datura inoxia (doornappel)

pythregius

Bewuste gebruiker
bijna iedereen weet hier wel dat je geen hallucinerende middelen moet gebruiken waneer je een psychose hebt gehad in je verleden, je bent dan verdoemd tot nuchter zijn :P
datura brengt je in een psychose een delirium, die drie dagen duurt mits het goed gaat, kun je daarna dan nog wel veilig trippen überhaubt? zul je geen psychose erdoor oproepen?
denk maar niet dat ik datura wil gebruiken, ehm ja ik zou het erg graag willen gebruiken maar de grote kans om voor maanden jaren of zelfs je hele leven in een psychose te komen en antuurlijkd at het eigenlijk een suicidale poging is, weerhouden mij ervan om het te gebruiken.
maar toch ben ik benieuwd hierover.

de groenten

Bengt

Bewuste gebruiker
pythregius zei:
bijna iedereen weet hier wel dat je geen hallucinerende middelen moet gebruiken waneer je een psychose hebt gehad in je verleden, je bent dan verdoemd tot nuchter zijn :P
datura brengt je in een psychose een delirium, die drie dagen duurt mits het goed gaat, kun je daarna dan nog wel veilig trippen überhaubt? zul je geen psychose erdoor oproepen?
denk maar niet dat ik datura wil gebruiken, ehm ja ik zou het erg graag willen gebruiken maar de grote kans om voor maanden jaren of zelfs je hele leven in een psychose te komen en antuurlijkd at het eigenlijk een suicidale poging is, weerhouden mij ervan om het te gebruiken.
maar toch ben ik benieuwd hierover.

de groenten

Ja ok, maar wat we zijn we nu hier mee...

azgaza

Badass junkie
Een delerium door een plant is geen klassieke psychose, als je geluk hebt kom je er normaal uit en dan kan je wel veilig doortrippen. Ik ken mensen die dat is gelukt, maar ook eentje die er schizofrenie aan overhield. Ik denk dat het een geluk/pech questie is.

Giorgo

Experimenterende gebruiker
De plant intereseert me echt wél. Maar dan heb ik wat vraagjes, misschien kan iemand ze beantwoorden ;.

- Duurt het echter 3 dagen of kan je door minder hoeveelheid zaadjes tot 12 uur trippen.
- Als je enkele sitters hebt, zal het dan niet goed gaan.
- Voel je je misselijk of slecht tijdens de trip (zoals bij LSA).
-
Ik zou het graag tijdens de zomervakantie willen doen.
Dat is nog lang want ik wil eerst nog meer tripervaring opdoen.

nicolai

Wijs gebruiker
das dan ook het enige redelijk positieve report.

je moet hier gewoon vanaf blijven. en je tripervaring zal je tegen die tijd weinig helpen denk ik. van doornappel ga je namelijk niet trippen. het is geen tripmiddel zoals al eerder gezegt. van doornappel wordt je gewoon compleet gek.....das heel anders dan een trip. de enige overeenkomst is dat je dingen ziet en hoort.

en mocht je het toch gaan proberen...succes, en plaats alsjeblieft een report, want ook ik ben erg gefascineerd door dit delirant.

mijn post ik trouwens niet verkeerd bedoeld hoor. probeer gewoon duidelijk te maken dat je beter niet met datura kan fucken, want datura fucked jou 100 keer zo hard terug.....en nog van achter ook.

zie nu pas dat je 15 bent.

gast doe even normaal...jij zou uberhaupt nog niet met drugs bezig moeten zijn. en zeker niet met tripmiddelen. ga lekker eerst je school afmaken en ga dan lekker experimenteren met van alles en nog wat. voor tripmiddelen moet je jezelf eerst heel erg goed kennen.....en neem maar van mij aan (en iedereen hier zal dat bevestigen) dat iemand van 15 zichzelf niet goed genoeg kent voor tripmiddelen...nee voor drugs in het algemeen. moet je nog helemaal niet willen joh, dit soort dingen. het kan goed gaan (met datura kan het trouwens sowieso niet goed gaan), maar als het fout gaat, dan gaat het ook goed fout. dus denk nog even 100 keer na voordat je straks echt een zegel onder je tong legt.

azgaza

Badass junkie
Ik heb deze plant heel nauwkeurig nagezocht; ook andere middelen met een gedeeltelijk gelijke werking (dramanine pillen). Een delerium met échte hallucinaties dus. Daarom ga ik je nu ff alles uitleggen wat ik heb opgezocht (plus ik ken iemand die het genomen heeft:

Waarom denken mensen dat het een 'trip' is, het is een deleriummiddel. Je vergeet dat je het genomen hebt, denkt dat wat je ziet echt is. Wellicht zal je je de hele rest van je leven afvragen; of wat je ziet wel écht is. Dat gebeurd redelijk wat gebuikers.
De dodelijke dosis, nogmaals is maar net het dubbele van de werkzame. Ter vergelijking, bij LSD is dit 10.000 of meer keer zo hoog. Omdat het een natuur project is is de kans op perongeluke overdosis zeer groot.
Je vraagt of je je er slecht door voelt: nou, zeker. De lichamelijke bijwerkingen zijn best extreem. Een hartslag die met gemak oploopt tot de 160 slagen; en 180 is al potentieel dodelijk. Verder krijg je vaak een extreem droge mond; en water drinkt werkt niet; het lijkt dan net alsof het over je keel heel glijd. Vaak zie je nog een week na de ervaring niet helder.
Vaak vergeet je het grootste deel van de ervaring ook nog, dus op dat punt heeft het ook niet zo veel zin. En een daturadelerium kan gerust 2-3 dagen duren.
En wil je het je sitters aandoen dat er misschien iets gebeurd en dat zij zich de rest van hun leven schuldig gaan voelen?

Daarnaast: Je bent pas 15, wil je nú al zulke risico's nemen? wat is je leven je dan waard?

Northawke

Wijs gebruiker
Wat Azgaza beschreven heeft, lijkt me waarschuwing genoeg. Het is geen trip zoals bij paddo's; het is gewoon je lichaam vergiftigen en daardoor in een extreme geestestoestand raken. Eentje waar je gewoon niet in wil zitten. Een delerium is vreselijk. Ik weet niet of je ooit zo ziek geweest bent dat je liep te hallucineren van de koorts, maar zo ja, dan stel je dat maar voor en dan x100. Gewoon afblijven van die rotzooi. Je bent nog maar 15, man.

pythregius

Bewuste gebruiker
inderdaad, zoiets kun je pas echt beslissen, na er een jaar of 10 over na gedacht hebben, ik zal het nooit van men leven gebruiken, tenzij, ik ongeneeselijk ziek werd!.
wat betreft drugs gebruik op 15 jarige leeftijd, dat is slecht, ik blowde af en toe op die leeftijd, lol trappen met vrienden maar was absoluut niet bezig met andere middelen.
tripmiddelen, gebruik je in mij mening niet als drugs, een astronaut verkent de ruimte een psychonaut verkent zichzelf, maar probeer eerst jezelf al zo goed mogelijk te leren kennen, en elke 15 jarige zal zeggen dat hij zichzelf heel goed kent, dat had ik ook gedaan en je weet het op die leeftijd ook zeker, hoort bij je afzet periode, een fase in je leven, maar ik ben er achter gekomen dat ik me toen nog helemaal niet zo goed kende.
mijn vraag is in iedergeval beantwoord :wink: dank jullie wel.
het is dus als ik het goed heb, de delerium die je opwekt, is niet een echte psychose, maar die kan je erg makkelijk creëren met dit middel.

Daniel

Ik heb ooit es 4 zaadjes genomen, ik merkte niet zo heel veel.
Wat ik wel merkte was een "raar" soort gevoel, hetzelfde gevoel wat je hebt als je extreem moe bent of hebt vlak vorodat je flauwvalt, niet echt relaxt dus. Verder had ik een ONWEIZE droge bek 3 dagen lang, en mn ogen branden als de hel, dus ik heb t wel gezien met deze plant :rolleyes: :wink: ! Ik raad je ook af om het te gebruiken, maar daar vertellen de andere posts ook al meer dan genoeg over dacht ik zo :mrgreen:

Giorgo

Hou toch je bek over dat 15 jaar gedoe.
Als ik nergens gepost had dat ik 15 was had je het niet eens door.

:rolleyes: Damn, dat is toch mijn keuze.
Geloof me, ik doe het niet maar stel als ik het doe is dat toch mijn keuze.

Agaza respecteer ik want hij legt de werking uit.
En legt uit waarom het zo gevaarlijk is :wink:.

Dankje Agaza.

Northawke

Wijs gebruiker
Je eigen keuze is het zeker, maar je kan andere mensen niet kwalijk nemen dat ze je er voor willen waarschuwen.

J0rrit

Badass junkie
Giorgo zei:

Dankje Agaza.

Have fun see you in hell.

nicolai

Wijs gebruiker
Giorgo zei:

Dankje Agaza.

he...ik zei erbij dat het goed bedoeld was he. natuurlijk is het je eigen keuze, maar je zou aan de andere kant juist blij moeten zijn dat wij je hiervoor proberen te behoeden.

er is niemand die zegt dat je minder bent omdat je 15 bent...alleen op je 15e weet je nog niet zo goed hoe jezelf in elkaar steekt. je weet niet wat je lichaam kan en vooral niet wat je lichaam en hersenen aan kunnen.

ik zou datura trouwens ook aan iemand van 38 afraden hoor.

oollpp

kijk mensen, een 15 jarige zo afsnauwen helpt ook niet, he. toen we 15 waren als een volwassene zei, niet doen, en dan vooral met zo'n toon zoals jullie nu gebruiken, nou dan wisten we het wel. dus jullie pakken het niet goed aan zo. in vind dat giorgo wat volwassener gepost heeft dan een paar "volwassenen" hier.

ten tweede giorgo, als je het wil doen, het is jouw leven, maar zoals je nu weet het kan dramatisch uitpakken. als eerste keer, neem gewoon een tiende van wat je denkt nodig te hebben. als je iets teveel neemt en je kan het niet controleren, dan ben je minstens voor een paar dagen gewoon gek/schizo/alien, en in zo'n tijd kan er veel misgaan. ik zou zeggen wacht eerst een paar jaar en heb meer ervaring met paddos/lsd/lsa/salvia/ayahuasca.

:wave:

azgaza

Badass junkie
(even helemaal los van de datura; want ik ben van mening dat dat voor elke leeftijd gewoon zeer gevaarlijk is vanwege de toxische eigenschappen van de plant..)
Over die 15 discussie.. het verschilt veel hoe goed mensen zichzelf kennen, niet iedere 15 jarige kent zichzelf nog niet, en zéker niet iedere 15 jarige doet dat wel.
Ik begon zelf op mijn met 15e met paddo's en voor mij is het alleen maar goed geweest (angststoornis weg en meer motivatie om mijn school af te maken zodat ik eigenlijk kan doen wat ik echt wil doen). Maar ik was zeer stabiel; heb altijd geweten wie ik ben, waar ik geloof en wat ik met mijn leven wilde en wil, en .. dat is nu nog steeds zo. Ik weet dat ook zeker, omdat ik dat om mijn 13-14 niet wist, en tussen mijn 14e en 115e daar helemaal achter was gekomen, en dat nu al een hele tijd erg stabiel is en ik vooral kleinere dingen bij leer dan toen (ben nu 17).
Maar.. dat geldt niet voor iedereen; ik zeg er altijd bij dat ik zelf gewoon veel geluk heb gehad; dat ik mijzelf al goed kende en sowieso erg stabiel ben. Niet iedereen is dat, maar om te zeggen dat je op je 15e jezelf niet kent is niet persé voor iedereen waar.

Maar aan giorgio raad ik aan eerst eens gewoon te experimenteren met paddo's e.d. Niet te veel; en niet te sterk, en versprijdt de ondekking desnoods over de jaren. Je hoeft niet alles nu te proberen, bij mij zat er ook 2 jaar tussen mijn eerste keer paddo's en eerste keer lsd, en dat is denk ik zeker goed geweest. Gewoon een beetje experimenteren met normaal trippen met stoffen die níet heel giftig zijn. Als je hard wil trippen; neem dan gewoon een hogere dosis paddo's of LSD, dan raak je ook behoorlijk van de wereld, daar heb je echt geen datura voor ndoig.

DreamWeaver

Badass junkie
Zullen we maar gewoon een sticky maken met info over datura? Want we hebben onderhand elke week een onvolwassen klapmongool die denkt dat 'ie dit 'ff' kan doen. Dit is geen speelgoed mensen. Een pilletje naar binnen flikkeren is speelgoed, maar datura is persoonlijk de hel binnenstappen met een big smile op je porum. Als ze dit nou verboden hadden in plaats van de beruchte (en verketterde) paddestoelen..

Dit is echt gevaarlijk, en absoluut NIET stoer!

pythregius

Bewuste gebruiker
Giorgo zei:

Dankje Agaza.

en anderen vullen msichien aan? :openmouth:

pythregius

Bewuste gebruiker
DreamWeaver zei:
Zullen we maar gewoon een sticky maken met info over datura? Want we hebben onderhand elke week een onvolwassen klapmongool die denkt dat 'ie dit 'ff' kan doen.

:tearsofjoy: we maken een wedstrijd, klapmongool van de week!! :mrgreen:

DR.TH-Chill-25

Datura is heel onvoorspelbaar,best geen zaadjes gebruiken.
Had eens een dag 30 zaadjes opgegeten,voelde niets,volgende dag eet ik weer 30 zaadjes en raakte in een tijdelijke psychose/delerium van 3 dagen
De bladeren zijn meer vertrouwbaar 3 bladeren als thee zou denk ik genoeg zijn,maar alleen al door de verschrikkelijke dorst en mentale verwarring zou ik het niet doen.
1 blad vind ik heel effectief voor lucid-dreams te krijgen,en valt de dorst mee,effect is maar 1 dag (dit was met datura stramonium in herfst uit polen,de dosering kan extreem verschillen van soort datura,seizoen,plaats,en van persoon tot persoon)

Bovenaan