1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ben je nu aan de speed en wil je de letters van je toetsenbord af typen?

Discussie in 'Speed' gestart door SanneBanne, 3 nov 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. lysergic bink

lysergic bink Bewuste gebruiker

Ok ,

maar speed kan in de uitwerking mensen zelfontmaskerende korte stukjes prive onthullen ook hee.
    Het is toch geen kick op ''zwarte pieten'' die je nu door nvreemde kriebeling van een ander speedkenmerk
    Boven komt?
    Nah grapje, alhoewel, je weet nooit.
    Wie ken je immers wel,
    ja sorry ik was aan het neergaan, en je had de revolutionaire anti kapitalist , anti comformist,
    en marketinghater en ego walger en brainwashherkenner, in me wakker gemaakt
    wat, ik dan vooral deed was mijn visie op die woorden in een ''pepneergaand samenhangend geheel'' kuch
    er op te klateren, als een kerkorgelspeler die dement geworden is, de zoveelste keer , een denkbeeldige trouw symfonie
    bij nachte loslaat op zen moegetergde parochianen.

Filosofie gaf ik je toch aan, jaap kruithof, terence mckenna voedsel der goden, vooral de ego ontstaan theorie.
    Zal je zeker meermaals de wijsvinger naast de slaap laten leggen tijdens het versmaden van die heerlijke lectuur.
    Elke huisgenoot zal zien dat je de mimiek en bijbehorende lichaamstaal vertoond van een gefascineerde vrouw die ndiep inzichtrijk boek leest.

Bovendien zou acid je zeker liggen... het is niet een drug die je tijdens de roes praterig maakt,
    maar de week nadien, ervaar je nreset,
    en herformattering van je brein, en kan je efficienter denken
    neem dan weekje later pep, race je daar dan nog eens door.
    En dan denken mensen , uhm, heb jij feeënstof in die pep van jou, is dat wel dezelfde?
    Op de eerste dag wel hee,
    na vier dagen, ben je al wat minder scherp.
    Dan is het tijd voor een lay off.
    Of je staat een charmezanger te imiteren voor je het weet op een familiefeest ,met een kussen onder je trui,
    en denkt van fuck, ik lijk een uitgelaten dronkelap.
    Mijn brein is moe.

Ja normaal ben ik daar voorzichtig mee met woorden als gek, ok je hebt me nlijn doen pakken,
    dat we elkaar verstaan zoals we elkaar horen te verstaan,
    resonerend in scherpheid, van noord naar zuid.

Door mijn opleiding ga ik ook over mensen met een beperking praten, heb ook op verslavingszorg gestaan, even ook bij mensen met authisme , agressieve gevallen .
    Dus de moeheid laat me wat luier typen en typen voor ik denk.
    De mens heeft zijn beperkingen maar ook de speed hoor, dat ie uit werkt is nschande

Als de eetlust en slaaplust toenam , en de focus mooier verdeeld wordt ,want je toegewijdheid die soms uren in beslag neemt... voor een detail uit te werken.

Terwijl elke prikkel in de woonkamer bijna geneerd wordt van die precieze focus.

Ik noemde inderdaad trump en andere gevaarlijke wereldleiders, en machtsgeile pikmetende gozers .
    Insane, omdat ik vind dat wereldoorlogje dreig spelen , voor de algemene stelregel
    hoe groter het ego, hoe langer de tenen, zo sociopatisch .

Dat het eens de nikszeggende ''insane'' term kreeg, ahja tis maar trump, beter zo dan een forumlid.

maar psychopaat had naar hedendaagse wollendekentjesterminologie beter gepast.

Maar soms wil je schelden in zinsverbijsterende woede op hoe fout ze zijn, en hoe zij toch als norm aanvaard worden.
    Ik bedoel fout in hun visie van nationalisme, hebzucht, dominantie, en de ander zien als de vijand.
    terwijl we al 1 zijn.

Ik wordt minder frontaal verbaal aangevallen als man zijnde als ik deze gesprekken tegen een normaal geconditioneerd persoon zeg, maar hoor het dan achter mijn rug om, ...belgische indirectheid.

Daarom hanteer ik de regel, als er je nmaatschappelijk zwaar beladen thema je ontglipt, en de ontvanger van je boodschap , benadert je met wijd opengesperde ogen, zich nauwelijks bedwingend
    in kleermakerszit bij je te komen zitten, vertel nog zo eens iets.

Nuja dan raak ik op een drafje, maar dan nog , stop ik op tijd.
    Ahja,want zonder speed heb ik remminen,waar velen hier mss van schrikken.
    Zal zelfs meer zeggen, als ik je niet goed ken, zal ik zelfs helemaal niet spontaan zijn
    eens ik je energie voel, en de intuitie goed zit, toon ik me,
    dat is mijn sterrenbeeld,
    plannen uitdokteren, heuse projecten opzetten, maar zeer op de achtergrond,
    geen aandcht willen, niet willen opvallen in het straatbeeld,
    de meest radicale hippie is dreadlockloos, rijdt met ngrijze wagen,
    heeft kort haar, en de smoel van de ideale brave schoonzoon.
    Dat helpt, zeker als je met speed in de wagen, langst controles rijdt.
    en je met je lange wimpers en kleine mondje , engelachtig overkomt.
    En de zin rijdt u maar door meneer.
    Evil gniffel je dan, wat ben je nu met een boeventronie.
    Zo kon ik me ook al inwerken , zoals de neo hippies zeggen
    in de bedrijfswereld, vroeger verlieten de hippies het systeem
    nu werken ze zich op, en maken ze vanbinnen uit de rotte machine kapot.
    Dreadlocks no offence, maar waarom van de daken roepen , hey jongen,
    ja hey hier,ik de wildbehaarde kerel op dit dak met de megafoon , hier zo,
    ik wil jullie maar mede delen dat ik trots ben jah te eren door elke dag
    mijn wiet te roken op de meest publieke plaatsen als provocatie
    tegen het kleinburgerlijke.
    Snappie, de dreadlocks werken megafoonschreeuwerig.
    En angst ja, zo gaat dat.
    Ik heb al mensen bang gepraat.
    Zat ooit met een nazi op mijn werk.
    En ik had speed binnen waarvan ik de werking onderschat had.
    Zweten als nrund, men kraagje nu en dan uitrekkend
    pfffieuw zeggend af en toe.
    Maar dan begint het
    je lippen trillen vanaf er gesprekken gevoerd worden
    je wil zwijgen, maar
    dan gaatje snater open
    Nu heb ik die kerel daar bijna gans het manifest van markx
    gedicteerd , als neo nazi zijnde,
    zal hij al heel veel ingehouden nijd en haat verbeten hebben.
    Maar ik ging zo ver, dat hij zich begon te verweren.
    Op dat moment kwam een man binnen die een buitenlandse vriendin had
    die man werd daar bespot,
    en ik zei , nsmerig zinnetje,
    ik zei mja waarom niet, dat ie een buitenlandse probeert
    want je weet wat ze zeggen,
    belgische vrouwen zijn als belgische appels , ze zijn taai en er komen
    snel bruine plekken op.
    Hij had me willen vermoorden op dat moment, maar was nhoofdje groter
    en iets zwaarder, dus stamelde ie nog in nverbale poging.
    Maar ik had al nmachinegeweersalvo aan tegenargumenten gegeven
    tegen zijn toogpraatgehalte, van rechtse nazi praat.
    Ik keek hem strak in de ogen en met npaar zinnen ,
    haalde ik de nazi ideologie zo vakkundig onderuit.
    dat ik hem zag gek worden, je zag hem gek worden,
    bijna liet hij zijn tong uit zijn mond hangenen viel ie in zwijm
    ik praatte de grond vanonder zijn dr martens skin head boots weg,
    zijn wereldbeeld, zijn overtuiging, zijn hooliganisme verheerlijking,
    zijn ego kon die confrontatie niet aan, hij vocht tegen de
    realiteit die ik schetste,
    en stoer als ie was,als hardcore hooligan,nam ie de foon
    belde de baas, en zei ; meneer we kunnen niet gped werken samen,
    het klikt echt niet, ik kan me niet concentreren op mijn werk,
    hij had liefst als nkleuter zijn vingers in de oren gestoken.
    Natuurlijk had ik er hippie en anti ego, new age gewauwel,
    revolutie praat, zelfs zelfvoorziend wonen in eco houses,
    allemaal dingen die hij in zen haat tegen alles,
    zo positief vond, dat het zijn zieke ego , vernietigde,
    bedoel maar ,
    als ik dus nuchter ben doe ik dat heel zeker niet;
    Staan ze niet open voor een harde waarheid;
    laat hen de leugen beleven, ieder zijn pad;
    mss slaapt hij beter als ik dan wie weet
    maar toch liever weten
    dan in zo'n wereld naief rond te lopen,
    de wolven zitten in elk struikje
    als je niet alert bent,
    snodaards, hun bedoelingen doorhebben
    in drie zinnen, weet je wat ze willen,
    dat kreeg ik al van de paddos
    sindsdien, in een gesprek
    ontwaar ik de leugen,
    lichaamstaal, vertelritme,
    ooggeknipper, en buikgevoel,
    never failed.

Maar die kapotgelulde neo nazi door een doorgedraaide
    speedratelende , vrijdenkende , levensgenietende,
    autonoom benaderend, bijna, ben er bijna

was zijn koortsdroom.
    Links heeft ook zijn harde kern , we gooien niet
    altijd met bloemetjes;
    weed rokende, de andere kaak biedend,
    aan een rechtse provocateur op een anti kapitalistische betoging,
    we ratelen filosoferend, psycho analyserend, straatwijs,
    maatschappijdoorzienend non stop door.
    Tot ie vluchtte als ie achterna gezeten werd door een paar losgelaten
    zeer agressieve leeuwen, die uitgehongerd werden.
    Ik was zijn karma denk ik dan,
    met zen mensen slaan verhaaltjes,
    en cocaine verkoop praatjes,
    fuck off,rijk worden op een ander zijn leed.
    en ja ze vrezen sindsdien men andersdenken,
    dan ga je een graad hoger als dorpsgek
    verhuis je naar de stad, stadsgek
    en als de tijdsgeest meekomt
    komt de erkenning,
    fuck ja jij was 1 van de originals,
    yes, al van in de wieg rebel,
    heb stakingen georganiseerd nog voor mijn
    eerste joint.
    Unemployable
    ik erken geen authoriteit,
    of wetten die getekend zijn nog voor ik geboren was
    ik heb daar mijn akkoord niet op gegeven.
    Ik heb ethiek en empathie,
    en sympathie voor velen,
    maar afgedwongen corrupte authoriteit,
    en foute wetten
    veeg ik men belgisch poepje aan

2. Zweibeiner

Zweibeiner Bewuste gebruiker

Je hebt weer een typische jouw tekst waarop ik het moeilijk vind om te reageren dus ik ga er stukjes uithalen en dan waarschijnlijk flink afdwalen van het onderwerp :grin:

Lsd ben ik bekent mee, ik heb op deze stof ook zeker geestverruimende ervaringen gehad. Maar de inzichten zoals ik ze met speed kan hebben niet. Het voelt voor mij ook anders aan. Met lsd op lijkt alles ineens logisch, (per trip afhankelijk natuurlijk) alles valt op zijn plek waar ik met speed echte inzichten en verlichtingen krijg. Dat ik aan het denken ben, een gedachte volg en vervolgens "mind is blown". Op speed vind ik ze dus ook toffer, daar lijkt het veel meer ontdekt te worden. Het licht gaat ineens aan, waar het licht bij lsd er een uur over doet om aan te gaan. Op lsd ben ik ook veel meer in contact met mijn emoties. Voor mij is het veel makkelijker om bad tegaan op lsd dan op speed.

Hmm, ik snap je punt, ik vind Trump ook niet zo;n geweldige man. Ik zou hem nog niet toe vertrouwen om mijn honden uit te laten.
    Maar tegelijk kun je niet zeggen dat ze fout zijn. Je kan het beter omschrijven alsof ze een andere waarheid hebben dan jij. Waarom zou jouw waarheid meer wegen dan die van hun? Omdat jij het niet met hun eens bent. Hun zijn het ook niet met jou eens. Zo heel fout zullen ze niet zijn want dan zou hij niet verkozen zijn. Een groot deel van de Amerikaanse bevolking deelt de waarheid van Trump.
    Dus dan vraag ik weer, waarom mag jij beslissen wat fout is en wat niet? Maakt dat niet dat je exact zoals Trump bent? Jouw visie opleggen aan andere.

Ik lees daarna weer dat je je mening klaar hebt over andere. Dan wil ik weer mijn argument van hierboven erin gooien. Wat maakt jouw waarheid meer/beter dan die van de andere?

3. krannatom

krannatom Belezen gebruiker Tripreporter

Lysergic, als mede Belg wil ik jou graag ontmoeten. Ik ben er van overtuigd dat de interessante discussies kunnen hebben, zowel nuchter als high.
    Als mede junk, wil ik je niet kennen, je lijkt me een gevaar voor jezelf, als voor mij.

lysergic bink vindt dit leuk.
  4. lysergic bink

Waaruit leid u af dat ik een junk ben uit deze zowel vlijende als kwetsende uitspraak tegelijk.
    En gevaar ?
    Op men laagste dagen gebruik(te) ik pep en jij toch coke?
    Een cokegebruiker zou nergens veiliger slapen dan bij mij op logement, met 100 gram zelfs op zak,
    zou nog liever een joint met kattenhaar opblowen dan dat spul innemen:frowning::sunglasses:

Acid is de enige drug waar ik nuchter lof over spreek, ik spreek enkel lof over speed op de speed!:thinking:
    (conclusies heb ik hier gelukkig zelf uit getrokken, en inzicht werd gebaard en zelfbedrog ontmaskerd):nerd:

Laatst bewerkt: 10 jan 2018
    acht.zes vindt dit leuk.
  5. lysergic bink

klopt!

Lang wakker , maakt niet scherper blijkbaar,:confused:
    ik oordeelde,:disrelieved:
    in principe is iedereen in zijn eigen realiteistunnel ...
    en als zij de bepaalde ''ego frequentie'' die de norm is volgen,
    zal trump zich de verstandigste en correctste speler vinden op zijn bewustzijnsniveau,

hij staat immers of stond ooit zeer zeker in de times als man of the year:expressionless:

dan zal een tripper zijn oordeel,
    hem weinig doen...:thinking:

Het is niet omdat iemand zijn beleid,

betreffende klimaat enz niet jou cup of tea is,

dat mijn oordeel het juiste of het enige juiste of het foute is,
    beter oordeel ik niet ,

''wise men don't judge -they seek to understand" (wei wu wei)

"don't judge people because they sin diferently than you"

"don't judge my story by the chapter you walked in on"

enz

hij die oordeelt gaat al uit de bocht, niks is wat het lijkt.

En denk drie keer na voor je typt op speed,
    tschaamrood op de wangen daags nadien heb je dan niet .:sweat:

:praying::peace:

SanneBanne en acht.zes vinden dit leuk.
  6. Zweibeiner

Whahaha, daar is dit topic toch voor, zodat je je niet hoeft te schamen de volgende dag.

Die quotes die je maakt doen me denken aan mijn stuk over ieder zijn eigen werkelijkheid, ik zal hem hier ook even kopiëren, dan zie je wat ik bedoel.

Over Trump kun je ook een boek schrijven wat betreft de psychologische kant ervan. Heel interessant ook, eigenlijk gedraagt Trump zich als een klein kind. Maar dat is stof voor een andere keer, ik zal eens kijken of dat artikel terug kan vinden. Was interessant om te lezen.

"Ik heb een gedachte die ik graag even wil delen. Als je er zelf nog gedachtes over hebt dan plaats ze gerust in de reactie's, ik vind dit soort onderwerpen altijd wel interessant om over na te denken.

Heb je het ook wel eens gehad dat je herinneringen ophaalt met een vriend en dat je het beide anders herinnert? Dat je een gezicht of herkenbaar iets in de wolken ziet? Dat jij en je vriend naar muziek luisteren maar beide de songtekst anders hoort?

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat werkelijkheid subjectief is? Werkelijkheid is niets meer dan hoe jij de wereld om je heen ervaart. Of beter gezegd: hoe je hersenen besloten hebben het te interpreteren.
    Een herinnering is een herinnering aan een herinnering. Je herinnert je situaties door middel van associatie. Een gebeurtenis komt op iedereen anders over en iedereen heeft er dus ook net een ander herinnering aan. Zo kun je ook onware herinneringen krijgen, of herinneringen die door elkaar heen lopen. Je bent op een dag met een vriend naar een concert geweest maar je herinnert je beide een andere plek waar je koffie bent gaan drinken. Hier speelt ook de associatie weer een rol mee. Dit is een stuk uitgebreider en duidelijker uitgelegd te vinden op het internet. Want anders gaat dit stuk veel te lang worden.

Niet alleen bij herinneringen laten onze hersenen ons in de steek. We kennen allemaal de optical illusie's, of misschien beter gezegd: brainfarts. Ons brein krijgt informatie binnen maar snapt het gewoon niet dus maakt er zelf een beeld van zo goed als het kan.

Neem de test van de rubberen hand, waarvan je brein gaat geloven dat het je eigen hand is.
    Plaatjes waarvan je zou zweren dat er kleurverschil in zit maar het toch dezelfde kleuren zijn.
    Zo zijn er genoeg voorbeelden te noemen waar ons brein ons in de steek laat.

Dan kom ik weer terug op mijn gedachte van werkelijkheid. Iedereen ervaart zijn eigen werkelijkheid, niet alleen door emoties die je ervaart bij situaties maar ook omdat je brein gewoon niet zo slim is als je graag zou willen. Je brein laat je vaker in de steek dan je denkt. Niet omdat hij dat graag wil, maar zo functioneert hij. Je brein is bijvoorbeeld geprogrammeerd om patronen te herkennen, al zijn ze er helemaal niet. Zo kun je beide naar dezelfde songtekst luisteren maar iets anders horen. Dus voor beide personen is de werkelijkheid anders, ondanks dat je exact dezelfde informatie krijgt. Feiten zeggen dus ook niet zoveel als wij zouden willen. Daarom hebben we met dezelfde feiten ook verschillende theorieën kunnen ontwikkelen. Ieder interpreteert het op zijn eigen manier, met zijn eigen associatie en waar de een linksom denkt, gaat de ander rechtsom. Mensen die een "stoornis" (dat bedoel ik niet negatief, deze mensen denken anders en daarom zijn ze juist de interessante mensen om mee te praten en visies mee te delen) hebben, daar zijn de draden anders in hun hoofd. Die mensen hebben een nog andere werkelijkheid dan "normale" mensen. Ze leggen ander linken, hebben andere associaties en zullen daarom ook emotioneel anders reageren op eenzelfde situatie.

Als we dit aannemen en begrijpen en terug gaan naar onze sociale interacties met elkaar. Zijn we dan niet een maatschappij geworden waarin geleerd is dat alleen onze eigen werkelijkheid waar is? We zijn allemaal zo speciaal. We zijn vergeten dat we niet de enige individu zijn op deze wereld. We hebben allemaal andere ervaringen opgedaan in het leven en zijn anders gevormd. Dat betekent niet dat jouw kant minder waar is. Als we dit begrijpen kunnen we dan weer goede sociale interacties hebben? Kunnen we dan niet weer openstaan voor een goed debat ipv naar elkaar onze mening lopen schreeuwen en iedereen als slecht af te schilderen als hij het niet met je eens is. Kunnen we dan accepteren dat wat jij raar vind dat voor een ander absoluut niet het geval hoeft te zijn. Dat we luisteren naar elkaar zonder direct een mening klaar te hebben staan? Dat er maar weinig echt slechte mensen zijn maar alleen mensen met een andere visie?
    Is dat niet hoe taboes doorbroken worden? Doordat er 1 persoon begonnen is met te luisteren en niet te oordelen.

De volgende keer dat je klaar staat om iemand te beoordelen omdat je wat hij zegt slecht/raar/dom/achterlijk etc vind. Wacht daar dan even mee en vraag door. Probeer die persoon en zijn idee te begrijpen. Je zult er versteld van staan te kijken hoeveel je bij leert door iemand de kans te geven om te praten. Je mag het er gerust nog steeds niet mee eens zijn, maar dat maakt die persoon niet slecht of achterlijk etc. Het maakt die persoon interessant omdat hij je een andere kijk op het leven en de werkelijkheid kan laten zien.
    Neem als voorbeeld de plaatjes die ik bij dit bericht toegevoegd heb. Kleur a en b lijken niet hetzelfde maar ze zijn het wel. Dat jouw werkelijkheid het niet als hetzelfde ziet betekent dus duidelijk dat jouw werkelijkheid niet klopt. Als dit bij dit plaatje kan gebeuren, dan kan dit op zoveel punten gebeuren. Jouw werkelijkheid, hoe overtuigd je er ook van bent, is niet altijd waar. Dit is niet erg maar het is wel belangrijk dat je dit beseft.

Ik kan vertellen dat ik 10 jaar geleden over heel veel onderwerpen anders in het leven stond, door informatie te zoeken en met mensen te praten is mijn visie aangepast. Ik hoop dat hij in de toekomst blijft doorgaan met veranderen, dat betekent dat ik ook door blijf groeien. Dat ik steeds meer werkelijkheden zie en daarom de wereld ook steeds een beetje beter begrijp. Feiten hebben we, ondanks dat ze anders geïnterpreteerd worden blijven het feiten.

Menselijke interactie is waar wij een hoop stappen terug hebben gezet omdat we egoïstisch zijn geworden. Is positieve menselijke interactie niet wat ervoor zorgt dat we als persoon groeien en als homo sapiens?
    Dus de volgende keer dat je een ruzie/meningsverschil etc lijkt te krijgen, probeer je dan af te vragen waarom. Verplaats je in de ander en vraag je af of hij reden heeft om boos te worden op jou. Vraag je daarna af hoe het zo ver heeft kunnen komen. Geen van jullie 2 wilde bewust die ruzie/frustratie krijgen. Ieder brein interpreteert informatie anders, we worden niet boos om dezelfde redenen. We leggen ander patronen en associaties en ons brein ervaart een situatie altijd anders dan het brein van een vriend.

Als we hier bij stil kunnen staan, misschien kunnen we de volgende keer dan wel een gesprek voeren over een mening waar je het totaal niet mee eens bent. Dan loopt het misschien niet uit in die ruzie, dan hoef je die persoon niet te haten omdat ze iets deden wat voor alleen jou vervelend is.
    Je kan niet verwachten dat mensen jouw werkelijkheid kennen en andersom geld het net zo. Laten we de tijd gaan nemen om op ontdekkingsreis te gaan bij de werkelijkheid van een ander en ik beloof je dat je hele mooi dingen tegen gaat komen.

https://www.youtube.com/watch?v=sxwn1w7MJvk"

Bijgevoegde bestanden:

SanneBanne, acht.zes en lysergic bink vinden dit leuk.
  7. acht.zes

acht.zes Badass junkie

misschien van t weekend, maar dat kan ook zo maar een 24-uurs game-binge on speed worden. :tongueout:

(ik speel graag Dark Souls 3 PvP)

SanneBanne en lysergic bink vinden dit leuk.
  8. lysergic bink

Zweibeiner vindt dit leuk.
  9. Zweibeiner

We believe what we see and then we believe our interpretation of it, we don't even know we are making an interpretation most of the time. We think this is reality. – Robert Anton Wilson

Door mijn gesprekken met @Mindless (wat handig zo'n functie om te taggen) en door de filmpjes die hij aanraden kijk ik net even wat anders tegen deze zin aan. Of beter gezegd, ik kan deze zin nu op meerdere manieren interpreteren. (Mindless, correct me if I'm wrong of het verkeerd uitleg. Als je een toevoeging hebt is dat uiteraard ook altijd welkom)

Deze zin insinueert dat we de realiteit buiten onze zintuigen ervaren, wat eigenlijk best een rare gedachte is. We ervaren de wereld niet (Alleen) aan de buitenkant door het aan te raken, te voelen, ruiken, horen en proeven. We ervaren de wereld aan de binnenkant, in ons bewustzijn. Onze hersenen laten ons de informatie zien, de informatie gaat eerst door een filter. (Denk aan dat we beelden op zijn kop zien maar onze hersenen het omdraaien voor ons)
    Ons beeld van realiteit is wat onze hersenen ons laten zien. Het is bekend dat onze hersenen nogal eens aan brainfarts doen.
    Je zou dus kunnen stellen dat er alleen een materiële wereld in ons hoofd zit. Gefilterd.

Onze hersenen beperken ons dus om de wereld echt te zien (ik gebruik het woord zien nu even voor de complete zintuiglijke ervaring van de wereld). Ik vraag me af wat we zouden kunnen zien als onze hersenen niet zouden filteren. Zouden we dan zoiets als dark matter/energie kunnen zien? Zouden we dan meer dimensies kunnen zien dan we nu doen? Zouden we gedachte gangen hebben die nu niet mogelijk zijn, die nu als insane beschouwt worden? Zou insanity dan misschien kunnen samenhangen met hersenen die afwijkende/minder/geen filters hebben? Dat insanity gewoon puur iemand is die de wereld echter ziet dan andere? Dat idee alleen al klinkt zo onwijs interessant. Dan kunnen we het verder trekken. Zouden alle mensen met een psychische stoornis de wereld niet echter zien? Er zijn een aantal aandoeningen waarvan bekend is dat de gemiddelde persoon die het heeft, ook een hoger iq heeft dan gemiddeld. Minder filters en meer/anders gebruik van de hersenen dan de gemiddelde persoon? Is deze gedachte überhaupt al wel eens verder onderzocht in het wetenschappelijk veld? Of zijn we erover eens dat het een afwijking is, dus die moet beter gemaakt worden ipv dat er gekeken word hoe de wereld ervaren word door die persoon?

I do not think inside the box, I do not think outside the box, in fact, I have no idea where the box is.
    Er zijn een hoop mensen die zich herkennen in bovenstaande zin. Als ze zo denken dan moet het toch ontzettend interessant zijn om te onderzoeken hoe ze dan wel denken, en hoe we dat denken kunnen gebruiken voor nieuwe ideeën en ontdekkingen. Ipv die gedachtes van die persoon in "the box" willen stoppen, of mee willen helpen "the box" te vinden.

Op een ander noot, ik zou het heel gaaf vinden als een zwart gat de oorzaak is van een nieuw universum. Ik heb er veel te weinig wetenschappelijk verstand van om überhaupt een gok te mogen wagen wat dat betreft, maar toch kan ik niet ontkennen dat er wat logica inzit.
    Ten eerste geloof ik dat de kans een stuk groter is dat er meerder universums zijn dan alleen degene waar wij in leven.

Onze big bang word beschreven als een oerknal, er was niks en toen was er iets. Een zon die implodeert (Leuk weetje voor degene die het interessant vinden. In 2022 kunnen we met ons blote oog het sterven van een ster waarnemen. Dit is heel bijzonder dat we dat mee mogen maken in ons hele korte mensen leven) laat een zwart gat achter. Dat zwarte gat slokt alles op wat in de buurt komt, de wetten van de natuur heeft hij zelfs lak aan. Niks kan ontsnappen, zelfs licht niet. Er is niks wat in de buurt komt van het gewicht van een zwart gat. Als je een paar korrels zwart gat op aarde zou laten vallen dan zou het instant naar het midden van de aarde vallen. Er kan alleen maar materie in, niet uit. Voordat er materie in gaat heeft het zwarte gat het al helemaal uit elkaar getrokken tot de kleinste vorm die er is, protonen, neutronen en elektronen, de bouwstenen voor een atoom. Hawking ontdekte dat fotonenparen gescheiden worden door het zwarte gat, een word opgeslonden en de andere terug het universum in geslingerd. Na een tijd zal het zwarte gat verdampen, het is er niet meer.

Dus als we het zwarte gat nu eens van de andere kant bekijken, niet hoe wij het zien. Hier is wat fantasie voor nodig want ik neem gelijk even de sprong dat het zwarte gat ergens naartoe leid. Dat de bouwstenen van ons universum niet vernietigd kunnen worden.

Dus, oerknal.
    Zon die implodeert en zwart gat word en alles opzuigt: Oerknal, vanuit een heel klein puntje word er materie en fotonen het nieuwe universum ingeslingerd. Alles is zo klein als maar zijn kan, alleen de bouwstenen voor een universum zijn er.
    Het moet heet zijn zodat deeltjes aan elkaar kunnen smelten om verbindingen en zo sterren te kunnen vormen. (hier kan het wel eens mis gaan, leg ik later verder uit) Sterren zijn immers de bouwstenen van al het andere in het universum.
    Een zwart gat is intens zwaar, zou een nieuw universum dat niet ook zijn? Zou de zwaarte van het zwarte gat niet voor een deel het gewicht van een nieuw universum kunnen zijn? Helaas kunnen we dat niet meten en als wel, dan nog gelden de wetten daar niet meer. Wat de bevindingen automatisch al teniet doet. Stofwolk hebben we ook nodig, dat kan ook verklaard worden. Misschien niet heel goed, maar wel een beetje. Bij alle vernietigingen komt stof vrij, de vernietiging van de zon, een deel stof heeft geen kans om in ons universum te blijven omdat het zwarte gat het al verslonden heeft.

Het nieuwe universum is dus een baby van de onze, net zoals alles zich voortplant in de natuur heeft het altijd bouwstenen van de moeder en vader nodig. Het is een replica die lijkt op de ouders maar die niet exact hetzelfde is. Of daar dus leven mogelijk is, geen idee. Ik heb altijd geleerd dat de omstandigheden perfect moeten zijn, een verschil in temp en de deeltjes smelten niet samen. Om samen te kunnen smelten moet het universum zo'm 1 miljard kelvin zijn geweest, de heetste ster in ons universum is zo'n 525 miljoen kelvin. Iets meer dan de helft van wat de temp zou moeten zijn. Het universum is in dit gedeelte ook al afgekoeld. Dus waar komt die hitte dan vandaan? De wrijving en de energie die vrijkomt bij het imploderen van de ster en het ontstaan van het zwarte gat?
    Nu hebben we natuurlijk geen fatsoenlijk beeld over de eerste minuten van universum, de theorie is gebaseerd op hoe dingen zich kunnen vormen en welke omstandigheden er nodig waren.

Al met al staat mijn idee, of misschien beter gezegd: hoe ik een zwart gat graag zou willen zien, erg wankel op zijn benen. Maar naar mijn mening niet wankel genoeg om het idee teniet te doen.
    Nu heb ik het verstand niet om überhaupt een theorie te kunnen verzinnen hierover, maar tegelijk laat dit idee me ook niet los. Dus vandaar dat ik het deel, daar was dit topic voor :grin:

Even voor de duidelijkheid, er komt veel meer kijken bij een imploderende ster en de oerknal, maar dat is materie die snel saai word en ik wil ook weer niet al te moeilijk mijn idee opschrijven. Ik ben me er dus perfect bewust van dat ik sommige (zeg gerust alle) dingen nogal simplistisch opgeschreven heb.
    Ik ben benieuwd of iemand anders hier ook een idee over heeft, of dat mijn idee genadeloos ontkracht gaat worden door iemand.

SanneBanne vindt dit leuk.
  10. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Naar mijn idee insinueert die zin twee dingen, dat we de realiteit ervaren door zowel onze zintuigen als onze hersenen. "we believe wat we see" (zintuigen) "and we believe our interpretation of it" (hersenen).

Het klopt dat onze hersenen onze zintuigelijke input filteren en dus een grote invloed hebben op hoe wij onze realiteit ervaren. Maar het begint al met het feit dat onze zintuigen niet perfect zijn, zo filteren onze zintuigen dus ook al een heel groot deel van onze realiteit. Om bij het zien te blijven, met onze ogen kunnen wij maar een klein deel van het electromagnetisch spectrum waarnemen. We missen dus direct al een groot deel van de visuele informatie.

Zweibeiner vindt dit leuk.
  11. acht.zes

acht.zes Badass junkie

guilty.

onder het mom, het kan maar beter op zijn.

maar ik ben altijd wel to the point, dus ben niet zo van de lappen.

nog iemand meer of moet ik mezelf hier vermaken vannacht?

12. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker Donateur

Ik houd je deze mooie vrijdag nacht wel gezeldschap :tongueout:
    Slapen zit er voorlopig toch nog niet in

lysergic bink en SanneBanne vinden dit leuk.
  13. acht.zes

acht.zes Badass junkie

ah, leuk :)

nu nog dezelfde game en we komen de nacht wel door :)

lysergic bink, Gabbertje en SanneBanne vinden dit leuk.
  14. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

*Meld zich ook. :grimacing:

lysergic bink en Gabbertje vinden dit leuk.
  15. Niet vervelend bedoeld, maar ben je niet enorm bang dat je verslaafd raakt of misschien al wel bent? Als je wekelijks aan de speed zit lijkt me dat problematisch worden.

16. SanneBanne

Ik ga er in mijn "niet nuchtere state of mind" niet te diep op in maar ik gebruik inderdaad zo goed als iedere week en soms ook een midweek lijntje "omdat het kan". Ja, ik ben verslaafd aangezien ik er niet mee "wil" stoppen dat te doen. Dat komt misschien heel laconiek over en daar zit uiteraard ook een bepaalde oorzaak achter waarom ik mezelf zo gemakkelijk liet/laat verleiden. Die deel ik echter niet openbaar op het forum.

Niet om het te veredelen trouwens, ik raad niemand aan zo "makkelijk" om te gaan met zo'n drug als speed. Het is absoluut ongezond en zeer verslavend spulletje. :warning:

17. Let er een beetje mee op. Ik heb ook een heftige drugsperiode meegemaakt, en daar lagen ook problemen aan ten grondslag. In het begin gaat er een wereld voor je open en verlicht het letterlijk al je zorgen en lasten. Maar geloof me, op een gegeven moment gaat het zich tegen je keren en dan ben je nog veel verder van huis. Recreatief drugsgebruik is leuk, maar systematisch drugsgebruik is eng.

Roze olifant, lysergic bink en SanneBanne vinden dit leuk.
  18. SanneBanne

Ben vanavond een klein experimentje aan het doen. Heb een bloeddrukmeter gekocht. Geen hele dure hoor, dus ik zie het als indicatie. Tot nu ziet het er zo uit:

Speed 73% amfetamine, geen cafeïne, (gewassen met aceton i.v.m sterke smaak/branden). Wijze van inname: Snuiven.

19:00: Start (Na avondeten en koffie/roken): 140/80 hartslag: 99bpm
    19:35: Eerste 2 lijntjes 100mg speed
    19:54: Eerste meting: 152/82 hart: 118bpm
    20:00: Lijntje 50mg speed
    20:18: Tweede meting: 150/87 hart: 130bpm
    20:20: Lijntje 50mg speed
    20:37: Derde meting: 156/80 hart: 140bpm

Aangezien ik nu ruim voldoende op gewenst effect zit, stop ik met bijnemen en wacht verder de avond af of ik nog 50mg ga bijnemen voor verlenging. :grimacing: Update volgt.. :nerd:

lysergic bink en De Dunne vinden dit leuk.
  19. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Interessant he? Ik gebruik als ik een nieuwe drug neem meestal de bloeddrukmeter.
    Het viel mij op vorige week dat het nog vrij lang bleef stijgen na mijn laatste dosis. Ik blijf dit even vokgen, leuk!
    Veel plezier vanavond!

20. SanneBanne

Haha, zal eerlijk zeggen dat ik door jouw topic op het idee kwam! (En zag advertentie van Lidl krantje dat ze ze goedkoop hadden vorige week) :innocent::grin:

lysergic bink en De Dunne vinden dit leuk.
  21. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Lol, ik heb er toevallig vandaag ook eentje besteld. Wilde dat al langer doen trouwens, omdat ik vaak duizelig ben, en ben ook wel benieuwd hoe mijn bloeddruk is tijdens migraine. Maar ‘t is ook zeker handig/grappig om te checken hoe je systeem op drugs reageert. :) Al lijkt het mij ook weer niet goed om er teveel op te gaan focussen.

Je kan zo de bloeddrukmeter-reclame-wereld in als je de vrachtwagens zat bent Dunne :wink:

De Dunne en SanneBanne vinden dit leuk.
  22. lysergic bink

Ik schrik er wat van dat speed anno 2018 , nog zo populair blijkt!
    Ik erken het alleen maar meer als medicijn voor narcolepsie en tweedekeusmiddel voor mensen met ADHD,
    als drug is het naar mijn eindbesluit een inferieur middel.
    Het is geen perfecte drug, het neemt meer dan het geeft.
    Het maakt meer kapot dan je lief is!
    Draag zorg voor jullie zelf, en geniet zolang de waan nog stand houd voor jullie.
    En denk ook aan vrienden en familie die het geen fun vinden om een geliefde zich naar de verdommenis te zien helpen.
    Take care !

De weldra ''lysergic'' in mijn naam weer waard zijnd
    eindconclusietyper .:sunglasses:

23. De Dunne

Hahaha nou als ik ooit een andere baan zoek dan weet ik dat het een optie is! :wink:

Roze olifant en SanneBanne vinden dit leuk.
  24. De Dunne

25. SanneBanne

19:00: Start (Na avondeten en koffie/roken): 140/80 hartslag: 99bpm
    19:35: Eerste 2 lijntjes 100mg speed
    19:54: Eerste meting: 152/82 hart: 118bpm
    20:00: Lijntje 50mg speed
    20:18: Tweede meting: 150/87 hart: 130bpm
    20:20: Lijntje 50mg speed
    20:37: Derde meting: 156/80 hart: 140bpm
    21:37: Vierde meting na 1 uur niet bijnemen: 142/77 hart: 126bpm
    21:50: Lijntje 50mg
    22:09: Vijfde meting: 140/86 hart: 114bpm
    23:03: Lijntje 70mg
    23:30: Zesde meting: 133/83 hart: 129bpm

Hierna ging de bloeddrukmeter helaas op hol en geeft hij binnen seconden zulke bizarre verschillen qua uitslagen van 121/94 met hart: 119 naar 157/83 met hart: 130. :flushed::flushed::flushed: Dus morgen maar ff lekker terugbrengen dat kreng. :bat:
    Tot zover het bijhouden van de bloeddruk.

:neutral::nerd:

De Dunne vindt dit leuk.
  26. acht.zes

acht.zes Badass junkie

ah, ik ben niet de enige

27. SanneBanne

Nee, zeker niet. Hi5! :grimacing::hearteyes:

acht.zes vindt dit leuk.
  28. SanneBanne

Zowat halve nacht bezig gehouden met allemaal verschillende liedjes Audosurfen.. Dat spel is gewoon gemaakt voor mensen op speed. :sunglasses::grimacing::grimacing::grimacing::grimacing:

29. acht.zes

acht.zes Badass junkie

:thumbsup1:

ik zat wat te gamen. en net alles opgemaakt lol was toch bijna n gram.

30. SanneBanne

Wow, een gram op 1 avond/nacht? O.o Hoe laat was je begonnen dan?
    Ik heb +/-300mg totaal op, aan hoge kant voor mijn doen.

acht.zes vindt dit leuk.
  31. acht.zes

acht.zes Badass junkie

driekwart ongeveer, misschien wat minder heb t niet gewogen. maar goed, doel is bereikt want ik wou het toch opmaken.

32. SanneBanne

Stop periode starten?

33. acht.zes

acht.zes Badass junkie

denk het wel.

het is wel mooi geweest, anderhalve maand bijna elke week. maar daar voor 2 jaar niet dus het kon wel weer eens

34. acht.zes

acht.zes Badass junkie

35. SanneBanne

Ja, denk dat ik dat ook maar eens moet doen. Niet zo lang maar maandje of 3 stoppen allicht. Maar goed, morgen denk ik daar vast weer heel anders over en kijk ik alweer uit naar de volgende keer. :mouthzip::grimacing:

Ik zit inmiddels aardig richting mijn coming down. Ben nog niet in bank-hang mode maar wel onderweg. Vind ik ook wel een fijne fase, lekker hangen, innerlijke warmte, langzaam die ontspanning die komt. Sommige vinden de coming down niet prettig, ik vind het een fase die ik niet zou willen missen. En dan weer heel wat uurtjes later het einde, trek krijgen, ff wat eten en dan warm bedje in. Dat heerlijke gevoel van één worden met het matras en dan binnen enkele seconden Zzzzz.... :zzz:

Haha. Maar goed. Eerst nog één liedje Audiosurfen. Of 3, of 10... :musicalnotes::musicalnote::twohearts:

acht.zes vindt dit leuk.
  36. acht.zes

acht.zes Badass junkie

lekker hoor :)

37. acht.zes

acht.zes Badass junkie

ik begin ook wel te hangen nu. biertje jointje en met gamen ben ik ook wel klaar

comming down is niks mis mee, heb m zelfs nog wat aangenamer gemaakt met een klein beetje MDMA kristal. was eigenlijk niet de bedoeling maar goed. liever wakker blijven met een goeie comedown dan plafondstaren :)

Gabbertje en SanneBanne vinden dit leuk.
  38. De Dunne

Ik heb geen speed of iets genomen gister. Ik was te laat thuis en anders had ik de hele nacht wakker gebleven. Misschien dit weekend maar ik heb ook weer afspraken op verschillende tijden. Ik wil speed echt plannen want het viel mij echt vies tegen hoe slecht je kan slapen. Had ik niet verwacht.

Roze olifant vindt dit leuk.
  39. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker Donateur

Daarom probeer ik niet eens meer om te gaan slapen als ik speed op heb :tongueout:
    Maar aan de andere kant vind ik een nachtje doorhalen ook geen straf. Dag nummer 2 voel ik me altijd super relaxt, jointje erbij film aan. En volop genieten:)

40. De Dunne

Ik vind het echt onprettig een nacht overslaan. Ik loop dan de hele week er na achter de feiten aan. Vorig weekemd al een nacht overgeslagen. Nee, liever niet.
    Plus dat ik meestal geen tijd heb een hele dag of weekend “uit de roulatie” te zijn. Verplichtingen.

Roze olifant vindt dit leuk.
Laden...