Het gevoel bij lage dosering kan ik eigenlijk nog niet eens bodyload noemen. Meestal vul ik de bong voor anderen als we het in een groepje doen waardoor ik altijd wel een beetje binnenkrijg. Inderdaad beginnen de eerste verschijnselen dan al op te treden. Ik zie alles dan ineens een stuk scherper alsof de oude tv verwisseld is door een hd versie zeg maar. In dit stadium kan ik nog gewoon een gesprek voeren, lopen en alles wat je normaal gesproken nog kunt. Wat ik de bodyload noem is het gevoel dat je wordt afgeschermd van de wereld om je heen, alsof je in een soort doorzichtige cocoon zit. Ga je er dieper in krijg ik zelfs het effect alsof ik in een soort onderwaterwereld terecht ben gekomen. Heel lastig te omschrijven. Praten word dan lastiger. het kan nog wel, maar het voelt niet fijn. Het is alsof je de cocoon doorprikt.
Mooi woord trouwens, DMT-phoria.
Ik denk dat je niet al te bang hoeft te zijn dat je de pijp ineens laat vallen. meestal zit ik gewoon voorover op de bank met een tafeltje voor me. Wel heb ik dat als die bodyload echt goed inkickt dat in met de waterpijp in mijn ene hand en de aansteker in de andere hand zit dat ik beide niet meer herken. Niet in de zin van dat ik ze nog nooit eerder heb gezien, maar dat ik even echt niet meer weet dat ik ze vast had, en wat het is. Het duurt dan een paar seconden voordat ik me realiseer dat ik dmt aan het roken was en dat ik nog dieper wilde. Een licht verzet tegen het effect zorgt ervoor dat ik hem dan opnieuw aan kan steken en een laatste teug kan nemen. Op dit moment is de glazen bong zo enorm mooi!! in het glas zie ik de meest heftige patronen. De ruimte waarin ik dan zit is dan ook al onherkenbaar veranderd ja.
Direct daarna zet ik het neer op tafel en ga ik genieten van het schouwspel. Dit kan voorover geleund op de bank, of liggend op de bank. Ik vind vooroverzittend met hoofd in de handen zelf wel heel fijn, omdat ik zo het licht met mijn handen kan regelen en het zorgt ervoor dat ik minder snel duizelig wordt.
Let overigens wel op dat je een aansteker hebt die direct uit is als je hem loslaat. Vriend van mij had laatst bijna zijn tafelblad geroosterd, met alle gevolgen van dien, omdat zijn aansteker nog even 30 seconden bleef "afterburnen". Zag het gelukkig gebeuren. Hij zelf ook, maar was niet meer bij machte om de aansteker niet weg te leggen ook al was deze nog aan.
Eigenlijk blijf ik altijd wel in controlle dus te overweldigend wordt het eigenlijk niet. Totdat je op een dag die klap krijgt en de eerste breakthrough zich aandient...maar als dat zo ik dan interesseerd het mijn eigenlijk nog weinig of ik de pijp of een complete servieskast kapot heb laten vallen. Victory is mine anyway
De zoemtoon is eigenlijk bij mij pas bij echt hoge dosering. Eerste hijs moet ik aardig tekeer gaan wil ik al effecten voelen. Meestal beginnen de eerste patroontjes pas bij de 2e hijs.
Naast de zoomtoon hoor ik ook wel eens ploppende geluidjes in mijn oren, zoals je hebt als je in een vliegtuig opstijgt of een berg op rijdt. voelt ook zo trouwens. Eigenlijk ben ik wel blij met mijn zoemtoon, ik denk dat ik een piep vervelender zou vinden. Ik ga mij even inlezen over schuman resonantie, want daar had ik nog nooit van gehoord. Tnx voor de tip!!
Het hele changa verhaal ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik heb thuis al wel de syrian rue seeds liggen voor pharmahuasca, maar durf het om 2 redenen niet in te nemen. 1) kotsen is voor mij niet echt een relaxte ervaring. en 2) ik heb een goede vriend die dagelijks over de vloer komt, Hij heet Alcohol, en kan niet goed door 1 deur met syrian rue. Changa zal ik wel eens naar kijken... weet niet of mijn rue seeds geschikt zijn om te roken. Zal ook even de andere kruiden die je aangaf eens onder de loep nemen. Duurt de trip ook langer met changa?
Wel heb ik ervaren dat een trip aanzienelijk langer kan duren met een klap GHB in het bloed, maar dan moet je handig zijn met doseren want het werkt pas echt goed als je het punt hebt bereikt dat je net niet nokkie gaat. !!!Zitter hier vereist en wil het eigenlijk ook officieel niemand aanraden om dit te doen omdat het simpelweg niet verstandig is. !!!
MDMA in lage dosering helpt heel goed als springplank om verder die dmt wereld in te komen. Nog niet geprobeerd op piek van stevige mdma trip omdat ik dan altijd heel erg druk ben met genieten en waarmee-was-ik-bezig-en-wat-ging-ik-ook-al-weer-doen.

hierdoor kan zelfs een simpel ballonnetje vullen al een half uur duren bij voldoende afleiding.
Ballonnetje tijdens dmt trip is ook eens leuk om te proberen. Het is echt een combinatie van beide werelden, Je schiet eerder helemaal wel in een andere wereld (vergelijk dit met breakthrough) maar helaas verlies je ook een hele hoop van de visuele effecten. De complexiteit ervan neemt af en dat is juist zo overweldigend aan dmt. lachgas wereld wordt door de dmt dan juist weer wat minder chaotisch en beter te onthouden na de trip.
kort gezegd, het brengt je verder, maar tegen een prijs.
Ik had zo bijvoorbeeld een keer het idee dat ik op een romeins plein was met rondom het plein pilaren en plantenbakken. dit plein dreef in het water. In de plantenbakken stonden bloemetjes en ik was een van die bloemetjes. gezamelijk keken we uit over het plein en ik vroeg aan het bloemetje links van mij of hij het ook zo naar zijn zin had in de warmte van de zon, waarop deze antwoordde dat het inderdaad een fijne dag is, maar de zon helaas niet altijd kan schijnen en het daarom belangrijk was met volle teugen te genieten van het moment zoals het nu is.....well, I did..... Ondanks dat ik op het romeinse plein een pratend bloemetje was miste ik in deze combi toch de complexiteit van de patronen die in een pure dmt trip zitten. het was levensecht, en een goede dmt trip is juist niet levensecht. het is heel anders als levensecht. (alhoewel pratende bloemetjes ook niet echt levensecht zijn voordat je denkt dat ik totaal koekoek ben

) Dit was dus na een hij van een ballon net nadat ik de pijp had neergezet. Je hebt er dus echt niet veel voor nodig.
Pep helpt je visuals omzeep en is een regelrechte afrader dus. Alcohol geeft geen wisselwerking, evenals wiet, waar ik sowieso niet zo goed tegen kan. Paddo's combi nog niet geprobeerd. staat op mijn lijst.
En dan die pijp...Hahaha, echt he!!! Nou, weet je.....als het een hoax blijkt te zijn en het inderdaad een glazen dildo is waar als hoax-versterker meerdere forumtoppics met honderden posts van zijn gemaakt waar ik dan ook nog eens smakelijk in ben getrapt .....dan vind ik dat die 112 euro meer dan waard. ...En ik heb dan altijd nog de glazen dildo als aandenken....maak ik ook weer een goede beurt bij mijn vriendin.....
Maar denk wel dat ie echt is hoor! sterker nog, als het geen pijp blijkt te zijn post ik hier een foto van het object op welke te zien is hoe het geval is ingebracht in mijn......
Please!!! ...laat het een echte pijp zijn ....

Ik houd je op de hoogte.
Om nog even terug te komen op de angst.
Ik denk dat het een mengeling is van verschillende factoren. Ergens het verzet tegen het onbestuurbare dat je gaat krijgen. Als het puur visuals waren geweest had je er waarschijnlijk geen problemen mee gehad, maar de bodyload laat je voelen dat je er echt fysiek ingaat en er geen ontsnappen meer aan is als je die breakthrough krijgt.
Ik kan je aanraden om gewoon lekker door te experimenteren. Niet forceren want je hoofd geeft het zelf aan als je tijdens het roken dieper wil. Naarmate je meer went aan de effecten ga je zien wat je nodig hebt op de reis naar een breakthrough. na mijn eerste keer dmt zou ik nooit gedacht hebben dat ik zo ver zou gaan als ik nu ben geweest, maar mijn nieuwschierigheid wint het dan toch om te zien wat er een trede hoger te zien valt.
En eigenlijk ben ik wel blij met deze aanpak. Niet direct het diepe in en een breakthrough krijgen op de eerste poging, maar langzaamaan de hele route verkennen, en zoals mijn waardige vriend het bloemetje mij heeft geleerd: geniet van het moment dat de zon voor je schijnt.
De reis is belangrijker dan de bestemming! (Yeah, nieuw onderschift gevonden )