drugs en ouders

Flameon

Badass junkie
Ik denk dat ouders vaak verkeerd voorgelicht zijn / worden door de media waardoor ze een fout beeld over drugs krijgen. Als hun kinderen dan drugs gebruiken dan wordt dat gekoppeld aan de negatieve aandacht van de media en dan heb je in veel gezinnen de poppen aan het dansen!
Zoiets vind ik altijd erg jammer.
Waarom mag je met pap wel flessen bier drinken op de bank en bv niet een joint roken? Ik weet zeker dat dat laatste minder schadelijk is als je dat met juiste regelmaat doet.

Ik heb mijn ouders eens proberen te vertellen over bepaalde drugs die veel op mijn werk voor komen. Bij hen lijk ik vaak ook tegen een muur te praten, want als ik eens de positieve dingen van drugs naar boven haal (bv lsd trips) dan geloven ze eerder de tv dan hun zoon die er dagelijks mee werkt. Vooral mijn moeder. Pap heeft vroeger ook wel eens een joint gerookt etc.
Het ligt er denk ik voor een groot deel aan hoe je ouders zijn opgevoed en hoe ze dus tegenover drugs staan.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hey Flameon: Je werkt met drugs, als ik het goed begrijp?
Mag ik vragen wat voor werk je doet dan? :)

Kigh

Bewuste gebruiker
Ik had altijd oudere vrienden dus ben met paar dingen vrij vroeg begonnen...

Sigaretten toen ik 10 was, toen heb ik gerookt tot m'n 12e, toen aan mn ouders gezegd, vonden dat ik te jong was (wat een verassing op je 12e, haha) en dat ze wilden dat ik stopte.
Heb ik toen gedaan, ze probeerden me nog wat af te schrikken met beelden van mensen die kanker hadden en shit, maar dat deed en doet me vrij weinig.

Toen ik 11 was, had ik voor 't eerst wiet gerookt met een vriend, door een halve meter lange pijp puur.. was redelijk stoned maar niet echt ver weg. Ik wist toen ook niet watvoor werking het zou hebben, ik d8 altijd dat ik zo'n effect zou krijgen zoals je op paddo's krijgt.

Op m'n 12e verjaardagsfeestje hebben ze me thuis stoned betrapt, we hadden echt superkutte wiet met takken en shit gerookt dus ik was mega misselijk.. joa, die waren toen echt vet teleurgesteld. Toen heb ik geen wiet & sigaretten meer gerookt tot m'n 17e. Sigaretten heb ik weer verteld, vonden ze niet goed, had 't wel kunnen doen, maar zou de helft van een nieuwe gitaar krijgen als ik stopte, gedaan. Later weer begonnen, maar nu weer gestopt.
Wiet rook ik nogsteeds regelmatig. Nu in de vakantie wel vaker, maar ik doe 't nogsteeds met mate omdat ik op de dagen die ik werk niet smoke en ik werk vrij veel :P.

Als ik 18 ben, wil ik het hun vertellen, uit huis zouden ze me zeker niet gooien, maar wel teleurgesteld zijn denk ik. Maar mijn vader is wel zo redelijk dat, als ik goed research doe, verstandig, zou hij er wel ok mee zijn, ook met shrooms enz. Denk ik. Mijn moeder zou gewoon flippen, huilen enzo.

OHJA, nu herinner ik me weer waarom ik dit wilde schrijven,
ik zat met een vriend lachgas te doen op m'n kamer toen m'n moeder binnenliep.
Ik had net de hele ballon geinhaleert toen ze vroeg wat ik aan het doen was...
Dus ik: (met laatste kracht) lachgas, en begon keihard te lachen :P.
Zo vonden het een beetje freaky, en mijn vader had ook flink wat gelezen, dat het hersencellen doodde en shit, maar vinden het niet zo erg als ik het af en toe doe.

Flameon

Badass junkie
Twilight zei:
Hey Flameon: Je werkt met drugs, als ik het goed begrijp?
Mag ik vragen wat voor werk je doet dan? :)

Dat mag. Werk in de verslavingszorg. Begeleidt daar mensen in de kliniek en ambulant aan hun verslaving en de daardoor ontstane problematiek op lichamelijk, geestelijk en sociaal gebied.

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Ben blij dat mijn ouders weten dat ik wel eens drugs doe, ze mogen het ook allemaal weten, want mijn ouders weten ook dat ik verstandig er mee om zou gaan, paddos, lsd, salvia, wiet, speed verzin het maar, ze zijn zelf wel tegen drugs maarjah wie wil me tegenhouden?

Zolang je zelf de verantwoording kunt dragen moet drugs geen probleem zijn :hearteyes:

PEACe!

kippekont

Experimenterende gebruiker
Mijn ouders denken dat ik al 3 maanden gestopt ben met blowen, maar ik heb alleen maar meer en meer geblowt. Ben al een keer gesnapt, ben toen het huis uitgezet voor een maand. Maarja kwam ook omdat ik op school geen flikker deed. ik denk dat als ze me nu betrappen, ik niet meer naar binnen mag :(

tomz0r

Badass junkie
TheAgeOfMen zei:
Ben blij dat mijn ouders weten dat ik wel eens drugs doe, ze mogen het ook allemaal weten, want mijn ouders weten ook dat ik verstandig er mee om zou gaan, paddos, lsd, salvia, wiet, speed verzin het maar, ze zijn zelf wel tegen drugs maarjah wie wil me tegenhouden?

Zolang je zelf de verantwoording kunt dragen moet drugs geen probleem zijn :hearteyes:

PEACe!

Was jij niet die gast met die 15 pillen en die paar grammen pep reports? :confused:
Verstandig? :beer:

PsychedelicTeacher

heb alleen meerdere malen paddo's gebruikt en paar keer geblowed.

Ben gewoon normaal gesprek aangegaan met mijn ouders over dat ik paddo's had gebruikt, en dat hun zoon er goed en verstandig mee om is gegaan. Ik haakte mooi in op een krantenartikel dat ik las... ik vroeg: wat vind jij van dat verbod? pa: mens moet vrijheid hebben in wat die zelf doet, als die anderen maar niet lastig valt. ik: ik heb het een tijdje geleden geprobeerd, er is als je het verstandig doet inderdaad ook niets aan de hand :grin: .

ik weiger alleen specifiek te zeggen hoevaak ik paddo's doe of op wat voor momenten, want ik wil niet dat ze zich zorgen maken als ze een vermoeden hebben dat ik weer ga trippen.

ik ben blij dat ik open kan spreken tegen mijn ouders over dit soort dingen en ook als volwassen (ok dat BEN ik ook :beer: ) word behandelt, en dat zei openstaan voor dingen die zei niet kennen.
Helaas zijn er altijd genoeg ouders die het niet zouden pikken, alleen in mijn ogen plaats je alleen maar een blok voor je waar je kind niet doorheen kan/durft op dat soort vlakken.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk eigenlijk wel dat ze het zouden accepteren als ik het ze vertel, maar aan de andere kant dat ze het liever niet willen weten omdat ze zich misschien te veel zorgen gaan maken.

Ik zou het ze misschien wel moeten vertellen. Moeilijk moeilijk!
Maar ik wacht er nog even mee denk ik.

mellowWw

Belezen gebruiker
Zoals ik eens in mijn paddotrip uitkraamde: ''Onbekende angst is irrationele angst''
Ik wist op dat moment niet eens de letterlijke betekenis van 'irrationeel'.. Dus later (na de trip ofcourse) de dikke Van Dale er maar eens bij gepakt en betekend dus letterlijk 'niet dmv. het verstand'.

Ik denk dat deze zin in dit geval ook opgaat voor ouders.. Ze weten vaak niet wat de drugs is en wat het met je doet.. Ze zijn bang voor .. ??? 'Ja waarvoor eigenlijk?' .. Waarschijnlijk zal het eerst wat in ze op komt is 'verslaafd raken'.. en dat het slecht is voor de gezondheid..

Mijn vader vind het verder niet heel erg dat ik blow.. Zolang maar met mate.. Maar als hij eens een negatief woord er over kan zeggen (bijv. over mijn vergeetachtigheid als ik weer eens een nachtje te veel heb gesmoked :stoned: ) dan zal hij dat zeker niet laten.. Reacties als 'Jij moet nog meer blowen'.. komen dan zeker ook wel eens voor. Maar neem ik hem ook niet kwalijk..

Hij heeft er een keer bij gezeten op een doordeweekse dag met een feest.. En het enige wat hij zei was: 'Je hebt morgen wel weer school hé?' Mja als ik de volgende dag weer netjes op tijd op sta en zorg dat ik gewoon naar school ga is er niets aan de hand.

Van andere drugs weet hij niet van af en zou ik hem ook niet zo snel vertellen.. Daarmee zou ik hem alleen maar onnodig kwetsen.

cuber3

Ik woon in België en ben op m'n 17e beginnen wiet roken.
Dit buiten het weten van mijn ouders zoals de meesten hier, aangezien mijn ouders bij m'n opvoeding het er ook stevig hebben ingehamerd dat ik van de drugs af moest blijven.
Ik ben enige tijd later opgepakt voor het bezit van zo'n 5 gram wiet, en al die tijd wisten m'n ouders van niks.
Heb dan maar beslist van het onmiddellijk op te biechten toen ik thuis kwam, aangezien ik toch een brief in de bus kon verwachten, en evt. een bezoekje van de wijkagent.
Ze waren niet echt kwaad, maar de dag erna kon ik me toch aan een serieus gesprek verwachten, wat natuurlijk wel normaal is.
Ze begrepen wel dat ik wat wilde experimenteren enzo, maar keurden het absoluut niet goed.
Daarna begon m'n moeder enorm wantrouwig te worden (ze vroeg me vb. of ik xtc had genomen omdat er 's avonds een glas met een lepel op het aanrecht stond, en ze dacht dat ik suikerwater dronk om niet uitgedroogd te raken)
Daarna heeft ze ook nog een keer een zakje wiet en m'n purepipe gevonden die ik na een nacht uitgaan achteloos in m'n lade had gelegd.
Ik trachtte haar nog te overtuigen dat ik helemaal niet veel blowde, en dat ik het best onder controle had.
Maar dan begint ze me al die anti-drugs propaganda te tonen, en hoe vaak ik ook zeg dat het echt niet zo'n negatieve invloed heeft op m'n gezondheid en/of schoolprestaties, er valt gewoon niks tegen in te brengen.
En dan nog die argumenten dat ik steeds meer en meer zou gaan gebruiken en/of gaan dealen op den duur..
Ze weet wel dat ik nu en dan wat wiet smoke, en zolang het binnen de perken blijft en niet in haar huis vindt ze het wel ok denk ik.
Maarja, nu ik al eens aangehouden ben geweest moet ik het geen 2e keer meer proberen denk ik.
Gelukkig heb ik een goede stashplaats en ben ik al vele ervaringen rijker om verdere discussies te vermijden..

Ewie

Belezen gebruiker
Ja dat is waar, zodra je een keer 'betrapt' word volgen er snel meerdere keren, zo rol ik vaak een jointje 's avonds voor de pc, toevallig een keer 2 wietkruimels over het hoofd gezien en laten liggen; ze zegt er niets van, maar je merkt dat ze het wel heeft zien liggen..

Ouders gaan dan extra letten op je gedrag, ben je een keer boos komt het door de wiet :wink: ben je lui/moe; idem, wanneer je verteld dat je even naar buiten gaat/goede vriend gaat denken ze wel anders (zeker als je meerdere keren betrapt bent geweest...). :grin:

Kigh

Bewuste gebruiker
Even vooraf, mijn ouders weten (nog) niets van mijn drugsgebruik.

Ik zat net op te ruimen en toen had ik in de badkamer muziek opgezet, daar zat dus een of andere hardstyleplaat van mn broertje in. Een aantal nummers daarvan kan ik wel waarderen (DJ korsakov, DJ zany en het nummer fuck the system bevalt me wel..), dus liet ik het gewoon opstaan. Op een gegeven moment zei mn moeder voor de grap: vind je die muziek ook leuk? :openmouth: Iedereen die xtc-pillen neemt, luistert naar zo'n muziek...
Ik keek haar even aan en had zoiets van, hmmmmmmm, serieus? :P
Maar dat was ze dus en toen ik een beetje probeerde haar uit te leggen dat dat bullshit is.
MAAR ze had dat dus op een tv programma gezien en ik kon er niks vanaf weten omdat ik toch alleenmaar hier op mn kamertje zit en nooit onder met hun tv kijk.
Nou, toen was het echt van *snap*.. :rock:
"Dezelfde programma's die zeggen dat wanneer je counterstrike speelt, je aggressief wordt en getrained wordt om een massamoordenaar te worden? Dezelfde programma's die zeggen dat metal muziek is, waardoor je zelfmoord wilt plegen en satan wilt aanbidden? Dezelfde muziek die zegt dat jeje als emo (ik bedoel nu trend emo he, niet depressieve mensen die zich kleden als emo's) door de muziek gaat snijden en ook automatisch dood wilt? En zovoorts..." het was echt van: :kots:.
Maar, dat klopte niet, want dat wat op tv in een echt programma komt, klopt.

Ik maak mij er zo boos over, vooral omdat ik laatste tijd vaker nadenk om met mijn ouders te praten over verantwoord drugsgebruik. En dus dat ik met hun wil afspreken dat ze mij het laten doen, zolang ik het verantwoord doe. Maargoed, dat laat ik dus even rusten. Hoewel ik het met mijn vader wel kon bespreken, maar ik heb die man al zoveel teleurstelling gebracht, als ik het doe, wil ik het toch doen, dat ze er allebei bijzijn. Waarschijnlijk heb ik mijn moeder meer of netzoveel teleurstelling gebracht, maar doordat zij schreeuwt en mijn vader gewoon ff niksmeer zegt voor een paar dagen en doods uit z'n ogen kijkt, komt dat gewoon harder aan.

Zo, moest ik ff kwijt. :)

Edit: Ewie, daar ben ik dus ook bang voor. Dat ze mijn gedrag alles de schuld gaan geven aan de drugs. Ze zouden eigenlijk moeten weten, dat ik ook zonder drugs fucked up in the head ben :wink:.

Suntablet

Bewuste gebruiker
als je ouders eerder geneigd zijn om tv-programma's te geloven kan je het hen beter niet vertellen. Ik ken dat "soort" ouders, mijn zijn hetzelfde. Wat je ook zegt, ze zullen bij hun punt blijven dat alle drugs slecht zijn en dat je eraan kapot gaat, verslaafd wordt, dakloos wordt,...

Vind het wel schattig en heel lief van hun dat ze zo bezorgt zijn en het beste voor mij willen maar ik had het toch fijner gevonden moest ik er met hun gewoon over kunnen praten. Maar dat kan ik dus niet veranderen dus neem ik hun zoals ze zijn en vertel ik het gewoon niet, ik vertel het wel tegen mijn kameraden. :stoned:

JUNGLIST

Ik baal er van dat ik niet met m'n ouders over drugs kan praten. Als dat wel kon zou ik het zeker doen, en zou ik ook meer rekening met ze houden als het gaat om drugs gebruik.. Ik denkdat er minder verslaafde jongeren zouden zijn als die gewoon vanaf het begin normaal met hun ouders erover hadden kunnen praten zonder dat er gelijk gedreigt word om hen uit huis te kicken enzo..

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Woow, ik ging gisternacht flink trippen op Golden Teachers.
Maar ik woon nog thuis.
Ik zag er wel heel erg tegen op om het m'n ouders te laten zien of te vertellen, dus probeerde ik ze op m'n kamer te eten.
Maar dit ging echt totaal niet dus besloot ik er thee van te maken beneden.
Ik ging doodleuk met het bakje naar beneden en begon het in stukjes te snijden.
Toen kwam m'n vader kijken wat ik aan het doen was. Hij ziet dat in schrikt wel.
Ik leg het uit, maar het was echt verbazingwekkend wat voor vooroordelen m'n ouders allemaal hebben.
Uiteindelijk vonden ze het wel goed! Ik moest zelf weten wat ik met mezelf deed, zolang het maar verantwoord was.

Ik had ook niet echt verwacht dat ze m'n thee weg wilden gooien ofzo, of dat ze uit hun vel zouden springen.

Heb in m'n trip wel een hoop 'waarom' vragen meegenomen.
Maar had er gelukkig geen rot ervaring door ofzo.

Volgens mij heb ik wel mazzel met m'n ouders dat ik het zo kon maken om met dat bakje naar beneden te gaan zodat ze het konden zien. :)
Ja, ik had ook moeilijk kunnen doen en het kokhalzend op m'n kamer op kunnen eten, maar paddo thee is gewoon veel eenvoudiger! En dan waren m'n ouders er misschien toch wel achter gekomen.

SperSIZEboon

Badass junkie
mijn ouders weten van mijn gebruik en ik kan dr ook heel openlijk over praten met ze.
ze weten alleen niet hoeveel en hoevaak :P

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
Same here.
ik zeg ook altijd alles tegen men moeder, ze weet het ook wnr ik een joint gan roken in de tuin.
ze vindt dat weed het zelfde is als alcohol. door mij :grin:

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Mijn ouders zijn er zwaar tegen dit kom omdat ze er niks over weten denk ik.
De laatste tijd probeer ik langzaam te praten over drugs en ze over te halen dat het niet erg is, tuurlijk is het slecht maar hun denken dat je zelfs van veel blowen meteen een junkie ben.

Hoe doen jullie dit, ze zijn overal zwaar tegen, me moeder heb altijd gerookt maar ik mag niks, geen bier, geen drugs, geen sigaret niks, toch drink, rook en blow ik elke dag. Drinken is dan 1 a 2 biertjes per dag, niet elke dag me klemzuipen hoor haha, vind een biertje gewoon lekker.

Ook denk ik dat me ouders wel weten dat ik wat gebruikt althans ze weten zoiezo dat ik wellis wat geprobeerd heb, me moeder en vader proberen mij wijs te maken dat ze nooit feestten (Want dat mag ik ook niet, ik vroeg of ik naar wat hardcorefeesten mocht zei ze als je 16 ben en als je maar van die troep afblijft. :angry: , was het eerste wat ze zei!), me ma is enkel aangeschoten geweest en verer hebben me ouders niks gezegd. Erg moeilijk te geloven.

Ik ben volledig van mening dat de grootste deel van de ouders niets weten over drugs en denken dat als je het gebruik al meteen snel een junkie ben, nou ik ken politieagenten en zelfs een directeur van een zakelijk bedrijf die drinkt en af en toe drugs gebruikt!
Graag commentaar of jullie het met me eens zijn en of het goed van mij is rustig me ouders te overtuigen zodat ik over een tijdje misschien zonder alles erg stiekem te doen en als ik maar niet onder invloed ben thuis mag gebruiken?

Drientje

DF-koning
Jouw ouders hebben groot gelijk. Ik persoonlijk vind je veel te jong, je zegt zelf dat je pas naar hardcore feesten mag als je 16 bent, dus ben je dat waarschijnlijk nog niet. Je bent nog vol op aan het ontwikkelen. Je hersenen maken rond jou leeftijd een groeispurt, zeg maar de laatste loodjes naar volwassenheid.

Je ouders zijn met recht bezorgd over jou en je toekomst, in je hoofd voltrekken zich op dit moment processen die je heel goed kan verstoren als je zo oud bent als jij. Nu trek je je misschien niets aan van die processen maar als je zometeen 30-35 jaar bent krijg je heel erg spijt dat je de drugs niet even links heb laten liggen en je gefocust hebt op je school en daarmee op een goede toekomst.

Ik was vroeger net als jij, feesten, het liefst hardcore of hardstyle, veel pillen slikken en speed snuiven. Ik merk dat als ik me meer gefocust had op school ik nu niet zo'n enorme moeite zo hebben met onthouden van dingen, een betere toekomst zou hebben, meer zou verdienen en banen voor het oprapen.

Focus op je school, onthoudt waar je het voor doet. Je hebt je hele leven nog voor je, word alsjeblieft niet iemand waar ik van denk dat de jeugd daadwerkelijk verspilt is aan de jeugd.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Ik geef je ouders ook groot gelijk dat je niet mag drinken/blowen/roken/feesten! Zorg eerst maar dat je hersenen volledig volgroeid zijn. Later kun je je hersenen altijd nog verneuken, maar elke dag drinken en blowen is niet bepaald goed voor je hersenen op die leeftijd.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Me school heb ik al deels verpest, ik kan nu nog wat diploma's halen en loop 3 dagen stage, het gaat allemaal erg goed en me school en werk lijden er niet onder tot nu toe althans. Alles gaat goed. Ik wordt januari 16 en ga wel naar wat feesten, hooguit 1 per maand, volgend jaar wat meer, ik vergeet nu al een hoop erg snel, maar dat had ik al voor het gebruik, ik snap jou en me ouders wel maar eraf blijven is zo moeilijk.....

Serenity

Badass junkie
Gelukkig kan ik het m'n ouders gewoon vertellen als ik een pilletje ga slikken. Dit gebeurd dan ook maar eens in de 3 á 4 maanden en we hebben regelmatig gesprekken over drugs. Hiervoor zijn ookwel de nodige dingen gebeurd, het is niet zomaar zo gekomen. Ze zijn er bijvoorbeeld twee jaar geleden achtergekomen dat ik speed gebruikte, en ook veel te veel. Naar aanleiding van dit goede gesprekken gehad etcetera. Snuiven moet ik niet meer mee aan komen zetten, dat is een horror voor ze. (Logisch ook). Maar xtc kunnen ze nog wel hebben.

Alle jongeren die hier iets neerzetten die jonger zijn dan 16/17 en gaan zeiken over hun ouders mogen van mij in de stront zakken. Wat Drientje hiervoor al zei; je ouders houden van je, onvoorwaardelijk en dat moet je koesteren. En je moet er ook wat voor teruggeven.

Serenity

Badass junkie
Rotterdam-gabber zei:
Me school heb ik al deels verpest, ik kan nu nog wat diploma's halen en loop 3 dagen stage, het gaat allemaal erg goed en me school en werk lijden er niet onder tot nu toe althans. Alles gaat goed. Ik wordt januari 16 en ga wel naar wat feesten, hooguit 1 per maand, volgend jaar wat meer, ik vergeet nu al een hoop erg snel, maar dat had ik al voor het gebruik, ik snap jou en me ouders wel maar eraf blijven is zo moeilijk.....

Je bent op zoek naar sensatie, maar zoek dat eens ergens anders in in plaats van drugs.
Geef jezelf wat uitdagingen, en waarschijnlijk heb je een vriendengroep waarin drugsgebruik normaal is. Het is lastig om te zeggen, maar als je jezelf nog wat kansen wil geven, vooral voor later, blijf een beetje bij die vriendengroep uit de buurt ofzo.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
In de stront zakken? :openmouth:

Ik weet niet of je mij ook er mee bedoel maar ik en of derrest ook zo denk weet ik niet, maar ik snap het echt wel van me ouders, ik zeik er niet over maar wil drugs een betere naam geven bij me ouders. Tuurlijk snap ik hun kant, maar het is zo moeilijk om het naast je te laten liggen!

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Het is maar 1 vriend en ik ben alleen begonnen, hij is mee gegaan met mij. Ik heb vele andere hobby's dus uitdaging genoeg, maar zoals jij en heel veel op deze forum weten is drugs gewoon fijn. Ik ben iemand die erg snel stress heb, migraine heb en snel boos wordt. Maar sinds ik blow ben ik rustiger, geen hoofdpijn meer en heb nauwelijks stress meer. Dit is dan ook een reden waarom ik elke dag minstens 2/3 joints rookt.

Harddrugs doe ik maar 1 keer in de 2/3 maanden op een feest, een XTC pilletje, wil ook wel is LSD, pep of paddo's proberen, maar LSD en paddo's wacht ik mee tot me 18e, pep ben ik wel van plan te proberen binnen een jaar maar ik wil het alleen proberen!

Oom Klaas

Badass junkie
Dat is niet voor iedereen zo natuurlijk, ik vind dat je die opmerking wel erg ongerelativeerd maakt (als ik het goed schrijf :P ) Ik zelf kan makkelijker met coke of pep omgaan dan met wiet/hasj, af en toe doe ik eens wat pep of coke en dan weer lange tijd niet (zo'n 2 maanden) met wiet kan ik dat gewoon niet bij mij stopt wiet pas wanneer ik weer in een afkick clinic zit

Serenity

Badass junkie
Drientje zei:
Rotterdam-gabber zei:
, pep ben ik wel van plan te proberen binnen een jaar maar ik wil het alleen proberen!

haha, ik herinner me ineens een topic van minn. We willen het graag proberen en echt echt echt maar voor 1 keertje....

viewtopic.php?f=4&t=4877&st=0&sk=t&sd=a

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: Jij begint niet aan speed, speed begint aan jou en is pas klaar met je als je opgebrand bent. Blijf met je 16 jarig hoofd uit de buurt van speed!

Hahahaha
Neem een fucking voorbeeld aan mij (ik was ook 16 toen ik dat topic maakte). Ik ben gelukkig goed terecht gekomen maar het kan dus ook héél anders aflopen. Neem eens een kijkje in het opiaten subforum.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Drientje zei:
Jij begint niet aan speed, speed begint aan jou en is pas klaar met je als je opgebrand bent. Blijf met je 16 jarig hoofd uit de buurt van speed!
Dat jij er niet mee om kan gaan wil niet zeggen dat niemand dat kan. Het is ook al vaak genoeg gezegd dat het niet aan leeftijd te binden is. Mijn eerste keer was ik 17, nu 4 jaar later gebruik ik het nog ongeveer eens per maand. Ik functioneer prima en alles gaat nog steeds zoals ík dat wil. Ja hij is jong, maar ook hij moet het leren.

Drientje

DF-koning
Jullie hebben helemaal gelijk, ik gaf ook een waarschuwing, tis niet zo dat hij het helemaal niet moet doen, hij doet er alleen beter aan om nog even te wachten, speed is een stille sluiper, voor dat je het in de gaten hebt heeft het je in zijn greep, en als je 16 bent heb je vaak niet de macht om er iets aan te doen.

psych-out

Bewuste gebruiker
jah heb ik ook gehad mijn ouderz zijn al 10jaar gescheide en het is co-ouderschap
2maanden geleden heb ik een huiszoeking gehad. en heeft myn pa mij buitegegooid
ik woon nu bij mijn ma en ben gestopt met wiet en begonnen met xtc,speed
ik hoop dat je niet de zelfde keuze maakt als mij
veel geluk

DID:alcohol,nicotin,rilatin,wiet,hasj,poppers,LSD,speed,coke,XTC,LSA,paddo's

petre

Newbie
Ik rook alleen wiet voor de rest neem ik geen andere drug, maar mijn ouders mogen hier echt niks vanaf weten want er valt gewoon niet met hen over drugs te praten.Aan tafel juist nog, zegt mn ma opeens: zeg ziet gij da soms op fuiven dat ze zo jointjes roken. Want tegenwoordig gebeurt da meer en meer. Ik zeg zo ja der zijn er heel veel die da doen en toen begon ze van in mijne tijd was da toch nog nie, ge kent da wel die zever.

Dan begint ze over dat da toch verboden is (woon in Belgie), maarja ze kent er dus niks van en ik zeg van ja 3gr. moogt ge hebben voor eigen gebruik en dan zegt de politie er niks op en dan zegt zij zo van das toch nie te schatte dat da mag. Ik reageer en zeg dat alcohol minstens zo slecht is als wiet, zij: wiet is wel 10 keer zo verslavend he (bewijst nog maar eens hoe weinig ze er van kent) , ik zeg dus dat da nie waar is en dat alchohol veel verslavender is maja ge kent da die ouders kunnen der nie tegen als ze ongelijk hebbe en uiteindelijk zoeke ze dan weer zo een ander nutteloos argument, nu kwam ze af met: als ge daarmee begint zit ge binnen de kortste keren te spuiten. En toen heb ik niks meer gezegd. Ik kan dus totaal niet zeggen tegen mijn ouders dat ik wel is wiet rook dan zou ik een jaar huisarrest krijgen ofzo..

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je 14 bent zou ik nog fatsoenlijk naar je ouders luisteren, maarja dat is niet cool natuurlijk.

scenemeisjeedana

Bewuste gebruiker
vode zei:
Als je 14 bent zou ik nog fatsoenlijk naar je ouders luisteren, maarja dat is niet cool natuurlijk.

als jij hetzelfde meegemaakt had als mij met je ouders zou je ook niet luisteren en ook geen respect meer hebben zou jij ook weglopen en naar je vriend gaan daar gaan wonen je in een keukenkasje verstopen voor de wouten en daarna in een internaat belanden ... *voelt Zicht beledigt*

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
shit ja das niet best ,mijn ouwe was ook altijd fel tegen drugs.
Van me moeder mocht het wel

Beste s gewoon alles eerlijk vertellen geloof me je ken je ouder niet voor de gek houden

Drientje

DF-koning
scenemeisjeedana zei:
vode zei:

als jij hetzelfde meegemaakt had als mij met je ouders zou je ook niet luisteren en ook geen respect meer hebben zou jij ook weglopen en naar je vriend gaan daar gaan wonen je in een keukenkasje verstopen voor de wouten en daarna in een internaat belanden ... *voelt Zicht beledigt*
:tearsofjoy: Alsof jij de enige bent die troubles heeft met zijn ouders. Geloof me het kan veel erger.

anoniempje

Bewuste gebruiker
MMM Heb je geen project op school toevallig waar je het over drugs gaat hebben :P

mdmd das toch wel een vreemd woord daar wou je meer over weten, daarom moet je toch onderzoek doen en staat dat op papier jij weet er immers toch niks van.
Of vriend hoorde je erover, daar maakte je toch wel zorgen over en je wou er alles overweten.

En anders 20 jaar? wordt het niet een tijd om lekker op jezelf te gaan wonen :smoke:
Kan je doen en laten wat je wil :rock:

Bovenaan