Oké, vrijdagnacht heb ik voor het eerst geëxpirimenteerd met bk-MBDB, helaas voor mij iets te enthousiast.
Hier de samenvatting: het... was... NAAR!
Hier de gedetailleerde versie:
Praktische zaken: een tripavond/nacht met een vriend, een vriendin en een goede kennis, bij goede kennis thuis.
Dosis bk-MBDB: 120 mg oraal (en later 50 mg oraal re-dose)
Mindset & Setting: Na de geweldige trip op paddo's (ik en kennis), 2c-b (vriendin) en 4-aco-DMT (vriend) hebben we wat stukjes pizza gegeten en een paar lepeltjes ijs.
Hierna stonden we alle 4 voor een keuze: gaan slapen? of aan de stimulanten?
Naturally gingen we unaniem voor de stimulanten, verstandig als wij zijn..
Ik maakte een bommetje met bovenstaande startdosis en nam deze in met water, nieuwschierigheid en veel geduld.
Langzaam aan begonnen mijn handen en voeten te tintelen, ik vroeg me in het begin nog af of het placebo effect zou zijn, maar na nog wat extra geduld werd dit vermoeden ontkracht.
Toen de bk-MBDB éénmaal redelijk lekker aanwezig was voelde het zeer prettig aan, zoals beschreven: een beetje MDMA-ish, maar dan subtieler.
Tot mijn grote spijt duurde dit gevoel niet veel langer dan een half uurtje, ik voelde me nuchter.
Ook na nog een portie geduld, het leek alsof ik aan de tintelende druk die me anders zo veel plezier verschafte gewent raakte.
Ik dacht niets anders te concluderen dan dat de dosis te laag was, "nouja, dat kan, het schijnt immers erg subtiel te zijn, naar wat ik gelezen heb" beredeneerde ik.
Dus nog een re-dose van 50 mg erbij.
Ongeveer 10 minuten na de re-dose veranderde mijn "ik voel me half nuchter, ik beleef hier geen lol aan"-gevoel in ware nachtmerrie.
In enig tempo wordt de druk op mijn lichaam opgevoert tot een massive bodyload waar ik eigenlijk geen weerstand aan had.
Gelukkig veranderde het gevoel na ongeveer 20 lange minuten weer naar een extreem vrolijk, speedy effect.
Damn! wat zag ik er cliché uit! (alleen dan cliché voor een flinke berg speed i.p.v. bk-MBDB)
Ook dit was na 20 minuten weer verdwenen en maakte rap plaats voor nog eens 6 uur aan ware lichamelijk marteling, zo zou later blijken.
Dezelfde lichamelijke druk als die ik eerder gevoeld heb, maar dan met nog een (heel groot) schepje er bovenop, incl. hinderlijke te hoge hartslag en absurd droge mond.
Dit hielt aan tot begin van de middag, de volgende dag.
Resultaat: lichamelijk een wrak, kaakspierpijn, een leeg gevoel van binnen en toch wel enigsinds down.
Gelukkig heb ik de mooie ervaring en dito herinnering van de mooie paddotrip daarvoor, maar alsnog was de bk-MBDB een drama.
Ik heb overigens wel een aantal mogelijke verklaringen voor dit effect:
- De eerdere paddotrip
- De dosering was niet goed (ik ben vrij gevoelig voor drugs en het was waarschijnlijk niet slim om de dosis van wellicht ervarenere trippers te hanteren)
- Het is winter (winterdepressie, ondanks dat ik daar goed mee om kan gaan en me eigenlijk vaak wel blij en vrolijk voel)
- Bk-MBDB kan wellicht ook een kut uitwerking hebben op mijn persoon
- De bk-MBDB die ik in m'n bezit heb sucked, zit misschien wat anders in, is versneden, weet ik veel... als je denkt dat iets te vertrouwen is...
Anyway, tot dusver deze lange lap tekst.