bk-MBDB (Butylone)

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Alhier dus een topic over Butylone.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en er is verdacht weinig over dit stofje hier op DF te vinden, vandaar dat ik er maar een topic over aanmaak.
Als alles goed gaat heb ik binnekort toegang tot wat Butylone, dus dan zal ik hier wel wat meer neerzetten over hoe ik het ervaren heb.
Erowid zegt ook nogal weinig erover ( http://www.erowid.org/chemicals/bk_mbdb/ )
Dus informatie is ook welkom.

:wave:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Wat is de straatprijs van 1gr butylone?

Ik heb er verder geen ervaring mee btw dus ik kan je niet verder helpen helaas..

TrippyShit

Badass junkie
bk-MBDB is a synthetic empathogen with effects similar to but milder than those of MDMA.

Het zal wel een methylone achtige stof zijn dus.

Spor

Wijs gebruiker
Yup, maar dat dacht ik omdat dat naam buthylone was :wink:

Is iets sterker als methylone, waar ik erg tevreden over was, dus ben sowiso wel benieuwd

TrippyShit

Badass junkie
Tiss volgensmij wel een stuk moeilijker te krijgen dan methylone omdat het vrij onbekend is. Zullen altijd mensen zijn die het kennen natuurlijk maar spreek nou over de gemiddelde persoon.. ofzo :P

Spor

Wijs gebruiker
^yup, volgens mij ook...

had al moeite om methylone geregeld te krijgen, maar ben dit jammer genoeg nog nooit tegen gekomen. Het lijkt me nét wat interessanter als methylone, vooral omdat het net wat sterker is

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Spor zei:
^yup, volgens mij ook...

had al moeite om methylone geregeld te krijgen, maar ben dit jammer genoeg nog nooit tegen gekomen. Het lijkt me nét wat interessanter als methylone, vooral omdat het net wat sterker is

Goed zoeken Spor. :wink:
Een beetje RC lab heeft het wel tot de beschikking. :)
Ik ga het aankomend weekend proberen, ik zal m'n ontdekkingen wel even neergooien hier op DF, dan weet men meteen in hoeverre het interessant/benoemenswaardig spul is.
Het schijnt namelijk een vrij uniek karakter te hebben, ik ben dus benieuwt.

Pak Suiker

Wijs gebruiker
TrippyShit zei:
Ik ook :P Laat het ff weten :wink:

Serieus? wat grappig! :openmouth: :grin:
Welke dosis neem je? misschien kunnen we een soort van effectieve test maken, niet dat we straks beide dezelfde dingen hier op DF dumpen.. :P

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Oké, vrijdagnacht heb ik voor het eerst geëxpirimenteerd met bk-MBDB, helaas voor mij iets te enthousiast.
Hier de samenvatting: het... was... NAAR!

Hier de gedetailleerde versie:

Praktische zaken: een tripavond/nacht met een vriend, een vriendin en een goede kennis, bij goede kennis thuis.
Dosis bk-MBDB: 120 mg oraal (en later 50 mg oraal re-dose)

Mindset & Setting: Na de geweldige trip op paddo's (ik en kennis), 2c-b (vriendin) en 4-aco-DMT (vriend) hebben we wat stukjes pizza gegeten en een paar lepeltjes ijs.
Hierna stonden we alle 4 voor een keuze: gaan slapen? of aan de stimulanten?
Naturally gingen we unaniem voor de stimulanten, verstandig als wij zijn.. :wink:

Ik maakte een bommetje met bovenstaande startdosis en nam deze in met water, nieuwschierigheid en veel geduld.
Langzaam aan begonnen mijn handen en voeten te tintelen, ik vroeg me in het begin nog af of het placebo effect zou zijn, maar na nog wat extra geduld werd dit vermoeden ontkracht.
Toen de bk-MBDB éénmaal redelijk lekker aanwezig was voelde het zeer prettig aan, zoals beschreven: een beetje MDMA-ish, maar dan subtieler. :)

Tot mijn grote spijt duurde dit gevoel niet veel langer dan een half uurtje, ik voelde me nuchter.
Ook na nog een portie geduld, het leek alsof ik aan de tintelende druk die me anders zo veel plezier verschafte gewent raakte.
Ik dacht niets anders te concluderen dan dat de dosis te laag was, "nouja, dat kan, het schijnt immers erg subtiel te zijn, naar wat ik gelezen heb" beredeneerde ik.
Dus nog een re-dose van 50 mg erbij.

Ongeveer 10 minuten na de re-dose veranderde mijn "ik voel me half nuchter, ik beleef hier geen lol aan"-gevoel in ware nachtmerrie.
In enig tempo wordt de druk op mijn lichaam opgevoert tot een massive bodyload waar ik eigenlijk geen weerstand aan had.
Gelukkig veranderde het gevoel na ongeveer 20 lange minuten weer naar een extreem vrolijk, speedy effect.
Damn! wat zag ik er cliché uit! (alleen dan cliché voor een flinke berg speed i.p.v. bk-MBDB)

Ook dit was na 20 minuten weer verdwenen en maakte rap plaats voor nog eens 6 uur aan ware lichamelijk marteling, zo zou later blijken.
Dezelfde lichamelijke druk als die ik eerder gevoeld heb, maar dan met nog een (heel groot) schepje er bovenop, incl. hinderlijke te hoge hartslag en absurd droge mond.
Dit hielt aan tot begin van de middag, de volgende dag.

Resultaat: lichamelijk een wrak, kaakspierpijn, een leeg gevoel van binnen en toch wel enigsinds down.
Gelukkig heb ik de mooie ervaring en dito herinnering van de mooie paddotrip daarvoor, maar alsnog was de bk-MBDB een drama.

Ik heb overigens wel een aantal mogelijke verklaringen voor dit effect:

- De eerdere paddotrip
- De dosering was niet goed (ik ben vrij gevoelig voor drugs en het was waarschijnlijk niet slim om de dosis van wellicht ervarenere trippers te hanteren)
- Het is winter (winterdepressie, ondanks dat ik daar goed mee om kan gaan en me eigenlijk vaak wel blij en vrolijk voel)
- Bk-MBDB kan wellicht ook een kut uitwerking hebben op mijn persoon
- De bk-MBDB die ik in m'n bezit heb sucked, zit misschien wat anders in, is versneden, weet ik veel... als je denkt dat iets te vertrouwen is...

Anyway, tot dusver deze lange lap tekst. :wink:

TrippyShit

Badass junkie
Zulke dingen moet je ook niet doen nadat je getript hebt ofzo. Dan ben je geestelijk gewoon moe en heb je een reis achter de rug. Dan moet je gewoon slapen, klaar. Je wakker houden met stimulaten is vragen om geestelijk gezeik opzich :P Alhoewel het ook net zo goed, goed had kunnen gaan hoor :openmouth:

Pak Suiker

Wijs gebruiker
TrippyShit zei:
Zulke dingen moet je ook niet doen nadat je getript hebt ofzo. Dan ben je geestelijk gewoon moe en heb je een reis achter de rug. Dan moet je gewoon slapen, klaar. Je wakker houden met stimulaten is vragen om geestelijk gezeik opzich :P Alhoewel het ook net zo goed, goed had kunnen gaan hoor :openmouth:

Jep, dat heb ik dus gemerkt, het gaf me flink op m'n flikker. :wink:
Maargoed, ik heb er dus van geleerd, kennelijk was het nodig om deze les te leren.

En ohja, je zegt geestelijk moe, maar het gevoel was strikt lichamelijk, m'n geestelijke toestand ging alleen mee omdat het lichamelijk zo naar was.
Dessalnietemin geef ik je wel gelijk hoor, je lichaam en geest zijn immers met elkaar verbonden en een paddotrip doet natuurlijk ook genoeg met je lichaam.
Ik denk dat ik bk-MBDB ook niet volledig afschrijf, maar voorlopig wel.
Misschien dat ik van de zomer het nog eens probeer, als ik fris ben (zonder eerdere drugs), het lekker weer is en ik dus voor 200% weet dat ik blij (en manisch :P ) ben.
Maar dan uiteraard met 50 mg beginnen i.p.v. 120, een wijze les indeed: beter klein beginnen en je dose opbouwen dan streven naar in 1 keer precies de juiste dose hebben. :)

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Eigenlijk was dit een aangekondigde mislukking om na een paddo-trip een nieuwe RC te gaan uitproberen en dan nog eens te redosen.
Geen verwijten hoor, ik heb vroeger ook zulke stoten uitgehaald, kwestie van het onderste uit de kan te willen halen. :wink:
Maar op zich waren de gebeurtenissen wel zeer voorspelbaar.

Probeer de butylone eens op een gezellige namiddag, gemütlich met je vriendin of zo, ipv met een hele bende die juist al een trip achter de kiezen heeft.

Maar het klopt inderdaad wel dat de empathogene effecten van butylone vrij snel uitgewerkt zijn (bij mij na ca. 1 uur). Maar dat betekent niet dat de stof al helemaal uit jouw systeem gemetaboliseerd is. Zelfs al ervaar je de gewenste (empathogene) effecten niet meer. De stof is pas ongeveer na een etmaal of twee uit je bloedbaan verdwenen.

In die zin valt bk-MBDB zeker te vergelijken met de inwerking van 4-FMP, waarbij de empathogene effecten ook relatief snel uitgewerkt zijn (na ca. 2 uur), en de zuivere amfetamine-effecten natuurlijk nog wél doorwerken.
Verschil is dat weinigen direct zullen redosen bij 4-FMP omdat het speedy gevoel dan nog prominent aanwezig is. Bij bk-MBDB ontbreekt dat speedy na-effect, waardoor je verkeerdelijk de indruk zou hebben dat het effect uitgewerkt zou zijn.

Ik vind butylone best wel een aardig empathogeen middel en zou het dus niet zo snel afschrijven. Gewoon verstandig mee omgaan.

Pak Suiker

Wijs gebruiker
@ ErnstJünger: waardevolle post, dankjewel! :grin:

Klaarblijkelijk heb je zelf ook ervaring met (of iig kennis over) bk-MBDB, zou je je ervaringen hier willen posten?
Het heeft namelijk wel meerwaarde om dat te weten voor mij (en wellicht anderen) m.b.t. het volgende expiriment ermee, wat dus gaat plaatsvinden over een aantal maanden. :)

TrippyShit

Badass junkie
ErnstJünger zei:
In die zin valt bk-MBDB zeker te vergelijken met de inwerking van 4-FMP, waarbij de empathogene effecten ook relatief snel uitgewerkt zijn (na ca. 2 uur), en de zuivere amfetamine-effecten natuurlijk nog wél doorwerken.
Verschil is dat weinigen direct zullen redosen bij 4-FMP omdat het speedy gevoel dan nog prominent aanwezig is. Bij bk-MBDB ontbreekt dat speedy na-effect, waardoor je verkeerdelijk de indruk zou hebben dat het effect uitgewerkt zou zijn.

Dit klopt idd wel. 4-fmp zou ik niet snel bijnemen omdat je gewoon wel wat euforisch en speedy blijft idd. Na 2/3uur is de echte rush wel weg maar dan kan je nog wel zo'n 2uur extra naspacen met muziek. Na 4/5uur is het volledig uitgewerkt en ben je moe maar kan je niet slapen :P De reden waarom ik nooit speed zal gebruiken..

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Pak Suiker zei:
@ ErnstJünger: waardevolle post, dankjewel! :grin:

Klaarblijkelijk heb je zelf ook ervaring met (of iig kennis over) bk-MBDB, zou je je ervaringen hier willen posten?
Het heeft namelijk wel meerwaarde om dat te weten voor mij (en wellicht anderen) m.b.t. het volgende expiriment ermee, wat dus gaat plaatsvinden over een aantal maanden. :)

Euh... mijn ervaring hiermee is even summier als de beschrijving hierboven. Ik vind ze niet zo complex dat ik er hier pagina's over kan schrijven.
Ik heb wel wat met die empathogene uppers. Butylone zou ik maar moeilijk kunnen onderscheiden van metylone.
All time favorite is natuurlijk MDMA, gevolgd door 4-FMP, metylone-butylone,...

Als je al ervaring hebt met MDMA-trips zou ik je volgende butylone-experiment identiek inplannen. Een mooie omgeving, rust, en allerbelangrijkst een aangename tripgenoot.
Ik denk dat dan niets mis kan gaan.

Maar als je gerichte vragen hebt, hoor ik ze natuurlijk graag...

berten

Belezen gebruiker
Ik ben het niet zeker maar ik dacht dat ik vorig jaar eens pillen had gekocht met MBDB in. Het effect kom heel rap, vrij veel energie krijg je ervan, je voelt je goed en en je trekt er geen smoelen en je hebt er helemaal geen kater van. De volgende dag kon ik evenveel eten als normaal en ik voelde me uitstekend.

Dit waren de pillen die volgens mij die stof hadden:
http://www.pillreports.com/index.php?pa ... l&id=11280

Ik kan ook fout zijn maar het was een heel apart gevoel en vond het ideale pillen voor festivals want ik had ze mee naar dour.

timmaniac

Bewuste gebruiker
mijn ervaringen met dit goedje: niet zo geweldig spul.

om een beetje leuk effect te krijgen moet je vrij veel nemen (250 mg) maar dat betekent ook dat de bijeffecten groter worden. Ik vond het 3 uur leuk en 5 uur een kut gevoel gehad.
en het is niet zo dat ik vaak aan dit soort dingen zit... bijna nooit mdma, 4fmp etc.

haal dan methylone, heel stuk leuker :)

2C-Em

Belezen gebruiker
berten zei:
Ik ben het niet zeker maar ik dacht dat ik vorig jaar eens pillen had gekocht met MBDB in. .
Even tussendoor: bk-MBDB is wat anders dan MBDB. Net als dat bk-MDMA (jaja, Methylone!) wat anders is dan MDMA!

Qocaïne

Badass junkie
Wat raden jullie aan als veilige eerste dosis?
Vanuit jullie ervaringen?

150mg is me al verteld... hoe lijkt jullie dit?

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Qocaïne zei:
Wat raden jullie aan als veilige eerste dosis?
Vanuit jullie ervaringen?

150mg is me al verteld... hoe lijkt jullie dit?

Ik zou toch voor niet meer dan 120 mg gaan, zoals ik je gisteren al aanraadde. :wink:
Uit ervaring heb ik (hardhandig, zoals in dit topic te lezen is :P ) ervaren dat het verstandig is om met een nieuwe stof laag te beginnen.
Je hebt immers ongeveer zo'n 0,7 gram tot je beschikking, je kunt makkelijk beginnen met 100 mg als testje en al weet je wat het met je doet alsnog de dosering opschroeven.
In ieder geval veel plezier, laat me weten hoe het was. :grin:

Qocaïne

Badass junkie
^ Oh je zij 120! Ik wil ook altijd weer teveel hè!? :beer:

Thanks, het zal nog wel even op zich w88, maar ik laat het zeker weten! :grin:

honingolie

Bewuste gebruiker
Ik vind butylone echt troep. Ikzelf, en diegene aan wie ik heb goedje heb gegeven toen ik het niet meer hoefde, ervaarden dysforie, een ongemakkelijk gevoel en een onplezierig snelle hartslag.

Van alle beta-ketonen vind ik butylone het minst interessant, methylone en mephedrone daarentegen hebben minder nare bijwerkingen en zijn eenvoudiger te doseren.

Pak Suiker

Wijs gebruiker
honingolie zei:
Ik vind butylone echt troep. Ikzelf, en diegene aan wie ik heb goedje heb gegeven toen ik het niet meer hoefde, ervaarden dysforie, een ongemakkelijk gevoel en een onplezierig snelle hartslag.

Herkenbaar! :openmouth:

timmaniac

Bewuste gebruiker
honingolie zei:

Van alle beta-ketonen vind ik butylone het minst interessant, methylone en mephedrone daarentegen hebben minder nare bijwerkingen en zijn eenvoudiger te doseren.

qft!

eerste 2 uur waren wel leuk, daarna niet...

njirem

Belezen gebruiker
ik heb een pilletje te pakken gekregen, grijs, met een toyota logo erop. Maar helaas, volgens de test bevat de pil mbdb. Is dit het proberen waard of zal ik gewoon echte mdma proberen op te sporen?

en is er een verschil tussen bk-MBDB en MBDB?

Perkins

Newbie
Even copy+paste. ;P

POST 1

Nou, ik wilde eigenlijk gaan pitten een half uur geleden maar dat gaat niet. Even snel een reportje tikken, zullen wel wat fouten in staan, lekker harken op de verkeerde toetsen etc.

Rond 18:30 ~300 mg Bk-MBDB in water.

Na 5 minuten kreeg ik het al gloeiend heet, ik dacht wtf, zo snel heb ik het met niets meegemaakt. Zweten als een gek en ik zat te wachten op een piek. Die niet kwam. Na 20/25 minuten begon de hitte af te nemen en zat ik als het ware in een soort speedy roes. Ik voelde totaal niet de euforie die ik met MDMA of M1 normaliter wel heb, de empathie was er wel, in dezelfde mate als bij MDMA of M1. Tijdens dit allemaal liep ik heen en weer tussen PC, tv en keuken. IJsberen, ijlen op msn en water drinken. Als ik een tijdje stil had gezeten en ik stond op dan was ik bijna niet meer in staat om te lopen, de spieren in m'n armen en benen stonden helemaal strak. Moeilijk grote doppen ook toen ik in de spiegel keek.

Rond 20:00 bel ik een collega op om even te vertellen van hoe en wat, moest hem toch nog hebben over werk. Hij hoorde al aan me dat ik wat gebruikt had. Goed, hij was toevallig in de stad en kwam ook nog even langs. Ik schrok me de kanker van de deurbel, schrok ook al van een pistoolschot op tv. Beetje aan de paranoïde kant dus.

Rond 20:30 ~300 mg bB-MBDB in water. M'n collega 150 mg M1 in water.

Hij komt weer op na een minuut of 5, krijg het weer ontzettend heet maar minder dan tijdens de eerste dosis. M'n collega heeft net gegeten en hij voelt de M1 opkomen na een minuut of 20. Hij begint echt extreem te zweten en werkt naar z'n piek toe, hij zat flink te spacen, was erg lang geleden dat hij een MDMA-achtige substantie op had. Zijn eerste keer M1, hij gebruikt regelmatig sos en wiet.

Goed, hele avond lopen praten (en van de hak op de tak springen) en half film lopen kijken. Ik moet om de 10 minuten even opstaan en een stuk lopen zodat ik nog zeker weet dat m'n benen het doen! Ik had echt heel veel moeite om het onder controle te houden. De trap aflopen om hem gedag te zeggen was lastig.

M'n collega ging rond middernacht weg en ik dacht bij mezelf, kijken hoe een kleine dosis M1 hierbij werkt.

Rond 00:15 ~125 mg M1 in water.

Voel de M1 een heel klein beetje opkomen na een half uur maar het is niet genoeg om iets van euforie te bewerkstelligen. Had ik ook beter niet kunnen doen maar goed, zonde!

Heb ergens laat in de avond nog een mandarijn op maar dat ging er moeizaam in. M'n kaken had ik ook totaal niet onder controle, geen last van klapperen maar echt fucking veel grinden. Kostte me ook moeite te drinken, het leek wel of m'n kaken van links naar rechts gingen als ik het glas op m'n mond zette. Werd er erg paranoïde van, dacht dat m'n collega me voortdurend aan zat te staren.

Rond 04:00 probeer ik te slapen maar heb ik godsgruwelijke last van m'n nek. Komt door die M1, heb ik wel vaker last van gehad.

Conclusie: Geen euforie en lijkt HEEL veel op speed, M1 heeft ook een speedy aftereffect voor mij meestal maar dit is echt net speed. Ga het niet meer gebruiken, heb nu alleen nog 400mg over. Kijken of ik er een maat mee kan verblijden.

POST 2

Ok, snel een update, kan toch niet slapen.

Ik lig op bed en de spieren worden een beetje losjes en ik begin de controle weer wat terug te krijgen en me wat relaxter te voelen. Ik kijk naar Annette Barlo op RTV Utrecht en denk aan de tijd dat ik nog een klein jochie was die zo genoot van de serie Oppassen! Ik voel mezelf opeens heel aanhankelijk en will graag een vriendin van me vasthouden. Ik stuur haar een sms met hoe ik me precies voel en wat ik op heb. Geen reactie daarop, het is vroeg in de morgen. Dit is ze wel een beetje van me gewend ook.

Goed, ik voel me weer een stuk beter en ga zitten malen in m'n hoofd. Ik krijg opeens twee geniale ideeën over de invulling van een module die ik volg op de uni. Details laat ik achterwege, niet relevant. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, dat ik opeens iets geniaals uit het niets bedacht. Heel vreemd.

Ik ben redelijk blij met mezelf op dat moment en laat m'n gedachten wat de loop. Ik voel het langzaam in me sluipen, een vlaag van euforie. Een seconde of 10 ben ik blij met hoe alles is gelopen en met wie ik ben. De euforie verdween en ik voelde me tevreden, voldaan.

Hele vreemde trip. Je moet jezelf een beetje sturen denk ik met het gebruik van Bk-MBDB, ik heb vlagen van paranoia gehad en vlagen van empathie en het bij iemand willen zijn. Het is maar welke kant je op wil denk ik. MDMA en M1 sturen je meestal wel de 'vrolijke' kant op.

Ok, nu toch maar proberen te slapen.

POST 3

Uiteindelijk is het dus goed gekomen. Voel me over het algemeen een stuk beter, ik weet weer beter wat m'n doelen zijn en wat ik er voor moet doen. Zoals ik al zei; dit spul moet je een soort van besturen, leuke dingen doen/kijken/luisteren, dingen waar je vrolijk van wordt of je je erg bij je op je gemakt voelt. Schijnbaar doet RTV Utrecht dit bij mij, als ik Henk Westbroek weer eens grappen over z'n eigen alcoholisme zie maken krijg ik een glimlach op m'n muil.

Goed over de dosering. Ik vind M1 al een stuk milder dan MDMA en als bij elk stukje informatie wat ik gevonden heb te zien krijg dat Bk-MBDB nog een tikje milder is dan neem ik die 'gok' om op het oog een grotere dosis te nemen. Nu ken ik m'n eigen lichaam wel redelijk en weet ik wat ik kan hebben. Gebruik al een jaar of 11/12 van alles en nog wat en heb over het algemeen een hoge tolerantie tot de meeste goedjes. Ook heb ik er een stronthekel aan als het NET niet inslaat, dat ik maar probeer om het te laten komen en het net niet werkt.

Ik denk uiteindelijk ook dat de dosering iets te hoog was en het verstandiger is om met een lagere dosis te beginnen. Vooral als je het nog niet eerder gedaan hebt. Ik weeg af wat het 'beste' is om te doen en daar neem ik eerdere ervaringen (met soortgelijk spul) ook in mee.

Ik vond het uiteindelijk een geslaagde nacht, heb nog 2 uurtjes HEERLIJK geslapen van 8 tot 10. Net twee sinaasappels en een muesli reep naar binnen gewerkt. Voel me erg prettig eigenlijk. Normaal heb ik een stevige comedown van dit soort uppers maar er is niets aan de hand. Over 2 dagen komt de dip ook niet, ik voel het de dag na gebruik eigenlijk direct al.

Nu even een pauze inlasten me dunkt.

Conclusie:

Zat in speedrush met overal verkrampte spieren, vooral in m'n nek. Probeerde te gaan slapen rond een uur of 4, lag ik nog te stuiteren in bed. Biertje erbij gepakt en proberen te kalmeren.

Ik zet de tv (RTV Utrecht!) aan en krijg golven van hele fijne gevoelens over me heen, voel me echt thuis en veilig. Uiteindelijk een ervaring die ik nog niet had meegemaakt, je moet het met dit spul wel sturen in de goede richting. Ging een paar keer de paranoïde kant, uiteindelijk toch nog goed gekomen.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Eerlijk gezegd vind ik 600mg butylone + 125mg methylone zwaar overdreven, om niet te zeggen gevaarlijk.
Ik heb genoeg reports gelezen over trips die eindigden met serieuze fysieke (sterke hartkloppingen, zweten,...) en psychische (dysforische instelling en depressie) problemen bij zulke dosissen.

Ik zou dat dus niet zo doen.

Verder vind ik die butylone ook wel leuk. Inderdaad niet zo euforisch als M1 of MDMA, maar nog steeds goed voor empathogene doeleinden.
Voordeel is dat de serotonine-dip zich al in de nasleep van de trip aanbiedt en niet daags erna zoals bij MDMA terwijl je alles wilt integreren.

Bovenaan