Het gaat niet a l l e e n om rijden onder invloed inzake bekwaam kunnen rijden.
Welnee.
Dit is een slechts kleine groep mensen die mogelijk gevaar veroorzaken.
Wat ik in deze discussie nog niet gehoord heb, en daarom ga ik deze factor erbij halen, is een veel grotere groep mensen die door leeftijd, ziekten, en laten we niet vergeten de groep regelrechte verkeers aso's die dat roze kaartje misbruiken voor de lol.
Je moest eens weten hoe sommige 80 plussers op de gratie van de andere verkeersdeelnemers nog zonder brokken rondrijden...als er een testmethode niet goed voldoet, dan heeft de controlerende instantie maar te zorgen dat deze methode verbeterd wordt, maar zolang dit nog niet het geval is moet er geroeid worden met de riemen, die men n u heeft.
Als je zwaar geblowd hebt, en je wordt een week later gecontroleerd en je zit te hoog, dan hanteert men de regels zoals deze er zijn.
Wie zegt, dat je gelijk hebt in je hypothese, dat je weliswaar te hoog zat, maar dat je volkomen bekwaam kunt rijden? Toon dat maar eens aan....je hebt i.i g de schijn tegen je! Hoe vervelend ook....
En dan dit nog.
Qua sancties is de enige, die daarover beslist, de rechter.
Maar, deze is dan wel volkomen onafhankelijk, zij hanteren beleidsregels ook wel jurisprudentie genaamd.
Daarin staan wel degelijk oplopende sancties naargelang de concentratie van de stof waar het om gaat, hoger is geweest bij vaststellen.
En ben je onder invloed van twee verschillende soorten stoffen die verboden zijn, dan idd ga je een jaar onvoorwaardelijke ontzegging plus 1000 euro boete tegemoet.
Deze straf vind ik volkomen terecht.
En ik was ook geen heilige, ook ik reed onder invloed toen alcohol nog mijn lijfsdrankje was.
Gode zij dank is er nooit iets gebeurd!
Maar goedkeuren?
Nee. Een dronken gak arts die mij vol van achteren met een flinke snelheid katapulteerde, dat opent je ogen.
Jazeker!