Hallo, even een vraagje ter interesse. Als ik zelf bijvoorbeeld naar een festival ga en drugs neem (2x per jaar en met xtc) zorg ik altijd dat ik niet hoef auto te rijden of op een andere manier gemotoriseerd aan het verkeer hoef deel te nemen. En alcohol drink ik sowieso zelden en als ik dus nog moet rijden drink ik 0,0. Ik weet dat je best 2 drankjes kunt nemen in principe maar ik zelf doe dat niet. Niet alleen omdat mijn rijbewijs mijn brood is maar ook uit morele overweging. Ik regel dan een slaapplek of ik neem een taxi. Af en toe gaat er iemand mee die echt 100% nuchter blijft en dan rijd diegene. En als je op een festival terrein zoals bijvoorbeeld Dance Valley loopt, zie je dat echt het gross van de bezoekers flink aan de drugs of alcohol zit. Prima want dat doe ik ook!
Maar aan het eind van het festival zijn zo goed als alle auto's van het parkeerterrein verdwenen. Dat betekend dus helaas dat er veel mensen onder invloed (van wat dan ook) achter het stuur kruipen. Vaak onder het mom van: ik voel me weer nuchter hoor of ik doe t zo vaak, ik rijd echt beter met wat op. Klinklare onzin natuurlijk, dat weet iedereen denk ik wel. En toch gebeurd het vaak.
Ik vroeg mij af wat jullie mening daar over is en of jullie zelf wel eens onder invloed achter het stuur stappen. En wat je dan gebruikt en hoeveel.
Maar aan het eind van het festival zijn zo goed als alle auto's van het parkeerterrein verdwenen. Dat betekend dus helaas dat er veel mensen onder invloed (van wat dan ook) achter het stuur kruipen. Vaak onder het mom van: ik voel me weer nuchter hoor of ik doe t zo vaak, ik rijd echt beter met wat op. Klinklare onzin natuurlijk, dat weet iedereen denk ik wel. En toch gebeurd het vaak.
Ik vroeg mij af wat jullie mening daar over is en of jullie zelf wel eens onder invloed achter het stuur stappen. En wat je dan gebruikt en hoeveel.
Het is een ander verhaal als je 1 biertje drinkt en 2 uur later gaat rijden bijvoorbeeld. Maar na een avondje aan de pillen kan ik weliswaar weer een beetje ontnuchterd zijn als ik op tijd stop, mijn zicht en concentratievermogen zijn ronduit slecht, dat weet ik van mezelf en is voor mij voldoende reden om het niet te doen