Blowen en roken.

Blow en/of rook je?

• Ja allebei(eerst tabak).

Stemmen: 0 0,0%
  • Ja, allebei(eerst blowen).

• Ik blow alleen.

• Ik rook alleen.

• Geen van beiden.

• Totaal aantal stemmers
    0

inferno33

Bewuste gebruiker
Al een héle tijd is een vraag van mij, gaan blowers roken, gaan rokers blowen, of staan de twee totaal los van elkaar? Vrijwel iedereen die hier lange tijd blowt, rookt ook, echt erg veel onderzoek heb ik niet gedaan, maar naar wat ik me meen te herinneren zijn ze eerst gaan blowen(als in, eerst sigaret proberen, dan blowtje proberen, vaker blowen, roken) .

Dus hierbij de vraag: Blow je, en rook je

PS: voor de duidelijkheid, met roken bedoel ik verslaafd zijn.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Begon met roken toen ik 16 was, toen een half jaartje later ik er een vriend bij kreeg die al 18 was haalde hij sixpackjes (KUTWIET) voor ons. En wat voelden we ons toch stoer als we een hele de man opkregen :grin:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
roken en blowen hebben alleen met elkaar te maken, dat je wiet en shag doorelkaar mixt.

een tabakroker kan zijn hele leven zonder enige behoefte aan wiet.

een pure wietroker kan zijn hele leven zonder ook maar aan een sigaret te denken.

ik rookte al 8 jaar, voorsat ik blowen kon waarderen.

exsmoker

Bewuste gebruiker
Op mijn 18 begonnen met roken.
Tijdje later hasj geprobeerd en ook wiet.
11 jaar lang door gerookt en geblowed...
Van Nelle halfzwaar shag en Lucky Strike peuken.
White widow wiet of super polm hasj.

En nu al bijna 4 weken clean :grin:
Three weeks, three days, 7 hours, 41 minutes and 20 seconds. 486 cigarettes not smoked, saving € 99,84. Life saved: 1 day, 16 hours, 30 minutes.
Heb geen Nicotine of THC meer nodig om me lekker te voelen :mrgreen:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
het verschil in aantal rokers die wel blowen, en rokers die niet blowen. is ongeveer gelijk aan het aantal Niet rokers die niet blowen, en niet rokers die wel blowen.

dan heb je ook nog eens
-gelegenheids rokers
-alleen op de avond rokers
-staan op met sigaret rokers
-pakje per dag rokers
-pakje per week rokers
-weekend rokers
-dag blowers
-weekend blowers
-week blowers
-maand blowers
-af en toe blowers
-eenmalige blowers
-niet rokers die alleen canabis in voedsel verwerken
-rokers die canabis alleen innvoedsel verwerken

omdat rokers in de minderheid zijn. is het percentage hoger

vb met fictiefe cijfers)

50 rokers en er blowen er 10 (20%)
100 niet rokers en er blowen er 10 (10%)

maar evenveel rokers en niet rokers blowen hier dus

inferno33

Bewuste gebruiker
Jij hebt duidelijk inzicht in zaken, ik sla om.

Toch vreemd dat er in mijnomgeving zoveel bij gerookt word.. :wink:

Willemijn

Bewuste gebruiker
Eerst een heerlijke zaf terwijl dat ik een rol
dan een lekkere joint
en tijdens die heerlijke trip , een lekkere zaf

acidboy

Badass junkie
Ben begonnen met alleen blowen, 2,5 jaar geleden ook begonnen met roken (stom).
Inmiddels alweer een maand gestopt met roken en nu is het alleen in het weekend blowen. Bevalt me prima.

Wirwar

Belezen gebruiker
eerst begonnen met roken, na een jaar ook blowen er bij.
Nu ben ik tijdelijk met alletwee gestopt om medische redenen, maar ben toch wel weer van plan om zo nu en dan even lekker te blowen :mrgreen:
Roken dat is wel helemaal over.

azgaza

Badass junkie
Ik blow nu al 2.5 jaar en heb nog nooit shag of sigaretten LOS van de joint gerookt. Ik rook wel shag ín mijn joints maar ik ben dus nooit gaan roken zonder er wiet of hasj in te gooien. Ik ben ook niet verslaafd aan nicotine en kan makkelijk een paar dagen niet blowen, het enige dat ik merk is de ontwenning van de wiet na een paar dagen door niet goed kunnen slapen en over actief gedrag te vertonen.
Dus nee blowers gaan niet persé roken. Ik ken er meer die echt alleen blowen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ongeveer 7 jaar geleden ben ik begonnen met blowen en een jaar of 3-4 geleden met roken. Ik mis alleen de optie 'part time roker':þ Ik heb vaak van die periodes dat ik het even zat ben. Toevallig heb ik nu zo'n periode, mn laatste sigaretje is weer een aantal weken geleden (laatste jointje trouwens ook, maar dat is in verband met concentratieproblemen op school enzo).
Terwijl ik veel rokende mensen steeds meer en meer 'verslaafd' zie worden, word ik het juist meer en meer zat. Hoe je het ook bekijkt, het is de meest zinloze 'verslaving' (verslaving tussen aanhalingstekens ja, omdat ik vind dat het geen verslaving is, ik ervaar immers geen ontwenningsverschijnselen in die periodes)

azgaza

Badass junkie
Roken is volgensmij toch ook écht een stuk meer gewoonte-vorming verslaving qua type dan echt verslavend. Ik heb ook nog nooit een ontwennings verschijnsel gemerkt en ook geen behoefte als ik even stop. Ik mis dan wel de joint tussen mijn vingers, maar dat is dus de gewoonte, niet een echte verslaving.
Mensen die willen stoppen met roken moeten vaak gewoon ook een andere gewoonte vinden om de hele tijd te doen.

Osi`

Bewuste gebruiker
wel eerst kennisgemaakt met sigaretten enzo (heel jong) maar ben daar niet lang mee beziggeweest. Dan heb ik de wiet leren kennen en nadien kwam de tabak.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
azgaza zei:
Roken is volgensmij toch ook écht een stuk meer gewoonte-vorming verslaving qua type dan echt verslavend. Ik heb ook nog nooit een ontwennings verschijnsel gemerkt en ook geen behoefte als ik even stop. Ik mis dan wel de joint tussen mijn vingers, maar dat is dus de gewoonte, niet een echte verslaving.
Mensen die willen stoppen met roken moeten vaak gewoon ook een andere gewoonte vinden om de hele tijd te doen.
Ja inderdaad, voor mensen met een bijna-dwangneurose (zelfdiagnose) en een ziekelijke drang om altijd iets in de handen te moeten hebben ( :flushed: ) is het niet-roken ook zeker irritant op die momenten van uiterste verveling, puur om het feit dat niks-doen fucking stom is :þ

Northawke

Wijs gebruiker
Ik blow alleen. Jaren al en heb nog nooit gerookt, behalve dus de tabak in een jointje. Maar ik blow alleen voor de gezelligheid met andere blowers en niet als ik gewoon alleen thuis ben.

Katsujinken

Experimenterende gebruiker
Ik blow ook alleen. Pas laat (midden 20) begonnen met blowen en nooit gerookt. Ik rook dus bijna ook alleen puur. Een joint met tabak kan ik pas inhaleren als ik al goed stoned ben dan doe ik dat eigenlijk alleen om gezellig mee te doen met de joint doorpassen.

shokora

Wijs gebruiker
Ik blow in principe alleen, heel soms een cigaret maar dat is geen gewoonte.

Ik rook wel met tabak overigens...

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik rookte eerst gewoon sigaretten en ben daarna pas gaan blowen. Maar blow eigenlijk maar heel af en toe :)

-spaceman-

Badass junkie
Safire zei:
Ik rookte eerst gewoon sigaretten en ben daarna pas gaan blowen. Maar blow eigenlijk maar heel af en toe :)

zo zit het ook bij mij, maar ik heb me fanatieke blow periode gelukkig achter de rug... oftewel verslaving...

Larz

Belezen gebruiker
eerst wiet, dan tabak erbij, nu gestopt met roken maar blowen dat zal nooit overgaan.

dain

Bewuste gebruiker
blow normaal alleen, ga niet zeggen dat ik nooit eens rook, maar dat gebeurd niet vaak, praktisch nooit.

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Begon met roken, raakte verslaafd aan nicotine. Ging toen soms blowen en na een tijdje dagelijks gaan blowen. Maar ik geloof wel dat roken de stap verkleint om te gaan blowen, en averechts ook...maar dat ik uit mijn ervaringen en geen waardig onderzoek.

Tommetjah

Belezen gebruiker
ik blow alleen

ben begonnen met blowen, toen ging ik ook roken op momenten dat ik niet kon blowen, daar ben ik gelukkig mee gestopt :grin:

Psy High

Belezen gebruiker
trippie443 zei:
ik blow alleen en heb nooit de behoefte naar een sigaret

.

Toch heb ik door altijd met tabak te rollen een nicotineverslaving opgebouwd, waardoor ik vaker dan nodig een joint rol.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Ik rook nu 2 dagen niet, de dagen ervoor ook maar enkele shagjes per dag...

Drang naar een shagje/sigaret is er niet, maar een joint.. pfffbwoah :stoned:

Vrijdag.. vrijdag... vrijdag... :hearteyes:

blaise

Newbie
Blowde soms vanaf 15 jaar wel is een ricky, Sinds 2 jaar terug blow ik regelmatig en sinds vorig jaar begonnen met sigaretten. :smoke:

Bovenaan