De banaan is groot...

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Maar de bananenschil is groter.

Dit is een beroemde uitspraak van, ik geloof, een Westerse kapitein uit 18xx die ergens in de buurt van Vietnam veel opium rookte. Hij deed deze uitspraak toen hij zwaar onder invloed was, en noemde dit een filosofisch inzicht.

In het boek dat ik in een ander topic aanraadde, staan veel voorbeelden van mensen die van mening zijn dat je van opiaten inzichten krijgt, op een hoog niveau kunt nadenken enz. Vandaar ook mijn nieuwe signature, die is ook gequote.

Voor degene die ervaring hebben:
Vind jij opiaten/opioïden een werking hebben waarvan je meer inzicht krijgt of bv. beter over problemen kunt nadenken?

BillyBilo

Badass junkie
ja over het algemeen wel, omdat je veel makkelijker relativeert, over het algemeen over relativeert en het me weinig meer doet. Maar inzichten door skag heb ik zeker wel, heel veel poezie die ik schrijf of de muziek die ik maak, maak ik onder invloed, of tussen het "nodden" door.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Ik voel me alsof dingen me minder kunnen schelen, beetje Haldol-achtig ghehehe, en omdat ik kalm wordt ervan, kan ik dingen idd beter relativeren en daardoor gewoon... objectief over dingen nadenken.

Maar ik wordt er niet per se filosofisch van ofzo, alleen als ik het wil, dan is het wel makkelijker.

jaja

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
Voor degene die ervaring hebben:
Vind jij opiaten/opioïden een werking hebben waarvan je meer inzicht krijgt of bv. beter over problemen kunt nadenken?

Nee; misschien moet ik eerst een pakje halen om tot 'n ander inzicht te komen...

Usha

Belezen gebruiker
Lees het topic over coryfeeen eens. Staan veel kunstenaars tussen, het zal er dus wel iets aan doen.
Maar je kan je natuurlijk ook afvragen of deze mensen niet betere kunst hadden gemaakt als ze niet onder invloed waren geweest.

Ik denk dat het je creativiteit stimuleert. Toch als je voldoende financiele middelen hebt. Al die muzikanten hadden meestal al geld voor ze aan de hero zaten. Als je geld hebt, en je kan rustig aan je spul geraken zonder lastiggevallen te worden, denk ik dat je je creatief lustig kan uitwerken.

Imagine.

Voor ons gewone mensen is het een beetje als koorddansen.

Bovenaan