Ik heb binnekort ook een afspraak staan, ik gebruik zelf al meer als 25 jaar cannabis, nog nooit ongelukkeen gemaakt, let altijd op dat er genoeg ruimte tussen zit kwa tijd en heb zelf ook cannabis medicatie waar ik mee mag rijden, alleen rook ik daarbij af en toe voor de pijn cannabis. Ik heb meerdere malen met het cbr contact gehad en ze kunnen zelf geen duidelijke richtlijn aangeven. Ik weet 100% dat er thc in mijn bloed zit vanwege mijn medicatie maar daar zou ik mee mogen rijden. (geen overtredingeen gemaakt) Ik was staande gehouden omdat ze een X bij me naam hadden gezet vanwege het bezoeken aan een Growshop. ( stonden gewoon te wachten) aangehouden, netjes mee gewerkt, aangegeven dat ik medicinaal cannabis gebruik, vond een vloetje van een collega en ik moest de test doen, possitief, bloedtest, possitief, precies 10 microgram thc-cooh. Nu rijbewijs geschorst totdat ik bij de psychiater ben geweest. Dit keer had ik de avond ervoor aan halve joint gerookt en ben gaan slapen. Uiteindelijk toch nog 10 microgram gevonden in me bloed. Ik gebruik zelf bedrolite waar kleine hoeveelheid aan thc in zit alleen is nergens terug te vinden hoeveel dat is, na wat onderzoek zeggen ze onder de 1% thc. Apotheek zeegt ook onder 1%. Volgens mijn berekeningen is 10 microgram ongeveer gelijk aan 1%. Voor alsnog zeer zeer onduidelijk. Na een gesprek met de CBR arts en uitgelegd te hebben wat de situatie is, konden ze nog geen duidelijkheid geven en alleen maar zeggen dat dat in de evaluatie van de psychiater naar voren zal komen. Waarop je in deze situatie niet kan anticiperen op wat komen gaat. Nu is het voor recreatieve gebruikers (niet simpel) maar iets makkelijker om er voor 2 maanden even geen gebruik van te maken, alleen voor iemand die het medisch gebruikt en via de huisarts het als voorschrift krijgt, is het nog onduidelijker. Ik vul het af en toe zelf aan maar dat gebeurd misschien maar 1x per week, soms 2 weken niet, ook adat heb ik uitgelegd aan de arts en weer weer geen duidelijk antwoord te geven. Als iemand 1/2x per week gebruik maakt van cannabis dan moet dat toch geen probleem zijn. Alleen kunnen hun nooit aantonen of je het elke dag doet, of 1/2x per week. want de waarde in je bloed zakt altijd naar 3 microgram binnen een aantal uur als je het niet chronisch gebruikt,
Dat gezegd te hebben, stel dat je rijbewijs ongeldig verklaard word, mag je dus gewoon met je AM rijbewijs in een brommobiel naar de psychiater rijden omdat het AM rijbewijs geen medische verklaring nodig hebt, dat terwijl de meeste ongelukken gebeuren binnen de bebouwde kom.
Dat mag je doen totdat er een hevige overtredding plaatsvind en dan via de rechter het ongeldig verklaard zou kunnen worden.
Graag advies voor iemand die ongeveer in hetzelfde pakker als ik zit.
Groetjes en bedankt voor jullie tijd.