cannabis advies

private

Experimenterende gebruiker
Ik ben ooit verslaafd geweest aan cannabis en dat was 7 jaar terug:). nu, sinds 3 weken ben ik weer gaan blowen en meteen elke dag een gram. Ik heb al geprobeerd om te stoppen, maar cannabis neemt me mee

hoe snel ben je verslaafd en welke problemen kan ik verwachten als ik nu stop?

Tomaat

Bewuste gebruiker
De problemen waaraan je je mag verwachten als je nu stopt:
- slapeloosheid
- concentratie weg
- humeur dik onder het vriespunt
- eventueel nog wat andere akkefietjes

De problemen als je doorgaat:
- op korte termijn niets
- maar op lange termijn begin ik er zelfs niet aan...

Voorkomen!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Niemand kan zeggen hoe snel je verslaafd bent. Maar het zegt toch zeker wel wat dat je nu dagelijks een gram weg werkt niet?
welke problemen kan ik verwachten als ik nu stop?
Je bent verslaafd eraan geweest zeg je. Dan weet je de reacties toch wel? Hoe dan ook, hoe langer je doorgaat met gebruiken hoe erger het wordt en hoe moeilijker.

Waarom gebruik je wiet?
Hoe zou je dit kunnen voorkomen?
Maak een plan!

Deze past beter in verslaving.

private

Ja, bedankt. Ik ben idd verslaafd geweest en daarom ook nu meteen een snelle aanpak, eigenlijk al toen ik het weer ging opsteken sindsdien. Ik ging toen stoppen, omdat ik niet meer sociaal was en achterliep met dingen.

Nu, vind ik het eigenlijk nog ontzettend lekker, maar weet wat er gebeurd als ik ermee door ga. Ik ga dan maar vanaf maandag proberen te stoppen, want vandaag heb ik wel om half 6 me jointje op gerookt. Ik had het meer uit wanhoop hier neer gezet. Want na elke belofte ben ik toch 3 weken blijven blowen en ik weet nog hoe moeilijk het voor me was destijds om te stoppen en wat het allemaal had aangericht. Op dit moment aangekomen wilde ik toch weer nuchter door het leven en niet weer steunen op weer een verslaving.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Chris Pontius zei:
Het is maandag.
Hij schreef het gister, oftewel hij zou vast nog wel een jointje roken voor het slapen gaan. Dat vind ik toch best vaag als je écht wilt stoppen.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
Chris Pontius zei:
Het is maandag.
Hij schreef het gister, oftewel hij zou vast nog wel een jointje roken voor het slapen gaan. Dat vind ik toch best vaag als je écht wilt stoppen.

True. Stoppen is stoppen.

Uit die waas geraken waarin je altijd denkt aan wanneer je de volgende gaat bouwen.

Stramien doorbreken, duurt enkele dagen.

Succes. :wave:

private

Ik ben vergeten te posten. Maar ik ben nu precies 6 weken gestopt met blowen en heb sindsdien geen trekje gehad. Ik vond het vrij makkelijk en soms had ik echt van die stevige momenten, maar als je doorbijt is het te doen.

Ik ben ook gestopt met roken sinds 4 weken :grin: .

enige nadeel is dat ik sinds het stoppen met blowen en na het stoppen met roken. Toch wel 2x per week gemiddeld 6 std glazen alcohol ben gaan drinken icm halve pakje naar binnen werk.

Voorheen ging ik niet drinken en was ik voor 2 en half jaar gestopt met alcohol.

Ik vind het al veel beter dan 1 gram per dag en 2 pakjes per dag binnen werken.

Ben zelf ook gestopt met blowen..ik rookte gemiddeld 250 gram per maand, met enkele uitschieters ( uitschieters altijd naar boven)

Heb bij het stoppen ernstige psychische klachten gekregen - mijn lijf maakte nog steeds karrevrachten dopamine aan , om de versuffende werking van de wiet ( die ik niet meer nam ) te compenseren , waardoor ik zo psychotisch als een clown werd.

Ben naar een 12 stappen-kliniek gegaan .Had eerst gevoel in een sekte terecht te zijn gekomen , maar ben uiteindelijk wel gestopt, en zo clean als een pak waspoeder inmiddels.
Ben erg anders naar mezelf gaan kijken , en zie ook in dat ik tot de 10% hoor die gewoon verslaafd geboren is , zonder ook maar iets te hebben gebruikt was ik al van kinds af aan zwaar obsessief: kenmerkend voor een verslaafde persoonlijkheid.
Verslaafd ben je , maar je kunt het niet geweest zijn.Eenmaal verslaafd blijft verslaafd, het enige verschil is of je nog wel of niet meer gebruikt.
Ik ben clean , maar verslaafd.Ik zal het altijd blijven.

Verslaving is chronisch, progressief , en terminaal.
Ik raak het niet kwijt, het zal ( als ik het de kans geef) altijd erger worden, en ik zal er mee sterven.
Iemand die verslaafd is kan er niet ( maar dan ook geen ene reet) aan doen.Het enige wat een verslaafde eraan kan doen is in behandeling gaan, en clean blijven, en dat is meteen ook de enige verantwoordelijkheid die een verslaafde heeft.

Stoppen met een drug leidt zonder goede begeleiding trouwens vaak tot een "cross over"verslaving: je stopt met het een , en gaat door op iets anders.
Naast het risico dat een nieuwe verslaving met zich meebrengt, kom je niet uit je oude doen en laten.Verslaving gaat dieper dan alleen gebruik.Verslaafden liegen , manipuleren , en groeien mentaal en spiritueel gaan ze zelfs achteruit.

Er zijn trouwens 3 soorten druggebruikers : 70% zal stoppen op het moment dat ze het genoeg vinden. 20% zal stoppen nadat een ander zegt dat het zo niet langer kan , en 10% van de wereldbevolking zal eerst alles kapot maken , voor ze om hulp vragen.Helaas hoor ik tot die laatste groep.
Maar life is sweet , en ik krabbel weer op uit de diepe put die ik had gegraven.Heb weer werk, heb weer ( cleane) vrienden, en ik zorg goed voor mezelf en mijn naasten.

Onderschat verslaving niet, en veroordel een ander er niet om.

jimi515

Newbie
Ga binnenkort naar paschalis, voor een interne opname! Ik heb dit echt nodig! Alleen lukt het me niet om te stoppen. Ik moet wel zeggen dat ik heel veel herken hier in mezelf, als ik lees wat jullie allemaal schrijven. Maar ik merk wel dat het me goed doet. Ik heb de laatste tijd zo'n slecht beeld van mezelf, dat ik erg zwak ben, dat ik niet van de joint af kan blijven, terwijl ik me naar de buitenwereld heel sterk doe voorkomen.
Ben benieuwd wat 'die opname allemaal met zich mee brengt. Ik kijk er wel erg naar uit, want ik zie dit als mijn laatste kans om niet alles kwijt te raken. Zijn er misschien websites waar ik ervaringen van kan vinden die ook op Paschalis hebben gezeten?

Tufnut

Badass junkie
gebruiker-snaam zei:
Onderschat verslaving niet, en veroordel een ander er niet om.

Zeker niet, maar achter een geboren aanleg verschuilen gaat me echt te ver. Zeker een Cannabis verslaving is vooral een kwestie van doen en in voorkomende gevallen ook aanpakken van onderliggende psychische problemen.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ben zelf ook gestopt met blowen..ik rookte gemiddeld 250 gram per maand, met enkele uitschieters ( uitschieters altijd naar boven)
Uitschieters zijn meestal naar boven ja, dat he heb je goed. En 250 gram per maand? Ik merk al jaren bijna niks meer van wiet tenzij ik er bij drink. Los van het geld lijkt me daar niks aan, maar dat verschilt per persoon natuurlijk.

Ben naar een 12 stappen-kliniek gegaan .Had eerst gevoel in een sekte terecht te zijn gekomen , maar ben uiteindelijk wel gestopt, en zo clean als een pak waspoeder inmiddels.
Ben erg anders naar mezelf gaan kijken , en zie ook in dat ik tot de 10% hoor die gewoon verslaafd geboren is , zonder ook maar iets te hebben gebruikt was ik al van kinds af aan zwaar obsessief: kenmerkend voor een verslaafde persoonlijkheid.
Verslaafd ben je , maar je kunt het niet geweest zijn.Eenmaal verslaafd blijft verslaafd, het enige verschil is of je nog wel of niet meer gebruikt.
Ik ben clean , maar verslaafd.Ik zal het altijd blijven.

Van jongs af aan ben ik ook altijd verslaafd geweest aan van alles en dat is ook altijd zo gebleven. Is het geen wiet, dan alcohol of anders speed of cocaïne of niet drug-gerelateerde dingen en ik denk ook wel dat zo iets aangeboren is. Maar het is zo makkelijk om te zeggen van ik kan niet anders of het is een ziekte. Op een bepaald moment maak je ook een keus en dat doe je (on)bewust, ook al is het aangeboren je bent echt geen slachtoffer en je kan altijd anders kiezen maar dan moet je er wel in geloven.

Verslaving is chronisch, progressief , en terminaal.

Dat is een mogelijkheid maar geen definitie.

Ik raak het niet kwijt, het zal ( als ik het de kans geef) altijd erger worden, en ik zal er mee sterven.
Iemand die verslaafd is kan er niet ( maar dan ook geen ene reet) aan doen.Het enige wat een verslaafde eraan kan doen is in behandeling gaan, en clean blijven, en dat is meteen ook de enige verantwoordelijkheid die een verslaafde heeft.

Je hebt vele verantwoordelijkheden, je alleen richten op je verslaving is juist destructief voor jezelf. En door zo 'n slachtoffer rol aan te nemen, maak je het jezelf alleen maar moeiliker.

sebatian

Bewuste gebruiker
drugs is meestal hoogstens 30% probleem,rest is hoe je tegen leven aankijkt of hoe je in je vel zit, volgens mij ben je goed bezig!

grun

Je bent een verslaafde of je bent het niet. Ook de periode dat je niet gebruikte was je verslaafd, je besloot toen alleen om niet meer te gebruiken.

Toen je 1x weer dacht van 1tje kan wel ben je weer de fout in gegaan en ben je weer terug in je actieve verslaving gerold.

Enorm veel succes om er weer uit te komen!

Bovenaan