Beginnende hasj verslaving

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Ja maar in die tijd kauwden ze op cocabladeren in plaats van dat ze lijnen coke hadden liggen.

Er zijn nu zoveel extreem verslavende dingen die iemand met teveel tijd voor handen kan gaan doen.
Ik heb het zelf juist erg leerzaam gevonden om tijdens mijn afkick recht naar mijn eigen verslavingsgedachten te kijken, in plaats van deze te verdringen of af te leiden. Je leert ze daarmee te doorgronden, waardoor de emotionele lading van een gedachte niet gevoed wordt. De angsten en boosheid, die horen bij (het herstel van) een verslaving, worden daardoor veel minder intens.

En ik deed dit soort oefeningen thuis, terwijl er (en nog steeds) twee gram hoge kwaliteit coke in mijn nachtkastje ligt (het pakje peuken van de gestopte roker).

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb het zelf juist erg leerzaam gevonden om tijdens mijn afkick recht naar mijn eigen verslavingsgedachten te kijken, in plaats van deze te verdringen of af te leiden. Je leert ze daarmee te doorgronden, waardoor de emotionele lading van een gedachte niet gevoed wordt. De angsten en boosheid, die horen bij (het herstel van) een verslaving, worden daardoor veel minder intens.

En ik deed dit soort oefeningen thuis, terwijl er (en nog steeds) twee gram hoge kwaliteit coke in mijn nachtkastje ligt (het pakje peuken van de gestopte roker).
O ik persoonlijk ook hoor. Dat is ook mijn modus operandi met dingen: zelfstandig aanpakken, zelfreflectie, etc.

Maar daar moet iemand wel het type voor zijn. En eerlijk gezegd: bij mij was het dan geen coke maar wiet. En ik heb daar toch vaak aan toegegeven toen ik het had liggen. Maar al met al ben ik wel zelfstandig van mijn verslaving afgekomen en vind ik het het prettigst om dit zelf op mijn manier te doen, dus ik snap je zeker.

RnB_fan

Bewuste gebruiker
O ik persoonlijk ook hoor. Dat is ook mijn modus operandi met dingen: zelfstandig aanpakken, zelfreflectie, etc.

Maar daar moet iemand wel het type voor zijn. En eerlijk gezegd: bij mij was het dan geen coke maar wiet. En ik heb daar toch vaak aan toegegeven toen ik het had liggen. Maar al met al ben ik wel zelfstandig van mijn verslaving afgekomen en vind ik het het prettigst om dit zelf op mijn manier te doen, dus ik snap je zeker.
Klopt, het vereist wel enige vastberadenheid, geloof en overtuiging in jezelf. Dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.

En heel goed om te horen dat je zelfstandig van je verslaving af bent gekomen!

AntiBenzo1312

Badass junkie
Nou jongens verschillende dienst gehad vannacht heb 4uur geslapen. Ik moest op een schuurfeest draaien, alles ging goed sfeer ging goed tot het einde. Tot we moesten vegen (mensen naar huis sturen) paar vechtpartijen buiten 2beveiligers van ons continu heen en weer lopen op gegeven moment liep het uit de klauwen. En ging er een andere collega ff kijken en het duurde lang voordat hij terug kwam. Dus toen rende ik heen want ik wist dat het mis was. Ik zag dat mijn collega werd geslagen toen heb ik een front kick uitgedeeld, en een jongen van achter een hoek gegeven die een collega vast had. Toen ben ik tegen de hek aan geduwd door 5man en toen ik op de grond lag werd er volledig op mijn ingeslagen mijn jas alles kapot. Gelukkig had ik mijn dekking hoog dus de meeste waren mis maar ik heb 1 beste op mijn slaap gehad dus die is wel blauw. En ik heb mijn pink gebroken. Een collega is met een boksbeugel geslagen. Vannacht ruim 3uur geslapen..👍🏼🙁 binnenkort aangifte doen van mishandeling en juridische stappen ondernemen. Wel heftig allemaal hoe agressief mensen zijn tegenwoordig.

HappyMind

Badass junkie
Ja echt hè. Wat wil hij hiermee bereiken?

Waarom heeft zijn directe omgeving niet gezegd thuis blijven. Je hebt de afgelopen tijd behoorlijk onstabiel. En om dan aan het werk te gaan op een feest lijkt mij niet handig.
Aandacht? Ik heb vanaf het begin al mijn twijfels bij dit topic. Een trol ja of nee, allebei die uitgangspunten zijn triest.

En er zijn hier zoveel lieve mensen die veel tijd steken in dit topic, met alle beste bedoelingen, voor iemand die precies het tegenovergestelde doet. En natuurlijk hoef je niet alles klakkeloos over te nemen maar er zijn hier genoeg ervaringsdeskundige mensen als het gaat om benzo's, behandelingen en hoe belangrijk je eigen verantwoordelijkheid is in herstel. En wie niet luisteren wil, die zoekt z'n eigen dieptepunt op tot ie niet verder kan.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Welke beunhaas van een arts heeft dit zo ingepakt?

toch een paar vragen. Jij bent DJ beveiliger en je ruimt op tijdens een feest? Ik moet zeggen dat het maar een raar/vaag verhaal is. 😅 En waarom niet gelijk aangifte doen?
Wie heeft jou ingehuurd? Neem aan dat je verzekerd bent of iig de persoon die jullie inhuurt?
Aangifte kan pas 28e

AntiBenzo1312

Badass junkie
Wel jammer dat sommige zo dom reageren terwijl ik hier gewoon een serieus vervelend iets vertel wat ik heb meegemaakt. Maarja goed zegt meer over jullie dan over mij stay postive❤️✌🏼

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nou jongens verschillende dienst gehad vannacht heb 4uur geslapen. Ik moest op een schuurfeest draaien, alles ging goed sfeer ging goed tot het einde. Tot we moesten vegen (mensen naar huis sturen) paar vechtpartijen buiten 2beveiligers van ons continu heen en weer lopen op gegeven moment liep het uit de klauwen. En ging er een andere collega ff kijken en het duurde lang voordat hij terug kwam. Dus toen rende ik heen want ik wist dat het mis was. Ik zag dat mijn collega werd geslagen toen heb ik een front kick uitgedeeld, en een jongen van achter een hoek gegeven die een collega vast had. Toen ben ik tegen de hek aan geduwd door 5man en toen ik op de grond lag werd er volledig op mijn ingeslagen mijn jas alles kapot. Gelukkig had ik mijn dekking hoog dus de meeste waren mis maar ik heb 1 beste op mijn slaap gehad dus die is wel blauw. En ik heb mijn pink gebroken. Een collega is met een boksbeugel geslagen. Vannacht ruim 3uur geslapen..👍🏼🙁 binnenkort aangifte doen van mishandeling en juridische stappen ondernemen. Wel heftig allemaal hoe agressief mensen zijn tegenwoordig.
Pas maar op dat er geen aangifte tegen jou gedaan wordt. Misschien geen beveiligingswerk doen tot je mentaal stabiel bent. Zoek weer een baantje in een sportschool ofzo.

Ja mensen hebben een kort lontje. Maar jij lijkt me nu absoluut niet de persoon om de-escalerend of weloverwogen op te treden in dit soort situaties.

Daarbij ben je ook nog eens continu onder invloed, omdat je jezelf anders (helemaal) niet onder controle hebt. Red flag.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Jammer ik dacht dat dit forum echt er voor was om mijn mental health journey te delen. En ik heb de aantal dagen echt positieve dagen gehad ik vind het jammer dat bepaalde mensen mij onderuit proberen te halen of te trollen of uit te lachen graag zie ik dat mijn account word verwijderd of iig anoniem word gemaakt en dat dit topic word gewist. Ik ga verder opzoek naar een forum waar je gewoon word ontvangen met open armen zonder dat je word uit word gelachen of gepest. Dankje voor de mensen die wel altijd goede bedoelingen hebben gehad. Goodbye

• Angry
Waarderingen: N3K0

AntiBenzo1312

Badass junkie
Focus je gwn lekker op wie er wel is 🫶🏼🙏🏼
Dm staat open. Komt denk ik dat er vaak nieuwe zijn die wel trollen. Niet te veel persoonlijk nemen en je hart blijven luchten.
Love dankjewel❤️ Hun willen mij het liefst dood zien daar geloof ik in. Daar haal ik mijn motivatie uit ik ga morgen naar de gym ondanks me vinger kijken wat ik kan doen.

N3K0

Badass junkie
Jammer ik dacht dat dit forum echt er voor was om mijn mental health journey te delen. En ik heb de aantal dagen echt positieve dagen gehad ik vind het jammer dat bepaalde mensen mij onderuit proberen te halen of te trollen of uit te lachen graag zie ik dat mijn account word verwijderd of iig anoniem word gemaakt en dat dit topic word gewist. Ik ga verder opzoek naar een forum waar je gewoon word ontvangen met open armen zonder dat je word uit word gelachen of gepest. Dankje voor de mensen die wel altijd goede bedoelingen hebben gehad. Goodbye
Yesss playing the victim card again.

Stop met huilie huilie doen man. Nu zijn wij weer diegene die je pesten.

Veel plezier op het nieuwe forum. Bye bye 👋 👋 👋 👋

th - 2023-07-31T011920.120.jpeg

Laatst bewerkt:

HappyMind

Badass junkie
Als je er ergens met open armen ontvangen bent dan is het hier wel. Je wordt nu alleen goed aangesproken op het gedrag wat je laat zien en dan is vluchten en/of de slachtofferrol aannemen blijkbaar je copingsmechanisme.

Je kunt je omgeving veranderen door op zoek te gaan naar een ander forum. Maar besef ook dat je je eigen houding, gedachten en patronen wel daar naartoe meeneemt.

annihilation

Badass junkie
Naam voor ander forum. meeuwTrippy 😅.

Maar ff serieus. Voordat je post denk dan eens na. Gaat dit mij helpen? Heb ik hier iets aan? Wat zouden andere leden kunnen denken bij het lezen van mijn bericht. Hoe kom ik over.

Die hele situatie hebben wij niets aan om te weten. En jij schiet er niets mee op het te delen. En helemaal omdat jij vorige week nogal dom bezig bent geweest waarom ga je dan überhaupt naar zo’n feest?

• Like
Waarderingen: ljuv

Cybertron

Newbie
En dit moet je nou ook weer niet zien als een aanval Meeuw, ik heb heel je topic zitten doorspitten en het is gewoon weer opnieuw hetzelfde allemaal. Je kan niet op het ene forum vertrekken om dan dezelfde kermis te beginnen op een ander forum en denken dat het anders gaat zijn, niet als je opnieuw niets doet met goedbedoelde hulp.
Zucht.

Spatsen

Belezen gebruiker
Ik ben graag hard voor mezelf als ik een fout heb begaan. Was bijna ook alles kwijtgeraakt (gezin, werk, huis etc.), dus had wel echt iets om voor te knokken!

Sorry dat ik mij er mee bemoei😅

Goed en knap van je, dat je op die manier je verslaving tegen kunt gaan. Terwijl het je letterlijk aan het kapot maken was.

Maar, waarom je dope bewaren? Waarom neem je het risico, dat als je een keer geen weerstand kunt bieden, het direct voor handen ligt? Niet om jezelf te bewijzen hoor… je bewijst jezelf pas dat je die 2 gram kunt weggooien imo. Nu ligt het er als een boek die nog niet is uitgelezen 😜

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Sorry dat ik mij er mee bemoei😅

Goed en knap van je, dat je op die manier je verslaving tegen kunt gaan. Terwijl het je letterlijk aan het kapot maken was.

Maar, waarom je dope bewaren? Waarom neem je het risico, dat als je een keer geen weerstand kunt bieden, het direct voor handen ligt? Niet om jezelf te bewijzen hoor… je bewijst jezelf pas dat je die 2 gram kunt weggooien imo. Nu ligt het er als een boek die nog niet is uitgelezen 😜
Haha, bemoeien mag altijd, hoor!

En terechte vraag. Deze is mij in de ontwenningskliniek natuurlijk ook gesteld. Het antwoord is dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik ben nog in mijn herstel en ben sterk genoeg om het niet te gebruiken. Daarbij denk ik ook dat je sterker wordt, juist als het zo voorhanden is (en als ik niets thuis zou hebben liggen is het alsnog maar 15 minuten van mijn leven verwijderd). Het is net zoiets als dat ik niet mijn 'gebruikers'vrienden dump (want dit zijn ook gewoon mensen en dus gewoon vrienden) of gebruikerssituaties, zoals horeca of thuisgebruik (van anderen), ontloop. Allereerst moet ik van mezelf met al deze situaties om kunnen gaan, want dit is ook zoals het 'echter leven is.

Maar het weggooien is inderdaad een ander verhaal. Dat moet ik uiteindelijk wel gaan doen, maar zoals ik al zei ben ik nog niet zover dat ik dat over mijn hart kan verkrijgen. Mijn gemoedstoestand is goed en de bereidwilligheid om clean te blijven is groot, maar de cravings zijn zo nu en dan nog flink aanwezig. Dat moet eerst beter worden, voordat ik die 2 gram door de WC kan spoelen.

Laatst bewerkt:

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
@RnB_fan Heel eerlijk, vind ik het gewoon dom en geen goeie reden. Geen aanval naar jou ofzo. Tief die zooi gewoon weg of geef het aan je gebruikersvrienden. Dit gaat gewoon een keer mis en dat weet je zelf ook wel. Wat wil je er anders mee doen dan? Jaren lang in een kastje laten liggen? Vind het maar raar hoor.

Ik snap je wel dat je het anders ook wel binnen 15min kunt hebben. Is bij mij niet anders. Maar dan moet je er toch meer moeite voor doen, en dan heb je nog de kans om iemand te bellen, te praten, of iets anders om uit je zucht te komen. Nu dans je gewoon met de duivel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Haha, bemoeien mag altijd, hoor!

En terechte vraag. Deze is mij in de ontwenningskliniek natuurlijk ook gesteld. Het antwoord is dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik ben nog in mijn herstel en ben sterk genoeg om het niet te gebruiken. Daarbij denk ik ook dat je sterker wordt, juist als het zo voorhanden is (en als ik niets thuis zou hebben liggen is het alsnog maar 15 minuten van mijn leven verwijderd). Het is net zoiets als dat ik niet mijn 'gebruikers'vrienden dump (want dit zijn ook gewoon mensen en dus gewoon vrienden) of gebruikerssituaties, zoals horeca of thuisgebruik (van anderen), ontloop. Allereerst moet ik van mezelf met al deze situaties om kunnen gaan, want dit is ook zoals het 'echter leven is.

Maar het weggooien is inderdaad een ander verhaal. Dat moet ik uiteindelijk wel gaan doen, maar zoals ik al zei ben ik nog niet zover dat ik dat over mijn hart kan verkrijgen. Mijn gemoedstoestand is goed en de bereidwilligheid om clean te blijven is groot, maar de cravings zijn zo nu en dan nog flink aanwezig. Dat moet eerst beter worden, voordat ik die 2 gram door de WC kan spoelen.
Imo is dit gewoon zo'n ding:

Verstand uit, spul pakken, in de wc pleuren, doorspoelen.

"O, blijkbaar kon ik het toch gewoon. Sterker nog: er was helemaal niets moeilijks aan. Hoe dacht ik dat dít moeilijk was?"

Die "stem" die zegt: "ik ben daar nog niet klaar voor om die stap te zetten en op deze manier bewijs ik juist aan mezelf dat ik wilskracht heb om het niet te nemen terwijl ik het in huis heb liggen."

Die stem is een restant van de verslaving. Weggooien is juist een stap de goede kant op, uit je verslaving. Én je maakt daarnaast de kans op terugvallen kleiner omdat het niet in direct handbereik is.

RnB_fan

Bewuste gebruiker
@RnB_fan Heel eerlijk, vind ik het gewoon dom en geen goeie reden. Geen aanval naar jou ofzo. Tief die zooi gewoon weg of geef het aan je gebruikersvrienden. Dit gaat gewoon een keer mis en dat weet je zelf ook wel. Wat wil je er anders mee doen dan? Jaren lang in een kastje laten liggen? Vind het maar raar hoor.

Ik snap je wel dat je het anders ook wel binnen 15min kunt hebben. Is bij mij niet anders. Maar dan moet je er toch meer moeite voor doen, en dan heb je nog de kans om iemand te bellen, te praten, of iets anders om uit je zucht te komen. Nu dans je gewoon

met de duivel.
Imo is dit gewoon zo'n ding:

Verstand uit, spul pakken, in de wc pleuren, doorspoelen.

"O, blijkbaar kon ik het toch gewoon. Sterker nog: er was helemaal niets moeilijks aan. Hoe dacht ik dat dít moeilijk was?"

Die "stem" die zegt: "ik ben daar nog niet klaar voor om die stap te zetten en op deze manier bewijs ik juist aan mezelf dat ik wilskracht heb om het niet te nemen terwijl ik het in huis heb liggen."

Die stem is een restant van de verslaving. Weggooien is juist een stap de goede kant op, uit je verslaving. Én je maakt daarnaast de kans op terugvallen kleiner omdat het niet in direct handbereik is.
Jullie hebben helemaal gelijk, hoor. Ik besef me heel goed dat dit een restantje verslaving is en beter zou ik het weggooien. Tot op heden heb ik het stoppen van de verslaving grotendeels alleen en op basis van mijn eigen intuïtie, verstand en opgedane kennis gedaan. Ik ga dus niets 'zomaar' weggooien, zonder dat met volle verstand en overtuiging te doen. Ik zal er dus nog eens even goed over nadenken!

AntiBenzo1312

Badass junkie
Afbouwen is begonnen heb nu nog 28 stuks tot volgende week dan neemt VNN het van de HA over. Dus nu van 8mg naar 6mg per dag en dan naar 4mg per dag. En dan via VNN overstappen naar valium en via daar verder afkicken en de behandeling aangaan

Bovenaan