1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dringende vraag over Alcohol

Discussie in 'Alcohol' gestart door Bierflesje, 21 feb 2019.

Tags:
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Neo-Shulginist
    Mensen die 4 glazen op een hele avond drinken en een slechte nachtrust hebben, zich ziek melden en serieuze medische hulp nodig hebben?
    Grote onzin, zelfs de voorlichtingsinstanties zijn niet zo erg.

Ik ga er van uit dat er iets moet zijn voorgevallen in jouw leven dat je zo over een paar glazen alcohol denkt.

2. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Wat er in mijn leven gebeurd is, is dat ik veel rapporten lees van het Trimbos-instituut, het EMCDDA en de WHO, waarin dus ons gezamenlijk alcoholprobleem goed wordt uitgelegd.
    Bijvoorbeeld:
    -WHO Alcohol Status Report ( https://www.who.int/substance_abuse/publications/global_alcohol_report/en/ )
    -Link tussen 4 glazen alcohol per dag en leverkanker ( https://www.wcrf.org/sites/default/files/Liver-Cancer-2015-Report.pdf )
    -Nationale Drug Monitor 2018, vanaf pagina 305 ( https://www.trimbos.nl/docs/b85447e2-ebeb-41e7-9a25-9be0fcc194fe.pdf )

Het zou fijn zijn als we het over zulke feiten kunnen hebben in plaats van terug te grijpen naar ad hominems omdat de geadviseerde dosering niet bevalt.

3. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Neo-Shulginist
    Mijn punt is eigenlijk dat de overheid ons zowel adviseert om niet meer dan 4 glazen per ehh gebruiksmoment te nemen, en dat diezelfde overheid ons adviseert om naast alcohol GEEN ENKELE andere drug te nemen.

En dan is mijn vraag, waarom neem jij ALLEEN het advies betreffende alcohol over? Als het over andere drugs gaat dan doe je wel een beroep op je ruimschoots aanwezige gezonde verstand en laat je ons blijken behoorlijke kennis van zaken te hebben waarvoor mijn respect. Maar als het over alcohol gaat dan is het puur opdreunen van wat de voorlichtingsinstanties er over te melden hebben.

Ik vind dat een heel groot verschil in benadering, en dat probeerde ik dus te benoemen.

Dus nogmaals, Waarom volg je alleen het advies van de voorlichtingsinstanties wanneer het alcohol betreft, en niet als het om andere drugs gaat?

4. Neo-Shulginist

Ik gebruik het liefst feitelijke informatie.
    Vermeldingswaardig is dat de WHO en het Trimbos-instituut geen overheidsorganisaties zijn. Toegegeven; die organisaties meten wel met twee maten. Daarom durft de WHO in het geval van alcohol nog een richtlijn te stellen 'in ieder geval niet meer dan 4 glazen', in plaats van 'HET IS EEN VERSCHRIKKELIJK VERSLAVENDE GEVAARLIJKE DRUG, PANIEK.'

Pas als er geen, of inadequate, wetenschappelijke data zijn over de gezondheidsrisico's, dan worden tripreports een belangrijke bron van informatie. Dan gaat het bijvoorbeeld om 5-APB waar ik een report van heb geschreven. Het doel daarvan is niet gebruik goedpraten, maar de effecten communiceren, waarbij ik speciale aandacht heb voor alle bijwerkingen die ik zo goed mogelijk noteer.

Ik zeg ook nergens dat het verboden moet zijn om te genieten van alcohol en andere drugs. Als je meer dan 4 glazen op een avond wil drinken; be my guest. Als je zegt dat het gewoon leuk is om dronken te zijn van 10 glazen tegelijkertijd, dan heb ik daar weinig tegen in te brengen. Maar ik zal dan wel elke keer een opsomming maken van de risico's die daarbij horen, want zo neurotisch / betweterig ben ik dan wel weer. :sweatsmile:

Maar er is dus best wel veel wetenschappelijke informatie beschikbaar over de gezondheidseffecten van alcohol. Dus als we een topic hebben over het vaststellen van een grens voor recreatief gebruik, dan lijkt het me een goed idee om naar die wetenschappelijke kennis te kijken.

Als het gaat om andere middelen dan geven de WHO en Trimbos-instituut geen doseeradvies inderdaad. Dan probeer ik alsnog hun wetenschappelijke data over de schadelijkheid te vermelden, maar zal de doseer-indicatie ergens anders op gebaseerd moeten worden. Bijvoorbeeld bij MDMA doe ik dat aan de hand van experimenten van MAPS met MDMA-assisted psychotherapie, maar bij meer obscuurdere middelen wordt het doseeradvies meer nattevingerwerk op basis van gebruikersreports. In die gevallen zal ik ook met minder nadruk de richtlijn voor doseren vermelden.

5. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Neo-Shulginist
    5APB is niet goed voor je zeggen de voorlichtingsinstanties, je zou die drug niet moeten gebruiken. Er is nauwelijks onderzoek naar gedaan en je bent je eigen proefkonijn.

6. Neo-Shulginist

Uitgangspunt van voorlichtingsorganisaties is wel 'zo min mogelijk gebruik'. Verder hoop ik dat we het er allemaal over eens zijn dat gebruik van drugs niet gezond is. Maar ze hebben best goede informatievoorziening verder hoor. Hier, lees maar bij Drugsinfoteam (van Brijder verslavingszorg). Ze hebben best uitgebreide info over 6-APB (niks over 5-APB helaas). Daar staat nergens 'je zou het niet moeten gebruiken'.

https://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/research-chemicals/benzofury

7. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Neo-Shulginist
    Misschien daar niet maar wel elders.
    Overigens zijn zelfs de vendors het er over eens: niet geschikt/bedoeld om in te nemen.

Maar goed, we gaan per topic.

8. dexedrine

dexedrine Experimenterende gebruiker

Aii ik was een heel verhaal aan het typen over m'n alcoholische vader en dat je moet denken aan je familie, aangezien je zegt agressief en gedisinhibeerd te raken, maar voor een 18 jarige is dit spijtig genoeg vrij 'normaal' gedrag. ( al hoewel 280 ml alcohol wel bizar veel is )

Weet wel dat je jezelf veel schade aan doet met zo'n flesje wodka van 70cl. Ik weet niet of het je wel eens gebeurt maar black-out gaan, kotsen en beschamende dingen doen zijn dingen die ik zelf nooit meer wil meemaken. Daarom drink ik enkel nog zo nu en dan een biertje :)

Heb je wel eens een joint gerookt? Veel chiller :P

Laden...
Vergelijkbare Topics - Dringende vraag Alcohol
  1. Ganjaman181
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    7.012
  2. MDMAmazing1
    Reacties:
    6
    Weergaven: