Datura brugmansia

Flowkes

Belezen gebruiker
Hey , ik ben nieuwsgierig , deze plant is een aanverwant van de datura stramonium .
eigenlijk ben ik helemaal niet van plan om deze "recreatief" te gaan gebruiken ofzo maar ik vroeg me af of de zaden van de datura brugmansia dezelfde effecten hadden dan die van de datura stramonium. ik heb deze nml. in mijn tuin staan :grin: heb even op wikipedia gevonden en op het forum de zoekfuncite gezocht en het bleek dat sommige mensen deze plant al hadden gebruikt voor het trippen . maar veel info stond er niet over . Kan iemand me helpen?? Dank

:wave:

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Nou, dan moet je eerst ballen krijgen. Trouwens wat ik al helemaal raar vind van datura is dat ze zeggen dat je heel makkenlijk een overdosis krijgt maar dit heet volgens mij gewoon "uitdroging" want wat bedoelen ze nou?

Flowkes

Belezen gebruiker
Ja heb gelezen dat je ofwel hartstilstand kan krijgen , In coma raken of gewoon volledig uitdrogen... Ziet er echt gruwelijk uit :P Vandaar dat ik denk dat ik het pas binnen een aantal ( groot aantal ) jaren zal doen ik ben immers nog jong en onverstandig :mrgreen: Maar dit soort risico's ben ik nog niet klaar om te nemen , althans interesseren alle delirium en tripmiddelen mij dus maak ik maar topics als deze om zo veel mogelijk kennis aan te maken :tearsofjoy:

Dus niemand kan me verderhelpen met deze plant ?
:wave:

Flowkes

Belezen gebruiker
Op erowid staat alles over de datura stramonium niet over de datura brugmansia ...

of ben ik verkeerd ?

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Family : Solanaceae
Genus :grin:atura
Species :ceratocaula; inoxia; metel; stramonium

Zelfde familie, verschillende soorten, hetzelfde effect.

net zoals paddo's, wiet.

Atropa

Bewuste gebruiker
Zo blind als een vleermuis, zo woest als een leeuw, zo rood als bloed, zo heet en droog als woestijn grond. Niet kunnen slikken of pissen, een geheugen zonder verleden, en door Satan worden bereden.

De bladeren aan de buitenste kant van de brugmansia plant, zijn het 'minst potent'. De bessen in het midden van een atropa belladonna of haar zaden zijn de poort naar de wereld van de duisternis.

Als straf verbannen worden naar onder de grond zonder gevoel. Eenmaal dood toebehorend aan deze groep kwade mensen kun je jezelf er nooit meer uit bevrijden volgens oude mythes.

Ik vond dit verhaal van Jennifer heel intrigrerend en waarschijnlijk het meest interessante report ooit om te lezen in het Nederrlands: viewtopic.php?f=21&t=6638

In en uit bewustzijn vallen door het wild makend atropine, en het bedwelmde scopolamine. En het tegendraaiende hyoscamine. Maar als je echt een trance hoeveelheid neemt, val je in constante coma en besta je zoals in het echt maar alleen uit een geest zonder lichaam. Dromen als je volledig wakker bent als in het echte leven.

Medisch wordt het laatste niet eens gedaan omdat het veelste gevaarlijk is.

sky

Belezen gebruiker
Flowkes zei:
Op erowid staat alles over de datura stramonium niet over de datura brugmansia ...

of ben ik verkeerd ?

ff naar beneden scrollen. Ik zie daar brugmansia diverse keren vermeld staan.

Flowkes

Belezen gebruiker
Ok , sorry hiervoor sky .

eingelijk heb ik 100en redenen om het niet te doen en maar 1 tje om het wel te willen proberen x) en toch overweegt die 1ne zo hard :P Maar toch zal het niet voor nu zijn x)

Bovenaan