bijwerkingen van veel blowen

JAKHALS

Newbie
ik blow zelf nog niet erg lang ongeveer vier jaar maar ik heb met veel mensen gepraat over blowgebruik van mij of over hun. de meeste mensen in de leeftijd rond de 40 vertelde ook dat het erg verandert is in de loop der jaren, vroeger was het gewoon high wat voor wiet je ook had het was meer high dan stoned. tegewoordig word je van bepaalde wietsoorten na 1 jointje al knetter stoned en is ook veel slechter voor je en de bijwerkingen van veel blowen is tegewoordig snel terplaatse maar meestal heb je het dan nog niet echt in de gaten. later merk je het oplopen van beplaade bijwerkingen/side-effect van het blowen zoals: waanideen, achtervolgingswaanzin, afstandelijk gedrag dat ook aanleid tot te laat komen bij bijv. afspraken, werk of school en je word er sloom, traag en of suf van, je vergeet dingen enz. bij mij herken ik bepaalde feiten die er staan zoals waanideen bijvoorbeld, ik was met een vriend terug aan het fietsen naar me huis en hij vertelde me dat op het nieuws iemand zijn keel was doorgesneden door visdraad omdat hij aan het fietsen was op een duinpad (net als wij waren) en iemand een lijn visdraad had gebonden aan 2 bomen. diezelfde dag fietste ik s'avonds naar de stad en over dat duinpad. ik had van tevoren een jointje op en kreeg ineens de gedachte van mischien heeft iemand hier ook visdraad op gehangen, mischien gebeurt het bij mij ook en kreeg er de rillingen van en omdat ik er egt het idee van had dit kan mij ook gebeuren....en dus ging ik rustiger fietsen. zoiets dit kwam bij niemand voor van de mensen die rond de leeftijd van 40 die ik gesproken had maar mensen rond de 18/20 kende wel bepaalde dingen terug in dit en hadden verhalen dat ongeveer op hetzelfde uitkomt en vroeg me af weten jullie nog enkele verhalen waarvan jij zoiets had als dit of een bepaalde eigenschap dat jou blowgebruik tot aanleiding heeft gebracht. :confused:

kuki

Newbie
ik blow sinds een jaar of 2 niet meer, (of amper) omdat ik al een paar jaar merkte dat ik er alles behalve relaxed van wordt, terwijl dit in het begin nog wel het geval was. Het blijkt de beste beslissing in de afgelopen 10 jaar geweest te zijn.

behalve het feit dat ik, terugkijkend op 15 jaar dagelijks blowen, tot de conclusie ben gekomen dat ik verdomt weinig heb gedaan met de mogelijke potentie van mij persoonlijk, weet ik op dit moment waneer ik geblowt heb, dat ik enorm teruggetrokken, onzeker, ongemakkelijk, angstig, onrustig, nerveus en ronduit psychotisch wordt.

Dit uit zich vooral in het oeverloze geouwehoer tegen mezelf in mijn hoofd, ik gun mij als ik stoned ben, geen moment rust, en zal op een dwangmatige en herhalende manier alles uit de kast halen om mijzelf verder de grond in te boren, en met succes! Angstaanvallen en paranoide gedrag als gevolg. Op een gegeven moment merkte ik dat ik dit niet alleen deed als ik stoned was, maar ook gewoon in het dagelijks leven.. met de gevolgen dat ik, eigenwijs als ik ben, ging blowen om te ontspannen :rolleyes:

Gelukkig weet ik steeds beter dat ik dus niet moet blowen, en doe het bijna nooit meer, hooguit ooit eens 1 a 2 hijsjes van anderen, als ik in een opgepepte zaterdagnacht-staat verkeer, want dan doet het me veel en veel minder, en ik blijf het natuurlijk gewoon lekker vinden smaken...

Maar soms (vaak onder invloed van alcohol) ben ik niet zo wijs als ik zou moeten zijn, en laat ik me verleiden, of verleid ik mezelf, met alle bovenstaande gevolgen van dien.

Ik weet niet zeker of het an sich een gevolg is van heel lang dagelijks blowen, maar dit is wat het effect bij mij was, en ik ben blij dat ik het eindelijk zover heb gekregen dat het enkel nog een sporadische misstap is

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Angstaanvallen en paranoide gedachten komen juist vaker voor bij mensen die het niet veel doen of net begonnen zijn is mijn ervaring. Dat afstandelijke gedrag, motivatieproblemen en luiheid komt veel voor als je het te vaak doet.

De meeste bijwerkingen van blowen zijn gewoon het gevolg van onverstandig gebruik. Met elke drug geldt dat als je er onverstandig mee omgaat, dat het veel negatieve bijwerkingen heeft.

Djo

Badass junkie
Ik heb heel raar sinds ik tripmiddelen gebruikt heb, heel vaak visual-achtige dingen. Ik blow bijna niet meer, maar moet zeggen, tegenwoordig heb ik die tripverschijnselen niet meer zo of helemaal niet meer. Maar ja, dat is misschien een paar keer geweest.

Wat je schrijft over dat vislijntje, dat kan zomaar ook eens de gedachte zijn van een nuchter persoon die in het donker fietst. Als je het er toevallig smiddags over gehad hebt en er toen al de rillingen van hebt gekregen en dan savonds in het donker hetzelfde pad neemt en weer aan dat verhaal denkt, daar alleen in het donker, dan zou ik me nuchter ook helemaal bang kunnen maken.
Of was het een hele heftige tripachtige ervaring?

Djo

Badass junkie
Ik heb heel raar sinds ik tripmiddelen gebruikt heb, heel vaak visual-achtige dingen. Ik blow bijna niet meer, maar moet zeggen, tegenwoordig heb ik die tripverschijnselen niet meer zo of helemaal niet meer. Maar ja, dat is misschien een paar keer geweest.

Wat je schrijft over dat vislijntje, dat kan zomaar ook eens de gedachte zijn van een nuchter persoon die in het donker fietst. Als je het er toevallig smiddags over gehad hebt en er toen al de rillingen van hebt gekregen en dan savonds in het donker hetzelfde pad neemt en weer aan dat verhaal denkt, daar alleen in het donker, dan zou ik me nuchter ook helemaal bang kunnen maken.
Of was het een hele heftige tripachtige ervaring?

JAKHALS

Newbie
het was geen trip ervaring en moest er zelfs overdag toen die gozer t vertelkde zelf erom lachen maar savonds dacht ik er weer aan maar dan met de gedachten van dat t juist niet om te lachen was

GoedeWiet

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat er wel een patroon in zit.

Als ik me zo bedenk wat ik vroeger wegrookte, toen ik 16 a 17 was, dan wordt ik daar nu al misselijk van. Dat ging echt over meerdere grammen op een dag van de beste hasj/binnenwiet, en dat ging eigenlijk nooit fout. Altijd lachen, lol maken, door de stad lopen, gewoon in de klas gaan zitten, etc etc.

Maar naarmate je ouder wordt is het allemaal serieuzer, dingen aan je kop, werk, meer mensen in je leven die je liever niet stoned ziet en je wordt je bewuster van je eigen prestatieverlies wanneer je stoned bent (wat trouwens niet altijd geldt voor mensen die bv muziek maken ofzo omdat ze het als creatieve muze zien, maar wiskundige concepten uitdenken met een joint op is echt not done). Je wordt je ook wat bewuster van de boosheid van de wereld, hebt wat meer zinloos geweld meegemaakt en je ziet de onschuld niet meer zo van alles in. Ik denk dat het vorige samengevat wel een goede voedingsbodem is voor de 'nadelen van blowen'. Zeker als je lekker hersenloos 24/7 de ene na de andere opsteekt (wat heel makkelijk is als je dat gewend bent).

Voor mijzelf geldt dat ECHT genieten van een joint nog steeds kan, maar dan ook alleen als ALLES goed is. Dus werk af, weekend, koud biertje, fijn spelletje op de computer, relatie met vriendin goed, geen problemen in het hoofd, geen nare dingen meegemaakt, goed geslapen etc etc. En dan smaakt het jointje weer net zoals vroeger. Want toen was ook alles onbezorgd.

En mensen die hun hele leven door blowen en er ALTIJD relaxed van worden (dus altijd onbezorgd zijn?)? Als ze bestaan dan vind ik dat heel fijn voor hun. En misschien ligt dat aan hun denkpatronen / levensindeling. Maar voor mij werkt dat gewoon niet, en hoe dat voor jouzelf werkt moet je uitzoeken.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Dit is nu het tweede jaar dat ik blow. Vorig jaar was het wachten op het weekend, dan deed ik 4 gram op vrijdag en twee jointjes op zaterdag. Ik voelde me vaak slecht en had slaapproblemen, depressies, paranoïdeverschijnselen etc.

Nu blow ik dagelijks (!) één jointje ong. twee uur voor ik ga slapen. Nadat ik gestudeerd heb, m'n werk gedaan heb en m'n shit helemaal in orde is. Als ik dan blow voel ik mij rustig, relax, filosofisch. En ben ik klaar voor m'n nachtrust en de volgende dag :) Hoewel ik meer blow voel ik mij toch beter.

Zijn er nog mensen die dit herkennen bij dagelijks blowen? Of ben ik gewoon nog jong en onervaren en komen die negatieve symptomen nog? Zou graag wat advies hebben.

Ohja, het enige echt Negatieve dat ik herken in m'n weedgebruik is dat m'n ouders me als een eersteklas junk bekijken. Ja, zelfs bij sporadisch gebruik. Als m'n ogen er iéts roder uitzien bekijken ze me als grof vuil.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik herken me er wel in ja. Als je pas blowt als je aan al je verplichtingen hebt voldaan, is het veel relaxter. Ik rook ook alleen 's avonds (wel elke dag) en ik voel me er prima onder. Dat doe ik nu al 3 jaar.

Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen en het is ook niet aan te raden om het dagelijks te doen. Sommige vrienden gebruiken op dezelfde manier als ik en laten hun werk/school er wel onder lijden, dus de negatieve bijwerkingen kunnen nog wel komen.

Wietje

Belezen gebruiker
Wat ik de laatste tijd merk, is dat er wel degelijk zulke side-effects zijn, maar dat, laten we
zeggen het niveau, of de 'impact' dat deze gedachten op me hebben, afhangt van hoeveel
belang ik er aan hecht..
maar dit heb je niet onder controle!

Voel je je goed in je vel? zonder dat je hebt geblowd ? dan is het blowen ook leuk, en kan je goed lachen..

Voel je je kut? blow dan niet, want het wordt alleen maar kut(ter?)
Of zo is dat toch bij mij :)

Peace!

Hislordship

Wijs gebruiker
Ik merk nu na een jaar of 4 blowen wel veel meer nadelen dan vroeger toen werd ik alleen een beetje moe/duf na gebruik meer niet.

Nu komen de volgende dingen wel eens voor de een vaker als de andere[Zowel tijdens als na gebruik].

-Slaapeloosheid.
-Angstig.[Zonder enige reden]
-Zenuwachtig.[Zonder enige reden]
-Still.
-Teruggetrokken.
-ANTI sociaal.

Persoonlijk vind ik de meest vervelende nadelen die ik van blowen ondervind er zijn er meer maar deze steken er met de kop bovenuit.

JAKHALS

Newbie
HetEindeVanAlles zei:
Dit is nu het tweede jaar dat ik blow. Vorig jaar was het wachten op het weekend, dan deed ik 4 gram op vrijdag en twee jointjes op zaterdag. Ik voelde me vaak slecht en had slaapproblemen, depressies, paranoïdeverschijnselen etc.

Nu blow ik dagelijks (!) één jointje ong. twee uur voor ik ga slapen. Nadat ik gestudeerd heb, m'n werk gedaan heb en m'n shit helemaal in orde is. Als ik dan blow voel ik mij rustig, relax, filosofisch. En ben ik klaar voor m'n nachtrust en de volgende dag :) Hoewel ik meer blow voel ik mij toch beter.

Zijn er nog mensen die dit herkennen bij dagelijks blowen? Of ben ik gewoon nog jong en onervaren en komen die negatieve symptomen nog? Zou graag wat advies hebben.

Ohja, het enige echt Negatieve dat ik herken in m'n weedgebruik is dat m'n ouders me als een eersteklas junk bekijken. Ja, zelfs bij sporadisch gebruik. Als m'n ogen er iéts roder uitzien bekijken ze me als grof vuil.
ik snap wat je bedoeld, het komt me allemaal bekend voor :P :stoned:

JAKHALS

Newbie
het valt me ook erg op dat je motivatie in bepaalde opzichten ook vermindert zelf al heb je een tijd niet geblowd. mijn beste manier om te stoppen was een andere bezigheid vinden iets waar je vaak mee bezig bent, een hobby of een sport bijvoorbeeld. mijn hobby was jagen en maakte er een bezigheid van ik maakte zelf me eigen geweren dat kon schieten onder luchtdruk, gas of patronen, zodra ik ook daarmee bezig was denk je totaal niet aan een blowtje en houd je zo ook ervan af. of een vakantie van 2 of 3 weken in kreta, lekker uitgaan met vrienden/vriendinnen zodat je er totaal niet aan denkt en zelf niet eens de behoefte eraan hebt.
maar je moet er wel de motivatie voor hebben...... :openmouth:

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Ik word gevoeliger voor negatieve shit. Als er iets slecht gebeurd in mijn omgeving ben ik (nuchter, dus de dag erna) sneller down dan wanneer ik zonder weed door het leven ga.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
ik ken iemand die blowed al zijn hele leven en is nu iets van 50 ofso :smoke:
en die dude is echt sloom sloom sloom, ik zweer het je :P een slak raced hem sirieus 3x eruit,
(is wel een chille gozer hoor! :stoned: lache giere brulle :grin: ), maar na een tijdje kan het volgens mij wel een beetje een slome werking op je hebben denk ik,
maar ja zie het dan maar zo hea, diegene die sloom ziet is diegene die het meest geniet(van vriend de duim)

Bovenaan