drugs en ouders

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
morfine is toch gewoon verdovingsmiddel? Ik lag aan de morfinepomp toen ik in het ziekenhuis lag, was echt zwaar relaxed! Ik kon zelf bij het knopje, en zette hem snel wat harder als de zuster niet keek :mrgreen:

Wacky

Badass junkie
GabberSnoePie zei:
Wacky zei:
BillyBilo zei:
Moraal van mijn verhaal: pas op met morfine.

Ja, ik ga het zeker bij 1 keer houden.

dan moet je wel sterk in je schoenen staan,,,,

Is het net zo verslavend als Heroine,?
Ik weet dat het hetzelfde soort spul is, maar een stapje terug toch ?
Het is een voorgeschreven medicijn, ze zullen dat toch niet als pijnstiller voorschrijven als het zo superverslavend is ?

Mijn ma had die pillen voorgeschreven gekregen, ze zij dat ze er een hele dag stoned van was en het helemaal niets vond. (ze heeft verder nog nooit drugs gebruikt, dus waarom ze het stoned noemt weet ik niet)

Ze had me verteld hoeveel er inzit, en ik herinner me alleen nog dat het heel weinig was.
Ik heb hier weinig gevonden over morfine. Hoeveel mg is een normale dosis ?(ik weeg 83)
Wat voor verschillende effecten heeft het bij verschillende dosis ?

dees

Belezen gebruiker
mja ik heb erg mazzel met me moeder, softdrugs is nooit zo'n probleem geweest. toen ze erachter kwam dat ik wel eens blowde deed ze daar niet moeilijk over. ook nooit over sigaretten trouwens, vanaf het moment dat ze wist dat ik rookte (ik was 11, bijna 12 toen ze erachter kwam) mocht ik ook thuis roken, scheelde denk ik dat ze zelf ook rookt.

toen ik 14 was hoorde ze via school dat ik betrapt was op gebruik van speed, dus me moeder weet wel dat ik pep gebruik maar niet hoeveel en wat. hoeft ze ook niet te weten

Delirium

Badass junkie
Wacky zei:
Het is een voorgeschreven medicijn, ze zullen dat toch niet als pijnstiller voorschrijven als het zo superverslavend is ?

Welkom in de hypocriete wereld van de medicijnen :openmouth: Omdat het legaal is wil niet zeggen dat het niet slecht of verslavend voor je is. Veel medicijnen zijn nog slechter en verslavender dan bepaalde harddrugs.

azgaza

Badass junkie
Delirium zei:
Wacky zei:

Welkom in de hypocriete wereld van de medicijnen :openmouth: Omdat het legaal is wil niet zeggen dat het niet slecht of verslavend voor je is. Veel medicijnen zijn nog slechter en verslavender dan bepaalde harddrugs.

Dit is waar ja, er bestaan medicijnen met lijsten bijwerkingen waar de zogenoemd gevaarlijke drugs helemaal niks bij zijn, het enige verschil is dat de meeste medicijnen geen bedwelmend, oppeppend of geestverruimend effect hebben, en als ze dat wel hebben zijn het drugs en worden ze niet meer op mensen gebruikt (voorbeeld ketamine)

Aking

Wijs gebruiker
mijn vader heeft een aantal jaar geleden al gezegd dat mocht ik een keer wat willen proberen.. dat ik dat bij hem thuis kan doen... dus die zou dr waarschijnlijk wel aardig relaxed onder zijn (alleen is de band met mn pa niet zo denderend dat ik daar lekker naar de klote ga zitten wezen)

mijn moeder heb ik niet meer... maar die heeft tot op de laatste dag van dr leven geblowd (al was dat mede voor de pijn, maar uiteraard ook omdat ze t lekker vond :wink:)

mn pleegvader zou ik niet weten... denk dat die er vrij weinig van weet en weet dus ook niet of die het snapt en wat...

mijn pleegmoeder zou ik het wel kunnen vertellen... enerzijds respecteert ze het en probeert ze het te snappen.. maar dat lukt niet altijd (ja ik heb ook nog n zus... waardoor k dus nou al ongeveer weet hoe ze zal reageren... aangezien zij me voor was :P )

maar daarbij woon ik al sinds mn 10e niet meer thuis... en sinds mn 16e op kamers... dus bang zijn om betrapt te worden... neuh

jasper

Wijs gebruiker
Delirium zei:
Wacky zei:

idd mijn moeder is gdvd verslaafd aan benzo's(ik weet niet welke ze precies voorgeschreven krijgt) en krijgt ze nog altijd doodleuk voorgeschreven door de docter en dit al 10 jaar lang

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
barry zei:
Delirium zei:
Wacky zei:

idd mijn moeder is gdvd verslaafd aan benzo's(ik weet niet welke ze precies voorgeschreven krijgt) en krijgt ze nog altijd doodleuk voorgeschreven door de docter en dit al 10 jaar lang

nog nooit eentje geprobeerd ? :P

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
deadlock zei:
ik kán mijn ouders alles vertellen, maar dat doe ik niet.

Amen.

Hoewel ik denk dat ze het wel weten, hebben ze er nooit direct naar gevraagd. Als ik na een weekendje gek doen thuiskom en m'n hoofd weinig aan de verbeelding over laat, lijkt het mij toch vrij duidelijk. Ze weten wel dat ik vroeger blowde, omdat m'n kamer elke dag zo lekker rook, daar hebben ze ook nooit een probleem van gemaakt. M'n ma heeft dat zelf ook gedaan en toen woonde ze nog in de VS >.<
Als ze er nu naar zouden vragen, zou ik het wel gewoon vertellen, mijn ouders zijn gelukkig niet zo moeilijk :)

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Mijn ouders laten me 100% vrij maar ja dat kan ook omdat ik zo'n verantwoordelijke persoon ben :P. Ze weten waar m'n interesse ligt en geven me gerust boeken over drugs, en ze waren bijvoorbeeld enthousiast over mijn paddokweek.

Ik krijg geen kritiek, wel waren ze vooral in het begin bezorgd. Maar ik heb juist wel kritiek op mijn ouders, omdat ik vind dat ze teveel alcohol drinken (ze kunnen er ook niet mee stoppen). Ik maak me een beetje zorgen om ze wat dat betreft.

azgaza

Badass junkie
Het is denk ik toch echt beter als ouders het accepteren en controle houden door de wéten, want als ze het verbieden weten ze het niet. Mijn moeder weet alles, nog steeds, en dat ga ik zo houden.

Immo

Badass junkie
Al zou ik het tegen mijn ouders vertellen of als zij erachter zouden komen zou de hel losbarsten.
Mijn ouders zijn erg burgelijk en zien drugs gebruik ongeveer hetzelfde als iemand vermoorden. Ze zijn zo naief dat ze denken als je het een keer gebruikt dat je dan gelijk verslaafd bent. Mijn ouders vinden het aan de andere kant niet erg als ik me helemaal klem drink omdat het sociaal geaccepteerd is en omdat zij dat zelf ook doen. Mijn vader heeft ooit eens tegen mij gezegt dat hij al mijn botten zou breken als hij mij in aanraking met drugs zou zien. :openmouth:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Immo zei:
Al zou ik het tegen mijn ouders vertellen of als zij erachter zouden komen zou de hel losbarsten.
Mijn ouders zijn erg burgelijk en zien drugs gebruik ongeveer hetzelfde als iemand vermoorden. Ze zijn zo naief dat ze denken als je het een keer gebruikt dat je dan gelijk verslaafd bent. Mijn ouders vinden het aan de andere kant niet erg als ik me helemaal klem drink omdat het sociaal geaccepteerd is en omdat zij dat zelf ook doen. Mijn vader heeft ooit eens tegen mij gezegt dat hij al mijn botten zou breken als hij mij in aanraking met drugs zou zien. :openmouth:

En daarom doen we het lekker stiekem, dat maakt het nog spannender :grin:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het is toch eigenlijk erg, dat wij - generatie na de hippie generatie, nog bang moeten zijn voor onze ouders mbt drugs. Je zou verwachten dat het allemaal nu eindelijk wel geaccepteerd zou zijn.

Fishhead07

Wijs gebruiker
Ik ben nou 17 en heb nog nooit gezeik gehad met me ouders over drugs of roken.

Ik ben vaak genoeg binne gelopen als ik had geblowd of gerookt. Je zou toch denken dat ze dat aan je kleren ruiken. Zelf ruik je het toch ook bij anderen ? :confused:

maarja me zus kwam er wel ahcter dat ik rookte als ik uitging enzo. Nouja was verder neit boeiend ofzo.

Ik denk als me ouders nu drugs zouden vinden of vragen gaan stellen van gebruik je drugs of dit en dat. Dan zou ik ook zeggen van eens proberen en goed praten enzo :) Ik denk dat me moeder wel boos is maar me vader minder boos en dat ze het uiteindelijk wel begrijpen. Zolang ik er maar verstandig mee omga.

Ik denk dat me zus er eerder achter komt dan me ouders. Als zei het weet moet ik het wel tegen me ouders vertellen en dan tja geen idee wat er gebeurt. Het zal geen oorlog wordne maar gezamelijk thee drinken op zondag zit er niet in komende maandne :P niet dat we dat nu doen maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

En meteen weet de hele familie het en krijg je het van iedereen te horen en zeker van me oma :rolleyes:

Zo ging het ook toen ik na halt moest. waar ze trouwens heel mild op reageerde omdat ik e der meestal wel uit kan lullen. Zelfde als drank op schoolfeest in de 1e whwhha wat een humor was dat. Vonden ze neit eens erg. Alcohol heeft ze nooit geboeid maarja ga hun maar wijsmaken dat softdrugs niet eens slechter is dan alcohol :wink:

Tja ik denk dat ze er nooit achter komen maarja als het wel gebeurd zie ik dan wel weer.

:)

deadlock

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
deadlock zei:
ik kán mijn ouders alles vertellen, maar dat doe ik niet.

Amen.

Hoewel ik denk dat ze het wel weten, hebben ze er nooit direct naar gevraagd. Als ik na een weekendje gek doen thuiskom en m'n hoofd weinig aan de verbeelding over laat, lijkt het mij toch vrij duidelijk. Ze weten wel dat ik vroeger blowde, omdat m'n kamer elke dag zo lekker rook, daar hebben ze ook nooit een probleem van gemaakt. M'n ma heeft dat zelf ook gedaan en toen woonde ze nog in de VS >.<
Als ze er nu naar zouden vragen, zou ik het wel gewoon vertellen, mijn ouders zijn gelukkig niet zo moeilijk :)
Als ze specifiek vragen, dan zou ik het inderdaad ook vertellen. Van de week had ik eens verteld over LSD, ze haalde haar schouders erbij op; Doe je voorzichtig en onder begeleiding? Jah! Oh nou, dan veel plezier :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
deadlock zei:
ExceptionalInsight zei:
Amen.

Als ze specifiek vragen, dan zou ik het inderdaad ook vertellen. Van de week had ik eens verteld over LSD, ze haalde haar schouders erbij op; Doe je voorzichtig en onder begeleiding? Jah! Oh nou, dan veel plezier :)

Dat is wel heel makkelijk! Ik zal wel het "junkies en zwervers in de goot" verhaal aan moeten horen, maar uiteindelijk zal het inderdaad wel neerkomen op "Als je maar voorzichtig doet", maarja, for fucks sake, ik ben 20, huisarrest en dat soort ongein was op m'n 10e al voorbij (:

Fishhead07

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Grengijn de BOZE kabouter zei:
ouders maken er ook echt wel een probleem van he

Wel een klein beetje te begrijpen, toch?

Ja tuurlijk zeker te begrijpen wat zou jij tegen je eigen kinderen zeggen.

Maarja ik heb ook makkelijke ouders en na een tijd praten zal het inderdaad op uitdraaien als je maar verstandig mee omgaat en nooit alleen dit en dit en dat enzo :) Alhoewel ze me nooit meer geld zullen lenen en als ik in de probleme kom het zelf meot uitzoeken. Zo zijn ze dan weer wel.

Maarja vooralsnog nog nooit wat over gehoord dus vind het allemaal best en mochten ze wel vragen gaan stellen zal ik een gedeelte opbiechten en een gedeelte ontkenne voor eigen bestwil en die van hun ook.

:wink:

KETA- MOLE !!!

Belezen gebruiker
mijn ouders weeten van alles (90%)wat ik gebruikt heb wel af(aleen de hoeveelheden niet altijd eerlijk gemeld :P), dit doordat ik vaak genoeg (onder invloed en niet onder invloed) enthousiast mn ervaringen met ze heb gedeeld, omdat ik er zo veel over weet te vertellen en behoorlijk wat vanaf weet, vertrouwen ze erin dat ik voorzichtig en met maten gebruik (is niet áltijd het geval :grin:)

mn pa heeft in zijn hippie tijd ook het een en ander aan LSD gebruikt en geblowd voor het leven(nu af en toe nogsteeds blowen) dus misschein dat ze er daardoor ook wel wat meer voor open staan.

ik vind het iig heerlijk 100% los te gaan over keta reizen die ik gemaakt heb,feestjes die ik bezocht heb onder invloed van xtc en de paddotrips in het bos met mn vrienden. dit aan de keukentafel met mn oudjes onder het genot van een biertje tot in de laate uurtjes :mrgreen:

het geeft me een vertrouwd gevoel dat ik ze het kan vertellen als ik wil en mocht er ooit iets fout gaan ze niet zullen freaken maar me helpen.

Fishhead07

Wijs gebruiker
KETA- MOLE !!! zei:
mijn ouders weeten van alles (90%)wat ik gebruikt heb wel af(aleen de hoeveelheden niet altijd eerlijk gemeld :P), dit doordat ik vaak genoeg (onder invloed en niet onder invloed) enthousiast mn ervaringen met ze heb gedeeld, omdat ik er zo veel over weet te vertellen en behoorlijk wat vanaf weet, vertrouwen ze erin dat ik voorzichtig en met maten gebruik (is niet áltijd het geval :grin:)

mn pa heeft in zijn hippie tijd ook het een en ander aan LSD gebruikt en geblowd voor het leven(nu af en toe nogsteeds blowen) dus misschein dat ze er daardoor ook wel wat meer voor open staan.

ik vind het iig heerlijk 100% los te gaan over keta reizen die ik gemaakt heb,feestjes die ik bezocht heb onder invloed van xtc en de paddotrips in het bos met mn vrienden. dit aan de keukentafel met mn oudjes onder het genot van een biertje tot in de laate uurtjes :mrgreen:

het geeft me een vertrouwd gevoel dat ik ze het kan vertellen als ik wil en mocht er ooit iets fout gaan ze niet zullen freaken maar me helpen.

Kijk ik denk dat ik bij jou kom wonen :P haha. Echt toppie als je zo met je ouders kan praten en dat je gewoon je verhaal kan vertellen. Mijn ouders ware geen hippies jammer joh :P Zijn echt de tofste mensen ever denk ik :smoke:

Ik snap dat het een fijn gevoel geeft. Maarja ik heb werkelijk waar geen idee hoe ze der op reageren dus zolang ze geen vragen stellen hou ik het voor mezelf. Maar als de vraag komt heb je wel eens geblowd zal ik zeker ja zeggen :wink:

Peace man :wink:

Ewie

Belezen gebruiker
Even een kickje, ik zit een beetje met hetzelfde :wink:

Ik rook wiet vanaf m'n 17 of 18'de, best een nette leeftijd dacht ik zo (ik ken mensen die begonnen een stuk vroeger!) kwam vaker gaar thuis, in het oude huis, maar het viel niet zo op omdat ik toch direct achter de pc ging zitten (en een half uur alleen al naar Windows Media Player zitten staren, valt niet op :grin: ). Maargoed, toen nooit echt klachten gehad of erop aangesproken..

Sinds een half jaartje zijn we verhuisd, alleen ik en mn moeder, en nu valt het wel op (momenteel geen werk, veel thuis, je kent het vast...) dus als ik weer eens gaar thuis kom (en de koelkast plunder...) merkt ze het wel, gelukkig kan ik nog redenlijk erover praten, maar soms ook van die buien met hele preken over 'in de goot belanden' etc etc... *zucht

Gelukkig denkt ze wel dat het alleen bij wiet gebleven is, wat ze overigens ook geen probleem vind zolang ik het alleen in het weekend zou doen, maarja als je vrij hebt wat moet je anders doen..? :P Maargoed, ansich valt het nog erg mee.

Oom Klaas

Badass junkie
Als m'n moeder er om vraagt, vertel ik alles wat ze wil horen..
Ik ga niet liegen over m'n gebruik, zijn voor mij eerder tekenen dat 't niet zo goed gaat met een x gebruiker als diegene er over gaat liegen...
Ik heb vorig weekend m'n moeder alles verteld over paddo trippen,
ze vond 't hartstikke interresant en dan maak ik natuurlijk ook meteen 't "bad-trip" punt duidelijk voor m'n moeder...omdat ze altijd bang was dat ik in een trip zou blijven hangen...

Maar laat je ouders in ieder geval nooit in de hopeloze onwetendheid,
praat er gewoon lekker over dan word het vanzelf een stuk makkelijker voor de ouders om het te begrijpen en er mee om te gaan. Voordat je gaat praten kan je natuurlijk ook even een pot koffie en een "lekkere" cake bakken, dan gaat het gesprek wat zwevender :hearteyes:

Drientje

DF-koning
In de periode van mijn xtc gebruik hadden mijn ouders me wel door en ik heb ook fikse ruzies gehad er door. Niet omdat ze niet willen dat ik het doe maar omdat ze zagen dat ik helemaal naar de klote ging. Ook de periode daarna, waarin ik mezelf na drie jaar weer een beetje opgekrikt had en bijna geen drugs gebruikt had, en ik mezelf compleet kapot snoof, heb ik veel ruzies gehad omdat ik drugs gebruikte.

Ik heb na mijn eerste zegel LSD besloten om open kaart te gaan spelen. Ik heb ze verteld wat ik gedaan had en waar de LSD mij gebracht had.

Speed en xtc brachten mij altijd op het randje van alles. Ging veel te makkelijk met mensen om, had seks met Jan en Alleman, geld ging op aan drugs en echte vrienden had ik niet, alleen gebruiks vrienden.

Na LSD is dat alles veranderd! LSD heeft mij een spiegel voor gehouden. Ik heb echt heel erg hard zitten janken bij het besef van alles wat ik kapot gemaakt heb de afgelopen jaren. Leugens en bedrog waren normaal en ik was vervreemd van mijn familie. Ik ben niet meteen gestopt met speed, dat kwam pas na de Ayahuasca, maar het was wel tot me doorgedrongen dat ik niet zo verder kon.

Toen ik dat huilend deelde met mijn ouders hebben ze me liefdevol getroost en sindsdien deel ik heel veel met ze. Ik heb mijn Ayahuasca report aan ze laten lezen en ook vertel ik (soms niet altijd) dat ik getript heb met mijn vrienden. Ik vertel het niet altijd omdat ik weet dat ze het nooit of te nimmer zullen begrijpen, waren mijn ouders maar zo hippie geweest als ik nu ben, dan was mijn leven waarschijnlijk heel anders gelopen.

Ik merk ook om me heen dat je veel meer met je ouders kunt delen als je wat ouder bent. Als je jong bent krijg je preken over de goot en de bekende junkie verhalen, logisch want ze willen je ten koste van alles beschermen. 'Je zult altijd mijn kind blijven, al wordt je zo hoog als de kerktoren', zei mijn moeder vroeger, en zo is het ook. Probeer je ouders te respecteren, ze hebben je met liefde gemaakt en met liefde(soms niet altijd)opgevoed. Je zult merken dat je meer gedaan krijgt als je kunt bewijzen dat je wel je drugs onder controle hebt en je leven op orde houdt!!

X

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Oom Klaas zei:
Als m'n moeder er om vraagt, vertel ik alles wat ze wil horen..
Ik ga niet liegen over m'n gebruik, zijn voor mij eerder tekenen dat 't niet zo goed gaat met een x gebruiker als diegene er over gaat liegen...
Ik heb vorig weekend m'n moeder alles verteld over paddo trippen,
ze vond 't hartstikke interresant en dan maak ik natuurlijk ook meteen 't "bad-trip" punt duidelijk voor m'n moeder...omdat ze altijd bang was dat ik in een trip zou blijven hangen...

Maar laat je ouders in ieder geval nooit in de hopeloze onwetendheid,
praat er gewoon lekker over dan word het vanzelf een stuk makkelijker voor de ouders om het te begrijpen en er mee om te gaan. Voordat je gaat praten kan je natuurlijk ook even een pot koffie en een "lekkere" cake bakken, dan gaat het gesprek wat zwevender :hearteyes:

Niet iedereen heeft ouders die het kunnen begrijpen. Toen ik twee jaar geleden heel vrolijk vertelde dat ik xtc had gehad flipten ze al totaal. Maar dan bedoel ik ook echt totaal... Later draaide mijn moeder opzich wel bij, en heeft me zelfs een pil teruggegeven die ze had meegewassen... Maargoed ik moet het nog wel steeds aanhoren, en dat ze doodongerust zijn enzo plus natuurlijk weer een goed punt om schuldgevoelens aan te wakkeren...

Dus laat ik ze maar niet over de rest inlichten. Ze zullen zich alleen maar ongerust gaan maken, en dat wil ik ze niet aandoen. En op dit moment is er echt geen reden om ongerust te zijn, dus het zou ook nog eens ongegrond zijn. Zij zullen nooit snappen hoe het in elkaar zit, en zullen dat ook niet willen snappen, dus tja... Ik vind het wel jammer, omdat het toch een afstand schept als je zoiets verborgen houd... Ouders voelen dat denk ik toch wel aan...

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
En nu zie ik dat mijn vorige bericht in tegenspraak is met een ouder bericht. Blijkt maar weer dat je kijk op de dingen soms kan afhangen van hoe je je op dat moment voelt. Tenminste daar ligt het denk ik aan.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Pfff, en nu zit ik bijna te janken om het bericht van Drientje, gaat lekker hier... Misschien moet ik het mijn ouders ook vertellen... Ik weet gewoon niet wat het beste is... :(

Ewie

Belezen gebruiker
Inderdaad best een heftig verhaal van drientje.. Ik denk dat ouders er vroeg of laat tóch wel achterkomen. Ik merk hetzelf ook; in het begin rook je alleen met vrienden, later ga je zelf naar de shop maar verstop je alles goed en zorg je dat je niet stoned thuiskomt, maar naderhand vergeet je welleens een zakje wiet hier of daar, in je broekzakken e.d...

Het is heel erg afhankelijk denk ik wat voor soort ouders je hebt of je het wél of niet vertellen kan. Over XTC etc begin ik liever niet, waarom? Ik ga er verstandig mee om, gebruik gemiddeld 1 maal per jaar XTC ofzo, soms welleens íets vaker maar zeker niet wekenlijks. Dus waarom mn moeder/je ouders onnodig ongerust maken :wink:

Als je het niet meer helemaal in de hand hebt of echt behoefte aan zulke drugs krijgt kan je het wellicht beter vertellen TENZIJ je toch al weer dat je ouders je het huis uit schoppen ofzo..

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Ik ga uit van het principe "wat niet weet wat niet deert", ik ben 23 en acht mezelf oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat goed voor me is en ik weet ook van mezelf dat ik het nooit té gek zal maken. Als ze er ooit om zouden vragen zou ik het wel eerlijk vertellen maar zolang ze dat niet doen vertel ik er zelf ook niks over.
Maar er is ook nog een verschil tussen mijn beiden ouders. Ze zijn inmiddels al een jaar of 14 gescheiden en hebben allebei weer een nieuwe relatie. M'n vader en stiefmoeder zou ik het sowieso eerder vertellen aangezien die behoorlijk open-minded zijn, mijn moeder en haar vriend zijn gewoon wat minder gewend op dat gebied en verwacht van hun dan ook een heel andere reactie.

Drientje

DF-koning
TechNora zei:
Pfff, en nu zit ik bijna te janken om het bericht van Drientje, gaat lekker hier... Misschien moet ik het mijn ouders ook vertellen... Ik weet gewoon niet wat het beste is... :(
Tsja, ik kan niet inschatten wat het beste is. Ik heb geluk dat mijn ouders het goed opvatten, ze zullen het nooit begrijpen, maar ik heb wel besloten om het met ze te delen. Ik heb dan ook wel makkelijk praten, ik woon niet meer thuis. Zou dat wel het geval zijn dan weet ik ook niet wat ik zou doen!

Ik denk dat je moet luisteren naar wat je gevoel en intuïtie je ingeven. Probeer een rustig moment uit te kiezen, een moment dat je ouders in een goede bui zijn, en vertel wat je kwijt wilt.

Ik heb ooit eens midden in de nacht mijn moeder wakker gemaakt om haar te vertellen dat ik zoveel van haar hield. Ik moest het toen kwijt, de relatie met mijn ouders begon net weer een beetje bij te trekken en ik was vast besloten om het toen tegen haar te gaan vertellen. Mijn gevoel zei dat ik dat moest doen, en daarna ging het ook inderdaad een stuk beter.

Luister naar je intuïtie! Zeker vrouwen hebben een heel goed ontwikkeld 'buikgevoel'. Japanners noemen dat Haragei en ik geloof er heilig in! Vertrouw op je buik en je zult zien dat je de juiste beslissingen neemt!

Veel succes Technora!

acidboy

Badass junkie
Drientje zei:
Ik denk dat je moet luisteren naar wat je gevoel en intuïtie je ingeven. Probeer een rustig moment uit te kiezen, een moment dat je ouders in een goede bui zijn, en vertel wat je kwijt wilt.

Dat, én:

Ouders zullen waarschijnlijk boos worden, schrikken, dat soort zaken, maar dat is een meer dan natuurlijke reactie. Gun ze die ook. Probeer rustig te blijven en wellicht op een later moment op alles terug te komen, wie weet bevatten ze het dan een stuk beter.

Zo ging het iig ook bij mij toen ik vertelde van de wiet en de coke en wat niet.. Ze waren eigenlijk vooral bezorgd om me, en terecht overigens.

Hopelijk kan je een beetje tot een beslissing komen, weet wel dat het waarschijnlijk óntzettend oplucht om het te vertellen, ongeacht de consequenties. Eerlijkheid schijnt lang te duren.

Heel veel succes Technora!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik woon al vier jaar niet meer thuis, en ik zie mijn ouders maar eens in de twee maanden zo ongeveer, daarom is het ook zo lastig, als ik ze eens zie heb ik geen zin om gelijk met zo'n verhaal op de proppen te komen... Maar toch voelt het wel beter om geen geheimen voor ze te hebben. Misschien komt het goede moment wel eens...

gamezz

Bewuste gebruiker
ik ben heel erg blij met me ouders(minder met men pa wat een zak)
ouders gescheiden je kent het wel
op school haden ze vermoedens datik blowde. ik moest een bezoekje brengen aan pisad(in oost-vlaanderen centrum voor drugsbegeleiding)eenmaal aangekomen vraagt ze,ja jongeman wij hebben vermoedens dat u drugs geruikt ik zei van ja ik blow soms een keer isdat zo erg??
gesprek gehad met die mevrouw(waarik nu nogaltijd in gesprek ga,is niet zo om je te laten stopen eerder om erover te praten :))
toen hebben ze men moeder gebeld je kent het wel het schrik moment.
allemaal verwijten naar men hoofd van datik niet van haar hou enzo
enja hebze wat laten rondkijken op internet en boeken.
nu begrijptze wat wiet is en wat het metje doet.
en ik ga binnenkort misschien met haar blowen :)

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Gamerz: Tof!

Verder: Pfff, wat een verhalen hier allemaal zeg!
Best erg om te lezen dat de meeste ouders nog dat 'bescherm je kinderen tegen de kwaadaardige drugs'-idee hebben. Je zou ze haast massaal les willen geven in hoe het werkelijk zit.

Ik ben zelf eigenlijk heel braaf en heb zelfs nooit geblowd, ik drink ook geen alcohol.
M'n ouders weten dat en vinden dat allemaal goed enzo.
Maar sinds m'n eerste paddo-trip ben ik me enorm gaan interesseren in geestveruimende middelen en ik heb nu al een aantal boeken hier liggen.
"Alles over Paddo's" "Uit je Bol" en "LSD: My Problem Child"
Laatst was m'n vader getuige van dat ik het boek "Het Utopisme van de drugsbestrijding" uit een pakketje haalde.
Ik denk dat ze zich wel wat afvragen over mij en drugsgebruik, want die boekjes verstop ik ook niet ofzo. M'n moeder moet ze al meerdere keren gezien hebben, geen twijfel mogelijk.
Ik vind het alleen nog te vroeg om er zelf eerlijk over uit te komen, want dat wil ik ooit wel doen. Misschien als ik op mezelf woon en meer ervaring heb.
Ik denk ook dat ze er zelf niet over durven te beginnen als eerste uit angst dat ik toegeef wat ik allemaal gebruikt heb, en dat ze dat liever niet willen weten. Of omdat ze denken dat ik toch de discussie wel win als ze over bezorgdheid en 'drugs is slecht' gaan praten.
Aan de andere kant denk ik dat ze er wel redelijk open voor staan en dat is zeker fijn. Heb het eigenlijk wel getroffen met mijn ouders als ik dit zo lees allemaal.
In de toekomst als het ter sprake komt maar eens proberen om ze ook te verleiden tot een paddo trip. :grin:

Bovenaan