DMT: probleem met roken

spacelord

Wijs gebruiker
Sinds een maand of wat lukt het me niet meer op een behoorlijke manier DMT te roken. Ik heb nooit problemen ondervonden voordien.

In het begin tripte ik makkelijk hard op 25mg. Gewoon klapboempijp gekocht (die lange holle buis met op het eind het kopje om DMT in te doen, hand erop, lighten, zuigen, hand los en knallen maar :rock: ) en hier meestal 40mg afgewogen in gepleurd.

De laatste tijd lukt het me niet meer de kamer met de dichte witte rook te vullen. Ik inhaleer, zie geen rook komen en voel me niet meer dan lichtjes duizelig. Vaak hou ik dan de aansteker dichterbij maar verbrand ik de DMT wat resulteert in colère en een mega-hoestbui. De dosering heb ik soms zelfs tot 70mg omghoog gegooid wat niets opleverde!

Het ligt niet aan de DMT, eerder aan mij denk ik. Er is op deze manier zon 200mg verspild, als mijn laaste 50mg geen succes wordt, keer ik DMT de rug toe.

Iemand misschien een tip of idee wat ik fout doe?

Tripper

Wijs gebruiker
Het kan zijn dat je te veel as doet, dan duurt het te lang. Ik heb er ook problemen mee gehad. Probeer is een keer met thee erop, de thee moet je eerst schoonmaken door hem een paar keer te laten trekken in water en dan te laten drogen op de verwarming op een papiertje. Het werkt voor mij heel goed. Dus eerst een laagje as, dan de DMT en dan bedekken met thee zodat je de DMT net niet meer ziet.

Je steekt de pijp aan, je trekt er zachtjes aan, dan zie je een beetje rook, als de rook wit wordt dan is dat de dikke hijs die je moet nemen en dan door trekken tot je niet meer kunt.

Succes!

Tripper

Wijs gebruiker
Brand niet op je keel zoals tabak. Thee geeft een gelijkwaardige branding voor de DMT net zoals tabak.

J0rrit

Badass junkie
Koop wat staalwol doe dat in de kop, zo kan je de dmt erin laten smelten, werkt perfect!

greets

spacelord

Wijs gebruiker
J0rrit zei:
Koop wat staalwol doe dat in de kop, zo kan je de dmt erin laten smelten, werkt perfect!

greets

Ja, juist!! Was ik helemaal vergeten dat het zo het beste werkt :grin: Ga gelijk morge langs de blokker ofzo :sunglasses: Mijn laatste 50mg moet een doorbraak zijn :smoke:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Was as, daar DMT op en dan gewoon vol de vlam erop. Dat de DMT kapot gaat in onzin. Ik heb bijna alle methodes gedaan en met puur de vlam erop gaat het even goed. Voor beginneners zelfs makkelijk aangezien je het dan snel binnenkrijgt.

Het verhaal dat dmt kapot gaat is zwaar overdreven, dat gaat van mond tot mond. Kom maar eens met onderbouwde bronnen.

Tripper

Wijs gebruiker
Petrovic zei:
Ik had alles vorige dag al klaar gezet zodat als ik er zin zo kon pakken. Ik rookte het via de cola-fles methode. Eerst een laagje as, dan 60mg dmt, en dan nog een laagje as zodat de dmt niet kapot gaat.
lol

Er zijn natuurlijk geen bewijzen voor..

Melt. point 40–59 °C (104–138 °F)
Boiling point 160 °C (320 °F)
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine

Een brandende sigaret is 300 °C

De temperatuur van een vlam varieert, meestal is dat tussen de 300° en 1100° Celsius
Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlam

Als je een pijp aansteekt en je zuigt er nog is zuurstof door heen dan neem ik aan dat de temperatuur al snel richting de 1100 °C gaat. Als de DMT nog niet is gesmolten dan neem ik aan dat het dan verbrand. Ik merk aan het zwarte pluimpje rook en aan de bijna niet werkende DMT trip dat er iets is mis gegaan. Als ik geen zwart pluimpje rook heb dan merk ik dat de trip wel heftig is.

Kun jij is wat meer uitleggen over hoe je nu precies rookt? Dus wat voor een pijp, wat voor een extractie is er gebruikt, je manier van roken, heb je iedere keer een breakthrough, de hoeveelheid enz..

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik maakte het in het verleden zelf, gebruik het nu niet meer. Heb wel 100 trips ongeveer gehad, te ziek eigenlijk.

In ieder geval, ik heb met de bong gerookt, the machine, chinezen en puurpijpje. Ik rookte meestal met een puurpijpje en dan meestal met as maar soms ook niet. Merkte totaal geen verschil.

Ik been vaak gewoon KO van DMT gegaan, wel eens naast bed wakker geworden met een enorme bult. :P

De een zweert bij het ene, de andere weer bij iets anders. Wat ik alleen wil zeggen is dat het zwaar overdreven is dat je DMT "kapot" gaat als de vlam er direct op komt.

spacelord

Wijs gebruiker
Petrovic zei:
Wat ik alleen wil zeggen is dat het zwaar overdreven is dat je DMT "kapot" gaat als de vlam er direct op komt.

Als ik de vlam er te dicht bij breng en de dmt vlam vat, voel ik echt niets van de rook die er af komt. Valt ook nauwelijks binnen te houden, dat snijdt als glas in je longen.

Voorlopig is het toch gedaan met DMT, heb mijn laatste 50mg in een joint gerookt waar ik veel meer van voelde dan de laatste 5 keer met mijn pijp :tearsofjoy:

Nu even pauze tot na de examens en binnen een maand of 4 koop ik het misschien nog wel eens. Ik ben er nog lang niet mee uitgeëxperimenteerd maar momenteel heeft het wat mijn interesse verloren :P

spacelord

Wijs gebruiker
Intoxication zei:
oplossing: het zelf maken, kan je zoveel verspillen als je zelf wilt :hearteyes:

Hmm in de veronderstelling dat ik bij mijn vriendin blijft zal dit niet gebeuren later, en ik ga het niet riskeren, ik ken nix van chemie :tearsofjoy: op mijn kot ga ik daar ook niet mee beginnen. wat ik nog zou doen is het met een paar man samenleggen die er wel kennis van hebben (is al eens ter sprake gekomen).

spacelord

Wijs gebruiker
DMT is op, ik ga mijn geld nu besteden aan wiet, san pedro en een kweeksetje paddestoelen. Momenteel heb ik het een beetje gehad met dmt maar ik geef het zeker in de toekomst nog een kans! :wave:

Intoxication

Bewuste gebruiker
spacelord zei:
DMT is op, ik ga mijn geld nu besteden aan wiet, san pedro en een kweeksetje paddestoelen. Momenteel heb ik het een beetje gehad met dmt maar ik geef het zeker in de toekomst nog een kans! :wave:
aan die laatste 2 zou ik ook wel mijn geld durven geven :hearteyes:

spacelord

Wijs gebruiker
Intoxication zei:
spacelord zei:
aan die laatste 2 zou ik ook wel mijn geld durven geven :hearteyes:

Heb jij je intussen al een breakthrough kunnen roken?

Intoxication

Bewuste gebruiker
nee ik ga zelfs meer zeggen, het is nog maar slechts bij die ene keer gebleve :grin: weet iig echt niet wanneer ik het nog eens zou willenn/ kunnen doen, vast na de examens ga ik er wel eens nood aan hebbe :grin: :grin:

40mg eyeball...
:stoned: ...
:openmouth: ..
:wave: ...
:hearteyes: !!

spacelord

Wijs gebruiker
Intoxication zei:
nee ik ga zelfs meer zeggen, het is nog maar slechts bij die ene keer gebleve :grin: weet iig echt niet wanneer ik het nog eens zou willenn/ kunnen doen, vast na de examens ga ik er wel eens nood aan hebbe :grin: :grin:

40mg eyeball...
:stoned: ...
:openmouth: ..
:wave: ...
:hearteyes: !!

haha, ik vind DMT eigelijk ook niet echt 'leuk' zoals ik andere psychedelica leuk vind. DMT vind ik eerder een overwinning van mijzelf als ik het weer eens rook omdat ik er toch altijd wel wat angst voor heb. Maar het is juist die kick die het leuk maakt, eerder dan de ervaring zelf :grin:

Sommigen voelen zich er juist comfortabeler bij dan bij bv lsd omdat de trip zo kort is. Ieder zijn ding :) paddestoelen blijven voor mij het heiligst :hearteyes:

spacelord

Wijs gebruiker
Edit: deel van het probleem gevonden. Er zaten 5 roostertjes over elkaar in de dmt pijp, met in het onderste een hele prop zwarte, gesmolten DMT. Ik nam hier een klein hitje van en was voor 5 minuten wel even wauss :sunglasses: de kamer vulde dadelijk met de witte rook die ik al lang niet meer gezien had :hearteyes:

counterstrikert

Experimenterende gebruiker

Eagle Bill Shake and Vape Pipe heb ik laatst gekocht, hij werkt wel maar niet echt top. Iemand tips hoe je hier het beste DMT in rookt / vaporised ?

Wat ik zelf geprobeerd heb, de dmt in de pijp... normale aansteker, turbo (storm) aanstekers zijn dodelijk voor dit soort pijpjes. De vorige heb ik een gat in gebrand met een storm aansteker. Het beste houd je de aansteker er heel dicht tegen dat alleen het blauwe deel van de vlam nog zichtbaar is. Dan wordt de pijp niet helemaal zwart van het roet, en kun je er doorheen kijken wat de rook doet.

De DMT smelt, en na nog even verwarmen begint ie te dampen. dan begin ik heel rustig te inhaleren, zo'n 20 seconden lang en een sliert damp trek ik dan mee mijn longen in. Ondertussen houd ik de pijp dicht en schuin dat de overige damp niet kan ontsnappen. Nu blijft ie even na dampen de bol vult zich nog met nieuwe damp.

Dan admen ik ergens na 20 seconden uit omdat het effect dan niet meer op bouwt, ik neem nog een tuig met de aansteker er onder ^ dan ga ik iets verder.. Maar zo een derde keer heb ik nog niet geprobeerd. Ik verwacht dat ik dan nog 1 a 2 van deze teugen te kort kom om echt door te breken. Ik betwijfel of ik wel het juiste gereedschap in huis gehaald heb eigenlijk..... :confused:

Tripper

Wijs gebruiker
@ counterstrikert

Ik heb die pijp ook getest, ik vind hem niks, je kan hem beter gebruiken voor wiet.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
vaporizers zijn echt klote. Gewoon the machine gebruiken, bong of puurpijpje.

Bovenaan