jcp zei:Lycergic zei:MESCALINE !
Jaaa! Ik ga me in het nieuwe jaar eerst maar eens een San Pedro aanschaffen
En ik hoop in het nieuwe jaar ook eens LSD te kunnen bemachtigen.
jcp zei:Lycergic zei:MESCALINE !
Frisko zei:sossa proberen binnen de perken te houden![]()
![]()

Purple haze zei:Een dikke vette mix joint maken van hasj en weed![]()
DarkScope zei:Safire zei:van de speed afblijven![]()
huhm, ik snap nooit hoe mensen verslaafd kunnen raken aan die troep. No offence tegen jou btw.
Jack The Dipper zei:DarkScope zei:Safire zei:van de speed afblijven![]()
huhm, ik snap nooit hoe mensen verslaafd kunnen raken aan die troep. No offence tegen jou btw.
Ik ben het toch eens met DarkScope. Enerzijds kan ik best begrijpen dat mensen verslaafd raken maar aan de andere kant totaal niet. Ik zal het even wat meer toelichten; de definitie van "verslaafd zijn" naar mijn mening dat je lichamelijk, danwel geestelijk, niet meer zonder iets kunt en een onweerstaanbare drang hebt datgene te doen of te nemen waar je aan verslaafd bent.
Wanneer je lichamelijk ergens verslaafd aan raakt wordt het lastig, je lichaam schreeuwt het uit, wanneer dat monstertje, dat we verslaving noemen, niet geeft wat hij wil zal hij je schoppen, fysiek dus. Dat is ernstig, maar volgens mij nog altijd voornamelijk opium/heroine.
Dan de geestelijke verslaving. Dat is iets waar je zelf bij bent, iets dat je kunt controleren. Natuurlijk kan het moeilijk zijn soms nee tegen jezelf te zeggen, maar ik vind eigenlijk dat het te makkelijk is om je achter het woord 'verslaving' te scharen. Eigenlijk komt het er op neer dat je weet dat je meer/vaker neemt dan goed is (en drugs gebruiken kan echt wel op een verantwoorde manier!) en dat je niet in staat bent die gevoelens te onderdrukken. Je zou dit ook op een andere manier kunnen lezen; eigenlijk heb je dan misschien niet zoveel zelfkennis, ben je ongedisciplineerd en niet de baas over je geest en gedachten.Het lijkt allicht wat cru dit zo te stellen maar ik kan er niet inkomen dat je niet in staat bent om van wiet, coke, speed etc. af te blijven. Het is geen lichamelijke verslaving! Je hebt jezelf afhankelijk gemaakt, je hebt er zelf voor gekozen om te denken dat je niet zonder kunt, dat zijn beslissingen die je met je eigen 'zijn' hebt genomen.
draai die gedachte om, je bent zelf de baas.
Wanneer je drugs gebruiken leuk vind, zorg er dan voor dat je nooit over de grens heen gaat, want eenmaal te ver kun je nooit meer terug en kun je nooit meer wat gebruiken, omdat je zelf al gebruikt bent
Safire zei:van de speed afblijven![]()
Telefoon zei:meer mensen van DF leren kennen :P![]()
![]()