Echinopsis pachanoi (Trichocereus pachanoi) - zaden

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Beste,

Voor microdoseren ben mij ook gaan interesseren in cactussen. Lijkt me leuk om sowieso wat exemplaren thuis te hebben groeien.. ook voor de mooi. Als eerste wat zaadjes gekocht van Echinopsis pachanoi (Trichocereus pachanoi) via een smartshop.. afijn na wat lezen kom je al heel snel erachter hoe dit wereldje in elkaar steekt;

gegoochel met namen.. alles wat via smartshops verkocht wordt is open bestuiving.. of het daadwerkelijk Echinopsis pachanoi is, waarschijnlijk niet... de zaden zijn vaak oud.. actieve oplichters op marktplaats die niet-mescaline houdende cactussen verkopen als san pedro voor goudgeld..

In ieder geval via een betrouwbare NL shop een kale san pedro gekocht in pot, zitten nog 10 peyote zaden bij.. echter groeien deze extreem langzaam, zal meer voor de fun zijn. Nu heb ik via youtube een adres overzee gevonden voor wat zaden.. daar wacht ik nog even mee tot een nieuwe oogst zaden van 2021

Nja zal mij benieuwen wat ik opkweek uit de smartshop zaden., maar ben wel benieuwd of er leden zijn die zich bezig houden met mescaline-houdende cactussen. Toevallig ook wat zaden hebben opgekweekt (100 zaden van 'Mystic Grow') en wat daaruit kwam. Verder is het idee hiermee te microdoseren. Net als het verschil tussen een microdosis 1cp-LSD of paddo's schijnt dit ook z'n eigen character te hebben. Ben benieuwd!
8718274711417-001.jpg

Laatst bewerkt:

Martinus

Wijs gebruiker
Ik heb san pedro zaden uit een webshop uit zweden gekocht.
16241069508972703025594549893167.jpg

Van zaad groeien ze heel langzaam. Een stek van een volwassene cactus is veel sneller. Dit is de 2de zomer op de vensterbank.

Martinus

Wijs gebruiker
dank voor je bericht. Hoe kom je daar zo bij joh, helemaal uit Zweden?

Ik weet het niet meer. Ik was ook opzoek naar niet psychedelische cactus zaadjes en op een een of andere manier vond ik die site. Ze hadden heel veel verschillende cactus zaden.

Bovenaan