Cokekenners gezocht

Lebke

Newbie
Hallo,

Als freelance journaliste ben ik momenteel bezig met een artikel over cocaïnegebruik onder jongeren. En dan met name met het zicht op carnaval. Is het een periode waarin gretig gebruik wordt gemaakt van coke of blijft alcohol toch het belangrijkste genotmiddel? Ik wil dit verhaal graag schrijven omdat ik me verbaas over het cokegebruik in mijn omgeving. Ik woon in een dorp waar een grote groep graag gebruik maakt van deze drug.

Daar komt bij dat ik graag eens zou willen weten hoe je als jongeren aan cocaïne kunt komen. Ikzelf ben een twintiger die nog nooit heeft gebruikt. Wie o wie kan me meer informatie verschaffen zodat ik tijdens carnaval een betere kijk op carnaval & cocaïne heb?

Ik hoor graag van jullie,

Grtjs.
Lobke.
(Je kunt hier reageren maar je mag ook privé mailen naar [email protected])

Biertje

Bewuste gebruiker
Ik kan je garanderen dat er genoeg coke wordt gebruikt tijdens carnaval, vooral in de wat 'exclusievere/alternatievere' kringen. Ik zelf woon in maastricht en er wordt in mijn omgeving wel veel coke gesnoven, ook tijdens carnaval. Ik denk wel dat alcohol verreweg de meest gebruikte drugs is met carnaval.

knolselderij

Wijs gebruiker
Isolation zei:
Ik kan je garanderen dat er genoeg coke wordt gebruikt tijdens carnaval, vooral in de wat 'exclusievere/alternatievere' kringen. Ik zelf woon in maastricht en er wordt in mijn omgeving wel veel coke gesnoven, ook tijdens carnaval. Ik denk wel dat alcohol verreweg de meest gebruikte drugs is met carnaval.

doordat er zoveel alcohol word gedronken word er ook zoveel gesnoven.
met carnaval gooi ik toch ff een paar nummers uit mijn telefoon

Lebke

Newbie
knolselderij zei:
Isolation zei:

doordat er zoveel alcohol word gedronken word er ook zoveel gesnoven.
met carnaval gooi ik toch ff een paar nummers uit mijn telefoon

Begrijp ik uit jullie berichten goed dat coke wel degelijk vaak in combinatie met alcohol wordt gebruikt? Geeft dat een ander effect of maakt dat niet uit? Is het dan ook zo dat je tijdens carnaval meerdere dagen op rij gebruikt?

W.F.L.

Badass junkie
Coke wordt vaak met alcohol gemengd ja, dat geeft een nog betere euforie en je wordt minder snel dronken.. En het is zo dat als je nuchter bent met het gedacht "Ik ga geen drugs gebruiken" dat die goede voornemens weleens willen vervagen eens er genoeg drank geconsumeerd is.. :P

En hoe komen jongeren aan cocaine? Via via vaak, of een dealer..

thrillseeker

Experimenterende gebruiker
Cocaïnegebruik is geografisch gezien moeilijk te plaatsen. Het gebeurt zowel in de grote steden als op het platteland. Dit heeft niet zozeer met alcoholgebruik te maken als wel met de beschikbaarheid, ontstane verveling, de aanwezigheid c.q. afwezigheid van een dagbesteding of werk.
Bij gebruik op het platteland wordt het meestal groot in de media gezet, omdat dit mensen sneller verbaast en dus nieuws is.

Je hebt acvbadwacvbi is zuivere cocaine van de plant

alle drugs van een plant valt te verdelen in de volgende catogorien

acvbidwacvb-i
acvbidwacvb-a
acvbidwacvb-c

ida iva ica,- dv,- dc,- va

verder heb je nog wel 100 soorten maar dan kom je in versnipperende kleine hoeveelheden die moeilijk tot niet zijn te kweken maar acvbadwacvbi is cocaine van een plant of een pak

Lebke

Newbie
W.F.L. zei:
Coke wordt vaak met alcohol gemengd ja, dat geeft een nog betere euforie en je wordt minder snel dronken.. En het is zo dat als je nuchter bent met het gedacht "Ik ga geen drugs gebruiken" dat die goede voornemens weleens willen vervagen eens er genoeg drank geconsumeerd is.. :P

En hoe komen jongeren aan cocaine? Via via vaak, of een dealer..

Stel dat ik voor mijn artikel zelf wel eens wil proberen. Kan ik er dan gewoon op straat aan komen, of dien ik speciale mensen te kennen voordat je het kunt kopen? Ik hoor regelmatig dat je het overal op straat ziet gebeuren, maar ik heb het nog nooit gezien. Tips voor mij waar ik op kan letten?

thrillseeker

Als je een kroeg binnenloopt, kom je vanzelf de juiste mensen tegen. Niet meteen naar het spul vragen, maar eerst eerlijk over je onderzoek beginnen.

Biertje

Bewuste gebruiker
Hier in maastricht wordt gewoon in steegjes/wc's gesnoven... Mijn hele vriendengroep gebruikt zo'n beetje (niet per se coke) en er zullen vast en zeker nog véél meeeeeeeer mensen zijn die wel van 'n snuifje houden van carnaval. Er zijn natuurlijk bepaalde café's waar meer gebruikt wordt dan elders, als je in maastricht wilt rondkijken voor je onderzoek wil ik je wel een aantal cafés pm'en.

W.F.L.

Badass junkie
Lebke zei:
Stel dat ik voor mijn artikel zelf wel eens wil proberen. Kan ik er dan gewoon op straat aan komen, of dien ik speciale mensen te kennen voordat je het kunt kopen? Ik hoor regelmatig dat je het overal op straat ziet gebeuren, maar ik heb het nog nooit gezien. Tips voor mij waar ik op kan letten?

Ik raad je ten zeerste af van coke op straat te scoren want de kwaliteit is vaak niet goed en je loopt een bijzonder hoge kans om afgeript te worden. Dat soort dealers die naar jou komen en vragen of je coke moet hebben hebben bijna altijd slechte waar. Een beetje goeie cokedealer doet het onopvallend of met de wagen. Observeren is de beste manier, op bepaalde plaatsen kun je dan meestal wel zien wie er verkoopt en wie niet. En op bepaalde plaatsen heb je uiteraard meer kans om het spul te vinden.. Sommige kroegen staan er wel om bekend dat er gedeald wordt, beetje praten enzo.. Kan wel helpen.

Lebke

Newbie
Dank jullie wel voor de tips! Ik heb tijdens carnaval mijn ogen al goed de kost gegeven maar zal er nog wat meer weekenden aan moeten spenderen. Ik ben tot nu toe vooral in Eindhoven geweest. Daar lijkt Stratum de meest 'actieve' plek. Heeft er iemand ervaring met Eindhoven?

Drientje

DF-koning
Misschien is het ook wel handig te vermelden in je artikel dat wanneer je coke met alcohol nuttigt er een tweede stof wordt aangemaakt genaamd cocaethyleen. Stel dat je vaak de combi alcohol-coke maakt, dan vraagt je lichaam op een gegeven moment als je coke neemt om alcohol en anders om. De stof cocaethyleen is zo nog verslavender dan coke of alcohol gescheiden.

Mag ik je dan ook een tip geven betreffende gebruik? Stel dat je coke krijgen kunt, laat het dan testen. Zo weet je wat je je neus in jast. Voor hetzelfde geld krijg je geen coke maar lidocaïne of andere versnijdingsmiddelen. Laat je eventueel bij een verslavingskliniek goed voorlichten wat de do's and the don'ts zijn betreffende je actie.

Als je artikel af is, mag ik dan een linkje van je artikel? Ik ben wel benieuwd!

thrillseeker

Als je artikel af is, mag ik dan een linkje van je artikel? Ik ben wel benieuwd!

Ik zou ook wel je uiteindelijke artikel willen lezen. Kan je hier een link o.i.d. plaatsen of een persoonlijk berichtje kunnen sturen?
Heel veel succes met de afronding!!

aXXis

Drientje zei:
Misschien is het ook wel handig te vermelden in je artikel dat wanneer je coke met alcohol nuttigt er een tweede stof wordt aangemaakt genaamd cocaethyleen. Stel dat je vaak de combi alcohol-coke maakt, dan vraagt je lichaam op een gegeven moment als je coke neemt om alcohol en anders om. De stof cocaethyleen is zo nog verslavender dan coke of alcohol gescheiden.

Mag ik je dan ook een tip geven betreffende gebruik? Stel dat je coke krijgen kunt, laat het dan testen. Zo weet je wat je je neus in jast. Voor hetzelfde geld krijg je geen coke maar lidocaïne of andere versnijdingsmiddelen. Laat je eventueel bij een verslavingskliniek goed voorlichten wat de do's and the don'ts zijn betreffende je actie.

Testen kan altijd maar of het zin heeft? Denk je nou echt dat je 100% pure coke gaat krijgen van je dealer, er is altijd wel iets waarmee het versneden is en dat hoort erbij naar mijn mening. De mensen waar ik bij haal ken ik al jaren goed en zullen mij nooit een stof toedienen waar ik bijv acuut dood aan zou kunnen gaan (op de coke na natuurlijk :) )

En ja ik zou je verslag ook wel is willen lezen. Coke vinden is niet zo moeilijk, gewoon veel gesprekken aangaan met bezopen mensen en enthousiast over coke praten.

Drientje

DF-koning
Ik bedoelde meer op het feit dat ze dan weet dat er echt coke in zit. Iemand die geen verstand van zaken heeft smeer je net zo makkelijk ander poeder aan. 100% lidocaïne bijvoorbeeld. Of gecrushede paracetamol.

Vigilante

Wijs gebruiker
Drientje zei:
Ik bedoelde meer op het feit dat ze dan weet dat er echt coke in zit. Iemand die geen verstand van zaken heeft smeer je net zo makkelijk ander poeder aan. 100% lidocaïne bijvoorbeeld. Of gecrushede paracetamol.

Helemaal als jij op straat een ventje aanspreekt met: Ik heb nog nooit drugs gebruikt, heb je coke te koop?

eigenlijk wordt coke gebruikt bij de meeste feesten of speciale gelegenheden
eigenlijk heb je dan een reden om te gebruiken :rock:

Bovenaan