Drugsvoornemens 2008!

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Ik ga me veel meer verdiepen in tripmiddelen :) Verder zit ik nog te denken om te gaan minderen met blowen.

azgaza

Badass junkie
Haha het lijkt een veel voorkomend voornemen om meer tripmiddelen te doen en minder andere dingen hier zo op het forum.
Veel mensen willen minderen met blowen en bepaalde harddrugs en het grootste deel wil een nieuw tripmiddel proberen.
Ik hoef zelf nog geen nieuwe dingen in 2008 denk ik; ik vermaak me voorlopig prima met LSD en af en toe paddo's. Daar wil ik gewoon lekker mee door gaan in 2008, en er staan zelfs al wat trips geplanned voor het jaar 2008.
Ik weet bjina zeker dat ik een maand wil stoppen met blowen na de kerstvakantie om daarna weekend blower te worden ipv. dagelijkse.

nicolai

Wijs gebruiker
2008 wordt het jaar dat ik dingen uit ga proberen. en wil eventjes ander halve maand stoppen met blowen...maar goed, dat stoppen gaat morgen al gebeuren. niet dat ik echte problemen heb door het blowen ofzo, maar wil gewoon even mijn lichaam van binnen zuiveren. en de eerste paar joints zullen na die ander halve maand weer inslaan als een bom... :grin:

Um

Belezen gebruiker
januari en februari, eerst twee maanden stoppen met alles (inclusief blowen en geen enkele pint drinken)

daarna nieuwxe dingen als mecaline, opium en dmt proberen

Talec

Bewuste gebruiker
beetje minder blowen
paddo growboxen aanschaffen
LSD :hearteyes:
trippen met men vrouwtje erbij (heb dit ng nooit kunnen doen met haar, zij erbij als sitter dan want tripstuff is niet voor haar weg gelegd)

Hyperdrive

Belezen gebruiker
Volgend jaar wil ik wel eens MDMA, LSD en Salvia uitproberen. Heb tot nu toe alleen nog maar salviabladeren gehad, en dat had weinig effect.

En dit jaar nog wil ik de eerste keer paddo's doen :)

erwin krol

Bewuste gebruiker
ayahuasca rules.

Maar daarnaast ga ik zeker nog wat Shulginesque zaakjes consumeren, alleen voor mij nieuwe als tma, doef, aleph. en eens die meth aanraken, dat ligt me maar vervelend naar me te staren!

rudyv

Experimenterende gebruiker
heb eens straffe verhalen gehoord van carfedon, dit is een russische amfetamine. werd ontwikkelt om de cosmonauten wakker te houden gedurende ruimtereizen.
Kweet enkel ni hoe je eraan moet geraken, naar 't kremlin bellen is geen optie omdat mijn russisch niet goed is :P

DarkScope zei:
Safire zei:
van de speed afblijven :)

huhm, ik snap nooit hoe mensen verslaafd kunnen raken aan die troep. No offence tegen jou btw.

Ik ben het toch eens met DarkScope. Enerzijds kan ik best begrijpen dat mensen verslaafd raken maar aan de andere kant totaal niet. Ik zal het even wat meer toelichten; de definitie van "verslaafd zijn" naar mijn mening dat je lichamelijk, danwel geestelijk, niet meer zonder iets kunt en een onweerstaanbare drang hebt datgene te doen of te nemen waar je aan verslaafd bent.

Wanneer je lichamelijk ergens verslaafd aan raakt wordt het lastig, je lichaam schreeuwt het uit, wanneer dat monstertje, dat we verslaving noemen, niet geeft wat hij wil zal hij je schoppen, fysiek dus. Dat is ernstig, maar volgens mij nog altijd voornamelijk opium/heroine.

Dan de geestelijke verslaving. Dat is iets waar je zelf bij bent, iets dat je kunt controleren. Natuurlijk kan het moeilijk zijn soms nee tegen jezelf te zeggen, maar ik vind eigenlijk dat het te makkelijk is om je achter het woord 'verslaving' te scharen. Eigenlijk komt het er op neer dat je weet dat je meer/vaker neemt dan goed is (en drugs gebruiken kan echt wel op een verantwoorde manier!) en dat je niet in staat bent die gevoelens te onderdrukken. Je zou dit ook op een andere manier kunnen lezen; eigenlijk heb je dan misschien niet zoveel zelfkennis, ben je ongedisciplineerd en niet de baas over je geest en gedachten.Het lijkt allicht wat cru dit zo te stellen maar ik kan er niet inkomen dat je niet in staat bent om van wiet, coke, speed etc. af te blijven. Het is geen lichamelijke verslaving! Je hebt jezelf afhankelijk gemaakt, je hebt er zelf voor gekozen om te denken dat je niet zonder kunt, dat zijn beslissingen die je met je eigen 'zijn' hebt genomen.

draai die gedachte om, je bent zelf de baas.

Wanneer je drugs gebruiken leuk vind, zorg er dan voor dat je nooit over de grens heen gaat, want eenmaal te ver kun je nooit meer terug en kun je nooit meer wat gebruiken, omdat je zelf al gebruikt bent

Miriam

Bewuste gebruiker
Weet wanneer je moet stopen en nooit door gaan zonder te slapen. want dan is het einde zoek. Wat ook handig is om alles op temaken, voor dat je gaat slapen. De dag erna vrij zijn s ook goed en lekker uitslapen dat is in iedergeval bij mij. het geval.

slash

Experimenterende gebruiker
Jack The Dipper zei:
DarkScope zei:
Safire zei:

huhm, ik snap nooit hoe mensen verslaafd kunnen raken aan die troep. No offence tegen jou btw.

Ik ben het toch eens met DarkScope. Enerzijds kan ik best begrijpen dat mensen verslaafd raken maar aan de andere kant totaal niet. Ik zal het even wat meer toelichten; de definitie van "verslaafd zijn" naar mijn mening dat je lichamelijk, danwel geestelijk, niet meer zonder iets kunt en een onweerstaanbare drang hebt datgene te doen of te nemen waar je aan verslaafd bent.

Wanneer je lichamelijk ergens verslaafd aan raakt wordt het lastig, je lichaam schreeuwt het uit, wanneer dat monstertje, dat we verslaving noemen, niet geeft wat hij wil zal hij je schoppen, fysiek dus. Dat is ernstig, maar volgens mij nog altijd voornamelijk opium/heroine.

Dan de geestelijke verslaving. Dat is iets waar je zelf bij bent, iets dat je kunt controleren. Natuurlijk kan het moeilijk zijn soms nee tegen jezelf te zeggen, maar ik vind eigenlijk dat het te makkelijk is om je achter het woord 'verslaving' te scharen. Eigenlijk komt het er op neer dat je weet dat je meer/vaker neemt dan goed is (en drugs gebruiken kan echt wel op een verantwoorde manier!) en dat je niet in staat bent die gevoelens te onderdrukken. Je zou dit ook op een andere manier kunnen lezen; eigenlijk heb je dan misschien niet zoveel zelfkennis, ben je ongedisciplineerd en niet de baas over je geest en gedachten.Het lijkt allicht wat cru dit zo te stellen maar ik kan er niet inkomen dat je niet in staat bent om van wiet, coke, speed etc. af te blijven. Het is geen lichamelijke verslaving! Je hebt jezelf afhankelijk gemaakt, je hebt er zelf voor gekozen om te denken dat je niet zonder kunt, dat zijn beslissingen die je met je eigen 'zijn' hebt genomen.

draai die gedachte om, je bent zelf de baas.

Wanneer je drugs gebruiken leuk vind, zorg er dan voor dat je nooit over de grens heen gaat, want eenmaal te ver kun je nooit meer terug en kun je nooit meer wat gebruiken, omdat je zelf al gebruikt bent

Beetje kortzichtig gedacht vind ik!! Mensen plaatsen bij het woord verslaving nog steeds de lichamelijke afhankelijkheid.. Maar uit ervaring kan ik zeggen: je geest is een heel sterk iets, het kan je voor de gek houden zonder dat je t in de gaten heb als je maar lang genoeg met iets doorgaat!!!! mensen met bv psychoses en stemmen in hun hoofd bestaan er genoeg, denk je dat die artsen en psychiaters in de klinieken ook zeggen, kom op het zit in je hoofd, get over it!! dit is misschien een zwaar voorbeeld, en bij verslaving begin je natuurlijk zelf, maar even om aan te tonen dat je geest niet zo simpel in elkaar zit als je denkt!

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn voornemen:

Net zo verder doen als ik nu bezig ben. Gaat helemaal prima. :)

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Safire zei:

Uiteraard nog steeds dat. Met als toevoeging dat ik max 4 keer per jaar xtc wil gebruiken en dan maximaal 1 pil per keer.. En max 4 keer per jaar lsd. Die twee dingen zijn me het beste bevallen en leuk voor af en toe. Maar niet vaker dan bovengenoemde aantallen :) Het moet wel leuk blijven!!

Telefoon

Wijs gebruiker
DMT ...
Ayacuasa..

LSD + DMT combi .. :P

meer mensen van DF leren kennen :P :hearteyes: :stoned:

stoppen met roken ( ben nu een stap/werk junk)
thuis rook ik niet ;P

Santatrip

Belezen gebruiker
Weer op zoek naar mdma, xtc-gebruik beperken tot 1x per 3 mnd en 2-cb en 2-ci uitproberen!! Oja, coke wil ik ook nooit meer doen maar vind er ook vrij weinig aan dus dat komt wel goed :beer:

:wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
En ik was als kind, al aan het zoeken. Altijd op zoek.. Naar nieuwe vormen..
Nieuwe klanken.. Nieuwe dingen! Nieuwe dingen! Nieuwe dingen!
-Hans Teeuwen

Nieuwe dingen! dus.

Bovenaan