisme etc.
En ik heb altijd goed getript

sterker nog: via trippen heb ik veel essentiële gevoelsvlakken ervaren die betekenisvol bleven tijdens het nuchtere bestaan. Ben veel begripvoller en compassievoller geworden, en op dit moment zijn bijna al mijn obstakels uit de weg gewerkt door volharding.
Of jij nu moet gaan gebruiken beantwoordt dit zeker niet: ik kan alleen aangeven welke situatie voor mij ideaal was.
Een halve portie mexicaase paddo's, samen met een zeer goede vriend in een zeer rustige en vertrouwde omgeving. Ik blowde al jaren met hem samen en het idee dat een van ons 'sitter' zou zijn stond me niet aan. Ik had van een andere goede vriend gehoord dat dat hem op een vervelende en ongrijpbare manier uit zijn trip haalde. Dus samen de helft van één portie gegeten.
Mijn eerste truffel ervaring was dezelfde situatie. De helft van een colbiaanse truffel portie.
Warning: dit waren allebei zeer heftige en spacende ervaringen: voor mij onvergetelijk leuk en heerlijk om gedaan te hebben. Heb het nu 10 keer gedaan en ben niet van plan om te stoppen, maar ik ben wel uiterst voorzichtig met verhogen van dosis of sterkere soorten. Ben zeker wel verder gegaan: heb vorig jaar ontdekt dat ik ook alleen wil en kan trippen, en heb al aardig wat hogere dosissen geprobeerd.
Als je tript, laat weten hoe het was!
Greetzzz