Bewust van slaapverlamming na 3mmc

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik heb dit al jaren. Ook voor dat ik begon met drugs. Maar onregelmatig of niet slapen slapen verergert de klachten enorm.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb eigenlijk vrijwel alleen maar ervaringen gehad met slaapverlamming na misbruik van uppers. Daarvoor nooit, en nu ik clean ben ook niet meer.

3mmc leek daarin veruit de heftigste trigger van alle uppers. Bij mij houdt het 1 a 2 weken aan na het laatste gebruik en daarna is het weg.

De naarste ervaringen waren toch wel dat ik een demoon op me voelde zitten, onder mijn matras voelde kruipen, het kussen onder mijn hoofd wegtrok (geen flauw idee wat hier werkelijk gebeurde 😅).
En koploper toch wel dat ik zijn klauwen in mijn rug voelde gaan. Werd echt doorboord. Wat een pijn gaf dat. En niet kunnen bewegen of schreeuwen. Heel naar.

Wat voor mij het beste werkt om eruit te komen is kleine bewegingen starten. Een pink of een teen wiebelen. En dan groter opbouwen: hand, arm, been, etc.

Wat een hel was dat zeg.

Ohjaa en ik had een Nepalees masker wat boze geesten weg zou moeten jagen. Nou... Die heb ik ritueel verbrand en de kamer gereinigd met salie.

Nu nergens meer last van gelukkig.

CuriousExplorer

DF-koning
Eenmaal meegemaakt.
Stond temidden op een weg en zag een vrachtwagen op mij afkomen.
Toen de vrachtwagen mij raakte deed dat zo'n pijn, maar de pijn valt in het niets bij het niet kunnen schreeuwen om hulp tegen iemand die naast je ligt.

Rain

Bewuste gebruiker
Eenmaal meegemaakt.
Stond temidden op een weg en zag een vrachtwagen op mij afkomen.
Toen de vrachtwagen mij raakte deed dat zo'n pijn, maar de pijn valt in het niets bij het niet kunnen schreeuwen om hulp tegen iemand die naast je ligt.
Dit is wel heel heftig. Er goed vanaf gekomen?

Dirkdirk

DF-koning
Dromen heeft wel degelijk een functie, en als je slaapverlamming krijgt is er duidelijk iets misgegaan. Ik had het vroeger wel eens

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Ik heb hier sinds een jaar ook heel erg last van. Ik denk ook dat mijn drugsgebruik het erger heeft gemaakt (waaronder ook 3mmc). Ik heb het bijna iedere nacht wel een keer, en iedere nacht nachtmerries, ook in periodes waarin ik geen drugs gebruik. Ik heb het een beetje leren accepteren ook al blijft het naar. Heel soms is het zo erg dat ik in een soort loep kom. Ik droom, word wakker, kan me niet bewegen, probeer eruit te komen maar begin weer verder te dromen, om vervolgens weer paralysed wakker te worden. En zo door. Ik probeer soms om hulp te roepen maar het lukt niet. Of ik hallucineer/droom dat ik het doe maar word daarna weer wakker in slaapverlamming. Heb tijden gehad waar ik uren in zoiets vast zat. Wat ik je als tip mee kan geven is niet op je rug slapen! Het is veel erger en vaker als je op je rug slaapt. Houd je ogen dicht, als je last hebt van hallucinaties.

Ik sta trouwens op de wachtlijst voor een slaap onderzoek, want wat ik heb is niet echt normaal

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik heb hier sinds een jaar ook heel erg last van. Ik denk ook dat mijn drugsgebruik het erger heeft gemaakt (waaronder ook 3mmc). Ik heb het bijna iedere nacht wel een keer, en iedere nacht nachtmerries, ook in periodes waarin ik geen drugs gebruik. Ik heb het een beetje leren accepteren ook al blijft het naar. Heel soms is het zo erg dat ik in een soort loep kom. Ik droom, word wakker, kan me niet bewegen, probeer eruit te komen maar begin weer verder te dromen, om vervolgens weer paralysed wakker te worden. En zo door. Ik probeer soms om hulp te roepen maar het lukt niet. Of ik hallucineer/droom dat ik het doe maar word daarna weer wakker in slaapverlamming. Heb tijden gehad waar ik uren in zoiets vast zat. Wat ik je als tip mee kan geven is niet op je rug slapen! Het is veel erger en vaker als je op je rug slaapt. Houd je ogen dicht, als je last hebt van hallucinaties.

Ik sta trouwens op de wachtlijst voor een slaap onderzoek, want wat ik heb is niet echt normaal
Heel herkenbaar dit. Bij mij werd het wel een stuk minder tot niet meer merkbaar toen ik mijn gebruik van elke soort drugs (dus ook cafeïne, alcohol en THC) tijdelijk volledig gestopt heb.

Nu doe ik af en toe weer eens wat en in de tijden waar ik mijn slaapritme teveel verneuk krijg ik meteen last en is dat voor mij direct een teken om rustiger aan te doen.

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Heel herkenbaar dit. Bij mij werd het wel een stuk minder tot niet meer merkbaar toen ik mijn gebruik van elke soort drugs (dus ook cafeïne, alcohol en THC) tijdelijk volledig gestopt heb.

Nu doe ik af en toe weer eens wat en in de tijden waar ik mijn slaapritme teveel verneuk krijg ik meteen last en is dat voor mij direct een teken om rustiger aan te doen.
In de periodes dat ik verder niks gebruik gebruik ik vaak nog wel (lage dosis) Kratom. Misschien moet ik daar eens mee stoppen. :thinking: Kan me alleen haast niet voorstellen dat dat het zo erg maakt.

Rain

Bewuste gebruiker

Thnx voor je ervaring..! niet op je rug slapen is een goed advies! maar dan heb je het over slaap of slaapverlamming? bij echt slapen heb je die verlamming niet, en idd op je rug imo komt het eigenlijk altijd voor.. Slaapverlamming is is eigenlijk het lichaam dat slaapt maar de geest nog wakker is dus. Kinda scary dus!

FerdFatoehaus

Badass junkie
In de periodes dat ik verder niks gebruik gebruik ik vaak nog wel (lage dosis) Kratom. Misschien moet ik daar eens mee stoppen. :thinking: Kan me alleen haast niet voorstellen dat dat het zo erg maakt.
Kratom heeft zeker invloed op je slaap. Probeer eerst eens naar de baseline terug te keren en kijk hoe de klachten dan zijn.

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Thnx voor je ervaring..! niet op je rug slapen is een goed advies! maar dan heb je het over slaap of slaapverlamming? bij echt slapen heb je die verlamming niet, en idd op je rug imo komt het eigenlijk altijd voor.. Slaapverlamming is is eigenlijk het lichaam dat slaapt maar de geest nog wakker is dus. Kinda scary dus!
Klopt. Ik heb het over slaapverlamming idd :) Ik bedoel op momenten wat ik beschrijf bijvoorbeeld, dat ik het vaak achter elkaar heb in korte tijd, met stukken slapen tussendoor, merk ik dat het veel vaker en erger is als ik op mijn rug lig. Dus als ik me weer kan bewegen, ga ik op mijn zij liggen en dan wordt het veel minder of stopt het vaak. Helaas draai ik in mn slaap heel vaak terug op mn rug :neutral:

Bonko3ng

Belezen gebruiker
Door het doorhalen werd ik zo moe, dat ik standaard de eerst volgende (slaap) nacht dit heb incl. schreeuwen en slaan in mijn slaap. De nacht erop ben ik weer rustig. Volgens mij moet m'n lichaam dermate hard herstellen van het eet/slaapgebrek dat het zich zo uit...

FerdFatoehaus

Badass junkie
Door het doorhalen werd ik zo moe, dat ik standaard de eerst volgende (slaap) nacht dit heb incl. schreeuwen en slaan in mijn slaap. De nacht erop ben ik weer rustig. Volgens mij moet m'n lichaam dermate hard herstellen van het eet/slaapgebrek dat het zich zo uit...
Heel herkenbaar dit, heb precies hetzelfde

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Tip als je slaapverlamming hebt doe NOOIT je ogen open en wacht tot het voorbij is heeft mij heel goed geholpen
Lastig uit te leggen maar dit werkt voor mij ook. Als het opkomt ben ik me er heel even bewust van en als ik dan in de verlamming doodstil blijft liggen en alleen m'n duim zachtjes heen en weer beweeg zak ik er niet verder in. Als ik ga bewegen zak ik weg en verlies ik verder het bewustzijn dat het aan de hand is.

Ik heb het overigens niet heel regelmatig, enkele keren per jaar

Krike2222

Experimenterende gebruiker
ik heb een kleine periode heel veel last van slaapverlamming gehad maar uiteindelijk overheen gegroeid denk ik? (als dat kan?)
nu al minimaal 6 maanden geen last ervan gehad.

Appeltaart1

Newbie
Ik heb na hevig 3mmc gebruik de afgelopen maanden ook regelmatig last gehad van slaapverlammingen. Ik denk zelf dat het voornamelijk te maken heeft met uitputting van serotonine reserves en in mindere mate waarschijnlijk ook met overstimulatie van dopamine receptoren in je hersenen. Voor de geïnteresseerden hier een uitleg:

Kleine disclaimer vooraf; hoewel het belang van dopamine bij het initiëren van bewegingen en het belang van serotonine (Omzetting naar melatonine) bij het dag/nacht ritme en slaap bewezen zijn, hebben beide neurotransmitters ook vele andere functies die soms (nog) niet helemaal begrepen zijn. Het is dus niet mogelijk om met zekerheid te zeggen dat de hieronder gestelde hypothese juist is.

Dat gezegd hebbende:
Het hormoon dat zorgt voor je dag/nacht ritme is melatonine. Melatonine wordt door je lichaam gemaakt uit serotonine. Als je serotonine opgebruikt is door drugs zoals bijvoorbeeld xtc of 3mmc, dan vindt de omzetting naar melatonine minder plaats waardoor het slaapritme verstoord kan raken. Het wordt dan vooral moeilijker om in slaap te komen, omdat melatonine het hormoon is dat ervoor moet zorgen dat je moe wordt en in slaap valt. Het effect van melatonine op de kwaliteit en duur van je slaap is minder duidelijk, maar er wordt gedacht dat melatonine ook daarin een rol speelt. Het is mogelijk zo dat melatonine een rol speelt bij het in stand houden van slaap en bij het doorlopen van de verschillende stadia van slaap.

Dan nu wat er mis gaat bij slaapverlamming! Ik zal proberen dit zo simpel mogelijk uit te leggen. Zoals gezegd zijn er verschillende stadia van slaap te herkennen. Één van de bekendere is REM-slaap. REM staat voor RapidEyeMovement. We noemen dit zo omdat tijdens dit gedeelte van je slaap je ogen druk in beweging zijn terwijl de rest van je lichaam stil ligt. Dit is ook het gedeelte van de slaap waarin je droomt. Stel dat je in je droom de trap oploopt dan zullen je ogen op en neer gaan terwijl je in je droom afwisselend naar de treden onder en voor je kijkt. Nu wordt het interessant, want als je ogen meebewegen met je droom waarom de rest van je lichaam dan niet? Dit komt doordat het gedeelte van je hersenen waar bewegingen gereguleerd worden (behalve dus de oogbewegingen) tijdens de REM-slaap uitgeschakeld worden. Dit gebeurd via een hoop ingewikkelde zenuwbanen en onder invloed van verschillende neurotransmitters, die ik jullie hier zal besparen. Na dit gelezen te hebben begrijp je vast wat slaapverlamming is. Je wordt “wakker” tijdens de REM-slaap en kan daardoor alleen je ogen bewegen. “Wakker” tussen aanhalingstekens omdat je natuurlijk niet totaal wakker bent, anders zou je je kunnen bewegen. Er lijkt bij slaapverlamming vooral iets mis te gaan in het moment en de volgorde van het ontwaken. Naast dat melatonine een invloed heeft op dit proces, blijkt uit onderzoek ook dat serotonine zelf invloed heeft op het begin en einde van de REM-slaap.

Dan nog kort even iets over dopamine. Één dopamine te kort, komt niet snel voor en zou extreme klachten veroorzaken waardoor het tekort snel aan het licht zou komen. Echter kunnen de receptoren die gevoelig zijn voor dopamine wel minder gevoelig worden. Dit komt bij cocaïne gebruik en vermoedelijk ook bij 3mmc gebruik weleens voor. Dopamine is heel erg belangrijk voor het initiëren van bewegingen. Het minder gevoelig worden van de receptoren die dit regelen zou dus wellicht kunnen bijdragen aan het niet kunnen bewegen tijdens slaapverlamming.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is (vooral het effect van serotonine is belangrijk en waarschijnlijk de oorzaak van de klachten). Schroom niet om me een berichtje te sturen bij vragen of aanvullingen.

Ohja, mocht je hier nu last van hebben en er zo snel mogelijk vanaf willen. Ik vermoed dat supplementen die de serotonine reserves aanvullen in ieder geval de duur van de klachten zullen verkorten. Dus L-tryptofaan of 5-HTC. Het is echter ook goed mogelijk dat dit soort supplementen de klachten in eerste instantie juist verergeren (try at your own risk lol). Je zal er pas 100% vanaf zijn wanneer je lichaam weer voldoende serotonine reserve heeft om processen zoals slaap zelfstandig goed te reguleren.

Laatst bewerkt:

Rain

Bewuste gebruiker
Klopt. Ik heb het over slaapverlamming idd :) Ik bedoel op momenten wat ik beschrijf bijvoorbeeld, dat ik het vaak achter elkaar heb in korte tijd, met stukken slapen tussendoor, merk ik dat het veel vaker en erger is als ik op mijn rug lig. Dus als ik me weer kan bewegen, ga ik op mijn zij liggen en dan wordt het veel minder of stopt het vaak. Helaas draai ik in mn slaap heel vaak terug op mn rug :neutral:
Slim! op je rug komt het het meeste voor (eigenlijk alleen maar) IMO

Krike2222

Experimenterende gebruiker
ik heb een kleine periode heel veel last van slaapverlamming gehad maar uiteindelijk overheen gegroeid denk ik? (als dat kan?)
nu al minimaal 6 maanden geen last ervan gehad.
Even op terugkomen afgelopen zaterdag was het weer zo ver!

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Na XTC heb ik vaak wel rare bewustere slaap sessies.
Maar van het weekend heb ik 3MMC geprobeerd en de dag erna was ik nog al suf
Toen ben ik in slaap gevallen op bed en had ik een soort rare bewuste droom dat ik op bed lag en mezelf niet kon bewegen. Het schoot me net opeens weer binnen.
Heb iemand dat wel eens gehad? Ik kan me herinneren dat ik behoorlijk verward was. Het kwartje valt nu pas soort van :P
Bizar! Ik heb precies dit gehad jaren geleden in een periode dat ik redelijk veel XTC gebruikte. Ik had ook veel bewuste dromen maar die waren nooit eng. Toen ineens een droom/beleving,had echt het idee dat ik wakker was en ineens kon ik mij niet meer bewegen en waaide het in mijn slaapkamer. Had niet lang daarvoor ook één of ander enge geesten/demonen film gekeken dus ik dacht echt dat ik gek werd. Ben toen maar even gestopt met de zooi...

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Daar gaan we dan weer, bedtijd. Na een absolute horror nacht afgelopen nacht. Elke keer als ik net in slaap viel kwam de slaapverlamming demoon even wat trucjes uithalen.

Zoals vanacht heb ik nog niet eerder beleefd. Er leek ook meer rare dingen te gebeuren dan alleen slaapverlamming. Ben oprecht een beetje bang om te gaan slapen.

Oké positieve affirmaties dan maar, gebedjes en meditatie. We gaan ervoor!

En natuurlijk de shadowpeople-verjager-2000 weer aanzetten!

StraatPiraat

Badass junkie
Daar gaan we dan weer, bedtijd. Na een absolute horror nacht afgelopen nacht. Elke keer als ik net in slaap viel kwam de slaapverlamming demoon even wat trucjes uithalen.

Zoals vanacht heb ik nog niet eerder beleefd. Er leek ook meer rare dingen te gebeuren dan alleen slaapverlamming. Ben oprecht een beetje bang om te gaan slapen.

Oké positieve affirmaties dan maar, gebedjes en meditatie. We gaan ervoor!

En natuurlijk de shadowpeople-verjager-2000 weer aanzetten!
Ik ervaar na n lange tijd gebruik nu precies hetzelfde. Maar even opgestaan wat eten en drinken, even roken en een serie kijken. Gelukkig vrij morgen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik ervaar na n lange tijd gebruik nu precies hetzelfde. Maar even opgestaan wat eten en drinken, even roken en een serie kijken. Gelukkig vrij morgen.
Vannacht ging stukken beter bij mij gelukkig. Geen echt goede nachtrust gehad. Maar geen absolute horrornacht. This too shall pass.

StraatPiraat

Badass junkie
Vannacht ging stukken beter bij mij gelukkig. Geen echt goede nachtrust gehad. Maar geen absolute horrornacht. This too shall pass.
Bij mij ging t echt mis helaas, ik heb uiteindelijk van gister 23:00 tot nu net 16:30 in bed gelegen. Nachtmerries, paniekaanvallen flink zweten en ik heb uiteindelijk m'n moeder gebeld of ze bij me kon kijken als ze klaar was met werk.

Morgen begin ik weer op werk 7:00, geen idee hoe ik dit moet gaan doen. M'n moeder zorgt er in ieder geval voor dat ik op tijd m'n bed uit ben, de rest komt dan vast vanzelf wel. Maar ik voel me op dit moment een trillend zwetend stuk stront.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Pfff sterkte man!

De regelmaat van op tijd op staan voor werk straks helpt misschien ook mee. Schijnt best key te zijn tegen slaapverlamming. Rust, reinheid, regelmaat.

StraatPiraat

Badass junkie
Pfff sterkte man!

De regelmaat van op tijd op staan voor werk straks helpt misschien ook mee. Schijnt best key te zijn tegen slaapverlamming. Rust, reinheid, regelmaat.
Bedankt!
Ben nu goed onderweg. Gister is een maat van me door AT tegen de grond gedrukt, bleken ze de verkeerde te hebben, ze moesten m'n connect pakken maar hadden zich vergist....
Hoe dan ook ligt hij nu laag en heb ik zo gauw geen andere connectie dus word het strijden, eigenlijk alleen maar goed dus.
Ik hoop richting het weekend wel ergens anders wat vandaan te kunnen halen, maar we zien wel hoe het loopt. Anders even met n kameraad en m'n ouders een plan opstellen dat ik wel wat bezigheidstherapie heb en geen domme dingen doe.

StraatPiraat

Badass junkie
Overigens was afgelopen nacht ondanks dat ik 8 uur heb gelegen, flink gezweet en maar 3 uur slaap gepakt, stukken beter dan voorgaande nacht.
Morgen weer dienst om 7 uur, daarna 2 dagen om 3 uur beginnen dus kan ik dan goed uitrusten.

Number9

Newbie
Ik krijg het altijd als ik mijn serotonine voorraad weer eens naar de klote heb geholpen.

Het klinkt eigenlijk best wel logisch als je er over na denkt, aangezien je serotonine nodig hebt om melatonine aan te maken en dat regelt het slaap-waakritme van ons lichaam. Ik krijg meestal slaapverlamming bij het inslapen maar ook wel eens bij het ontwaken.

mikkiemike

Newbie
Ik heb dat ook weleens na gebruik van 3mmc ja heel raar.. ik had zelf het gevoel dat het wel een slaapverlamming was. De laatste keer had ik dat ik niet kon bewegen en dat ik gegil in mijn oor hoorde was echt eng! En ik wou dus mijn lamp aan doen zodat ik wakker werd maar dat wou dus niet. Uiteindelijk werd ik wel wakker gelukkig en heb mijzelf wel rustig kunnen houden van het gaat over maar was nog niet fijn. En het rare is dat ik dit alleen na 3mmc heb en niet na andere drugs.

Ik dacht eerst dat ik de enige was die dit had maar niet dus.
Ik heb bij verschillende dealers 3-mmc gehad de ene is beter dan de ander natuurlijk maar bij 1 heb ik dit ook mee gemaakt, mijn broertje precies hetzelfde. Ik zou een x een andere dealer proberen.

X026j

Newbie
Ik heb eigenlijk vrijwel alleen maar ervaringen gehad met slaapverlamming na misbruik van uppers. Daarvoor nooit, en nu ik clean ben ook niet meer.

3mmc leek daarin veruit de heftigste trigger van alle uppers. Bij mij houdt het 1 a 2 weken aan na het laatste gebruik en daarna is het weg.

De naarste ervaringen waren toch wel dat ik een demoon op me voelde zitten, onder mijn matras voelde kruipen, het kussen onder mijn hoofd wegtrok (geen flauw idee wat hier werkelijk gebeurde 😅).
En koploper toch wel dat ik zijn klauwen in mijn rug voelde gaan. Werd echt doorboord. Wat een pijn gaf dat. En niet kunnen bewegen of schreeuwen. Heel naar.

Wat voor mij het beste werkt om eruit te komen is kleine bewegingen starten. Een pink of een teen wiebelen. En dan groter opbouwen: hand, arm, been, etc.

Wat een hel was dat zeg.

Ohjaa en ik had een Nepalees masker wat boze geesten weg zou moeten jagen. Nou... Die heb ik ritueel verbrand en de kamer gereinigd met salie.

Nu nergens meer last van gelukkig.
Super herkenbaar. (Laats nog gebeurd) (met gebruik van 3mmc)
Ik viel langzamerhand inslaap ik werd ineens wakker en zag iemand op m’n bed zitten gelukkig kwam ik er snel uit en kon ik weer bewegen.
Daarna droomde ik dat ik op het festival weer was iemand mijn hand pakte en een rondje draaide, toen besefte ik dat ik in bed lag en deed ik m’n ogen open en besefte dat ik niks kon bewegen.
En voelde het alsof iemand op mijn rug ging liggen waardoor ik geen lucht kreeg. Uiteindelijk kon ik mijn tenen wiebelen waardoor ik er uit kwam. Nog uren rechtovereind gezeten 😮‍💨
Ook mede door weinig slaap 3 dagen achter elkaar doorgegaan geen eten enzv.
dacht dat ik de enige was tot k deze forum zag. Hoop dat dit de laatste keer was dat ik t had.

XMR

Wijs gebruiker
Heb het een periode bewust geprobeerd te bereiken om bewust uit het lichaam te treden. Die periode was helaas niet succesvol, dus ik hield mij even niet meer met zulke occulte zaken bezig.

Tot ik op een willekeurige nacht wakker geworden dacht te zijn. Het eerste wat mij opviel was dat ik langzame voetstappen buiten mijn kamer op de gang hoorde. Ik dacht dat het een huisgenoot was die richting de badkamer liep. Vervolgens viel mij ineens op dat de deur van mijn kamer wagenwijd open stond (ik slaap altijd met de deur dicht).

Zodra ik dat doorhad vulde mijn lichaam zich met de grootste terror angst die je je maar kunt bedenken, echt een doodsangst. Op dit moment kwam ik er ook achter dat ik niet kon bewegen. De stappen op de gang kwamen steeds dichter richting mijn kamer. Vervolgens zag ik een soort schaduw van een oude vrouw/heks/demoon mijn kamer binnen lopen.

Dat wezen bewoog zich rustig langs mijn bed en ging achter mijn hoofd (deels in de muur) zitten zodat ik het niet kon zien, maar ik voelde de aanwezigheid enorm sterk. Vervolgens stak dat wezen een enorm mes midden in mijn borstkast en heel mijn lichaam voelde alsof het onder krachtstroom stond. Alles trilde en schudde.

Hierna bedacht ik mij ineens dat ik deze staat wilde bereiken en dus probeerde ik met een techniek uit mijn lichaam te gaan. Tot mijn verbazing werkte het en ik kon door de muren van het huis zweven en rondkijken. Ik kon deze staat maar kort vasthouden en voelde het wegvagen.

Toen werd alles even zwart en vervolgens deed ik mijn ogen open en was ik klaarwakker. Die ervaring voelde nog echter aan dan het dagelijkse wakkere leven en ik was er enorm van onder de indruk. Die volgende ochtend moest ik ook gewoon naar school en ik was er de hele dag niet echt bij aanwezig.

Pas een hele tijd later las ik in de gnostieke leer dat zo'n soort wezen ook wel "the guardian of the threshold" wordt genoemd. (Meer info)

In de jaren daarna is het nog enkele keren gelukt om bewust uit het lichaam te treden, maar geen enkele keer op commando. Gelukkig hoefde ik al die keren niet meer eerst langs zo'n afschuwlijk wezen.

Voor de mensen die het tot hier hebben gelezen en denken "wat een bullshit staat hier nou weer":

Ik hoef niet van je te horen hoe grote onzin je het vindt. Wat ik heb meegemaakt zal bij mij blijven en ik hoop dat ieder van jullie het ook eens mee mag maken. Het verandert heel je beeld van wat er in dit leven mogelijk is.

miles

Wijs gebruiker
Ik heb ooit een keer slaapverlamming gehad, in de periode dat ik niks gebruikte, doodeng vond ik het, vooral omdat een jongen hier uit de buurt een week of 4 ervoor door een hersenvliesontsteking echt permanent verlamd wakker geworden is.
Ik scheet peuken dat het nu mijn beurt was, best wel ff van slag geweest toen

• Like
Waarderingen: XMR
Bovenaan