BillyBilo zei:Moraal van mijn verhaal: pas op met morfine.
Wacky zei:BillyBilo zei:Moraal van mijn verhaal: pas op met morfine.
Ja, ik ga het zeker bij 1 keer houden.
GabberSnoePie zei:Wacky zei:BillyBilo zei:Moraal van mijn verhaal: pas op met morfine.
Ja, ik ga het zeker bij 1 keer houden.
dan moet je wel sterk in je schoenen staan,,,,
Wacky zei:Het is een voorgeschreven medicijn, ze zullen dat toch niet als pijnstiller voorschrijven als het zo superverslavend is ?
Delirium zei:Wacky zei:Het is een voorgeschreven medicijn, ze zullen dat toch niet als pijnstiller voorschrijven als het zo superverslavend is ?
Welkom in de hypocriete wereld van de medicijnenOmdat het legaal is wil niet zeggen dat het niet slecht of verslavend voor je is. Veel medicijnen zijn nog slechter en verslavender dan bepaalde harddrugs.
Delirium zei:Wacky zei:Het is een voorgeschreven medicijn, ze zullen dat toch niet als pijnstiller voorschrijven als het zo superverslavend is ?
Welkom in de hypocriete wereld van de medicijnenOmdat het legaal is wil niet zeggen dat het niet slecht of verslavend voor je is. Veel medicijnen zijn nog slechter en verslavender dan bepaalde harddrugs.
barry zei:Delirium zei:Wacky zei:Het is een voorgeschreven medicijn, ze zullen dat toch niet als pijnstiller voorschrijven als het zo superverslavend is ?
idd mijn moeder is gdvd verslaafd aan benzo's(ik weet niet welke ze precies voorgeschreven krijgt) en krijgt ze nog altijd doodleuk voorgeschreven door de docter en dit al 10 jaar lang
deadlock zei:ik kán mijn ouders alles vertellen, maar dat doe ik niet.
Immo zei:Al zou ik het tegen mijn ouders vertellen of als zij erachter zouden komen zou de hel losbarsten.
Mijn ouders zijn erg burgelijk en zien drugs gebruik ongeveer hetzelfde als iemand vermoorden. Ze zijn zo naief dat ze denken als je het een keer gebruikt dat je dan gelijk verslaafd bent. Mijn ouders vinden het aan de andere kant niet erg als ik me helemaal klem drink omdat het sociaal geaccepteerd is en omdat zij dat zelf ook doen. Mijn vader heeft ooit eens tegen mij gezegt dat hij al mijn botten zou breken als hij mij in aanraking met drugs zou zien.![]()
Als ze specifiek vragen, dan zou ik het inderdaad ook vertellen. Van de week had ik eens verteld over LSD, ze haalde haar schouders erbij op; Doe je voorzichtig en onder begeleiding? Jah! Oh nou, dan veel plezierExceptionalInsight zei:deadlock zei:ik kán mijn ouders alles vertellen, maar dat doe ik niet.
Amen.
Hoewel ik denk dat ze het wel weten, hebben ze er nooit direct naar gevraagd. Als ik na een weekendje gek doen thuiskom en m'n hoofd weinig aan de verbeelding over laat, lijkt het mij toch vrij duidelijk. Ze weten wel dat ik vroeger blowde, omdat m'n kamer elke dag zo lekker rook, daar hebben ze ook nooit een probleem van gemaakt. M'n ma heeft dat zelf ook gedaan en toen woonde ze nog in de VS >.<
Als ze er nu naar zouden vragen, zou ik het wel gewoon vertellen, mijn ouders zijn gelukkig niet zo moeilijk![]()
deadlock zei:ExceptionalInsight zei:Amen.
Hoewel ik denk dat ze het wel weten, hebben ze er nooit direct naar gevraagd. Als ik na een weekendje gek doen thuiskom en m'n hoofd weinig aan de verbeelding over laat, lijkt het mij toch vrij duidelijk. Ze weten wel dat ik vroeger blowde, omdat m'n kamer elke dag zo lekker rook, daar hebben ze ook nooit een probleem van gemaakt. M'n ma heeft dat zelf ook gedaan en toen woonde ze nog in de VS >.<
Als ze er nu naar zouden vragen, zou ik het wel gewoon vertellen, mijn ouders zijn gelukkig niet zo moeilijk![]()
Als ze specifiek vragen, dan zou ik het inderdaad ook vertellen. Van de week had ik eens verteld over LSD, ze haalde haar schouders erbij op; Doe je voorzichtig en onder begeleiding? Jah! Oh nou, dan veel plezier![]()
Grengijn de BOZE kabouter zei:ouders maken er ook echt wel een probleem van he
ExceptionalInsight zei:Grengijn de BOZE kabouter zei:ouders maken er ook echt wel een probleem van he
Wel een klein beetje te begrijpen, toch?
KETA- MOLE !!! zei:mijn ouders weeten van alles (90%)wat ik gebruikt heb wel af(aleen de hoeveelheden niet altijd eerlijk gemeld :P), dit doordat ik vaak genoeg (onder invloed en niet onder invloed) enthousiast mn ervaringen met ze heb gedeeld, omdat ik er zo veel over weet te vertellen en behoorlijk wat vanaf weet, vertrouwen ze erin dat ik voorzichtig en met maten gebruik (is niet áltijd het geval)
mn pa heeft in zijn hippie tijd ook het een en ander aan LSD gebruikt en geblowd voor het leven(nu af en toe nogsteeds blowen) dus misschein dat ze er daardoor ook wel wat meer voor open staan.
ik vind het iig heerlijk 100% los te gaan over keta reizen die ik gemaakt heb,feestjes die ik bezocht heb onder invloed van xtc en de paddotrips in het bos met mn vrienden. dit aan de keukentafel met mn oudjes onder het genot van een biertje tot in de laate uurtjes![]()
het geeft me een vertrouwd gevoel dat ik ze het kan vertellen als ik wil en mocht er ooit iets fout gaan ze niet zullen freaken maar me helpen.
Oom Klaas zei:Als m'n moeder er om vraagt, vertel ik alles wat ze wil horen..
Ik ga niet liegen over m'n gebruik, zijn voor mij eerder tekenen dat 't niet zo goed gaat met een x gebruiker als diegene er over gaat liegen...
Ik heb vorig weekend m'n moeder alles verteld over paddo trippen,
ze vond 't hartstikke interresant en dan maak ik natuurlijk ook meteen 't "bad-trip" punt duidelijk voor m'n moeder...omdat ze altijd bang was dat ik in een trip zou blijven hangen...
Maar laat je ouders in ieder geval nooit in de hopeloze onwetendheid,
praat er gewoon lekker over dan word het vanzelf een stuk makkelijker voor de ouders om het te begrijpen en er mee om te gaan. Voordat je gaat praten kan je natuurlijk ook even een pot koffie en een "lekkere" cake bakken, dan gaat het gesprek wat zwevender![]()
Tsja, ik kan niet inschatten wat het beste is. Ik heb geluk dat mijn ouders het goed opvatten, ze zullen het nooit begrijpen, maar ik heb wel besloten om het met ze te delen. Ik heb dan ook wel makkelijk praten, ik woon niet meer thuis. Zou dat wel het geval zijn dan weet ik ook niet wat ik zou doen!TechNora zei:Pfff, en nu zit ik bijna te janken om het bericht van Drientje, gaat lekker hier... Misschien moet ik het mijn ouders ook vertellen... Ik weet gewoon niet wat het beste is...![]()
Drientje zei:Ik denk dat je moet luisteren naar wat je gevoel en intuïtie je ingeven. Probeer een rustig moment uit te kiezen, een moment dat je ouders in een goede bui zijn, en vertel wat je kwijt wilt.