Beste bier

Oom Klaas

Badass junkie
'k Ben nu helemaal in de ban van:

Kan alleen niet kiezen welke lekkerder is, maar de dubbel is overdag beter dan de trippel :P

azgaza

Badass junkie
Ik heb gisteren een top drie weten te maken.

1. Brand
2. Grolsch
3. Hertog Jan

Maar ik weet twee en drie niet zeker, de nummer twee waardeer ik door de enorme frisheid en nummer drie door de fijne iets vollere smaak.. Nummer 1 vind ik gewoon al mijn hele leven erg lekker. Pin me niet vast op de volgorde, maar mijn favorieten pils-type bier zijn die drie.

Flameon

Badass junkie
verneukeratief zei:
tip: koop er 2, op de een of andere manier scannen ze eerste sixpack goed maar de 2e wordt heel vaak gescand als enkel blikje :)

Ligt niet aan pilsener ... heb ik ook eens gehad met amstel. Ooit met 8 pack van amstel voor een paar cent de winkel verlaten. Dan scannen ze het blik per ongeluk ipv code op sixbag. En als je een niet zo'n slimme kassajuf hebt let ze niet goed op en betaal je maar 1 blik.
Voor de prijs is pilsener inderdaad best goed te drinken.

Alfa en Brand zijn ook zeer goeie biertjes die ik graag drink.
Limburgs he :wink: Bavaria gaat er ook graag in overigens

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:

Kan alleen niet kiezen welke lekkerder is, maar de dubbel is overdag beter dan de trippel :P

ja dude.....je hebt het wel over onze westmalle he..is zowat het beste wat elk café in huis heeft
maar La Chouffe van het vat of Westvleteren alleen in de abdij te krijgen zijn de beste!!

trouwens..een bierthema op een NL forum...beetje idioot dan weer :)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Telen Du van de Bretonse Lancelot brouwerij in Frankrijk. :hearteyes:

Als je dat nog niet hebt gedronken weet je niet wat een donker speciaal biertje is.

Oom Klaas

Badass junkie
Flunitrazespeed zei:
Oom Klaas zei:

ja dude.....je hebt het wel over onze westmalle he..is zowat het beste wat elk café in huis heeft
maar La Chouffe van het vat of Westvleteren alleen in de abdij te krijgen zijn de beste!!

Belg op een .NL forum, beetje idioot dan weer.
Vreemd vinden dat je opeens moe word na te lang doorgaan op pep, beetje vreemd dan weer.
Welk bier is beter dat van nederland of belgie,

geekos

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Flunitrazespeed zei:
Oom Klaas zei:

Belg op een .NL forum, beetje idioot dan weer.
Vreemd vinden dat je opeens moe word na te lang doorgaan op pep, beetje vreemd dan weer.
Welk bier is beter dat van nederland of belgie,
't is vrij eenvoudig, belgian beer and dutch weed
Overigens uitstekende keuze, beide westmalles zijn schitterend alhoewel ik geen echte fan ben van de dubbel, ben met de middelbare school een weekend naar de abdij van westmalle geweest en de paters daar drinken overdag alleen tafelbier en westmalle dubbel, wij moesten ons daar dus ook mee tevreden stellen. Ik had toch gehoopt op een lekkere tripel eerlijk gezegd (was zogezegd op :tearsofjoy: )..

Geef toe Oom Klaas, de tripel is beter :)

Oom Klaas

Badass junkie
De triple is beter voor 's avonds, overdag vind ik dat lekker in 't zonnetje echt te heftig.
Maar hij is gewoon beter ja.

Matthijs85

Belezen gebruiker
Ik drink heel veel verschillende speciaalbieren, maar Duvel is toch wel een terugkerend thema (Belgie is ook een laag land toch?)
Van pilsener vind ik Hertog Jan en Grolsch erg goed, maar ik drink meestal el cheapo bier omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding daarvan veel beter vind

geekos

Bewuste gebruiker
Matthijs85 zei:
Ik drink heel veel verschillende speciaalbieren, maar Duvel is toch wel een terugkerend thema (Belgie is ook een laag land toch?)
euh.. wat is het verband?
en duvel een terugkerend thema? dacht mij toch te herinneren dat het bier was

geekos

Bewuste gebruiker
ah ok hij had wel definitief de openingspost gelezen (alsof de titel niet duidelijk genoeg is :rolleyes: )
toch vind ik het straf dat hij zegt dat Duvel voor hem een thema is, moeten gezellige "thema-avonden"zijn daar

en ja België is een laag land

geekos

Bewuste gebruiker
overigens:

ook zeer goed als het "van 't vat" is (zou echt niet weten hoe ik dat in AN moet schrijven)

En het bier uit mijn (kleine) gemeente, gebrouwen door onze lokale brouwerij. Zeer lekker, licht fruitige afdronk zoals Hoegaarden en veel beter dan die strontpils die dezelfde brouwerij brouwt.

Bovenaan