FerdFatoehaus
Badass junkie
Ik heb dit al jaren. Ook voor dat ik begon met drugs. Maar onregelmatig of niet slapen slapen verergert de klachten enorm.
Precies die! Met geweld proberen te bewegen en op die wijze er langzaam uitkomen.Wat voor mij het beste werkt om eruit te komen is kleine bewegingen starten. Een pink of een teen wiebelen. En dan groter opbouwen: hand, arm, been, e
Wacht je letterlijk? Ik krijg altijd een intense, onweerstaanbare drang om tegen te vechten. Heb je hier geen last van?Tip als je slaapverlamming hebt doe NOOIT je ogen open en wacht tot het voorbij is heeft mij heel goed geholpen
Ik heb exact hetzelfde, maar ook dat als ik me niet verzet in een oneindige slaap zal belanden.. Tis echt een hels gevechtWacht je letterlijk? Ik krijg altijd een intense, onweerstaanbare drang om tegen te vechten. Heb je hier geen last van?
Dit is wel heel heftig. Er goed vanaf gekomen?Eenmaal meegemaakt.
Stond temidden op een weg en zag een vrachtwagen op mij afkomen.
Toen de vrachtwagen mij raakte deed dat zo'n pijn, maar de pijn valt in het niets bij het niet kunnen schreeuwen om hulp tegen iemand die naast je ligt.
Ja hoor.Dit is wel heel heftig. Er goed vanaf gekomen?
Heel herkenbaar dit. Bij mij werd het wel een stuk minder tot niet meer merkbaar toen ik mijn gebruik van elke soort drugs (dus ook cafeïne, alcohol en THC) tijdelijk volledig gestopt heb.Ik heb hier sinds een jaar ook heel erg last van. Ik denk ook dat mijn drugsgebruik het erger heeft gemaakt (waaronder ook 3mmc). Ik heb het bijna iedere nacht wel een keer, en iedere nacht nachtmerries, ook in periodes waarin ik geen drugs gebruik. Ik heb het een beetje leren accepteren ook al blijft het naar. Heel soms is het zo erg dat ik in een soort loep kom. Ik droom, word wakker, kan me niet bewegen, probeer eruit te komen maar begin weer verder te dromen, om vervolgens weer paralysed wakker te worden. En zo door. Ik probeer soms om hulp te roepen maar het lukt niet. Of ik hallucineer/droom dat ik het doe maar word daarna weer wakker in slaapverlamming. Heb tijden gehad waar ik uren in zoiets vast zat. Wat ik je als tip mee kan geven is niet op je rug slapen! Het is veel erger en vaker als je op je rug slaapt. Houd je ogen dicht, als je last hebt van hallucinaties.
Ik sta trouwens op de wachtlijst voor een slaap onderzoek, want wat ik heb is niet echt normaal
In de periodes dat ik verder niks gebruik gebruik ik vaak nog wel (lage dosis) Kratom. Misschien moet ik daar eens mee stoppen.Heel herkenbaar dit. Bij mij werd het wel een stuk minder tot niet meer merkbaar toen ik mijn gebruik van elke soort drugs (dus ook cafeïne, alcohol en THC) tijdelijk volledig gestopt heb.
Nu doe ik af en toe weer eens wat en in de tijden waar ik mijn slaapritme teveel verneuk krijg ik meteen last en is dat voor mij direct een teken om rustiger aan te doen.
Thnx voor je ervaring..! niet op je rug slapen is een goed advies! maar dan heb je het over slaap of slaapverlamming? bij echt slapen heb je die verlamming niet, en idd op je rug imo komt het eigenlijk altijd voor.. Slaapverlamming is is eigenlijk het lichaam dat slaapt maar de geest nog wakker is dus. Kinda scary dus!Ik heb hier sinds een jaar ook heel erg last van. Ik denk ook dat mijn drugsgebruik het erger heeft gemaakt (waaronder ook 3mmc). Ik heb het bijna iedere nacht wel een keer, en iedere nacht nachtmerries, ook in periodes waarin ik geen drugs gebruik. Ik heb het een beetje leren accepteren ook al blijft het naar. Heel soms is het zo erg dat ik in een soort loep kom. Ik droom, word wakker, kan me niet bewegen, probeer eruit te komen maar begin weer verder te dromen, om vervolgens weer paralysed wakker te worden. En zo door. Ik probeer soms om hulp te roepen maar het lukt niet. Of ik hallucineer/droom dat ik het doe maar word daarna weer wakker in slaapverlamming. Heb tijden gehad waar ik uren in zoiets vast zat. Wat ik je als tip mee kan geven is niet op je rug slapen! Het is veel erger en vaker als je op je rug slaapt. Houd je ogen dicht, als je last hebt van hallucinaties.
Ik sta trouwens op de wachtlijst voor een slaap onderzoek, want wat ik heb is niet echt normaal
Kratom heeft zeker invloed op je slaap. Probeer eerst eens naar de baseline terug te keren en kijk hoe de klachten dan zijn.In de periodes dat ik verder niks gebruik gebruik ik vaak nog wel (lage dosis) Kratom. Misschien moet ik daar eens mee stoppen.Kan me alleen haast niet voorstellen dat dat het zo erg maakt.
Klopt. Ik heb het over slaapverlamming iddThnx voor je ervaring..! niet op je rug slapen is een goed advies! maar dan heb je het over slaap of slaapverlamming? bij echt slapen heb je die verlamming niet, en idd op je rug imo komt het eigenlijk altijd voor.. Slaapverlamming is is eigenlijk het lichaam dat slaapt maar de geest nog wakker is dus. Kinda scary dus!
Heel herkenbaar dit, heb precies hetzelfdeDoor het doorhalen werd ik zo moe, dat ik standaard de eerst volgende (slaap) nacht dit heb incl. schreeuwen en slaan in mijn slaap. De nacht erop ben ik weer rustig. Volgens mij moet m'n lichaam dermate hard herstellen van het eet/slaapgebrek dat het zich zo uit...
Lastig uit te leggen maar dit werkt voor mij ook. Als het opkomt ben ik me er heel even bewust van en als ik dan in de verlamming doodstil blijft liggen en alleen m'n duim zachtjes heen en weer beweeg zak ik er niet verder in. Als ik ga bewegen zak ik weg en verlies ik verder het bewustzijn dat het aan de hand is.Tip als je slaapverlamming hebt doe NOOIT je ogen open en wacht tot het voorbij is heeft mij heel goed geholpen
Slim! op je rug komt het het meeste voor (eigenlijk alleen maar) IMOKlopt. Ik heb het over slaapverlamming iddIk bedoel op momenten wat ik beschrijf bijvoorbeeld, dat ik het vaak achter elkaar heb in korte tijd, met stukken slapen tussendoor, merk ik dat het veel vaker en erger is als ik op mijn rug lig. Dus als ik me weer kan bewegen, ga ik op mijn zij liggen en dan wordt het veel minder of stopt het vaak. Helaas draai ik in mn slaap heel vaak terug op mn rug
![]()
Even op terugkomen afgelopen zaterdag was het weer zo ver!ik heb een kleine periode heel veel last van slaapverlamming gehad maar uiteindelijk overheen gegroeid denk ik? (als dat kan?)
nu al minimaal 6 maanden geen last ervan gehad.
Had je onregelmatig geslapen die week/dagen ervoor? Of veel stress gehad?Even op terugkomen afgelopen zaterdag was het weer zo ver!
Bizar! Ik heb precies dit gehad jaren geleden in een periode dat ik redelijk veel XTC gebruikte. Ik had ook veel bewuste dromen maar die waren nooit eng. Toen ineens een droom/beleving,had echt het idee dat ik wakker was en ineens kon ik mij niet meer bewegen en waaide het in mijn slaapkamer. Had niet lang daarvoor ook één of ander enge geesten/demonen film gekeken dus ik dacht echt dat ik gek werd. Ben toen maar even gestopt met de zooi...Na XTC heb ik vaak wel rare bewustere slaap sessies.
Maar van het weekend heb ik 3MMC geprobeerd en de dag erna was ik nog al suf
Toen ben ik in slaap gevallen op bed en had ik een soort rare bewuste droom dat ik op bed lag en mezelf niet kon bewegen. Het schoot me net opeens weer binnen.
Heb iemand dat wel eens gehad? Ik kan me herinneren dat ik behoorlijk verward was. Het kwartje valt nu pas soort van :P
Ja 3mmc weer gebruikt 3 nachten geskipt kapot dom is te verwachten dan.Had je onregelmatig geslapen die week/dagen ervoor? Of veel stress gehad?
Ik ervaar na n lange tijd gebruik nu precies hetzelfde. Maar even opgestaan wat eten en drinken, even roken en een serie kijken. Gelukkig vrij morgen.Daar gaan we dan weer, bedtijd. Na een absolute horror nacht afgelopen nacht. Elke keer als ik net in slaap viel kwam de slaapverlamming demoon even wat trucjes uithalen.
Zoals vanacht heb ik nog niet eerder beleefd. Er leek ook meer rare dingen te gebeuren dan alleen slaapverlamming. Ben oprecht een beetje bang om te gaan slapen.
Oké positieve affirmaties dan maar, gebedjes en meditatie. We gaan ervoor!
En natuurlijk de shadowpeople-verjager-2000 weer aanzetten!
Vannacht ging stukken beter bij mij gelukkig. Geen echt goede nachtrust gehad. Maar geen absolute horrornacht. This too shall pass.Ik ervaar na n lange tijd gebruik nu precies hetzelfde. Maar even opgestaan wat eten en drinken, even roken en een serie kijken. Gelukkig vrij morgen.
Bij mij ging t echt mis helaas, ik heb uiteindelijk van gister 23:00 tot nu net 16:30 in bed gelegen. Nachtmerries, paniekaanvallen flink zweten en ik heb uiteindelijk m'n moeder gebeld of ze bij me kon kijken als ze klaar was met werk.Vannacht ging stukken beter bij mij gelukkig. Geen echt goede nachtrust gehad. Maar geen absolute horrornacht. This too shall pass.
Bedankt!Pfff sterkte man!
De regelmaat van op tijd op staan voor werk straks helpt misschien ook mee. Schijnt best key te zijn tegen slaapverlamming. Rust, reinheid, regelmaat.
Ik heb bij verschillende dealers 3-mmc gehad de ene is beter dan de ander natuurlijk maar bij 1 heb ik dit ook mee gemaakt, mijn broertje precies hetzelfde. Ik zou een x een andere dealer proberen.Ik heb dat ook weleens na gebruik van 3mmc ja heel raar.. ik had zelf het gevoel dat het wel een slaapverlamming was. De laatste keer had ik dat ik niet kon bewegen en dat ik gegil in mijn oor hoorde was echt eng! En ik wou dus mijn lamp aan doen zodat ik wakker werd maar dat wou dus niet. Uiteindelijk werd ik wel wakker gelukkig en heb mijzelf wel rustig kunnen houden van het gaat over maar was nog niet fijn. En het rare is dat ik dit alleen na 3mmc heb en niet na andere drugs.
Ik dacht eerst dat ik de enige was die dit had maar niet dus.
Waarom bump je zulke oude topicsIk heb bij verschillende dealers 3-mmc gehad de ene is beter dan de ander natuurlijk maar bij 1 heb ik dit ook mee gemaakt, mijn broertje precies hetzelfde. Ik zou een x een andere dealer proberen.
Super herkenbaar. (Laats nog gebeurd) (met gebruik van 3mmc)Ik heb eigenlijk vrijwel alleen maar ervaringen gehad met slaapverlamming na misbruik van uppers. Daarvoor nooit, en nu ik clean ben ook niet meer.
3mmc leek daarin veruit de heftigste trigger van alle uppers. Bij mij houdt het 1 a 2 weken aan na het laatste gebruik en daarna is het weg.
De naarste ervaringen waren toch wel dat ik een demoon op me voelde zitten, onder mijn matras voelde kruipen, het kussen onder mijn hoofd wegtrok (geen flauw idee wat hier werkelijk gebeurde 😅).
En koploper toch wel dat ik zijn klauwen in mijn rug voelde gaan. Werd echt doorboord. Wat een pijn gaf dat. En niet kunnen bewegen of schreeuwen. Heel naar.
Wat voor mij het beste werkt om eruit te komen is kleine bewegingen starten. Een pink of een teen wiebelen. En dan groter opbouwen: hand, arm, been, etc.
Wat een hel was dat zeg.
Ohjaa en ik had een Nepalees masker wat boze geesten weg zou moeten jagen. Nou... Die heb ik ritueel verbrand en de kamer gereinigd met salie.
Nu nergens meer last van gelukkig.
Daar kun je voor zorgen........ Hoop dat dit de laatste keer was dat ik t had.