Bang.....

Tanita

Newbie
Hey,
Ik ben dus van plan om voor het eerst paddo's of truffels uit te proberen. Heb er totaal geen ervaring mee heb wel 2 jaar lang elke dag geblowt. Ik ken ook echt niemand die het ooit heeft geprobeerd vandaar dat ik dit hier post.
Ik heb niet echt bepaald een gelukkig, leuk leventje heb veel problemen met justitie en andere dingen. Zouden deze dingen voor een bad trip kunnen zorgen en zou ik het beste kunnen afwachten tot ik me leven weer op een ritje heb? Ik ben namelijk wel bang voor een bad trip. En moet er persee een nuchter iemand bij zijn of is dat juist irritant? s
Overdrijf ik het een beetje en valt het allemaal wel mee of zijn er ook mensen hier die hele slechte ervaringen ermee hebben?
Alvast bedankt!

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Truffels heb ik geen ervaring mee, net zoals de meeste tripmiddelen die ik links laat liggen. Paddo's heb ik wel meerdere keren gedaan, maar daar heb ik al moeite genoeg mee. Als je er van te voren al bang voor bent zou het kunnen dat je er slecht op gaat. Als ik het zo lees lijkt het me verstandig voor je om het niet te doen, en beter wachten tot je het weer op "een rijtje" hebt. Als je het alleen wil gaan doen raad ik het helemaal af, als je er iemand erbij hebt scheelt een hoop.

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Hoi Tanita.

Ik herken mezelf in jou, maar dan 10 jaar geleden.

De maatschappij kent tal van psychologische aandoeningen en het wordt afgeraden om psychedelische drugs te gebruiken als je zo'n aandoening zou hebben. Dit wordt niet zo expliciet over alcohol gesteld, terwijl de psychologische gevolgen daarbij ook groot zijn. Je moet heel goed voor jezelf vaststellen in hoeverre je je innerlijk ként. Dat wil zeggen: hoe ga je om met een aanval van angst of paniek? Hoe deal je met verdriet, schuldgevoelens, spijt of andere wisselvalligheden in je leven?

Als je binnen deze zaken oprecht het vertrouwen hebt dat je uiteindelijk zal komen waar je wil zijn, dat 100% gelooft met oprechtheid en uiteraard een portie realisme, dan denk ik dat iedereen ter wereld minstens een halve portie Mexicaanse Paddo's zou moeten proberen. Dat is uiteraard wat ver gezocht, maar altijd weer een hele duidelijke trippende gedachte die ik krijg tijdens psilocybine ervaringen: 'o god, iedereen zou dit moeten ervaren en vooral voelen!'

Ik heb een diepere euforie gekend met psilocybine dan met pure mdma.

Waar ik mezelf in herken is eigenlijk mijn hele 20er jaren. Ik ben sinds kort afgestudeerd en ga een Master opleiding volgen die ik al mijn hele leven ambieer, maar dat komt alleen maar omdat mijn opleiding tevens mijn passie is. Al tien jaar kamp ik met betaal-achterstanden, schulden maar ook spijt en schuldgevoelens.

Toch heb ik, toen op mezelf veel minder goed 'kende' op mijn 18, 25 en 26e fantastische paddo trips gehad. Vorig jaar de truffel ontdekt door dat afschuwelijke paddo verbod, en op dat moment had ik ook schulden, mijn studie dreigde mis te gaan, relatie problemen etc.

Ik wil zelfs verder gaan: ik denk persoonlijk dat ik een lichte vorm van Asperger heb, of dat men dat in elk geval zo zou diagnostiseren. Mijn moeder heeft een positieve diagnose en het is wellicht erfelijk.

Dus: schulden, studie bijna afgebroken, depressies, jarenlang THC misbruik, relatieproblemen, wellicht een vorm van autisme etc.

En ik heb altijd goed getript :) sterker nog: via trippen heb ik veel essentiële gevoelsvlakken ervaren die betekenisvol bleven tijdens het nuchtere bestaan. Ben veel begripvoller en compassievoller geworden, en op dit moment zijn bijna al mijn obstakels uit de weg gewerkt door volharding.

Of jij nu moet gaan gebruiken beantwoordt dit zeker niet: ik kan alleen aangeven welke situatie voor mij ideaal was.

Een halve portie mexicaase paddo's, samen met een zeer goede vriend in een zeer rustige en vertrouwde omgeving. Ik blowde al jaren met hem samen en het idee dat een van ons 'sitter' zou zijn stond me niet aan. Ik had van een andere goede vriend gehoord dat dat hem op een vervelende en ongrijpbare manier uit zijn trip haalde. Dus samen de helft van één portie gegeten.

Mijn eerste truffel ervaring was dezelfde situatie. De helft van een colbiaanse truffel portie.

Warning: dit waren allebei zeer heftige en spacende ervaringen: voor mij onvergetelijk leuk en heerlijk om gedaan te hebben. Heb het nu 10 keer gedaan en ben niet van plan om te stoppen, maar ik ben wel uiterst voorzichtig met verhogen van dosis of sterkere soorten. Ben zeker wel verder gegaan: heb vorig jaar ontdekt dat ik ook alleen wil en kan trippen, en heb al aardig wat hogere dosissen geprobeerd.

Als je tript, laat weten hoe het was! :mrgreen:

Greetzzz

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
En het is logisch om bang te zijn voor een bad trip. Het is eigenlijk eerder angst voor het onbekende en iets onprettigs. Ik heb een keer 12 uur getript op hawaiaanse gedroogde paddo's en twee uur daarvan (leken er veel meer, tijd bestond namelijk niet meer) waren zeer angstig en 'bad'. Maar ik las laatst een zeer vette post hierover waar werd gesteld: bad trippen is gewoon uniek trippen:

Bad trip uitgangspunten voor mij zijn

1. 'bad' trippen hoort bij trippen
2. 'bad' trippen is leerzaam
3. de angst voor een 'bad' trip moet je oprecht vaststellen
4. 'bad' trippen kan overgaan in zeer interessante trips
5. Als je een stof of dosis neemt die je niet kent, nooit alleen!
6. Heb er vooral veel zin in om het te doen!

edblok2

Bewuste gebruiker
ALs je de optie open houdt dat je 'bad' kan gaan zal het je al minder beangstigen wanneer je 'bad' gaat terwijl je een instelling hebt dat jou niets zal gebeuren. Simpelweg omdat je het dan sneller zal herkennen als een vervelende bijkomstigheid van een vrijwillig door jouw gebruikt middel ipv dat je het out of the blue overkomt en je helemaal in paniek raakt :)

Maar toch, en dat geld ook voor wiet!, als je angstig bent voor je aan de tripmiddelen gaat, laat het lekker staan, neem het als je 'sochtends een keer opstaat en denkt 'wat een prachtige dag, ik voel me goed, vandaag heb ik er echt zin in!'

ZandHavik

Newbie
Ik heb afgelopen vrijdag mijn allereerste truffelervaring gehad. Ik heb me van tevoren flink ingelezen door via de site van Azarius de "Veilig trippen" gids door te lezen, evenals de links naar de Erowid site en het filmpje over "Wat te doen als iemand bad gaat" bekeken. Ik had me zeer goed voorbereid, had genoeg gelezen en had genoeg uitleg gehad van de kerel die in de Azarius winkel werkt(Wat enorm fijn was want hij heeft echt de tijd voor me genomen om alles door te nemen).

Eenmaal 's avonds had ik er enorm zin in, maar was ik toch stiekem beetje nerveus / bang voor wat er ging komen, maar de zin-in-stemming overheerstte.

En het was echt een van de mooiste ervaringen van mijn leven. Ik ben mijn trip begonnen met de insteek van "De truffel gaat mij mee op reis nemen en we gaan zien waar deze mij mee naar toe neemt.". Tijdens de trip heb ik 2 of 3 momenten gehad waarop ik mij ongemakkelijk / vreemd / naar voelde(moeilijk precies te bewoorden), en op dat moment dacht ik gewoon "Wat wil het dat ik hier zie?". Ik ben mijn hele trip met de stroming meegedobberd en genoten. Een van mijn maten ging tijdens de trip wel BAD omdat hij zich begon te verzetten tegen de trip. Hij raakte in paniek en dat dreigde mis te gaan waarop ik heb ingegrepen en met hem ben gaan praten. Gevraagd wat hij zag, wat hij voelde, wat er door hem heen ging en wat er gebeurde als hij richting de vortex ging. Binnen enkele minuten had ik successvol een negatieve vibe omgetoverd in een hele positieve blije vibe en had ik weer een tripper naast me liggen die helemaal uit zijn koekie ging op de visuals.

Lees je goed in en zorg dat je een ervaren sitter hebt die weet wat hij of zij moet doen. En begin je trip met de gedachte dat je de mooiste ervaring van je leven gaat hebben en dan komt alles goed :)

Drientje

DF-koning
Mulholland Drive zei:
Ik heb een keer 12 uur getript op hawaiaanse gedroogde paddo's en twee uur daarvan (leken er veel meer, tijd bestond namelijk niet meer) waren zeer angstig en 'bad'.

Jij hebt 12 uur getript op paddo's?

Das knap.

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Ik denk wel dat dat een van de zwaarst mogelijke paddotrips is, ik had het in twee keer genomen en heb zeker 8 uur getript waarvan twee uur bad. Op het einde veel smoken en dan duurt het natrippen ook wat langer. Voordat ik naar bed kon zonder dat ik nog tripte was ik een halve dag verder ja :)

Drientje

DF-koning
Je hebt het verdeeld over meedere porties in meerdere tijdsbestekken?

Heb je dan geen last van tolerantie? Ik weet van bijv. MDMA dat de eerste dosis de beste is. 2x een halfje nemen geeft bij lange na niet hetzelfde gevoel wat een hele doet.

Psilocine en Psilocybine werken beide op je 5-HT2A- en 5-HT1A-serotonine receptoren. Het bootst de chemische structuur van serotonine na (evenals LSD) en het nog steeds niet helemaal duidelijk wat er precies in je hoofd gebeurd en waarom.

Wat ik wel weet is dat je supersnel tolerantie ontwikkelt en ik me nu serieus afvraag of het mogelijk is om gewoon die tolerantie te negeren door middel van een 2e grotere hoeveelheid Psilocine. Kun je inderdaad een trip daarmee rekken?

Wat waren de dosissen van de porties en over welk tijdsbestek had je ze na elkaar ingenomen?

sebatian

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Psilocine en Psilocybine werken beide op je 5-HT2A- en 5-HT1A-serotonine receptoren. Het bootst de chemische structuur van serotonine na (evenals LSD) en het nog steeds niet helemaal duidelijk wat er precies in je hoofd gebeurd en waarom.

Niet weten wat er gebeurd is 1 ding maar waarom is overduidelijk; process en resultaat, denk dat je 2 dingen door elkaar haalt, jammer met al je 'expertise'!

Drientje

DF-koning
sebatian zei:
Drientje zei:

Niet weten wat er gebeurd is 1 ding maar waarom is overduidelijk; process en resultaat, denk dat je 2 dingen door elkaar haalt, jammer met al je 'expertise'!
Vertel jij mij dan nu maar even hoe het kan dat een moleculaire nabootsing van serotonine je religieuze ervaringen geeft en je visuele verstoringen in je beeld geeft.

EddK

Newbie
Even on topic..

Als je je heel erg bewust bent van je problemen, eigen tekortkomingen, ego-gerelateerde onzekerheden enz. dan scheelt het al een heel stuk met de "bad trip".

Pas wel op met psychedelische middelen hoor, ga je je te ver in de materie van de zin van het leven enzo verdiepen en er intensief over nadenken dan kan het moeilijk zijn om nog op dezelfde manier te functioneren in deze maatschappij. Niet dat je nieuwe perspectieven slecht zijn, integendeel. Maar het besef dat er zo veel onnodig kwaad is in de wereld kan nogal deprimerend zijn. Ookal zijn die dingen niet je schuld, in zo'n trip kun je het jezelf toch kwalijk nemen dat die dingen gebeuren. Ookal is het maar omdat je zelf niks doet aan alle ellende.

Trippen is voor iedereen anders, als je het in mate doet is er niks aan de hand en leer je er alleen maar van vind ik. Mijn advies is om je puur op jezelf en je eigen omgeving te focussen. Niet op de rest van de wereld. Onrecht is er en dat zal er altijd blijven helaas.

Have a safe trip!

Bovenaan