bijna dood aan GHB

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
ik had afgelopen donderdag, op SBS6 een programma gezien "first emergency" of hoe het ook heet, maar in dat programma kwamen dus 2 jongens voor die naar het ziekenhuis gebracht werden na het drinken van GHB (ik neem aan dat GHB dus altijd in vloeistof vorm voorkomt)

maar een van de 2 was dus op het nippertje de dood ontglipt nadat hij 1 slok teveel van dit spul had gedronken

iemand ervaringen met gebruik van GHB, is het echt zo sterk :openmouth:

ruubje

Experimenterende gebruiker
Het werkt pas na een lange tijd waardoor je steeds meer gaat nemen omdat je denkt dat het niet werkt, daardoor is het zo gevaarlijk..

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
heb je er zelf ervaring mee misschien (niet aanvallerig bedoelt ofzo), want dat is toch bij xtc ook het geval?

ruubje

Freek zei:
heb je er zelf ervaring mee misschien (niet aanvallerig bedoelt ofzo), want dat is toch bij xtc ook het geval?
Maar teveel GHB is stukken gevaarlijker dan teveel XTC

mellowWw

Belezen gebruiker
Idd niet echt heel erg veel over gehoord.....
maar dat boeit ook niet want harddrugs ga ik toch niet gebruiken.
Ook niet voor 1 x......
je kan zeggen je moet wat proberen in je leven maar harddrugs vind ik te link.......

Ik houd het maar bij een lekkere joint :stoned:

Greetzzz... :smoke:

mellowWw

Belezen gebruiker
Ook niet voor 1 x......
je kan zeggen je moet wat proberen in je leven maar harddrugs vind ik te link.......

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
GHB is idd erg link. Van oorsprong is het een narcosemiddel, maar het wordt tegenwoordig dus gebruikt als drug. Het is een vloeibare drug die je zelf moet gaan doseren (in een drankje bijvoorbeeld), waarbij een paar druppels teveel al fataal kan zijn. Je kunt je voorstellen dat mensen na enige alcoholische drankjes te hebben gedronken niet echt meer in staat zijn om nauwkeurig te doseren en daardoor gebeuren er veel ongelukken... Overigens proef je GHB meteen, je hoeft dus niet bang te zijn dat iemand het in je drankje heeft gedaan zonder dat je het merkt.

Hylander

Newbie
tja het is gewoon vaag spul ik heb het zelf ook meegemaakt op ene moment was ik helemaal wilt en gek en toen kwamen we buiten de discotheek en flikkerde ik zo op de grond neer lag ik in half in coma nee voor mij hoeft dat spul niet meer af en toe een niffy en een :stoned: :beer: das beter greetings tha master

looyke

GHB is wazig spul ja.
Omdat het best lang duurt voordat het gaat werken, pak je iedere keer weer wat bij.
Eerst lekker uit je dak van de keta, dan nog een hoop coke en dan nog eens aan ghb beginnen. Neeeh......da ging nie goed.
Maar heb het ook leuk ermee gehad, dat ie wel goed viel. Nog wel van die vage momenten ertussen da'k nie meer kon lopen enzo, maarja das nie zo erg..

xx :wave:

tasja

Newbie
ghb

Ik had twee keer ghb gebruikt, wat me wel bevallen was. Gewoon na afloop van een feestje, met vriendje thuis, maakte het allemaal extra spannend. Afgelopen weekend ging het echter mis. Ik had een pilletje gehad en bij thuiskomst hadden we eigenlijk wel weer zin in een beetje. Een vriendin had een klein flesje laten staan, waarvan ik dacht dat dit ongeveeer 1 1/2 buisje was. We hebben het opgedronken en zijn op bed gaan liggen. In 15 minuten allebei in coma geraakt. Vier uur later werd ik in mijn eigen spuug wakker en heb nog een uur moeten spugen waarop ik vervolgens weer onder de douche in slaap viel. Mijn vriend was er iets minder erg aan toe, maar had wel een groot brandmerk van zijn sigaret op zijn borst, had dit ook niet gevoeld dat dit gebeurde. Later hoorde in van mijn vriendin dat de dosering goed voor vijf personen was. Ontzettend stom en we zijn er nog goed van afgekomen. Ik doe het nooit meer. Hoop dat dit mensen aan het denken zet.

louis

Newbie
ghb

GHB is zondermeer gevaarlijk in te grote concentraties. Dit geldt echter voor zoveel middelen. Je mag ervan uitgaan dat mensen die het proberen voldoende inlichtingen hebben ingewonnen hierover. Echter heb je altijd van die sufferds die niet weten te doseren.
Nadeel van ghb is wel dat het moeilijk doseerbaar is. Te weinig (1 dopje of zo) dan merk je er niets van. Je moet er net genoeg van nemen om op dat plateau terecht te komen en niet teveel om niet out te gaan.
Mocht je merken dat je out dreigt te gaan, regelmatig een glas water drinken. Dus niet gelijk een volledige fles water opdrinken.
na een kwartiertje a half uur moet ghb wel gaan werken. daarna per dopje bijnemen en niet per buisje, of gewoon uit laten werken natuurlijk.

GHB niet in combinatie met alcohol en melkproducten nemen.

Drazzic

Bewuste gebruiker
Jah het grote gevaar zit hem in het doseren het is ongeveer zo:

Lage dosis .5 - 1.5 g
Normale dosis 1 - 2.5 g
Sterke dosis 2 - 3.5 g
Gevaar op coma!! 3 - 5 g
Overdosis 5 - 10 g
Vergiftiging (grote kans op de dood!!) 10 + g

Dit geld voor pure GHB en dus zeker niet voor de vloeistof!!!!! Want per vloeistof verschilt dat de ene is met 80% geconcentreerd met GHB en de andere maar met 40% kijk hier mee uit!!

Pak altijd gewoon heel weinig om te kijken hoe je er op reageert en als je niet weet hoeveel % geconcentreerd GHB er in zit helemaal, pak ook nooit bij binnen een uur want het kan nog zijn dat de andere nog niet helemaal werkt, waardoor je ook in 1x heel veel krijgt en de kans op te veel vrij groot word.

Na 10-20 minuten begint het een beetje te werken
Na 15-30 minuten word het allemaal al wat sterker
Na 45 min - 1 1/2 uur zit je op het hoogte punt
Na 2 - 4 uur is alles + after effects (slaperig etc.) uitgewerkt

Als je bij neemt neem dan pas na 1 uur nadat je je vorige had ingenomen en neem dan niet meer dan de helft van je eerste dosis, ook moet je NOOIT combineren met alcohol want dit versterkt het GHB effect verschrikkelijk!!!

Neman zei:
GHB is idd erg link. Van oorsprong is het een narcosemiddel, maar het wordt tegenwoordig dus gebruikt als drug. Het is een vloeibare drug die je zelf moet gaan doseren (in een drankje bijvoorbeeld), waarbij een paar druppels teveel al fataal kan zijn. Je kunt je voorstellen dat mensen na enige alcoholische drankjes te hebben gedronken niet echt meer in staat zijn om nauwkeurig te doseren en daardoor gebeuren er veel ongelukken... Overigens proef je GHB meteen, je hoeft dus niet bang te zijn dat iemand het in je drankje heeft gedaan zonder dat je het merkt.
Als je ook maar een ding over ghb zou weten dan zou het zijn dat je het nooit met alchol moet mixen. een paar glazen alchol + een voor jouw normale dosis ghb KAN al tot een coma leiden.

Valentino

Newbie
Neman zei:
Mind_Movie analyseert het ene gedeelte van de post, ik het andere.

Wil je even tegen al die verkrachte meisjes vertellen dat je niet bang hoeft te zijn dat het in je drankje wordt gegooid ? Jaarlijks worden er tientallen meisjes verkracht na het ongewenst toebrengen van GHB (in bijvoorbeel het drankje). Mensen moet dus zeker opletten dat er niets in je drankje wordt gegooid !!!

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Valentino zei:
Neman zei:
Mind_Movie analyseert het ene gedeelte van de post, ik het andere.

Wil je even tegen al die verkrachte meisjes vertellen dat je niet bang hoeft te zijn dat het in je drankje wordt gegooid ? Jaarlijks worden er tientallen meisjes verkracht na het ongewenst toebrengen van GHB (in bijvoorbeel het drankje). Mensen moet dus zeker opletten dat er niets in je drankje wordt gegooid !!!

Ik heb gelukkig zelf geen ervaring met GHB, maar ik heb zo ongeveer letterlijk in m'n post gezet wat een arts uit ER Live laatst op TV heeft gezegd (de echte variant, van Discovery Channel). Ik mag toch aannemen dat die mensen weten waar ze over praten, maar wellicht is het in bepaalde drankjes slecht te proeven...

Haai,

kan me niet voorstellen dat je het niet proeft. Wat is dat een goor drankje. Voor alle duidelijk, vorige week heb ik voor de 1e ( en laatste) keer een slokje GHB genomen. ik kon er de lol niet van ontdekken. Een duffe tinteling door mijn hele lijf, mijn stembanden raakte zo verlamd dat ik nauwelijks nog wat uit kon kramen (Nu weet ik ook hoe Joe Cocker aan die stem komt) :wink:
En ja, het duurt veel te lang vordat je wat merkt. Dat is inderdaad et grote gevaar. Ik pas ervoor. Er zijn zoveel andere leuke drugs, GHB sucks.

Agent S.T.O.N.E.D.

Heb vorig jaar 1 x ghb op. Nooit meer dus........
Heb in totaal 40 x staan kotsen (in 2 uur tijd) en ben out gegaan. Verkeerde dosering, wat je trouwens al heeeel snel hebt.
Echt, blijf er vanaf. Er is geen grotere teringzooi als dit.

Mijn vriend gebruikte voorheen altijd ghb en ging dus 9 van de 10 keer out. En niet zomaar out, nee, alsof ie dood lag.....

Zwaar eng dus.......

Hij gebruikt het niet meer sinds ik die ene keer out ben gegaan en vond dit toen zelf ook zwaar sick. Gelukkig maar.....

Nee, voor ons geen GHB!!!

Bartesi

Newbie
Ik weet zelf niet wat het is, maar heb het wel fout zien gaan. Heb iemand gevonden die het had gebruikt.
Slijm uit zijn mond, Stuiptrekkingen en als je hem op wilde tillen schreeuwde hij het uit. Hij had ook gedronken, waardoor dit versterkt.
Naar het ziekenhuis toe, daar allerlei onderzoeken gedaan en naar de I.C. Lekker was dat?
Hij gebruikt vaker en gebruikt ook andere drugs. Ik weet mij werkelijk geen raad meer!!??!!
:cry: :smilingimp: :confused: :confused: :confused:

Nillion

Newbie
Vanavond ga ik voor de eerste keer GHB gebruiken. Heb dit board goed doorgelezen, en heb goed geinformeerd. Ben erg benieuwd hoe het aan zal voelen.

Nillion

Newbie
slechte ervaring...werd misselijk, heb alles ondergekost, en heb me toen voorgenomen om het niet meer te doen...

niks gevaarlijks ofzo, maar ik heb geen zin om het nog eens te doen...
Ik hou het bij speed&weed :wink:

Drazzic

Bewuste gebruiker
Tja, ik wil het zelf nog steeds 1x proberen maar voorlopig ook nog niet. Hopelijk krijg ik wel een betere ervaring dan de mensen hier.

ikke

Newbie
per gram weet ik niet maar ongeveer 5 euro per potteke (vloeibaar dan )

iem die ik ken is 5 jaar vies verslaaft geweest aan snelle (speed) en vloeibare (ghb) en die ging ni meer werke ni stempele alleen stelen dealen voor drugs te betale en die kon op ne avond 14 pottekes op en die had goed spul dus geen fake waar vanaalles ander bij gekapt is om volume te vergrote en die zuide daar nog eens bij en die is nooit echt heel slecht gegaan alleen neer ligge voor een uurke en dan dubbel zo hard gaan dus ligt eraan wat je aan kan ik denk dat die persoon ook is begonne met half potteke en zo is meer en meer gaan gebruike ik zelf gebruik geen hard drugs nog ni ik word heel streng opgevoed en als ze er achter zoude kome maakt mijn pa me dood ik wacht nog 244 dage dan ben ik 18 dan begint mijn leve :wink: :P :stoned: :smoke: :grin:

natalia

bléééh da is nu iets dak nooit ni zou doen!!gewoon omdat ge t ni kunt doseren!ge weet toch nooit ni perfect hoe sterk die concentratie in uw potje is hé?

Heb er in mijn vriendenkring vree slechte ervaring mee!
vrienden van mij kwamen van disco,ze hadden alcohol en ghb gedronken,ze rijden voort!plots komen ze de flikken tegen(achteraf gezien nog chance)wa blijkt dat dienen éénen maat bewusteloos op de achterbank lag!de flikken doen de deur open,dienen gast valt uit de auto :( !de flikken hadden de ambulane al gelukkig gebeld!
dienen gast had bijna een hartstilstand en mag nooit geen dope meer pakken in zijn leven(mor ja houdt hij hem ni aan :rolleyes: :rolleyes: )
ge ziet hé da is iet voos ,zeker ni voor mij! :)

ik gebruik een keer in de maand ghb en mijn meeste vrienden ook en sex met beide ghb op is de bste sex die er is!!
en op stap met een snoepje en een buisje ghb verdeelt over de avond is echt super net of heb je constant orgasmes!!
En je wordt er zo geil van echt niet te geloven!!!
GR
Clubmaster

Bal0n

Badass junkie
Jeller zei:
bloempje zei:
Mag ik misschien weten wat dit drug eigenlijk is, heb er namelijk nog nooit van gehoord!! :confused:
Luiquid XTC :openmouth:

Ja, zo wordt het ook wel genoemd, maar de werking lijkt er in de verste verte nog niet op.

GHB is een vloeibare drug die vroeger werd gebruikt als anti depressiva en als verdovingsmiddel. Later is het middel uit de medische wereld gehaald omdat er voor beide zaken betere middelen beschikbaar waren.

Het effect van GHB is vooral ontspannend en empathisch.

Plark

Newbie
Re: ghb

Hoi! Ik wil hier even op reageren.

louis zei:
Mocht je merken dat je out dreigt te gaan, regelmatig een glas water drinken. Dus niet gelijk een volledige fles water opdrinken.

Nou dat is juist af te raden! Dreig je out te gaan dan is het juist het beste om niets in je maag te hebben. GHB op zich is niet gevaarlijk. Bij een te hoge dosering(dus geen overdosering he...) ga je out, maar bestaat wel de kans dat je misselijk wordt...kotsen terwijl je out bent is wel bloedlink.

Echt dosering is alles bij GHB! Wacht even een uur af voordat je weer een "slok"(wat al gauw enkele cl is i.p.v. ml...duh) neemt!

Thuis in gezelschap is er veel meer geschikt voor GHB. Als feestdrug kun je beter MDMA nemen, daar kan je gewoon redelijk wat bij drinken en geeft meer euforie volgens mij. Ook weer met mate, natuurlijk. 6 is echt niet beter dan 1 a 2 over een hele avond.

En over de smaak: Laat je daar niets over wijs maken, dit kan varieren. Je drankje altijd in de gaten houden!!!

L-Mack

IK heb 1 keer GHB gedronken. IK heb 1 goed slok gedaan van een flesje cola en ik voelde hte echt. Ik ben er zelf ff niet goed van geweest. Begon oppeens zwaar te ademen. Maar uiteindelijk is het wel goed gekomen en heb ik er ook nog wel wat van genoten. Gelukkig had ik al veel gelezen over GHB en wist ik dat het moeilijk te doseren was. IK heb dus uit voorzorg maar 1 slok genomen en dit was al bijna te veel!!!!! Het is dus eigenlijk wel best gevaarlijk. Maar als je goed gebruikt, dus niet teveel neemt kan het best wel een leuke ervaring worden. Begin altijd met zeer weinig en wacht het effect af zodat je zelf weet wanneer je genoeg hebt en niet als het te laat is.....

Bal0n

Badass junkie
L-Mack zei:
IK heb 1 keer GHB gedronken. IK heb 1 goed slok gedaan van een flesje cola en ik voelde hte echt. Ik ben er zelf ff niet goed van geweest. Begon oppeens zwaar te ademen. Maar uiteindelijk is het wel goed gekomen en heb ik er ook nog wel wat van genoten. Gelukkig had ik al veel gelezen over GHB en wist ik dat het moeilijk te doseren was. IK heb dus uit voorzorg maar 1 slok genomen en dit was al bijna te veel!!!!! Het is dus eigenlijk wel best gevaarlijk. Maar als je goed gebruikt, dus niet teveel neemt kan het best wel een leuke ervaring worden. Begin altijd met zeer weinig en wacht het effect af zodat je zelf weet wanneer je genoeg hebt en niet als het te laat is.....

Lekker dom, altijd even informeren hoeveel erin die cola fles gedaan is..

FuTuRe

clubmaster zei:
ik gebruik een keer in de maand ghb en mijn meeste vrienden ook en sex met beide ghb op is de bste sex die er is!!
en op stap met een snoepje en een buisje ghb verdeelt over de avond is echt super net of heb je constant orgasmes!!
En je wordt er zo geil van echt niet te geloven!!!
GR
Clubmaster

LOL damn vandaag dus die "verkrachtingen"
maar dan wil ik jou niet tegen kome als je opper geil bent :tongueout:

Wortel

Bewuste gebruiker
Freak zei:
ik had afgelopen donderdag, op SBS6 een programma gezien "first emergency" of hoe het ook heet, maar in dat programma kwamen dus 2 jongens voor die naar het ziekenhuis gebracht werden na het drinken van GHB (ik neem aan dat GHB dus altijd in vloeistof vorm voorkomt)

maar een van de 2 was dus op het nippertje de dood ontglipt nadat hij 1 slok teveel van dit spul had gedronken

iemand ervaringen met gebruik van GHB, is het echt zo sterk :openmouth:
Maarja als je al een slok neemt vind ik nogal veel. Mensen die ik ken die gebruiken nemen 2 - 3 dopjes op een hele nacht.

Audio Scum

Belezen gebruiker
Heb het 1x gebruikt en in de jus gegooit en nee proef er niks van.

Vind het niet echt rulext maar aan de adere kant wel een hele leuke avond gehad.

LXRocks

Newbie
Overigens proef je GHB meteen, je hoeft dus niet bang te zijn dat iemand het in je drankje heeft gedaan zonder dat je het merkt.[/quote]

Das niet helemaal juist. Als je het in een drankje met alcohol wordt gegooid, b.v. een vodka-jus, dan kan het heel goed dat je het niet proeft. Je smaakpapillen worden door de alcohol verdooft.

LXRocks

Newbie
Je kunt je voorstellen dat mensen na enige alcoholische drankjes te hebben gedronken niet echt meer in staat zijn om nauwkeurig te doseren en daardoor gebeuren er veel ongelukken...

FOUT! FOUT! FOUT! Je moet gewoon geen ALCOHOL drinken EN GHB gebruiken...DAS BLOEDLINK!!!

Er is nog nooit iemand aan een overdosis GHB doodgegaan! Je gaat alleen uren in slaap, en daarna wordt je weer fris wakker. De mensen die in het ziekenhuis zijn geeindigd na een avondje stappen hadden ALTIJD meer gebruikt dan GHB (alcohol, pillen, speed etc).
Hou gewoon je kop erbij! Kleine beetje en altijd met mate (alleen is er niets an)

Wortel

Bewuste gebruiker
mellowWw zei:
Ook niet voor 1 x......

Zolang je het onder controle kan houden is het niet te link hoor :)

Bovenaan