drugs en ouders

Kim

Wijs gebruiker
Nou niet helemaal ....Hij mept me eigenlijk al bij het merken van drugsgebruik

Hij heb zelf een x de badkamer deur ingetrapt toen ik op de wc aan t basen was Toen pleurde die mij van de trap

A

Anonymous

Gast
Waat :openmouth:

Dat is niet normaal hoor wat ie met je doet, dreig de volgende keer met de politie dat ie jaren mag gaan zitten voor mishandeling, of je het doet is een 2e maar je kan het proberen.

lot

Badass junkie
@ kim en wat doet je ma dan tegen dit alles?

weetje dat ik me niet voor kan stellen dat mn ouders mn zouden slaan?
het is voor mij zo vanzelfsprekend dat ze het niet doen namelijk..

caatje

Badass junkie
Ja das ook niet de manier. Maar het wel weer een reactie op jou actie toch? Misschien is het samen met de machteloosheid van zichelf ook het verdriet wat hij mss ziet bij jou moeder, zijn vrouw/vriendin. En echt ik praat het niet goed, ik vind het erg klote voor je. Maar ik probeer te begrijpen wat iemand tot zo'n woede kan drijven.

Frisko

Badass junkie
caatje zei:
Ja das ook niet de manier. Maar het wel weer een reactie op jou actie toch? Misschien is het samen met de machteloosheid van zichelf ook het verdriet wat hij mss ziet bij jou moeder, zijn vrouw/vriendin. En echt ik praat het niet goed, ik vind het erg klote voor je. Maar ik probeer te begrijpen wat iemand tot zo'n woede kan drijven.
eens met caat,crack is niet hetzelfde als een joint hé :)

Qocaïne

Badass junkie
Lana zei:
Lana zei:
Mijn ouders zijn er ook helemaal tegen en wisten er eerst toeten noch blazen van. Ze dachten dat een jointje al levensgevaarlijk was.
Dus toen ze me betrapten met een zakje pep, waren de rapen gaar.
Ik heb een half jaar huisarrest gekregen. Maar ik gebruikte toen al een jaar iedere dag, dus ik moest het toch hebben, of ik nou thuis was of niet. Ik mocht nog wel naar m´n bijbaantje, dus zo combineerde ik het bezoek aan de dealer en het baantje. En het leventje ging gewoon door.
En zoals al eerder gezegd in dit topic: als je eenmaal betrapt bent, volgen er meer keren.
De volgende keer betrapt te zijn geweest op school, lag ik er thuis uit. Ik was net een maand 16 en kon m´n koffers pakken. En moest gaan inwonen bij de vriend die ik toen had. En vanaf toen heb ik nooit geen vaste woonruimte meer gehad..
Pas sinds een jaar heb ik een een woning helemaal voor mezelf.
Dus het was heel vervelend.

M´n ouders hebben in die tijd wel de één na de andere avond bijgewoond voor ouders van drugsverslaafde kinderen en zijn nu helemaal op de hoogte van alles. Ik denk wel dat ze weten dat ik nu alleen blow. M´n moeder zeui vorige week nog: Ja ach, dat blowen, misschien moet ik toch wat meer met m´n tijd mee gaan. Maar vroeger in MIJN TIJD.. Blablabla. :mrgreen:
Dus ik denk dat ze wel weet dat ik nu gewoon blow. En het maakt ook verschil, dat ze nu thuis zien dat het goed gaat hier.

Ben nu 23.
Het contact met m´n ouders is nu redelijk, omdat ik een zoon heb. Daar willen ze wel een leuke opa en oma voor zijn. Maar als hij er niet was geweest, had ik er nu echt geen contact meer mee gehad.
Ik snap dat ze het moeilijk vonden, maar om nou een kind van amper 16 de straat letterlijk op te schoppen. En dan vinden ze het gek dat je nog meer gaat gebruiken. En dan weer liepen ze te janken of ik alsjeblieft contact op wou nemen, en dan nam ik contact op en scholden ze me uit voor mager lijk, junk en fietsendief. Of ik moest zo nodig langs komen, kwam ik langs, kreeg ik een paar schoppen van m´n pa en moest ik weer oprotten.
En ondertussen maar genieten van hun kleinburgerlijk leventje, met dikke auto onder d´r kont. Pleur op. Alles voor het zicht van de buren. Daar heb ik echt een schijthekel aan.
M´n ouders hebben het goed voor elkaar en verwachten dat een ander dat ook zo doet en wil. Kunnen het niet hebben dat ik anders ben. Want mij interesseert het niet wat "de buren" van me denken.

Ik hou er maar over op, want ik word nou al weer giftig. :rolleyes:

Dat is een hevig verhaal Lana. Lijkt me echt zo verschrikkelijk als je zoiets moet meemaken. Gelukkig heb je je leven nu weer op de rails.. en ga je toch nog een beetje met je ouders om.. al is het alleen maar om je kind =) waarschijnlijk heb je dit hoofdstuk al lang afgesloten.. maar toch nog sterkte en succes!

En over dat dik gedrukte stukje.. meerdere keren betrapt worden zou killing zijn.. pff dan heb je dus dubbelop gelogen.. dan zou ik ook echt zó de klos zijn.. niet normaal. Héél goed verstoppen dus!

Kim zei:
Mij is anders mijn moeder heeft

na het ontdekken van mijn verslaving allemaal artsen en klinikekn proberen aan te smeren

Nu weet ze dat ik het doe maar ze zegt er nietr veel van
Als ik maar normaal doe en niet binnen gebruik

Mijn stiefvader daar in tegen die heeft nogal losse handjes
en die mept me het hele huis door als ie merkt dat ik gebruik

Maar door de crack voel ik er niet veel van

damn... en dan loop ik te zeuren over mijn ouders... :(

Ik kan je niet goed advies geven.. je moet hier in iedergeval wel proberen wat aan te doen denk ik.

Is er een mogelijkheid dat je de politie aanspreekt.. misschien kan je zelfs een video opname maken. Al zijn ruzies niet te voorspellen natuurlijk.. en dus niet te filmen.

Iig heel veel sterkte... en ik hoop dat er snel een einde aan komt kim!
Dit moet stoppen!

Qocaïne

Badass junkie
Met mij is overigens alles goed gegaan.
Ik ben een gesprek aan gegaan over drugs. Over welke verschillede drugs er zijn.. van welke je lichamelijk of geestelijk afhankelijk wordt. En wat drugs met je lichaam doet (wat de werking is).

Daarbij heb ik toegegeven enkele drugs gebruikt te hebben.
Behalve paddo's en de HD. Ik heb wel aangegeven ooit paddo's te willen gebruiken, en dat ik er erg geïnteresseerd in ben. Na mijn verhaal over verslavingen en de impact die paddo's op je hebben reageerde ze daar niet eens boos op.

Ze zijn bang en blijven bezorgd.. dat zal misschien altijd blijven.
Maar gelukkig is alles nu een beetje uitgepraat en heb ik mijn moeder ervan kunnen overtuigen dat ik geen (beginnende) junk ben.

Thnx for all the reactions!

:wave: me!

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
euhm wat mij opvalt is dat niemand er bij zegt hoe fel zijn drugsgebruik zijn leven bepaald.

Mijn ma en pa waren behoorlijk ondervragend toen ik zei dat ik blowde, mijn pa is arts dus ja die kent het wel en men ma die is psychiater dus ja die kent het ook. dus je kan de gesprekken thuis al voorstellen :)
Maar uiteindelijk wisten ze na een tijd alles, ook omdat ik kon afleiden uit hun gesprekken dat ze goed genoeg wisten hoe gevaarlijk/ongevaarlijk xtc of coke is.
Ik heb gewoon duidelijk laten merken dat het geen probleem was. Ik had men punten op school en ik heb mijn diploma gehaald zonder een jaar te verliezen.
ouders willen een goede toekomst voor hun kinderen in de eerste plaats, die drugs hebben er niet zoveel invloed op. Het is de verslaving die de oorzaak van alle ellende is. geloof mij geen enkele ouder wilt een kind dat aan de alcohol zit evenmin als aan de coke, crack of speed.

En misschien horen sommige mensen dit hier niet graag. Maar in mijn ogen is verslaving een ziekte, ofwel lichamelijk of psychisch. Maar zoiezo ben je te zwak om het te gebruiken. Leer jezelf dan kennen en stop er gewoon mee. en die reacties van ouders hierboven versta ik best wel goed. Hoe machteloos je jezelf moet voelen wanneer je kind zen leven verneukd.

TeQ

Bewuste gebruiker
Mijn pa vind het geen probleem allemaal, die heeft vroeger zelf ook van alles gebruikt en met hem is het prima afgelopen.

Hij is zelfs van mening dat een beetje experimenteren goed voor je is, soms wanneer we samen best wat gedronken hebben praten we er wel over wat hij vroeger heeft gedaan en wat ik nu doe.
Verder is het wel taboe gezien mijn moeder nogal sterk in vooroordelen is, maar toch zou ze blowen en paddo gebruik prima van me trekken.

In ieder geval zal ik er nooit het huis voor uitgetrapt worden. Bovendien gaat het studeren e.d. verder erg goed en behaal ik goede resultaten in mijn "maatschappelijke" leven, dus zolang dat goed gaat is er niets aan het handje.
Woon in feite op kamers thuis, we kunnen hier gerust eens een jointje roken of een lijntje snuiven, zolang we maar niet dik trippend hier zitten.

Zodra mn pa het idee zou hebben dat het de verkeerde kant op gaat zou hij eens serieus met me gaan praten, maar dat is sinds mijn 16e (ben nu 21) al niet meer gebeurd dus :)

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben ook heilig... ze zijn op de hoogte.

Wat heb ik in dat opzicht toch een geluk met mijn ouders. Gelukkig is het bij jou nog goed afgelopen Qocaïne. Misschien dat je ooit nog wel de rest kunt vertellen, over je paddo ervaringen bijvoorbeeld :) (als je niet meer thuis woont allicht :P).

Mindless1985

Badass junkie
Ik heb een hele tijd geblowed zonder dat mijn ouders het wisten TOT ik een bekeuring voor openbaar blowen kreeg. Die deed pijn want het betekende dat ik 125 euro moest lappen EN ik mijn ouders moest op biechten dat ik blow(de). Achteraf gezien niet heel verkeerd want nu weten ze (bijna) alles over mijn drug gebruik, en kan ik daar open met ze over praten :)

@spliffsnatcher: Op sommige punten ben ik het wel met je eens, maar voor sommige mensen is stoppen met iets moeilijker dan anderen, en al helemaal als je in een moeilijke situatie zit betreffende thuis. Om die mensen dan zwak te noemen... ook vind ik het vrij storend dat de helft van je posts er over gaan dat jij zo goed bent opgeleid en dat dat zonder problemen ging, wees er blij mij, maar je hoeft dat echt niet elke keer er bij te melden, sommige mensen hebben daar geen kansen toe gehad, ook al hadden ze dat graag gewild. Ik kan op dit moment gewoon niet meer naar school aangezien ik niet rond kom zonder 32 uur per week te werken.

Genoeg gezeken, terug naar Jensen

Qocaïne

Badass junkie
Sweet_Shadow zei:
Ik ben ook heilig... ze zijn op de hoogte.

Wat heb ik in dat opzicht toch een geluk met mijn ouders. Gelukkig is het bij jou nog goed afgelopen Qocaïne. Misschien dat je ooit nog wel de rest kunt vertellen, over je paddo ervaringen bijvoorbeeld :) (als je niet meer thuis woont allicht :P).

Yep gelukkig is het goed afgelopen! Nu maar héél goed oppassen dat het geen tweede keer gebeurd! :)

Ooit zal ik de verhalen van de paddo's vertellen... maardat kan beter wachten tot ik uit huis ben idd :)

nog bedankt iedereen ^_^

Osi`

Bewuste gebruiker
Verleden week nog eens gepraat met mijn moeder over het drugsgebruik en dat ik ook ooit XTC hebt geprobeerd en dat het niet zo heel speciaal was. Juist zelfde situatie als Qocaïne :) Kan er heel openlijk mee praten en ik vertel ook aan m'n ouders over welke soorten drugs er allemaal zijn en wat de risico's ervan zijn enal en wat er kan gebeuren met u.

En ik heb ook nog gezegd dat ik ook verder enorm geinteresseerd ben in Paddo's en LSD en Salvia .. Rest moet ik niet hebben omdat ik het risico te groot vind en ik vind dat Paddos of LSD of Salvia al heel ver diep gaan, goed genoeg voor mij aan de verhalen van anderen te horen dus.

Ze vinden het idd ook geen probleem dat ik wiet gebruik, ze zijn er wel bezorgd over, m'n stiefvader niet, want die vind dat wel niet erg en wil het samen met mij en mijn moeder in de vakantie nog eens een jointje blowen.
Ik mag blij zijn dat ik zo'n goeie ouders heb eigenlijk, tegenover andere ouders .. Maar idd, crack is niet echt een vrij gezonde drugs, niet dat drugs gezond is, maar de risico ervan is veel groter en schadelijker.

qlo

Experimenterende gebruiker
ff offtopic note:

enkelvoud: een drug
meervoud: drugs

zo moeilijk? is toch tzelfde als bij andere woorden :confused:

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
@dzy

ik bedoelde het woord zwak niet zoals jij het begreep blijkbaar :wink:
zwak is in mijn ogen gewoon sneller vatbaar voor "iets" of dat nu een stof is zoals alcohol of een gewoonte zoals verslaafd kleren kopen.

Als je van jezelf weet dat je "zwak" bent, zoek dan hulp. Of als je eenmaal door een verslaving bent geraakt overtuig je dan dag in dag uit van het niet meer te doen. Dat is echt niets om over te schamen, het is fysisch en psychisch zo dat niemand hetzelfde is, sommigen kunnen ertegen en zullen makkelijk x aantal jaar gebruiken om dan nadien een andere fase in hun leven in te gaan en van dag 1 op dag 2 niets meer te gebruiken.

En of je nu een opleiding hebt gehad of niet, maakt niets uit, als mijn kind ooit zegt van ik wil lasser worden dan mag hij dat. Ik had het niet echt op de opleiding eerder op wat je ermee doet en dan mag dat hoog laag of eender wat zijn. Geloof mij er zijn genoeg personen die gestudeerd hebben die ook bezwijken aan bv alcohol.

En het is net dat waar ouders zo een panische angst voor hebben, je kan onmogelijk weten of je kind iemand is die er nee tegen kan zeggen wanneer het moet of omgekeerd, en hoe zwaarder de drugs hoe meer terecht die vrees is.

De illegaliteit van bepaalde drugs is daarom misschien wel een zegen voor sommigen omdat het net daardoor makkelijker te constateren is. Vraatzucht, internet verslaving, shop verslaving, noem maar op zijn des te gevaarlijker omwille van het sociale aanvaarden van de gemeenschap errond.

dus ik kan best aannemen dat voor een ouder het al heel makkelijk uitkomt dat bepaalde verslavingen al tegen zijn te gaan (of toch te proberen) door de illegaliteit ervan.

R44f

Newbie
Mijn ouders wisten op mijn 14e of 15e al dat ik wel eens een joint rookte met mijn vrienden. Op een avond hadden we het over drugs aan tafel en zei mijn vader dat hij het echt niet zo erg zou vinden als ik eens een keer een halve xtc pil gebruikte of een lijntje snoof; dan moest ik dat maar gewoon vertellen. Ik heb toen gelijk bekend dat ik al een paar keer had geblowd.
Harddrugs gebuik ik niet over het algemeen, ook niet bij wijze van experiment, ik heb daar gewoon niet zo'n behoefte aan en vind het zelfs een beetje eng. Toch vraag ik me af of ik niet meer gestimuleerd word te gaan experimenteren door het feit dat mijn ouders zo open tegen mij zijn wat drugs betreft. Misschien is het omgekeerde wel het geval; ik zou het niet weten.
Eerlijk ben ik elk geval toch niet geweest, want als mijn ouders hadden geweten dat ik op mijn 15e en 16e zoveel blowde hadden ze dat echt erg gevonden denk ik, en ik denk niet dat ik ze dat ooit ga vertellen.

Ik ben het eens met wat spliffsnatcher zei, als je vatbaarder bent voor verslaving is het zeker raadzaam om hulp te zoeken, en het desnoods aan je ouders te vertellen ook al zullen die het niet leuk vinden. Ik heb het meegemaakt met een vriend van mij en die kon gewoon echt niet stoppen met veel teveel te blowen, en nu na een jaar maak ik het in feite nog steeds mee, ok al heb ik het idee dat het beter gaat nu hij het wel tegen zijn ouders heeft gezegd en hulp zoekt.

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
Hm het begon allemaal 4 jaar geleden ofzow.. Ging uit met vriendje vanwege omstandigheden, was er kapot van en kwam op gegeven moment op school met hoofdstuk drugs. Ik nieuwsgierig.. Why not? got nothing to lose.. hehe. Nouja paar x wat gebruikt in bij zijn van vriend.. tot op geven moment die gast zei van ik vertrouw geen mense die drugs gebruiken.. Hij stapte naar vriendin van mij en vervolgens gesprek met ouders gehad.. over paar x drugs gebruik.. smart drugs:/ en padoos.
Heel gezeik, geen geld meer, niet meer weg van huis.. wel school enzo marja..
Toen ging 3jaar ofzow goed. Ik wilde geen gezeik over drugs dus gebruikte ook niets:grin:

Afgelopen jaar.. nog geen 4 maanden geleden kreeg ik opdracht samen met 2 andere klasgenootjes een project te maken om voorlichting te geven over cocaine.. Toen mijn ouders dat hoorde was wel ff gezeik over 3 jaar gelede:/
Naja ik natuurlijk altid wel nieuwsgierig geweest naar dit.. dusja.. ik kwam in conact met iemand die gebruikte en kon krijgen. Avondtje chille zagk wel zitten.. tsja.. gelukkig weten men ouders er niets van... en laat ik ook zo.. kzou ni willen weten wa ze zouden doen als ze er achter kwamen..

smokable

Newbie
cunt zei:
Safire zei:
Mijn moeder weet dat ik 'wel eens' xtc heb gebruikt en wel eens blow. Het blowen boeit haar niet, dat doen mn ouders namelijk zelf ook. X was ze minder blij mee, maar ze weet dat ik er verstandig mee om ga. Mijn vader weet dat ik regelmatig dingen gebruik en andere middelen wil proberen. Heb regelmatig gesprekken met hem gehad over LSD en paddo's. Hij heeft in zijn jeugd alles gedaan, op heroine na, en snapt heel goed dat ik er nieuwsgierig naar ben. Hij vindt het allemaal niet erg, omdat hij weet hoe ik ben (hij is exact hetzelfde als ik) en dat ik er op een goede manier mee om ga. Ben dus zeker wel blij met zulke ouders (de hippies!!) als ik sommige andere verhalen lees.
willen ze nog iemand adopteren? :wave: :wink:

Vraag ineens of ze er 2 willen adopteren :mrgreen:

yellowmoon

Bewuste gebruiker
jullie vinden jullie situatie mischien erg maar het kan niet erger zijn als je turk ben, je ouders hebben in meeste geval geen verstand van drugs en denken dat heroine hetzelfde is als gwone wiet, toen ik op mijn 16 gepakt was met wiet, stond ik ineens alleen met mijn kleren midden in the ghetto ik heb meer dan week op straten moeten slapen in december :( mensen jullie willen niet weten hoe koud het is in een park snachts mijn vingers deden soms urenlang pijn van koud, naar politie gaan had geen zin want die luisteren naar ouders en volgende dag zit ik in een afkickcentrum of zo een gelul
na 1 week ze waren thuis rustiger en heb ik gezegd dat ik gestopt was enzo maar mijn contact met mijn vader is sinds toen en nog steeds superslecht ik praat met mijn ouders nooit over wiet ofzzo en eigenlijk heeft dat geen zin ook ik woon niet meer met hun en ik wil ook zo min mogelijk contact hebben met hun

caatje

Badass junkie
yellowmoon zei:
naar politie gaan had geen zin want die luisteren naar ouders en volgende dag zit ik in een afkickcentrum of zo een gelul

Daar kom je zomaar niet binnen. Je krijgt eerst gesprekken en dan wordt er bepaald of je in aanmerking komt voor hulp. Het zou raar zij als ze zomaar iedereen binnen laten omdat ouders vinden dat het moet.

Maar al met al vind ik t klote voor je dat het zo liep.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
smokable zei:
cunt zei:
Safire zei:
Mijn moeder weet dat ik 'wel eens' xtc heb gebruikt en wel eens blow. Het blowen boeit haar niet, dat doen mn ouders namelijk zelf ook. X was ze minder blij mee, maar ze weet dat ik er verstandig mee om ga. Mijn vader weet dat ik regelmatig dingen gebruik en andere middelen wil proberen. Heb regelmatig gesprekken met hem gehad over LSD en paddo's. Hij heeft in zijn jeugd alles gedaan, op heroine na, en snapt heel goed dat ik er nieuwsgierig naar ben. Hij vindt het allemaal niet erg, omdat hij weet hoe ik ben (hij is exact hetzelfde als ik) en dat ik er op een goede manier mee om ga. Ben dus zeker wel blij met zulke ouders (de hippies!!) als ik sommige andere verhalen lees.

haha ik vraag wel of ze geen plannen hebben voor een 'weeshuis' :P

JewCookie

Wijs gebruiker
Safire zei:
smokable zei:
cunt zei:
Safire zei:

haha ik vraag wel of ze geen plannen hebben voor een 'weeshuis' :P

ik woon in zwolle dus ik heb voorang.. :openmouth:

minn

Badass junkie
Mn ouders flippen helemaal als ze weten datk rook, laat staan als ze weten dat k blow.
De ouders van mn 2 beste vriendinnen weten wel datk rook.. :rolleyes: Beetje vaagjes..
Nja, nog 2 jaartjes en dan benk er vanaf :grin:

melissa

Wijs gebruiker
binnenkort kan ik ook voor zo een dilemma komen te staan maar dan als ouder zijnde.......
t heeft al vaak door mijn gedachten gespookt wat ik in zo een situatie zou doen....
ik heb altijd gezegd dat ik blowen geen probleem zou vinden,maar daar ben ik naar alle negatieve publiciteit ook alweer op teruggekomen...
ik denk dat openheid ervoor zorgt dat je als ouder overzicht houd,maar aan de ene kant vind ik t ook weer een verkeerd voorbeeld....
drugs is toch iets wat je beter kunt laten,ik vind niet dat je als ouder zijnde daar je goedkeuring voor moet geven....
wat als t allemaal uit de hand loopt dan ben jij wel mede verantwoordelijk voor t probleem van je kind......
tegenwoordig is de kans natuurlijk meer aanwezig dat een jongere drugs gebruikt...
ik weet echt niet wat ik zou doen,ik hoop dat ik er ook nooit achter hoef te komen

matthijs

Badass junkie
minn zei:
Mn ouders flippen helemaal als ze weten datk rook, laat staan als ze weten dat k blow.
De ouders van mn 2 beste vriendinnen weten wel datk rook.. :rolleyes: Beetje vaagjes..
Nja, nog 2 jaartjes en dan benk er vanaf :grin:

Ik wed dat je ouders je in die 2 jaar nog minstens 3 keer betrappen met roken en/of blowen.

pafhond

Newbie
Mijn moeder is er vorige week vrijdag nog achter gekomen dat'k gesmoord had(gelukkig alleen maar dat). Nja, ook met dingen als 'je gaat buitenvliegen' enzo maar das wel normaal zeker.
Nuja, mijn pa weet dat'k af en toe eentje paf, en daar heeft hij neits op tegen, gij doet soms zelf ook mee :wink:
anyway, maar zaterdag was'k dus bij mijn pa eentje aan het paffen, en ik werd echt megabang en paranoide, ik lag in mijn bed te denken dat'k echt buiten zou vliegen bij men moeder enzo als ze erachter kwam, en heb'k besloten om alles te verkopen. Nu heb'k enkel nog gedroogde paddo's liggen(welja, ze zijn aan het drogen om ze dan door te erkoepn), en heb'k bezig met het kweken van morning glory(jaja, er is al 1 zaadje uitgekomen!).
Btw, mijn ervaring vrijdag met morning glory was redelijk teleurstellend, voelde me alleen wat stoned, geen hallucinaties ofzo.(had ongeveer 100zaden op)

lot

Badass junkie
mijn ouders weten niks van mijn wiet en hasj gedoetjes af..
hoewel ik mn ma dr wel van verdacht dat ze wat doorhad
ze weten ook niet dat k rookte.. :grin:
en nu heb ik niks te verbergen want k doe t alletwee niet meer!

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
mijn ma is nu wel teweten gekomen dat ik blow.... gelukkig heb ik nogal relaxste ouders als het daarom gaat, helemaal geen gezeik gehad ofzo, ze had zelfs een wietzakje gevonden met nog 2 a 3 paffers erin, ik zei ja je weet t' toch al toen zei ze ja dat is waar ook :P :P allebij me ouders weten niks van mijn hd gebruik af en dat wil ik graag zo houden :mrgreen:

Bloob

Newbie
Mijn moeder weet dat ik smoor, ze aanvaard dit aangezien ze dit soms (1x in de maand) zelf ook wel eens doet.
Altijd grappig om te zien, na 2 trekken knetterstoned ^^

Mijn vader daarentegen ...
Wel om eerlijk te zijn ik weet niet precies wat hij er over denkt.
Ik weet dat hij er niet content over is, maar toch doen we het hier (we = ik en mijn broer van 21, ik ben 18 )
We roken op onze slaapkamers, en daar word niets over gezegd.

Mijn vader tolereert het zeker niet, maar het komt nooit tersprake, hij heeft nog nooit echt gezegd dat we het niet mogen doen, maar ook nooit gezegd dat we het wel mogen.

Ik ben betrapt op het weed roken door mijn vader op dees manier :

ik zat thuis, te roken op mijn kamer, pa gaat naar het toilet, mijn kamerdeur stond open (DOM?) en ik hoor hem roepen van beneden:
Wie is daar weed aan het roken (op een kwade toon).
Ik kom uit kamer en wist niet goed wat te zeggen, dus ik zei: Rob zeker ? (Rob is de naam van mijn broer)

Hij antwoorde: da kan nie want dies al paar uur weg....

Ik: ik dan .... :/

hij mompelde erna iets in de aard van da hij da nie tolereerde en wandelde weg, daarna nooit meer iets over weed gehoord :confused:

dusja ik denk dat ik het mag, dus ik ga nu lekker mijn jointje opsteken in mijn slaapkamer !

:stoned:

Play_bunny

Wijs gebruiker
Als mijn ouders er ooit achter komen dat ik drugs gebruik of gebruikt heb, zeg dan maar "dag dag" met je handje. Ze maken me letterlijk af volgens mij.
Als ik zie hoe boos ze op mijn broertje waren toen ze erachter kwamen dat hij blowde, dan wil ik niet weten hoe kwaad ze zullen zijn als ze erachter komen dat mijn broertje en ik af en toe harddrugs gebruiken.
Voor ons is gelukkig het voordeel dat we allebei niet meer thuis wonen, d
dus die kans is erg klein :)

scratchtraxx

Belezen gebruiker
minn zei:
(...)
En laatst bracht mn ma me ergens heen, en ik had wiet in mn zak, en de hele auto stonk, maar ze rook niks.
Ik denk dat ouders op een teken moeten gezet worden en dat ze er dan pas op gaan letten.
Dus pas nu gewoon goed op, berg alles op, of ga op kamers :)

Als ik wiet bij heb ruikt ze het al als ik nog maar in de straat kom :openmouth: nja je verhaal lijkt sterk op dat van mn zus, maar na 'n tijdje had moederlief het uiteindelijk ontdekt omdat ze van die steekproeven deed zoals 'je moet nu direct naar huis komen want ik moet dringend naar een patiënt maar ben mn sleutels binnen vergeten, kan dus niet binnen en niet weg met de auto' en dan pupil-check.. Of over drugs praten en dan heel fijntjes haar reacties observeren (zus is nogal paniekerig type).
Denk dat er niet erg veel is dat je kunt doen, alleen in welk geval dan ook niet onder invloed thuiskomen en zo :confused:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heh mijn ouders zijn gelukkig wel chill op dat gebied.. ik heb 5 wietplanten op ons dakterras staan, een Salvia D voor het raam en ik wil ook nog wat Hwaiian baby woodrose zaadjes aanschaffen om te kweken :sunglasses:
Me pa vindt alles best, me ma vind alleen dat de wietplanten stinken, maar dan zeg ik dat ze zich aanstelt en dat het wel meevalt (ze bloeien nog geneens :P )
Zolang ik maar geen synthetische troep neem of paddo's (god mag weten waarom geen paddo's??) is alles best. Natuurlijk weet ze niet dat ik dat ook doe :rolleyes:

Als ze er achter zouden komen zou ik gewoon de waarheid verdraaien (ehm.. ik had het van die en die en moest het aan die ander geven, je kent het wel) verder zorg ik gewoon dat ze niks vinden van die bende en niks aan me merken.
Heb trouwens wel eens xtc genomen gewoon thuis, toen ik ff op de plee zat :P vet fijne avond en me ouders merkten geen ene hol. Misschien alleen dat ik ineens een stuk minder stotterde dan normaal :rolleyes: (ik stotter namelijk)

Mijn ouders stellen het niet echt op prijs dat ik wel eens xtc & coke gebruik. Maar toen ik op vakantie gingen hadden ze er wel voor gewaarschuwd om geen xtc en coke mee te nemen, vanwege een ander drugs beleid.

Voor de rest vragen ze er vrijwel nooit meer naar..

Bovenaan