Droomdagboek

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Space 🕉

Bewuste gebruiker
@Naam welke dosering dream herb raak jij aan om eens te proberen? Wat zou effectief moeten zijn? Ik heb het gewoon liggen maar nog nooit gebruikt. Het lijkt me een goed idee om vanavond voor het slapen gaan een goeie thee te zetten hiervan!

Koekie monster

Belezen gebruiker
Ik ben ook zeer benieuwd of anderen op dit forum ervaringen kunnen delen omtrent gebruik vs nuchter en dromen...
Alle soorten drugs?

Ik heb met heroïne hele realistische dromen.
Ik wordt wakker met de gevoelens en emoties van mijn dromen .
Ik moet echt ff nadenken dat het een droom was en geen echte herinnering .

• Like
Waarderingen: Naam

रति

Wijs gebruiker
Alle soorten drugs?

Mijn ervaring met opium is ook dat het de grens tussen droomwereld en wakend doet vervagen. Soms is het zelfs totaal onduidelijk of iets nu echt is gebeurd of een droom was.

• Like

Koekie monster

Belezen gebruiker
Mijn ervaring met opium is ook dat het de grens tussen droomwereld en wakend doet vervagen.
En heb je ook dat als je zit te knikkebollen met je ogen dicht, ergens aan denkt, een herinnering, die heel echt wordt.
Visioen achtig?
Bijvoorbeeld een herinnering van iemand die wat zegt, en je dat dan bijna lijkt te horen.

Laatst bewerkt:
  • Like

रति

Wijs gebruiker
En heb je ook dat als je zit te knikkebollen met je ogen dicht, ergens aan denkt, een herinnering, die heel echt wordt.
Visioen achtig?
Bijvoorbeeld een herinnering van iemand die wat zegt, en je dat dan bijna lijkt te horen.
Alles wordt inderdaad levensecht. Een heel bijzonder middel. Realiteit en droom lopen door elkaar.
Maar ik doe maar heel zelden O. Té lekker.

• Like

Koekie monster

Belezen gebruiker
Alles wordt inderdaad levensecht. Een heel bijzonder middel. Realiteit en droom lopen door elkaar.
Maar ik doe maar heel zelden O. Té lekker.
Ik heb ook een paar keer night terrors gehad.
Ik wist niet dat paniekaanvallen erger konden, maar dan heb je deze krengen nog.

Naam

Experimenterende gebruiker
@Naam welke dosering dream herb raak jij aan om eens te proberen? Wat zou effectief moeten zijn? Ik heb het gewoon liggen maar nog nooit gebruikt. Het lijkt me een goed idee om vanavond voor het slapen gaan een goeie thee te zetten hiervan!
Ghoh zoals ik zei ik heb zelf geen uitgebreide ervaringen, ik zou zelf bij iedere nieuwe plant deze enkele weken opbouwend testen..
Dat traditionele gebruik was dacht ik enkele dagen tot 3 weken waarbij er doseringen genomen werden tot men effectief tript. Dit is een pak hoger dan aangegeven in de smartshops enz... lees je daar altijd wat over in het was zover ik me herinner simpel te vinden zeker als je Engels wat goed is.
Nogmaals ikzelf zou beginnen met wat je op azarius enz leest, en zo opbouwen. In die lichte doseringen doet het pas iets na een dag of 4-5 dus je hebt wel wat nodig om het een goede poging te geven.. verwacht niet teveel op de eerste 2-3 dagen buiten mss wat relaxatie(wat ook helpt bij dromen natuurlijk)

Naam

Alle soorten drugs?

Interessant. Dat lijkt me wel passend bij het effect van opiaten.. zelf heb ik daar geen ervaring mee.
zijn er lessen die je daaruit leert die je jezelf niet zou zien vatten met een andere drug/nuchter? Heb je het gevoel dat dag en droom 1 continuüm zijn bvb en ervaar je dat soort gevoelens iedere dag of enkel op dagen van gebruik? Heb je andere gevoelens ivm realiteit/jij vs omgeving/..? Permanente veranderingen tov je blik naar de droomwereld/wakkerwereld?

Naam

Mijn ervaring met opium is ook dat het de grens tussen droomwereld en wakend doet vervagen. Soms is het zelfs totaal onduidelijk of iets nu echt is gebeurd of een droom was.
Gaat die onduidelijkheid dan samen met vergeten wanneer je in slaap viel/wakker wordt, of vergeten van delen van de droom? Of is er een andere reden(ben je bvb eerder in vraag omtrent wat de wakker staat nog betekend?)
Heb je dit gevoel na lange tijd nog of wordt het dan wel duidelijk wat droom was?
Kan je hier wat over toelichten?

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ik ben benieuwd naar dream herb, ik zag dat je het ook als tinctuur kan bestellen. De beste tijd is als je 4 tot 6 uur slaap erop hebt zitten. Dus die druppels halen je dan het minst uit je slaap. Is makkelijk toe te dienen. En dan hoef je die verschrikkelijke smaak van de thee niet te drinken!

Naam

Ik ben benieuwd naar dream herb, ik zag dat je het ook als tinctuur kan bestellen. De beste tijd is als je 4 tot 6 uur slaap erop hebt zitten. Dus die druppels halen je dan het minst uit je slaap. Is makkelijk toe te dienen. En dan hoef je die verschrikkelijke smaak van de thee niet te drinken!
Ik zeg het niet snel maar de smaak is idd niet geweldig, mss mengen met wat Citroen ofzo; check even wat dat doet met de stof opname... nu uiteindelijk krijg je alles wel binnen en smaken leer je kennen dus desnoods begin je een week met kleine shotjes te testen met verschillende smaken er bij om de wortel te leren apprecieren.. ik ben van mening dat dat toch van belang is voor je mindset...

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ik zeg het niet snel maar de smaak is idd niet geweldig, mss mengen met wat Citroen ofzo; check even wat dat doet met de stof opname... nu uiteindelijk krijg je alles wel binnen en smaken leer je kennen dus desnoods begin je een week met kleine shotjes te testen met verschillende smaken er bij om de wortel te leren apprecieren.. ik ben van mening dat dat toch van belang is voor je mindset...
Je zou savonds een kopje thee kunnen drinken, een pure joint van dream herb te roken en dan de tinctuur net voor je remslaap innemen. K ben benieuwd.

• Like

Koekie monster

Belezen gebruiker
Interessant. Dat lijkt me wel passend bij het effect van opiaten.. zelf heb ik daar geen ervaring mee.
zijn er lessen die je daaruit leert die je jezelf niet zou zien vatten met een andere drug/nuchter? Heb je het gevoel dat dag en droom 1 continuüm zijn bvb en ervaar je dat soort gevoelens iedere dag of enkel op dagen van gebruik? Heb je andere gevoelens ivm realiteit/jij vs omgeving/..? Permanente veranderingen tov je blik naar de droomwereld/wakkerwereld?
Hey,

Het zijn normale " verwerkingsdromen".
Het gebeurd alleen onder invloed.
En gelukkig blijven dromen en realiteit gescheiden :smirk:.
Het zijn enkel een paar min dat het verwarrend is.

• Like

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Laatst heb ik eens een kopje thee gezet van 1 gram dream herb. Ik nam 1 slok... En dat was hem. Opzich lust ik alles hoor, begrijp me niet verkeerd... Maar deze smaak.. Echt te goor om een hele kop thee van te drinken. Na die ene slok heb ik de rest weggegooid.

Toch zonde want als ik iets wil uitproberen begin ik het liefst op de manier zoals het bedoeld is. Maar het feit dat 1 gram dream herb eigenlijk nog veel te weinig is om de volledige ervaring te hebben deed mij na 1 slok afhaken.

Een tijdje terug zag ik een post van @Ralou over het nemen van dit kruid. Heel benieuwd hoe jij dit heb geconsumeerd en wat je heb ervaren.

Toch bleef in mij de aantrekkingskracht naar dit kruid en de ervaring. Vandaag heb ik dan ook een dream herb tinctuur, en een 10x extract van dream herb (die wat neutraler schijnt te smaken) besteld. De bedoeling is het als volgt aan te pakken.

6 dagen achter elkaar voor het slapen gaan:

1 kop thee van 0.5 gram 10x extract
1 druppel dream herb tinctuur.

En als ik wakker wordt om te plassen, meestal rond 2 uur half 3 snachts, nog een druppel tinctuur.

Ik kan nog weinig vinden over de dosering van deze tinctuur. Dus het aantal druppels zal afhangen van wat er aanbevolen op de verpakking staat. En mocht het gewenst voelen dan zal ik gedurende die 6 dagen het aantal druppels opvoeren.

Ik hoop op deze wijze kennis te mogen maken met de ervaring. Ook ben ik benieuwd of ik er ook beter van kan slapen aangezien ik mijn hele leven al een slechte slaper ben. Op dagelijkse basis rook ik savonds een jointje en neem magnesium citraat icm 5htp om makkelijker te kunnen inslapen.

Maar mocht iemand tips hebben, graag!

Ik kan weinig reviews vinden, of uberhaupt iemand die er ervaren mee is en dus precies weet hoe je moet opbouwen en met welke doseringen. Is het wel aanbevolen om dit te stapelen op het jointje en 5htp/magnesium die ik elke avond al neem? Mij lijkt het niet perse een probleem, maar misschien zit ik er helemaal naast.

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb 16jaar geblowd van 3 gram per dag tot 1 gram per dag. Zelfden kreeg ik iets mee van dromen of dat was heel uitzonderlijk dat een intense droom mij bij bleef. Nu al 2 maanden gestopt en elke nacht heb ik dromen die ik me bij ontwaken nog levendig herinner en kan analyseren. Bij gebruik van psychedelica zijn de dromen meer van een "alice in wonderland" karakter. Minder dicht bij de realiteit en meer fantasierijk. Dat zijn de leukste dromen.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ik heb 16jaar geblowd van 3 gram per dag tot 1 gram per dag. Zelfden kreeg ik iets mee van dromen of dat was heel uitzonderlijk dat een intense droom mij bij bleef. Nu al 2 maanden gestopt en elke nacht heb ik dromen die ik me bij ontwaken nog levendig herinner en kan analyseren. Bij gebruik van psychedelica zijn de dromen meer van een "alice in wonderland" karakter. Minder dicht bij de realiteit en meer fantasierijk. Dat zijn de leukste dromen.
Zodra je stopt met blowen worden de dromen idd meer helder en blijven beter hangen. Maar de dream herb calea zacatechichi schijnt meer te doen dan alleen het beter onthouden van je droom. Naast dat je ook meer een lucide ervaring hebt werd het vanuit de verre geschiedenis al gebruikt om contact te maken met de goden. Waarvan we kunnen veronderstellen dat het is een middel die tot je spreekt. En wellicht iets toevoegd.

Wel bizar dat iemand vroeger op het idee kwam om daadwerkelijk superveel van die smerige bittere thee te gaan drinken... :tearsofjoy:Bah..

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zodra je stopt met blowen worden de dromen idd meer helder en blijven beter hangen. Maar de dream herb calea zacatechichi schijnt meer te doen dan alleen het beter onthouden van je droom. Naast dat je ook meer een lucide ervaring hebt werd het vanuit de verre geschiedenis al gebruikt om contact te maken met de goden. Waarvan we kunnen veronderstellen dat het is een middel die tot je spreekt. En wellicht iets toevoegd.

Wel bizar dat iemand vroeger op het idee kwam om daadwerkelijk superveel van die smerige bittere thee te gaan drinken... :tearsofjoy:Bah..

Hahaha awel , we hebben momenteel zowel de African Dream root in huis als Calea Zacatechichi in huis en om eerlijk te zijn, het laatste heb ik als gemalen poeder in huis en heb het met honing en andere kruiden getracht binnen te krijgen , maar na twee avonden een dappere poging met gesloten neus heb ik er momenteel een halt op gegooid. Ik zag mezelf dit snachts dus niet drinken en nog geen alternatief gevonden vermits ik niet rook. Het is inderdaad de eerste keer dat ik zoveel moeite heb om een smaak te accepteren... Mogelijks wanneer ik alle suiker en zout uit mijn dieet heb verbannen dat de smaak meer gewaardeerd kan worden door herstel van smaakpapillen , maar voor het moment, laat me t weten als jij een manier hebt gevonden.
De African Dream root heb ik eigenlijk nog geen goeie kans gegeven. Dus dat is misschien wel interessant om me terug mee bezig te houden. :blush:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Toen ik vorige week de tinctuur binnen kreeg kon ik het niet laten om even een druppeltje te proeven. Maar die druppels zijn net zo erg qua smaak als die thee. Alleen dan alle bitterheid van een hele kop thee in 1 druppel!

Maar goed, 1 druppel is wel beter weg te werken dan een hele kop thee. Misschien moet ik de druppel op een theelepel honing droppen en zo innemen. Ik zie het meeste op tegen de druppel tinctuur die ik neem als ik er al wat uren slaap op heb zitten. Ik hoop gewoon dat het te doen is om die bitterheid door te slikken en weer verder te gaan slapen...

Vanavond ga ik beginnen!

Ik zal hier elke dag mijn bevindingen posten.

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Toen ik vorige week de tinctuur binnen kreeg kon ik het niet laten om even een druppeltje te proeven. Maar die druppels zijn net zo erg qua smaak als die thee. Alleen dan alle bitterheid van een hele kop thee in 1 druppel!

Maar goed, 1 druppel is wel beter weg te werken dan een hele kop thee. Misschien moet ik de druppel op een theelepel honing droppen en zo innemen. Ik zie het meeste op tegen de druppel tinctuur die ik neem als ik er al wat uren slaap op heb zitten. Ik hoop gewoon dat het te doen is om die bitterheid door te slikken en weer verder te gaan slapen...

Vanavond ga ik beginnen!

Ik zal hier elke dag mijn bevindingen posten.

Ah super! Misschien is een tinctuur idd een optie.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
IMG_20191202_123736.jpgGisteravond de eerste kop thee gezet van een halve gram Entrada Rheedii 50x en dit smaakt super neutraal. Ik heb een halve gram in kokend heet water gedaan met stevia. Dit is totaal niet bitter. Die calea tinctuur druppels zijn best wel heftig, maar het is te doen.

Dag 1
0.5 gr Entrada Rheedii 50x
1 druppel Calea tinctuur voor het slapen gaan
1 druppel Calea tinctuur om 3 uur snachts

Uitwerking
8 uren geslapen
Geen merkbaar verschil. Misschien iets dieper geslapen. Wel lekker uitgerust wakker geworden.
Geen lucide droom, ook niet onthouden wat ik gedroomd heb.

Vanavond 4 druppels proberen?

Vorige week had ik gedroomd dat ik op mijn eigen begrafenis was.. Heel bizar. Overigens zonder dreamherbs.

Purplext

Wijs gebruiker
Afgelopen nacht na heel veel jaren weer mijn standaard nachtmerrie gehad.
Ik ben in de zee met heel veel mensen en de golven worden ineens hoger en hoger. Iedereen probeert de zee uit te rennen, maar de golven komen snel en trekken ons terug.

Ik kijk nog een keer achterom en zie een formaatje tsunami aankomen en met m'n laatste krachten probeer ik op het strand de te komen en een zandheuvel op te rennen waar ik veilig zal zijn (as if.... In de relatiteit zal een zandheuveltje weinig soelaas bieden tegen een tsunami...)

Vroeger redde ik het meestal niet en werd ik verzwolgen door de golven.
Ik heb deze droom/nachtmerrie altijd geïnterpreteerd als dat de golven staan voor emoties. Ik werd letterlijk overspoeld erdoor.

Afgelopen nacht haalde ik op het nippertje het droge en schrok wakker. Ik durfde m'n ogen niet meer te sluiten hierna, bang dat ik weer in die zee terecht zou komen.

Toch blij dat ik na al die jaren het toch een keer gered heb. Staat ook wel symbool voor hoe ik de laatste tijd met m'n emoties om kan gaan, ik ben echt sterker geworden.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Afgelopen nacht na heel veel jaren weer mijn standaard nachtmerrie gehad.
Ik ben in de zee met heel veel mensen en de golven worden ineens hoger en hoger. Iedereen probeert de zee uit te rennen, maar de golven komen snel en trekken ons terug.

Ik kijk nog een keer achterom en zie een formaatje tsunami aankomen en met m'n laatste krachten probeer ik op het strand de te komen en een zandheuvel op te rennen waar ik veilig zal zijn (as if.... In de relatiteit zal een zandheuveltje weinig soelaas bieden tegen een tsunami...)

Vroeger redde ik het meestal niet en werd ik verzwolgen door de golven.
Ik heb deze droom/nachtmerrie altijd geïnterpreteerd als dat de golven staan voor emoties. Ik werd letterlijk overspoeld erdoor.

Afgelopen nacht haalde ik op het nippertje het droge en schrok wakker. Ik durfde m'n ogen niet meer te sluiten hierna, bang dat ik weer in die zee terecht zou komen.

Toch blij dat ik na al die jaren het toch een keer gered heb. Staat ook wel symbool voor hoe ik de laatste tijd met m'n emoties om kan gaan, ik ben echt sterker geworden.
Ik herkend dit wel, ik had vroeger ook telkens een terugkomende nachtmerrie gehad. Achterna gezeten door iets kwaads, een wild beest. Of een kwaade energie/geest. En altijd op het spannendste moment van de droom, als het mij pakte schrok ik wakker.

Op een 1 dag heb ik mij er zo hard tegen verzet. Normaal stopte de droom altijd bij de confrontatie. Maar deze keer hield de droom niet op. Ik liet het gewoon gebeuren en had geen angst. Ik had het overwonnen en ik keek de angst in de ogen aan. Het raaste als een tornado over mij heen, maar ik bleef krachtig.

Na deze overwinning heb ik nooit meer deze nachtmerrie herbeleefd.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Dag 2
0.5 gr Entrada Rheedii 50x
2 druppels Calea tinctuur voor het slapen gaan
Snachts niet wakker geworden voor een 2e dosis druppels... Wel heel diep en vast geslapen, wat voor mij uitzonderlijk is.

Uitwerking
7.5 uren geslapen
Normaal gesproken ga ik er minstens 1x uit om te plassen, maar deze keer in 1 x doorgeslapen.
Geen lucide droom, maar wel deels onthouden wat zich afspeelde.

Ik weet nog vaag iets van een hotel waar ik doorheen ging, veel verschillende kamers en personen speelde hierin een rol. Later kwam ik bij een hele hoge toren. Ik ging naar boven met een lift, wat tegelijk een achtbaan karretje was die omhoog ging. Eenmaal boven realiseerde ik hoe extreem hoog ik van de grond vandaan was en uiteindelijk vloog ik hier een stuk door de lucht, het voelde als bungeejumpen of vliegen.

Maar ik kan hier weinig betekenis aangeven.

Vanavond ga ik proberen 4 druppels te nemen. Wel een behoorlijke uitdaging. De tinctuur is zo vreselijk bitter... Echt niet te doen.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Na gister heb ik besloten om de tinctuur te stoppen... Het is gewoon niet te doen. Zo extreem bitter. Echt te smerig.

Afgelopen nacht heb ik wederom 0.5 gr 50x thee gedronken en 2 druppels tinctuur. Die ik moest wegwerken met enorm veel honing en ander eten om over de smaak heen te komen.

de werking:

Wel goed geslapen, ook gedroomd, maar te vaag in mijn geheugen om te onthouden wat er is gebeurt.

Ik denk dat dit droomkruid beter tot zn recht komt als je er geen hasj bij rookt...

Het plan voor vanavond, halve gram 50X voor het slapen gaan.
nog een keer 50x halve gram als ik snachts wakker word. Ik maak het alvast en drink het dan heel geconsentreerd koud op.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Gisteravond besloten om alleen een halve gram 50x extract thee te drinken voor het slapengaan. Ik heb nu precies nog 1 gram en het leek mij een beter idee om dus vanavond 2x een kop thee te nemen. Vanavond is dan de 5e dag en dus de laatste. Dan is het ook op. Save the best for the last.

Dus gisteravond alleen een halve gram 50x extract genomen.

De uitwerking,

Ik weet zeker dat ik hele levendige dromen heb gehad. Ik werd 2x wakker vanacht en toen ik net uit mijn slaap kwam zat de droom nog redelijk vers in m'n geheugen. Alleen op dit moment herinner ik me nog weinig van die droom.

Ik kan wel stellen dat het een therapeutische werking lijkt te hebben. De dingen die ik meemaak in de droom lijken diepe betekenissen te hebben. Maar als iemand dit ooit overweegt, dan zou ik zeker adviseren om er niet bij te blowen. Daar ontbreekt het bij mij nog aan. Dit zou de ervaring veel beter tot z'n recht laten komen.

Toch lijkt de echtheid van de droom veel intensiever te zijn. Toen ik vanacht wakker werd moest ik echt even nadenken wie en waar ik was. Ik zat er heel diep in. Maar de enige gedachten op dat moment is dan... Verdorie moet ik weer naar de wc, en poef alles weg... Ik heb me nog een paar keer afgevraagd, waar was ik joh...? Maar er kwam maar gedeeltelijk iets naar boven. K denk dat zonder thc dit niet geval had geweest.

K denk erover om het een keer op vakantie te doen, waar ik zeker ben dat ik geen joints rook.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Dag 5
2x 0.5 gr Entrada Rheedii 50x
1x voor bed, 1x om half 3 snachts

Uitwerking
7 uren geslapen

Wat er deze avond gebeurde toen ik half 3 snachts de 2e halve gram 50x extract opdronk, is meteen toen ik in bed ging liggen en mijn ogen sloot, de droom al lichtelijk begon. Meteen was het er. De in mijn hoofd geprojecteerde video die ik mijn droom staat noem. Ik was me ten volste bewust van dat ik in bed lag om te gaan slapen. Misschien de eerste tekenen van lucide dromen, maar dan ook van het bewust je droom ingaan en bewust blijven tijdens. Maar ik heb ook gemerkt dat het mijn bewustzijn op een zeker moment overgenomen wordt en dat ik echt op de automatische droompiloot ga. En dan wel zo diep! Dat er zulke diepzinne dingen gebeuren dat het bijna onmogelijk lijkt te zijn lucide te worden in een droom uit zo'n diepe laag van mijn onderbewuste. Dat bij het wakker worden je soms echt het gevoel hebt dat je uit een ander leven wakker word in deze... Alsof je uit een bizare trip ontwaakt en je een soort mindfuck effect hebt van de trip.

Ik kan me een paar keer herinneren dat ik een soort indiaan was in een ceremonie tijdens mijn droom en toen ik ontwaakte moest ik echt even nadenken wie ik was, waar ik was... En de eerste 20 seconden leek ik echt in de war te zijn. Echt 'n paar keer wooow gezegt in mezelf...

Het enige wat ik kan zeggen na 5 dagen dream herb is dat het wel degelijk iets met je doet. Persoonlijk ben ik gewoon een slechte slaper en rook toch altijd wel een jointje voor het slapen gaan. Dit help niet om dream herb echt tot z'n recht te laten komen! Opzich denk ik wel dat ik het nog een keer wil doen. Maar dan op vakantie als ik geen thc gebruik voor het slapen gaan. En dan wel alleen die 50x extract, want de smaak van tinctuur is gewoon niet te doen.

De samenvatting

Effect absoluut merkbaar, totaal niet vergelijkbaar met een slaapmiddel. Veel creatievere droomwereld. Heel speels en trippie. Zeker voor herhaling vatbaar, maar alleen het 50x Entrada Rheedii extract want alle andere varianten hebben een afschuwelijk bittere smaak. Ik zou de volgende keer gaan voor 2x een halve gram, 1 voor en 1 tijdens slapen. Zoals ik de laatste avond deed. Conclusie, zeker een aanrader!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat de fuck...

Ik heb zonet een serie hyper realistische dromen gehad dus ik denk ik type ze hier neer voordat ik ze vergeet. Even na 4 uur vannacht werd ik wakker en heb toen een paar uurtjes wakker gelegen. Ik weet nog dat ik rond 6 uur op de klok keek en daarna ben ik blijkbaar nog in slaap gevallen. En toen kreeg ik de ene na de andere realistische droom. En dan bedoel ik absoluut minstens net zo realistisch als wat ik nu zie/hoor/voel. Tijdens 1 droom zat ik hier op de bank waar ik nu zit. Maar toen ik om me heen keek, zag ik dat mijn douche kast (hoge dunne kast) hier achter me achter de bank stond. Ik dacht, dat is vreemd. Maar toen ik in de kast keek lagen daar allemaal douche spullen. Ik zag een flesje zeep die omgevallen was, dus zette ik dat overeind. Dat voelde allemaal gewoon normaal om te doen. Hmm, ik dacht toch echt dat die kast in de douche stond en niet hier achter de bank... Misschien ben ik gewoon even in de war.

Ook was ik soms ineens op een totaal andere locatie. Ik herinner me heel duidelijk een groot plein in een voor mij onbekende stad, met overal mensen, geluid, ik voelde de wind, het gewicht van mijn lichaam toen ik liep. En ik ben om een of andere reden toen een groot gebouw binnen gestapt en liep daar door de hal en zag een kantine met allemaal mensen die daar hun ding deden. Alles was volkomen realistisch met geluid, temperatuur, etc. Ik was 1 verdieping hoger gegaan, maar besloot toen om een of andere reden weer naar buiten te gaan, maar toen stonden er allemaal mensen bij de deur naar buiten te kijken alsof daar iets heel interessants gebeurde. Ik ging dus ook kijken en zag het ook, maar dat deel ben ik compleet vergeten. :( Wat ik nog wel weet is dat ik daar vroeg aan een hele lange kerel met blond haar wat daar aan de hand was en hij me dat in perfect Nederlands uitlegde... Even later stond ik weer buiten en daar staat me nog heel goed van bij dat daar een jongen liep met halflang haar en ik zag hoe zijn haar bewoog in de wind met absoluut realisme.

Meerdere keren werd ik ook weer wakker in mijn huis leek het, maar dan was er steeds iets 'off'. Iets klopte niet. Meubels die anders stonden, een compleet andere omgeving buiten wanneer ik door het raam keek. En op die momenten werd ik lucide en zag ik het een beetje als een spelletje en zei dan dingen als 'nice try', 'je had me bijna overtuigd'. Want wederom was alles wat ik zag weer hyper realistisch.

En om eerlijk te zijn, ik twijfelde toen ik net wakker was of dit ook niet weer een droom was, want qua realisme is het hetzelfde. Alleen lijkt alles tot nu toe te kloppen met mijn herinneringen... :laughing:

Holy shit, dat was trippy. Ik weet ook niet of er een betekenis achter die dromen zat, ik ben gewoon gevloerd door het hyper realisme en door het punt dat je dus niet af kunt gaan op je zintuigen om te bepalen wat echt is, want een droom kan dat allemaal moeiteloos simuleren. Al mijn trips verbleken hier ook bij trouwens... En waarom ik nu dan zo realistisch droom? Zou het komen omdat ik van de wiet af ben... Of door no-fap :laughing: Werkelijk fascinerend...

Leuk topic trouwens!

Syl

Badass junkie
Wat de fuck...

Ik heb zonet een serie hyper realistische dromen gehad dus ik denk ik type ze hier neer voordat ik ze vergeet. Even na 4 uur vannacht werd ik wakker en heb toen een paar uurtjes wakker gelegen. Ik weet nog dat ik rond 6 uur op de klok keek en daarna ben ik blijkbaar nog in slaap gevallen. En toen kreeg ik de ene na de andere realistische droom. En dan bedoel ik absoluut minstens net zo realistisch als wat ik nu zie/hoor/voel. Tijdens 1 droom zat ik hier op de bank waar ik nu zit. Maar toen ik om me heen keek, zag ik dat mijn douche kast (hoge dunne kast) hier achter me achter de bank stond. Ik dacht, dat is vreemd. Maar toen ik in de kast keek lagen daar allemaal douche spullen. Ik zag een flesje zeep die omgevallen was, dus zette ik dat overeind. Dat voelde allemaal gewoon normaal om te doen. Hmm, ik dacht toch echt dat die kast in de douche stond en niet hier achter de bank... Misschien ben ik gewoon even in de war.

Ook was ik soms ineens op een totaal andere locatie. Ik herinner me heel duidelijk een groot plein in een voor mij onbekende stad, met overal mensen, geluid, ik voelde de wind, het gewicht van mijn lichaam toen ik liep. En ik ben om een of andere reden toen een groot gebouw binnen gestapt en liep daar door de hal en zag een kantine met allemaal mensen die daar hun ding deden. Alles was volkomen realistisch met geluid, temperatuur, etc. Ik was 1 verdieping hoger gegaan, maar besloot toen om een of andere reden weer naar buiten te gaan, maar toen stonden er allemaal mensen bij de deur naar buiten te kijken alsof daar iets heel interessants gebeurde. Ik ging dus ook kijken en zag het ook, maar dat deel ben ik compleet vergeten. :( Wat ik nog wel weet is dat ik daar vroeg aan een hele lange kerel met blond haar wat daar aan de hand was en hij me dat in perfect Nederlands uitlegde... Even later stond ik weer buiten en daar staat me nog heel goed van bij dat daar een jongen liep met halflang haar en ik zag hoe zijn haar bewoog in de wind met absoluut realisme.

Meerdere keren werd ik ook weer wakker in mijn huis leek het, maar dan was er steeds iets 'off'. Iets klopte niet. Meubels die anders stonden, een compleet andere omgeving buiten wanneer ik door het raam keek. En op die momenten werd ik lucide en zag ik het een beetje als een spelletje en zei dan dingen als 'nice try', 'je had me bijna overtuigd'. Want wederom was alles wat ik zag weer hyper realistisch.

En om eerlijk te zijn, ik twijfelde toen ik net wakker was of dit ook niet weer een droom was, want qua realisme is het hetzelfde. Alleen lijkt alles tot nu toe te kloppen met mijn herinneringen... :laughing:

Holy shit, dat was trippy. Ik weet ook niet of er een betekenis achter die dromen zat, ik ben gewoon gevloerd door het hyper realisme en door het punt dat je dus niet af kunt gaan op je zintuigen om te bepalen wat echt is, want een droom kan dat allemaal moeiteloos simuleren. Al mijn trips verbleken hier ook bij trouwens... En waarom ik nu dan zo realistisch droom? Zou het komen omdat ik van de wiet af ben... Of door no-fap :laughing: Werkelijk fascinerend...

Leuk topic trouwens!

Ik ben ook vaak zulke realistische dromen.
Zo hoorde ik laatst dat om 3 uur snachts de deurbel ging.
Dat ik op stond en vanuit het woonkamerraam na buiten keek.
Daar zag ik een getint meisje staan van een jaar of 15.
De volgende ochtend vroeg ik aan mijn dochter of ze ook de deurbel snachts had gehoord.
Mijn dochter zei dat ik dat moest hebben gedroomd want ze had niks gehoord.
Maar ik was echt er van overtuigd dat het echt waar was en vertelde dat ik een meisje had zien staan.
Mijn dochter zei :mam je doet heeeel eng!!.
De bel is niet gegaan en waarom zou er om 3 uur snachts een meisje buiten staan.
Tot op de dag van vandaag vraag ik mij af of het nou echt was of een droom.

Zo heb ik vaker dat het zo realistisch is dat ik me er de hele dag nog raar door voel.

Syl

Badass junkie
Afgelopen nacht weer zo extreem bizar gedroomd!!.
Ik droomde dat mijn vader ( wie ik al ruim 12 jaar niet meer gezien heb) mij steeds wou aanrande.
Dit is in het echt helemaal nooit gebeurd.
Ik zocht hulp in mijn droom maar niemand geloofde me.
Ik probeerde steeds mezelf te verstoppen als hij in de buurt was.
In mijn droom moest ik enorm huilen en toen ik wakker werd had ik ook echt gehuild.
De hele dag voel ik me al naar over deze droom.

Ben net eens gaan opzoeken wat aanranding in een droom betekent en dan is mijn droom wel te verklaren,:

"
Dit zijn vaak de dromen die je waarschuwen. Ze waarschuwen je, omdat je mensen om je heen hebt die je onbewust niet vertrouwt.
Of iemand in je omgeving saboteert jouw eigenwaarden.

Daarnaast zijn verkrachtingen en aanrandingen de ergste vormen van inbreuk op je eigen ik. Daarom staan deze ervaringen in dromen vaak voor een diepe pijn of gekwetstheid.
In het verleden of het heden in jouw vertrouwen op een hele diepe manier geschaad of is je geweld aangedaan en dat ben je nu aan het verwerken "

Mijn vader heeft mij mishandeld vroeger..

Ikbeneenfiets

Bewuste gebruiker
Afgelopen nacht weer zo extreem bizar gedroomd!!.
Ik droomde dat mijn vader ( wie ik al ruim 12 jaar niet meer gezien heb) mij steeds wou aanrande.
Dit is in het echt helemaal nooit gebeurd.
Ik zocht hulp in mijn droom maar niemand geloofde me.
Ik probeerde steeds mezelf te verstoppen als hij in de buurt was.
In mijn droom moest ik enorm huilen en toen ik wakker werd had ik ook echt gehuild.
De hele dag voel ik me al naar over deze droom.

Ben net eens gaan opzoeken wat aanranding in een droom betekent en dan is mijn droom wel te verklaren,:

"
Dit zijn vaak de dromen die je waarschuwen. Ze waarschuwen je, omdat je mensen om je heen hebt die je onbewust niet vertrouwt.
Of iemand in je omgeving saboteert jouw eigenwaarden.

Daarnaast zijn verkrachtingen en aanrandingen de ergste vormen van inbreuk op je eigen ik. Daarom staan deze ervaringen in dromen vaak voor een diepe pijn of gekwetstheid.
In het verleden of het heden in jouw vertrouwen op een hele diepe manier geschaad of is je geweld aangedaan en dat ben je nu aan het verwerken "

Mijn vader heeft mij mishandeld vroeger..
Leven is niet eerlijk soms :(. Vannacht ga ik je positieve vibraties sturen. Even voor de duidelijkheid, dat bedoel ik niet dubbelzinnig.

Fiets

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Laatst heb ik eens een kopje thee gezet van 1 gram dream herb. Ik nam 1 slok... En dat was hem. Opzich lust ik alles hoor, begrijp me niet verkeerd... Maar deze smaak.. Echt te goor om een hele kop thee van te drinken. Na die ene slok heb ik de rest weggegooid.

Toch zonde want als ik iets wil uitproberen begin ik het liefst op de manier zoals het bedoeld is. Maar het feit dat 1 gram dream herb eigenlijk nog veel te weinig is om de volledige ervaring te hebben deed mij na 1 slok afhaken.

Een tijdje terug zag ik een post van @Ralou over het nemen van dit kruid. Heel benieuwd hoe jij dit heb geconsumeerd en wat je heb ervaren.

Toch bleef in mij de aantrekkingskracht naar dit kruid en de ervaring. Vandaag heb ik dan ook een dream herb tinctuur, en een 10x extract van dream herb (die wat neutraler schijnt te smaken) besteld. De bedoeling is het als volgt aan te pakken.

6 dagen achter elkaar voor het slapen gaan:

1 kop thee van 0.5 gram 10x extract
1 druppel dream herb tinctuur.

En als ik wakker wordt om te plassen, meestal rond 2 uur half 3 snachts, nog een druppel tinctuur.

Ik kan nog weinig vinden over de dosering van deze tinctuur. Dus het aantal druppels zal afhangen van wat er aanbevolen op de verpakking staat. En mocht het gewenst voelen dan zal ik gedurende die 6 dagen het aantal druppels opvoeren.

Ik hoop op deze wijze kennis te mogen maken met de ervaring. Ook ben ik benieuwd of ik er ook beter van kan slapen aangezien ik mijn hele leven al een slechte slaper ben. Op dagelijkse basis rook ik savonds een jointje en neem magnesium citraat icm 5htp om makkelijker te kunnen inslapen.

Maar mocht iemand tips hebben, graag!

Ik kan weinig reviews vinden, of uberhaupt iemand die er ervaren mee is en dus precies weet hoe je moet opbouwen en met welke doseringen. Is het wel aanbevolen om dit te stapelen op het jointje en 5htp/magnesium die ik elke avond al neem? Mij lijkt het niet perse een probleem, maar misschien zit ik er helemaal naast.
Ik dacht altijd dat vele dream herbs 's ochtends genomen moesten worden. Dan zou het beter werken en mag niet langer dan 5 dagen achter elkaar ivm kans op demonische dromen en of nachtmerries.

Edit: Dat is alleen bij African Dream root.

African dream root (Silene capensis)
Misschien wel het beroemdste droomkruid uit onze collectie. Silene capensis zorgt ervoor dat je diep slaapt en uitgerust weer wakker wordt. Het kan ook kleurrijke, levendige dromen oproepen, die je de volgende ochtend nog goed herinnert. Je kunt dit droomkruid al ’s ochtends voor het ontbijt innemen. De effecten openbaren zich past tijdens je slaap in de volgende nacht.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: PatW

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
🤢 Heb je het zelf al eens geproefd @Mezelf?

Ik eet echt alles, bijna niks is me te vies. Zeker als ik weet dat iets gezond is of iets me wat moois kan brengen dan zet ik me er wel doorheen. Maar droomkruid thee is echt niet te doen...

True story 😅

Edit: was dat niet Calea Zacetechini waar je over spreekt, African dream root viel mee maar dat anderen was extreem bitter...

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
🤢 Heb je het zelf al eens geproefd @Mezelf?

Ik eet echt alles, bijna niks is me te vies. Zeker als ik weet dat iets gezond is of iets me wat moois kan brengen dan zet ik me er wel doorheen. Maar droomkruid thee is echt niet te doen...
Jazeker maar kan me niet zo goed meer herinneren dat het zo vies was hoor. Volgens mij maakte ik er ook thee van met mega veel honing :)
Calea Zacetechichi was wel heel goor wat ik me herinner.

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Jazeker maar kan me niet zo goed meer herinneren dat het zo vies was hoor. Volgens mij maakte ik er ook thee van met mega veel honing :)
Calea Zacetechichi was wel heel goor wat ik me herinner.

Ik ga daar helemaal mee akkoord.! Toevallig heb ik voor andere kruiden een pillenmachine gekocht en ik had nog best veel van Calea Zacetechichi liggen dus heb dit zojuist allemaal in pilvorm geschoten ... dat lag hier al enige maanden vanwege de extreem bittere smaak 😅 (tot nu toe het enige dat ik niet wegkrijg)

Ben benieuwd naar de effecten de komende dagen! 😎

F5DDAE43-63D3-481E-A82E-9EAE244CDCE3.jpeg

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan